Av mit knæ


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Så er der bøvl med knæet igen. Kiroprakteren har opgivet og bedt mig ringe til lægen (for at plage om en henvisning til en kikkertundersøgelse) hvad jeg så har gjort - kan først komme til lægen næste fredag.

Er der nogen kloge hoveder som måske kan mætte min nysgerrighed indtil da?

Det hele startede til noget spinning 10/12 sidste år - stående med høj kadance i uopvarmet tilstand. Det gjorde pludseligt voldsomt ondt inde i knæets venstre side og jeg måtte resten af dagen tage trapperne på eet ben ad gangen da jeg ikke kunne støtte på det ømme ben. Efter to tre dage kunne jeg gå omkring uden det gjorde ondt. Der gik 1½ måned før jeg igen kunne cykle/spinne stående. Har efterfølgende kørt halvhårdt spinning og der giver ingen problemer overhovedet.

Her i weekenden fik jeg et mindre tilbagefaldt, i øvrigt efter ikke at have cyklet eller på anden måde at have belastet benet siden mandag morgen. Følgende symptomer har været der hele tiden men er nu meget kraftigere.

Knæet ikke lide at

- være meget bøjet i længere tid.

- at være bukket udad med foden/skinnebenet indad f. eks. hvis man ligger henslængt på sofaen.

- ligger jeg på siden på modsatte side og løfte knæet op fra det andet ben, da bliver det hurtigt ømt. Hvis jeg stækker og bøjer benet når det er løftet på denne skæve måde knaser det voldsomt inde fra knæet.

- periodevis kan det være ømt når jeg går. Ikke når der er vægt på benet men når det er løften for at tage et skridt trykker det bagved/over knæskallen.

- men det absolut værste er indtegnet på foto. Hvis jeg sætte fingeren på det markerede sted og trækker opad i de blå stegers retning gør det afsindigt ondt. Benet skal været bøjet så der er åbnet ind til de bløde dele. Det samme sker hvis jeg efter bad tørrer mig (benet skal bære bøjet) og trækker opad i samme retning. Tørrer jeg mig nedad eller trykker nedad eller til siden kan jeg mase igennem og det gør ikke ondt. Det kan heller ikke fremkaldes med strakt ben.

- lidt i trods/frustration spinnede jeg 80 minutter søndag aften og knæet blev hverken mere eller mindre ømt af den grund. Faktisk var det ikke ømt mandag morgen før efter jeg og kiro havde maset i det ømme punkt. Heller ingen bøvl ved trappegang eller når jeg rejser mig fra hug-siddende stilling.

Nogen bud på skaden eller ved hvad jeg trykker på?

post-1580-1172571381_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share