Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Træning i dag:

Jog:

Lille Hvidovrevej (distancerne kommer senere)

Træk Pulls:

1x5@110 kg

1x5@112,5 kg

1x5@115 kg

1x5@117,5 kg

1x5@120 kg

Squat:

1x12@130 kg

1x10@140 kg

1x8@150 kg

1x10@145 kg

1x12@135 kg

Ikke specielt tungt, men det brændte. Det var første gang i fire måneder jeg kørte squat og teknikken haltede godt nok en anelse - når den sidder, tror jeg egentligt styrken er god nok.

Til sidst et stigningsløb.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil prøve at sparke lidt gang i loggen igen.

Træning mandag:

Jog:

500 meter

Bænkpres:

1x12@127,5 kg - PR

1x10@135 kg

1x8@140 kg

1x9@130 kg

1x10@120 kg - UDSOLGT! Jeg kører maks på de første tre og de sidste to er overlevelse.

Gad ikke rigtigt i går.

Derefter på sushibar og æde all you can eat! 65 stykker sushi!!! BOOM!!!

Dagens træning:

Jog:

300 meter

Træk pulls:

1x5@115 kg

1x5@117,5 kg

1x5@120 kg

1x5@122,5 kg

Squat:

1x8@130 kg

1x8@140 kg

1x8@150 kg

1x8@165 kg - EAASY!!!

Det var dagens træning. Skal lidt i gang med at springe osv. igen. Kommer i næste uge. I denne uge kører jeg en del cardio.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

UPDATE 23. maj 2010:

Jeg kan vist ikke slippe udenom det mere!

En opdatering af status er på sin plads.

Loggen har stået stille i et stykke tid, da der ikke har været så meget at berette.

Jeg TROR at min kuglestødskarriere er slut. Jeg har i hvert fald fundet en balance i styrketræningen som passer mig rigtigt godt, og hvor der ikke rigtigt er plads til kuglestød.

Jeg elsker stadig at træne og har svært ved de dage, hvor jeg har træningsfri, så nu løfter jeg vægte og springer en hel masse, og måske begynder jeg at lege lidt med noget diskoskast på et tidspunkt, men lige nu er det udelukkende styrketræning det drejer sig om.

I den forgangne uge har mit program været som følger:

Mandag: Jog - ca. 1000 meter, Bænkpres

Tirsdag: Jog - ca. 1200 meter, træk pulls, calf raises

Onsdag: Jog - ca. 1000 meter, Stående overhead press, bent over barbell rows, side lat raises

Torsdag: Jog - ca. 1200 meter, Squat

Fredag: Jog - ca. 1000 meter, Swissball bench press, trappehop

Lørdag: Jog - ca. 1000 meter, frivend+opadstød, twistwalks

Det var ikke meget jeg fik lavet i den forgangne uge og lige nu sidder jeg og fletter et program sammen, som jeg har tænkt mig at følge fra i morgen. Mere om det senere i dag.

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at dyrke lidt mere vl, for måske at stille op i national sammenhæng? Du har jo en god grundstyrke, og har desuden noget erfaring med det i forvejen :smile:

+1

Du fremstår som et konkurrencemenneske og ville indenfor en overskuelig tidsramme kunne gøre dig ganske godt bemærket i dansk vl. Og så er det jo et superstærkt fundament at komme tilbage til atletik eller anden styrkesport fra, hvis du skulle blive fanget af det igen :cool:

Og så giver det damer.

Ok det sidste er løgn.

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at dyrke lidt mere vl, for måske at stille op i national sammenhæng? Du har jo en god grundstyrke, og har desuden noget erfaring med det i forvejen :smile:

+1

Du fremstår som et konkurrencemenneske og ville indenfor en overskuelig tidsramme kunne gøre dig ganske godt bemærket i dansk vl. Og så er det jo et superstærkt fundament at komme tilbage til atletik eller anden styrkesport fra, hvis du skulle blive fanget af det igen :cool:

Og så giver det damer.

