Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Torsdagens træning:

Jog:

500 meter

Kuglestød:

10xstående aktiv h. bens isæt. Nogle ok stød i mellem.

12xreduceret tilløb - bedre end længe! 180 grader: 14,11 m PR, South African: 15,39 m årsbedste

15xtilløb - det nye jeg arbejder på teknisk kører stadig ikke super, men når det kommer! FUCK!!! 16,74 i den længste i går.

Frivend:

Makstest:

1x130 kg - HAHA

1x135 kg - jeg lol'ede bagefter

1x140 kg - LET

1x145 kg - LET!!!

1x150 kg - LET og tangering af PR.

4x0x155 kg - burde nok være gået på 152,5 kg og havde fået den let, for at få en PR med hjem, men 150 var VIRKELIGT let! Der kommer noget video i aften. (også af tirsdagens bænk)

Det var det hele i går. I dag er der lidt sprint og spring på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

750 meter

Sprint:

3x30 meter- hurtigst 3,63 - fint, uden at være prangende

Stående længde:

6x - længst 2,76 - det var decideret usselt, men min arbejdsdag havde taget det meste saft ud af benene.

Kuglestød:

Jeg kunne ikke lade være

20 drejninger uden kugle

16 stød med 5 kg

Diverse øvelser for at lære de ting jeg arbejder på pt. Det lykkedes ikke rigtigt.

Til sidst lidt video fra ugens test:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu prøver jeg at se om jeg ikke kan overskue at føre log to steder igen. Nogle dage vil det nok blive copy-paste, men forhåbentligt vil jeg kunne finde ud af at bruge dem lidt forskelligt.

Min indendørssæson er overstået og jeg starter grundtræningen i morgen.

To ting gik galt i den forgangne indendørssæson - to ting, som gjorde det utroligt svært at acceptere!

1. Jeg blev syg 18 dage før DM - da jeg blev syg mistede jeg sådan set ikke styrke, heller ikke power, men min aflevering i kugle, som var gået fra at være svag til at være en decideret force, var væk. Den kom igen torsdag, men der var timingen i teknikken væk og for første gang stort set hele vinteren kunne jeg ikke støde 16 meter.

2. Som et resultat af sygdommen - samt min kærlighed til kuglestød knoklede jeg på med teknikken hårdere end nogensinde før, og det betød at det arvæv jeg har i lysken fra en skade i 2003 blev lidt irriteret.

Jeg er top motiveret til at komme i gang igen. Nedenfor er mine målsætninger for den kommende træningsperiode.

Kuglestød stående: 13,80 meter (13,71)

Kuglestød 180 grader: 14,75 meter (14,46)

Kuglestød South African: 16,20 (16,12)

Kuglestød Tilløb: 17,00 (17,07)

Bænkpres: 180 kg - at have det som mit startniveau vil være 10 kg over hvad jeg nogensinde har gjort før.

Træk: 100 kg - lavt sat. Det er ved at være en del måneder siden jeg har kunnet lave det.

Frivend: 145 kg

Jeg smadrer til den med træningen og arbejder med teknikken for fuld smadder. Der kommer ikke så mange videoer i den første periode, for det er ren bodybuilding. Håber at rykke kropsvægten fra 104 til 110 kg.

Tak fordi I læser med. I morgen kommer der noget mere spændende end en roman.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Godt at se du forsøger at starte logføringen op igen herinde :smile:

Mens du har været væk, er jeg selv startet op som logger - der skal jo være et rimeligt antal kastere her på MOL :tongue:

Surt at høre du blev syg op til DM. Jeg havde håbet du tog en medalje! Hvor slemt er det med din lysken? Håber ikke det er noget der tager længere tid at komme over...

Nu må der bare lægges i ovnen til en super udendørs sæson! Fortsat god træning :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik. Lysken er sådan set i orden til de ting jeg skal lave nu, men den kan ikke tåle fulde stød pt. Der er jo rimeligt stort spænd på den, når jeg sætter højre ben i ved planken. Ja, ingen medalje til mig i denne omgang. Nu bygger jeg op, og så ser vi om jeg ikke kan være endnu bedre, når DM udendørs finder sted.

Dagens Træning:

Jog:

1000 meter - skulle have løbet 3,2 km, men vejret tillod det ikke i dag (læs at min træningsmakker var en pussy!)

Spring ABC:

20x15 meter afsæt i bare tæer.

Coreprogram - statisk dag:

Planken: 2x30 sek@50 kg - lidt længere nede med røven end tidligere.

