Klaus


Kluns
 Share

Recommended Posts

Halløj, så vil jeg til at føre log. Målet er generelt at dyrke sport og have det god med mig selv og min krop. Jeg har styrketrænet i 3 år efterhånden, der har ikke været direkte pauser. Men der er flere perioder hvor det bliver nedpriotereret. Det næste stykke tid kommer til at handle om eventyrløbet d. 17 maj, hvor jeg løber 10 km. Mit mål er først og fremmest at komme under de 45 min, jeg løb sidste år. Helst med en vægt der ikke er for meget under de 80 kg. Endnu er et delmål 25 strict pullups, lavede 19 sidste uge.

Lidt generelt om mig:

Alder: 20 år

Vægt: ca. 80kg (har ikke vægt..)

Højde: 180 cm

Den 24. marts starter løb op med fortræning. Desuden vil der nok forekomme lidt svømning i ny og næ, da det er en hobby jeg stadig har eftersom jeg tidligere har været elite-svømmer. En smule fodbold vil nok også komme ind, men det bliver nok i en mængde så studiet også skal passes :laugh:

Umiddelbart er de farligste faldgruber, overtræning, for meget fokus på alt andet og druk. Det vil jeg forsøge og undgå ved ikke rigtigt at tænke over det og nok erkende jeg bare falder i, i hvert fald mht. druk :nonono:

Første sæson løb:

Løb 9.2 km hjem til forældrene og spiste idag, og hjalp med brænden :unhappy: (kilde: iform.dk). ca. 50-55 min.

Mål til om noget tid: Få et ur og nye løbesko, og evt. noget ordentligt løbetøj.

Edited by Klaus_s
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

T-lyk med logbogen :-)

ang. styrketræning:

det kunne være rart at vide hva du løfter osv :P

Mange tak..

Nogle forskellige løft:

Bænkpres: 125 kg 1rm

Squat: 100 kg 1rm (det er lidt pinligt, men har næsten altid kørt mange sæt i squat da jeg ikke synes om min teknik i for tunge løft(alt for mange undskyldninger)) :laugh:

Dødløft er aldrig rigtigt blevet trænet :P

Pullups: 19 stk

Dips: 19 x BW+25kg

Ved ikke lige hvad det er med 19 gentagelser i de BW øvelser

Link to comment
Share on other sites

Heh, ja det er ikke helt så flot :unhappy: Bentræningen har ikke rigtigt kørt på det seneste.

Træningen lige for tiden er ikke så vildt videnskabelig og seriøs, jeg træner med en gut hvor vi kæmper lidt mod hinanden, og styrketræningen skal bare vedligeholdes:

5 min opvarmning

Pullups:

19

13

6 ( :crazy: )

Mavemaskine:

10x35

10x45

10x55

Decline bænkpres:

10x60 kg

10x90 kg

6x110 kg

Pulldown: (hader det der træk til nakken fis)

10x60

10x65

8x70

Benpres:

10x100

10x250

10x250

Cable flyes:

3 x 10 x 6kg :laugh:

Superset:

Mave og brystting

3 sæt af hver.

Også sluttede vi af med noget biceps og lænd, styrketræningen bliver nok ikke opdateret så skide præcist, da den som sagt ikke fylder alverden lige for tiden. Og det er ikke rigtigt mine egne træningsmetoder der styrer, men det er sjovt nok at prøve mange af disco øvelserne også, så det fortsætter jeg lidt med :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning igår

Opvarmning 19 chinups. (grr)

Ellers blev der kørt bryst, skulder og triceps (og lænd og mave hvergang)

Har fået købt et digital-ur. Ikke noget fancy skal bare have tidmåling her i starten, så må puls og andet lir komme til senere.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, fantastisk god og skidt dag!

Løb: 5 km, tid: 23:58

Simpelthen ikke godt nok, det er en langsommere 5 km tid end på 10 km. Straks efter jeg stopper med at løbe er jeg ikke forpustet mere, problemet er når jeg er ude og løbe, mine ben føles en smule ømme og var generelt træt. Jeg løber 10 km i samme tempo, problemet kommer simpelthen bare når jeg skal have fart i benene.

Har sku nok lullet mig selv for meget i søvn med lange langsomme ture, lort!

Udover det fik jeg købt en masse løbeudstyr (det gode) idag, nye sko, tshirt,trøje,bukser og nogle løbesokker? alt sammen fra new balance. Skoene var simpelthen fantastiske at løbe i idag, så der kan man sku ikke lægge skylden. Så det må klart være fordi jeg var alt for fuld i lørdags, efter paintball og at jeg ikke fik sovet i nat og skulle møde til øvelsestimer kl lort, det må være grunden! :innocent:

Var næsten for flov over at skrive tiden ind, men tænkte, hey så kan jeg da bruge det til noget, næste gang må blive bedre! Imorgen står den på styrketræning.

Edit: Løb ialt:27,2 km

Edited by Klaus_s
Link to comment
Share on other sites

Dagens superseje træning:

2½ times fodbold på kollegiet, super sjovt og SINDSYGT hårdt, jv. løb igår :laugh: men det er så fedt at give den gas, vejret var perfekt, lige kommet hjem fra uni også bare spille og have det sjovt!