Ok det sidste er løgn.

Hmm... Gad vide om I prøver at fortælle mig et eller andet... :tongue:

Dagens træning:

Jog:

700 meter

Spring:

10x15 meter fodledsspring af forskellig art.

2x5 frøhop - 14,19 meter - jeg har en PR, der er så kedelig som 14,99 meter. Den skal da forbedres!

Bænkpres:

8@135 kg

8@137,5 kg

6@142,5 kg

6@145 kg

3@147,5 kg - uden spotter og næsten helt udbrændt turde jeg ikke satse på flere rep.

Barbell Triceps Extensions:

3x10@45 kg

1x10@47,5 kg - LET! Flere kg næste gang!

Barbell Bicepscurl:

3x10@45 kg

1x10@47,5 kg - også let her - supersættet med BT Extensions.

Det var dagens træning. Dejligt at få lavet andet end bare at bænke. I morgen kører jeg på med noget bentræning. Bliver super nice!

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Jog:

250 meter - sløvt!!!

Træk Pulls:

5@120 kg

5@125 kg

5@127,5 kg

5@130 kg - udmærket power i dag!

Squat:

8@145 kg

8@165 kg

6@180 kg

6@170 kg - ok power i benene i dag. Der går ikke længe før mit ben er tilbage på det gamle niveau.

Det var det hele i dag. Dejlig træning.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

1000 meter

Stående Overhead press:

8@57,5 kg

8@60 kg

6@65 kg

6@70 kg

6@75 kg - skal nok snart få smidt nogle kg på i denne øvelse, men lige nu er det min core, der sætter begrænsningen.

BB Rows:

8@110 kg

8@120 kg

6@125 kg

6@130 kg

Side Lat Raises:

4x12@10 kg

Opspring på plint:

6x5@85 cm

Slædeløb:

2x30 meter@20 kg

1x50 meter@20 kg

Det var dagens træning. Rigtigt positiv træning. Jeg var træt, men præsterede at træne alligevel. Det er super!

Link to comment
Share on other sites

To træninger til logsamlingen.

Torsdag:

Jog:

En kort tur - ved ikke hvor lang

Frivend:

Kørte for første gang fra gulv UDEN stropper

1x3@50 kg

1x3@72,5 kg

1x3@77,5 kg

1x3@87,5 kg

1x3@97,5 kg

Stille og roligt med fokus på teknikken.

Calf Raises:

3x8@140 kg

Fredagstræning:

Jog:

1000 meter

Skråpres:

1x8@110 kg

1x7@117,5 kg

1x5@120 kg

Ikke super godt i dag.

Flyes:

2x10@20 kg

1x12@20 kg

Det var det hele i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Jog:

1160 meter - lille Hvidovrevej

Frivend+Pushpres:

1x4@80 kg - PR

1x4@82,5 kg - PR

1x4@85 kg - PR

1x4@87,5 kg - PR

1x4@90 kg - PR

Good Morning:

1x10@50 kg

2x10@60 kg

Mave Gulv:

1x12@20 kg

2x12@25 kg

Hyperextensions på plint:

3x15

Captains of Crush:

2x12 H/V @ Trainer

3x10 H/V @ #1

Det var alt for idag. Min krop er godt træt, så i næste uge laver jeg lidt maks og lidt stille og rolig træning, så batterierne er ladet op til ugen efter.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg lidt gang i min fornuftige levevis igen. Jeg har spist røvdårligt i lang tid, men i dag kom jeg igang med sund kost igen - god søvn og masser af mælk!

Jog:

1000 meter

Bænkpres:

1x15@20 kg

1x10@60 kg

1x5@100 kg

1x3@130 kg

1x1@160 kg

1x1@175 kg

1x1@180 kg - NICE! Bedre end forventet når man tænker på hvor længe det er siden jeg har lavet makstræning.