Sideplanken: 1x30 sek@16 kg - hver side.

Statisk side på plint: 1x30 sek@10 kg - hver side.

Statisk siddende mave"bøjning" på plint: 2x30 sek@10 kg AV!

Bænkpres:

3x12@105 kg

1x11@110 kg

1x8@105 kg - UDSOLGT!!! TOTALT!!!

Barbell Triceps Extensions:

3x12@40 kg

Barbell Bicepscurl:

3x12@45 kg

Fedt at komme i gang igen. Stille og rolig opbygning i de første fire uger, og så går vi amok!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nye tider i loggen!

Indendørssæsonen blev mit livs største skuffelse - en skuffelse som jeg endnu ikke har fået bearbejdet 100%.

Derfor har jeg besluttet at holde en pause fra kuglestød - hvor længe ved jeg ikke - det må tiden vise.

Fra på tirsdag starter jeg et træningsprogram, hvor styrke, grebstræning og en lille smule stærkmand vil være dominerende.

Jeg glæder mig til at komme i gang med at træne seriøst og stabilt igen, men det bliver ikke med kuglestød som hovedformål - primært bliver hovedformålet at blive stærk, løfte tunge vægte, blive tilfreds med den måde jeg ser ud på og lukke CoC nr. 3!!!

Jeg håber at I fortsat vil følge min log.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg godt nok ærgerlig over at høre Thomas!

Især efter en vintertræning, hvor du 1 måned inden DM var i dit livs form. Jeg respekterer selvfølgelig din beslutning, men jeg håber godt nok du finder den motivation og glæde frem som det virkede til du havde tidligere i år! Du var på vej til at støde rigtig langt, og der er ikke noget i vejen for at du kan gøre det igen til sommer. Med mindre der selvfølgelig ligger flere ting bag, men det ved jeg jo ikke.

Jeg synes i hvert fald det er synd og skam, hvis du skipper 2010-sæsonen. Du kan nå langt i år - også selv om du måske ikke lige er i topform lige nu.

Men lige meget hvad, så er jeg fast læser i din log. Den giver altid god inspiration og motivation til at blive stærk som fanden selv :devil:

Keep your head up!

P.S Kommer du stadig til Lausanne i starten af juli til Diamond-league?

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg godt nok ærgerlig over at høre Thomas!

Især efter en vintertræning, hvor du 1 måned inden DM var i dit livs form. Jeg respekterer selvfølgelig din beslutning, men jeg håber godt nok du finder den motivation og glæde frem som det virkede til du havde tidligere i år! Du var på vej til at støde rigtig langt, og der er ikke noget i vejen for at du kan gøre det igen til sommer. Med mindre der selvfølgelig ligger flere ting bag, men det ved jeg jo ikke.

Jeg synes i hvert fald det er synd og skam, hvis du skipper 2010-sæsonen. Du kan nå langt i år - også selv om du måske ikke lige er i topform lige nu.

Men lige meget hvad, så er jeg fast læser i din log. Den giver altid god inspiration og motivation til at blive stærk som fanden selv :devil:

Keep your head up!

P.S Kommer du stadig til Lausanne i starten af juli til Diamond-league?

Nu må vi se hvad der sker. Jeg har da på ingen måde opgivet at blive kuglestøder igen, men lige nu gider jeg ikke.

Jeg stødte 17,68 til træning uden at overtræde tre uger før DM og så blev jeg syg to dage efter. Det er ikke isoleret set bygget på det her DM, men det var ligesom dråben.

Jeg kommer ikke til Lausanne, da DR har valgt at Diamond League ikke er noget for dem i 2010...

Link to comment
Share on other sites

Det var godt nok noget af et træningsstød! Forstår så godt du er ret bitter og har tabt motivationen. Men håber da du kommer op på hesten igen.

Var ikke klar over at DR har droppet Diamond League. Det lyder umiddelbart ikke så godt for atletiksendefladen i dansk tv. Har de noget i baghånden?