1 time senere skulle der selvfølgelig styrketrænes:

Chinups:

20 x kv

12 x kv

8 x kv

de 20 er ikke PR, da stativet ude på kollegiet suger og udførelsen ikke var helt ned og op.

Lænd:

3 sæt af kropsvægt

Bænkpres:

10 x 60kg + stang

8 x 80kg + stang

9 x 80kg + stang

10 x 80kg + stang

9 x 80kg + stang

10 x 80kg + stang

Weighted Vertical Leg-Hip Raise:

12 x kv

12 x kv

12 x kv

Biceps med fri stang:

4 sæt

Super ristet!

Super fedt vejr udenfor!!

Link to comment
Share on other sites

2½ times fodbold på kollegiet, super sjovt og SINDSYGT hårdt, jv. løb igår men det er så fedt at give den gas, vejret var perfekt, lige kommet hjem fra uni også bare spille og have det sjovt!

Det er os for fedt at spille fodbold (eller bare dyrke sport) i det her vejr, glæder mig til sommer :laugh:

Ellers meget fin træning du kører der, og god styrke i bænken :4thumbup:

jeg har sq noget vej endnu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning:

Jeg kan simpelthen ikke huske det hele.. vi kørte bare hårdt igennem idag, Bryst,ben og skulder. og selvfølgelig Chinups til at starte med. Og triceps og biceps til slut :crazy:

Chinups:

14 x kv

14 x kv

12 x kv

Ialt 40 på 3 sæt, ny volume pr.

Efterfølgende 3 benøvelser, og senere benpres.

I brystpres var vi oppe og vende med 44 kg. (de er absurdt tunge at slæbe rundt med!!)

Ellers trænede vi lidt over 2 timer med fuld knald, vi plejer at være gode til at ramme en time og et kvarter, der var bare gas på idag. Men når vi som vi nu kun træner 2, maks 3 gange om ugen skal der også bare være tryk på.

Super træning!

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning:

5 min opvarmning.

Chinups:

20 reps, PR. Endelig 20!

Dumbell brystpres:

12x26kg

10x30kg

8x34kg

6x38kg

4x42kg

Supersæt, mave og bagskulder

Weighted Vertical Leg-Hip Raise:

12

12

12

bagskulder:

12x 35kg

10x 45kg

8x 55kg

Brystmaskine:

12x 40kg

10x 80kg

8x 100 kg

4x 120 kg

Supersæt mave + sideskulder

Mave:

12 x 35 kg

10 x 45 kg

10 x 55 kg

Side skulder:

12 x 7 blokke

10 x 9 blokke

8 x 11 blokke

Incline bænkpres

2x12 x 60 kg

9 x 60 kg

Lænd:

3x12 x kv

Skulderløft med vægtskive:

12 x 10 kg

10 x 15 kg

6 x 20 kg

Triceps pushdown:

4 sæt husker det ikke.

Tror ikke jeg gider opdatere de her træningspas så detaljeret, for når vi kører en del i maskine som vi gør for tiden føler jeg ikke at jeg får noget af at opdatere de løft, så vil for eftertiden kun opdatere basisløft og skrive hvad der ellers blev trænet.

Til mit forsvar skal det siges at jeg har trænet basisøvelser i 3 år nu, så har lige et ½ års tid nu hvor jeg forsøger bare at træne alle de ting jeg aldrig har prøvet. Så længe mit fokus alligevel ikke er på at blive meget større er det helt fint.

Link to comment
Share on other sites

Så startede fortræning til eventyrløbet.

Jeg løb 10 km, tid: 50:06. Jeg er fint tilfreds, løb ikke så hurtigt og var ikke presset på noget tidspunkt, så der er god plads til forbedringer. Kunne godt mærke lidt ømhed i mit skinneben fra igår, så valgte ikke at forcere noget selvom tiden sagtens kunne have været omrking 48 min vil jeg skyde på.

Tror dog for eftertiden jeg skal sørge for at ligge fodbold og løb et par dage efter hinanden :laugh:

Løb ialt: 47,2 km.

Link to comment
Share on other sites

Startede dagen med en lille times fodbold

Så blev det til styrketræning. Ryg, ben og biceps.

I chinups blev der sat ny volume rekord med 18,14,14 = 46 fordelt på 3 sæt. Fatter ikke det kunne ske for var så sindsygt ristet, men generelt var kroppen ovenpå imens mit hoved var totalt væk, gider ikke skrive opgave på uni lige nu, vejret er for godt.

Måske er det også fordi mit hoved er blevet helt brunt af vejret.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag: 2km løb :laugh:

Mandag:

Styrketræning, det var ikke det hele store havde ødelagt min arm i armlægning i lørdags :laugh: og jeg vandt ikke engang!

Træning idag:

Løb 10 km, tid 44:26. Måtte lige slippe gruppen tilsidst da der blev sat tempo, men det skal sku nok komme :smile:

Det er i hvert fald ny PR.

Løb i alt: 59,2 km.

Link to comment
Share on other sites

Sikke du whiner over din træning hele tiden... er du nogensinde glad for at bruge din krop? :cool:

Ja du skal bare lære og læse :tongue: . Det er en log til at vurdere min træning og holde mig selv i ørerne for at undgå overtræning! Der er intet bedre end at spille fodbold! Styrketræning er lidt kedeligt når man ikke rigtigt kan gaine for tiden :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share