Stående længde:

5x - længste 2,78 meter - ikke særligt godt, men det kommer forhåbentligt snart igen.

3 frøhop:

5x - længste 9,10 meter - kun 10 cm fra PR. Rigtigt fint!

Overvejer mere og mere om jeg skal lave noget konkurrencevægtløftning, men nu må vi se...

Link to comment
Share on other sites

"Overvejer mere og mere om jeg skal lave noget konkurrencevægtløftning, men nu må vi se..."

Med det sølle svar vi fik plantet i hovedet, da vi havde det oppe forleden, er det godt at høre, du overvejer :tongue: Gør det dog! Så har du også flere konkrete mål at gå efter i fremtiden. Come on! :devil:

Link to comment
Share on other sites

"Overvejer mere og mere om jeg skal lave noget konkurrencevægtløftning, men nu må vi se..."

Med det sølle svar vi fik plantet i hovedet, da vi havde det oppe forleden, er det godt at høre, du overvejer :tongue: Gør det dog! Så har du også flere konkrete mål at gå efter i fremtiden. Come on! :devil:

Så er der konkrete mål på banen! Efter at have leget lidt med træk uden stropper fra gulv i dag, lærte jeg TO ting:

1. Jeg skal fandme tage mig sammen med noget nalletræning snart, for jeg er slap som et barn i mine hænder.

2. Jeg giver vægtløftningen et skud. Målet må være noget der ligner et halvt år ude i fremtiden, skal lige have teknikken ordentligt på plads og lære at støde vægtene.

Gider ikke logge dagens træning, da jeg ikke lavede andet end at bælle prot-shakes, drikke mælk og lave en smule træk fra gulv uden stropper.

Link to comment
Share on other sites

:wink: Vægtløftning er fedt. Pas på hængslerne især når du 'starter' så stærk som du er.

Hvor gammel er du? Der er veteran Dm i Kalundborg til november...

Bliver spændende at følge med!

:superman:

Jeg er 27, så veteran DM er nok lige tidligt nok. :) Jeg knokler på med min træning, som jeg har gjort hele tiden, men DVFs tidligere breddekonsulent træner i den klub, hvor jeg træner, så jeg håber han kan hjælpe mig med teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Fedt, fedt! Godt at se én med stor grundstyrke prøve kræfter med dét :bigsmile: Jeg følger fast med herinde. Og har i øvrigt gjort det længe! Hvad er din kampvægt? 105-110 kg.?

Lige nu ligger den lige over 105, tror jeg, men satser på at skulle løfte i 105 (ikke +) jeg kan godt lide at være et stort svin (eller i hvert fald føle mig sådan :D ) og det er svært hvis jeg går længere ned. Der er dog en del arbejde, før det bliver godt. På grund af mine babyhænder kan jeg nok trække 80, og støde 110, så der skal lige knokles i et par måneder på at få det til at sidde, men ligesom med alt andet tror jeg på en rimeligt god forbedring bare på at jeg får lavet øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Lige nu ligger den lige over 105, tror jeg, men satser på at skulle løfte i 105 (ikke +) jeg kan godt lide at være et stort svin (eller i hvert fald føle mig sådan :D ) og det er svært hvis jeg går længere ned. Der er dog en del arbejde, før det bliver godt. På grund af mine babyhænder kan jeg nok trække 80, og støde 110, så der skal lige knokles i et par måneder på at få det til at sidde, men ligesom med alt andet tror jeg på en rimeligt god forbedring bare på at jeg får lavet øvelsen.

Babygreb eller ej, så kan du i hvert fald holde mere end 80 kg. i træk med låsegreb(er jeg sikker på, medmindre du snakker om pikhud?)! Lyder fornuftigt med - 105 kg. :smile: Men ja. Masser af teknisk udfordring at se frem til, så held og lykke :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dr. Pattøj.. Du har ret. Jeg skal bare lige vænne mig til at holde låsegreb. Jeg har meget korte tommelfingre (FOR REAL!) og det kommer til at kræve ekstra fingerstyrke og en del mere træning end tre ganges løften. :)

Det skal nok komme.