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Jog:

1000 meter

Spring:

Spring ABC på måtte - 12x15 meter

3x6 frøhop på måtte - ekstensive

Mave Gulv:

2x15@20 kg

1x14@20 kg

Twist Walks m. stang:

3x16@20 kg

Bænkpres:

1x12@112,5 kg

1x12@117,5 kg

1x10@122,5 kg

1x11@115 kg

1x12@110 kg

Roll-ups:

7 meter op 5 kg i reb, bundet om depeche - 3x

Captains of Crush:

2x15@ Trainer

2x10@ #1

1x8@ #1.5

Barbell Tricep Extensions:

1x12@50 kg

1x12@52,5 kg

1x12@55 kg

Reaktive Medicinboldkast:

3x20@4 kg

Side Bends:

15 kgs skive i hænderne over hovedet og bøjninger til siderne 16x

Barbell Biceps Curl:

3x12@50 kg

God træning i går!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var en sammensmeltning af de vigtigste ting fra onsdag, hvor jeg desværre ikke kunne få tiden til at hænge sammen med træning, og torsdagens program.

Jog:

1000 meter

Spring:

Spring ABC på måtte - 12x15 meter

3x6 Frøhop: 16,47 m - sidst 15,86 - med pause i bunden

3x10 løbespring: 26,10 m - ok længde

Medicinboldkast bagover:

5x10 kg - 14,11 m

5x8 kg - 15,92 m

5x6 kg - 18,23 m

Træk:

1x4@80 kg

2x4@85 kg

2x4@90 kg - missede den sidste lidt. Fik den over hovedet, men ikke låst.

Powerball:

8x - Bedst m. venstre 11.479

8x - Bedst m. højre 11.491

Box Squats:

Denne øvelse erstatter squat en gang om ugen, da jeg har problemer med knæene, hvis jeg squatter for meget.

1x12@100 kg - ALT for let

1x12@120 kg - bedre

1x12@130 kg - tungt

1x12@140 kg - RIGTIGT TUNGT, men de var der i god stil.

Stigningsløb:

1x50 meter

Fin træning i dag. Bedre power end jeg troede - det lover godt for at blive et stærkt svin!

Link to comment
Share on other sites

Efter den første drukpåske i mange år var det blevet tid til at træne lidt igen.

Var mandag til DM i Sportsstrip, hvor kæresten snuppede guldet i holdkonkurrencen! Sådan!

tirsdagens træning

Jog:

1000 meter

Spring ABC:

12x14 meter på blå måtte.

Spring:

3x6 frøhop på måtte - længste 16,25 meter - lidt kortere end sidst

3x10-spring - længste 25,85 meter - også lidt kortere end sidst.

Mave:

Mave gulv: 2x15@20 kg + 1x11@20 kg - brændt af!

Twist walk - stang: 3x16@20 kg - bedre i dag end i sidste uge

Bænkpres:

1x12@120 kg

1x12@125 kg - PR

1x9@130 kg

1x9@120 kg

1x11@115 kg - BRÆNDT AW!!!

Roll-ups:

3@5 kg

Captains of Crush:

2x15@ Trainer

2x10@ #1

2x8@ #1.5

Barbell Triceps extensions:

1x12@52,5 kg

1x11@57,5 kg - var TÆT på, men for tung på den sidste

1x11@55 kg - så var jeg bare brændt af!

Reaktive medicinboldkast:

3x20@4 kg

Barbell Bicepscurls:

1x12@45 kg

1x12@55 kg

1x12@60 kg - BURN!!!

Sidebøjninger m. vægtskive:

3x16@10 kg

Powerball:

5x begge hænder - bedst: 10455 (venstre), 10485 (højre)

God træning i dag! Jeg er 15 kg over hvad jeg kørte i bænk i vinters, da jeg lavede 12'ere.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Jog:

1500 meter

Sprint ABC:

10x20 meter

Medicinboldkast:

6x10 kg - længste 14,24 meter

6x8 kg - længste 15,80 meter

6x6 kg - længste 18,36 meter

Træk:

1x4@82,5 kg - LET

1x4@90 kg - let

1x3,9@92,5 kg - havde den sidste over hovedet, men missede at få lagt den på plads

1x3@95 kg - var let, men mangler lidt power til at få den op i fireren.

Box Squats:

1x12@120 kg

1x12@140 kg

1x12@150 kg

1x12@155 kg - tought!

Stigningsløb:

2x50 meter

Igen en god træning i dag. Jeg er stærkere i træk end jeg havde regnet med at være. Positivt.

Link to comment
Share on other sites

Efter tvungen træningsfri torsdag er der lige et par dage jeg skal have logget:

Fredag:

Jog:

400 meter

Skråbænk:

1x12@95 kg

1x12@100 kg

1x11@105 kg

1x9@102,5 kg - BURN! For kort pause mellem de to sæt..