Jeg har ikke været hjemme siden torsdag, men ville da lige logge torsdagens legen med stød:

Jog:

400 meter

Frivend+stød:

Har jeg aldrig lavet før, så jeg startede stille og roligt:

100 kg - LET! Opadstødet var så let at jeg nær var ved at støde den ud af hænderne på mig selv i toppen!

110 kg - LET!

120 kg - fingrene var problemet i vendet, men opadstødet var let. Jeg kører på med en masse vægtløftning og forhåbentligt udmynter det sig i nogle stærkere fingre og flere kg på stangen, for mit træk er pt. YNKELIGT!!!

En to kamp på 195 kg. Inden for et halvt år er den 250!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Jog:

500 meter

Movement programme:

Forskellige øvelser til at blive varm på.

Koordination:

8x14 hække

Bænkpres:

1x8@135 kg

1x8@140 kg

1x6@145 kg

1x6@147,5 kg

1x4@150 kg - Med tudepude

God træning i dag. Min bænk er snart MEGET bedre end nogensinde før!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

500 meter

Træk:

1x3@50 kg

1x3@55 kg

1x3@60 kg

1x3@65 kg

1x3@67,5 kg

1x2@70 kg - missede grebet på treeren.

1x3@70 kg

Ok træktræning. Vægten er let nok, men grebet svigter. Til gengæld griber jeg den godt dybt.

Squat:

1x8@160 kg - PR raw (uden bælte)

1x8@170 kg - PR raw

1x6@180 kg - ok, men stoppede her. Min core var færdig efter raw-serierne.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

1000 meter - rimeligt hurtigt tempo.

Opvarmningsprogram:

Stræk og bevægelighed - ca. 10 min.

Standing overhead press:

1x8@60 kg

1x8@65 kg

1x8@70 kg - PR

1x6@75 kg

1x6@77,5 kg - PR

Bent over Barbell Rows:

1x8@110 kg

1x8@115 kg

1x6@120 kg

1x6@125 kg

ok i dag. Har lidt med nakken, så jeg har svært ved at presse mig selv maks.

Side Lat Raises:

3x12@10 kg

Bent over lat raises:

2x12@10 kg

Udmærket rygtræning i dag. Jeg knokler med at lægge et par kg lean muscle på. det går udmærket. :) Men der er stadig lidt flæsk, som skal skrælles af samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Fredag lå jeg syg og sprang træningen over, så i går tog jeg det stille og roligt med lidt overkropstræning

Jog:

500 meter, højt tempo

Bænkpres:

1x8@145 kg - PR (tidl. 140)

1x3@150 kg - fik nok brændt mig selv lidt af på de 145 :laugh:

3x8@125 kg - For at få kørt nogle rep - kørte med 3 minutters pause

Bicepscurl:

1x10@45 kg

2x10@50 kg - nice pump.

I dag er der træningsfri og i næste uge skal det bare være vildere!

Link to comment
Share on other sites

Lidt overkropstræning at logge i dag:

Jog:

Øhh, ikke rigtigt noget... Endnu. Løber en tur om lidt.

Bænkpres:

1x6@137,5 kg - Det hed herefter deload'ish træning

1x8@125 kg

1x8@127,5 kg

1x8@130 kg

Fransk Pres:

1x10@40 kg

2x10@45 kg

Bicepcurl:

1x10@45 kg

1x10@50 kg

1x10@60 kg - BOOM!

Det var alt for i dag. Nu skal jeg lige ud og jogge en tur. Jeg har det rimeligt godt med min fysiske fremtoning. Mangler lige et par kg på dunken, men jeg har hørt at jeg bare skal lave 1 million ab rolls, så får jeg vaskebræt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share