1x12@100 kg

Bent Over Barbell Rows:

1x12@100 kg

2x12@105 kg

Barbell Biceps:

1x12@45 kg

1x12@55 kg

Alt sammen supersættet med CoC's og Powerball. Ikke noget voldsomt i dag. Op til en enkelt 9'er på 1.5 i CoC

Logger dagens træning lidt senere...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg syntes, denne log får endnu en dimension. Er der nogen billeder?

Iøvrigt tillykke med kærestens præstation.

Desværre lidt mere uskyldigt end det lyder, da man i sportsstrip beholder tøjet på...

Men en enkelt billede kan jeg da godt lige smide op. :smile:

post-9036-1271798565,49_thumb.jpg

Der skal ske noget nyt nu...

Jeg har trænet meget ustabilt i den sidste måned, hvilket skyldes lidt rod i økonomien.

Det er der styr på nu, men da der ikke længere er et decideret formål med træningen andet end at blive led, vil jeg ændre lidt på tingene.

Mandag: Jog, Træk, Core, Bænk, Triceps, Biceps

Tirsdag: Jog, Sprint, Medicinbold, Mave

Onsdag: Jog, Ben, Nakkestem, Rows, Side Lat Raises

Torsdag: Jog, Spring, Medicinbold, Mave, Ryg

Fredag: Jog, Frivend,Core, Skråbænk, Kropshævninger

Lørdag: Jog, Spring, Sprint, Kettlebells, Grip

Søndag bliver fridag. Målet med træningen er at blive stærkere, bænke 210 raw (t&g), blive en god atlet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte at logge mandagens træning

Core træning:

Twist Walks stang - 4x16@30 kg

Mave gulv - 2x15+1x14@20 kg

Bænkpres:

1x9@130 kg - albuen knagede, men det skulle bænkes væk!

1x10@135 kg - PR

1x7@140 kg - der var jeg ristet!

1x7@137,5 kg

1x7@135 kg - FÆRDIG!

Barbell Bicepscurl:

3x10@45 kg - stående op ad væg for ikke at cheate.

Dagens træning:

Nakkestem:

1x10@65 kg

1x10@67,5 kg

1x7@70 kg - UDSOLGT! stadig DOMS i forskuldrene fra bænk mandag.

Stående upright rows:

3x10@50 kg har ikke lavet den øvelse i årevis.

T-bar rows:

3x10@70 kg - Ok let, men skal lige igang med øvelsen. Har vist aldrig prøvet den før.

Side Lat raises:

3x10@10 kg - pr. hånd.

Okay træning i dag - glæder mig til at mine spisevaner og min træning bliver mere stabil. Købte nye prots i dag - good stuff!

Link to comment
Share on other sites

I dag startede jeg på et nyt program. Efter at have fået det skrevet ned, kunne jeg faktisk finde gejsten til at komme igang med et lidt seriøst program igen!

Jog:

Mellem Hvidovrevej - seriøs pøllemave undervejs. Min Pre-Workout shake skal være med vand, ikke mælk. :tongue:

Spring:

Spring ABC: 12x15 meter

Frøhop: 3x5 - længste 45 3/4 fod.

Core:

Stående twists: 3x16@70 kg

Mave Gulv: 3x15@20 kg - ENDELIG!!!

JB Twists: 3x20@20 kg - TOUGHT!!!

Bænkpres:

1x12@120 kg - FUCK, det var let!

1x10@125 kg

1x8@130 kg - Mit mantra har altid været: Jeg kan ALTID køre en 8'er på 130, så det var en rimeligt let vægt.

1x9@127,5 kg - BURNED out!

lx10@120 kg - UDSOLGT

Før træning røg der en shake med Muscle Juice ned, under og efter træning en halv liter mælk med valle protein.

Aftensmaden i dag bestod af 450g kylling og ca. 500g. Gulerødder, Selleri, Grøn Peber, Squash og Porre. Smidt sammen i en wok - GUF!

Jeg kører low-carb i de næste tre uger, men prøver at ramme noget der ligner 4500 kcal om dagen. Min træning er meget intensiv, så det er ca. hvad jeg forbrænder på en dag.

Kropsvægten i morges sagde 102,1 kg - Jeg holder mig heromkring, men vil gerne rebuilde lidt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg kan se at du har spist grøn peber. Sig mig, hvad fanden har du gang i? Det er jo en forfærdelig spise. Jeg er vred og skuffet.

Ja, du har ret, Mads, men når man køber en tre-pak, så er der desværre ofte en grøn peber i. Smager det godt? Nej! Skal det ned alligevel? JA!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share