Bænkpres raw rekorder?


Flinke9
 Share

Recommended Posts

Nogen der kender de officielle danske rekorder for rå bænk?

jeg har googlet på emnet men får en masse forskellige resultater ved nogen om den her http://www.styrke.dk/Rekorder/udstyrsfri_rekorder.asp virkelig passer, for så skulle rekorden i 90kg klassen "kun" være på 162,5, og når jeg så kigger på mol's rekord liste så skulle den rekord være slået flere gange bla. 170 kg: Onkel Troels (98kg) 170 kg: Bamse Bjørn (100kg) 200 kg: lars mikkelsen (97kg)

Link to comment
Share on other sites

Nogen der kender de officielle danske rekorder for rå bænk?

jeg har googlet på emnet men får en masse forskellige resultater ved nogen om den her http://www.styrke.dk/Rekorder/udstyrsfri_rekorder.asp virkelig passer, for så skulle rekorden i 90kg klassen "kun" være på 162,5, og når jeg så kigger på mol's rekord liste så skulle den rekord være slået flere gange bla. 170 kg: Onkel Troels (98kg) 170 kg: Bamse Bjørn (100kg) 200 kg: lars mikkelsen (97kg)

for at løfte i 90 kgs klassen skal man veje under 90 kg. Desuden så er rekorderne her på MOL uofficelle. Ligeså snart der er dommere på , der skal løftes i korrekt stil og løftet skal bevidnes, så er det af uransaglige årsager lige pludselig en helt anden vægt folk har på stangen :smile:

Men for at svare på dit spørgsmål. JA - det er de officielle danske rekorder for rå bænk :smile:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

for at løfte i 90 kgs klassen skal man veje under 90 kg. Desuden så er rekorderne her på MOL uofficelle. Ligeså snart der er dommere på , der skal løftes i korrekt stil og løftet skal bevidnes, så er det af uransaglige årsager lige pludselig en helt anden vægt folk har på stangen :smile:

Men for at svare på dit spørgsmål. JA - det er de officielle danske rekorder for rå bænk :smile:

ok tak skal du have, så ved jeg hvor jeg ligger, jeg havde nemlig en sjov oplevelse forleden.

jeg vejer 103 og har flere gange løftet 150, bedste i år er 135x4, det fortalte jeg en kollega, han sagde så at han løftede 180kg til træning, og han vejede kun 95, det syntes jeg virkede urealistisk, så nu kan jeg fortælle ham at han enten er fuld af løgn, eller også kan han nemt slå den danske rekord :bigsmile:

forresten nu vi er igang så oplever jeg at jeg løfter 5% mindre med de små 10,5kg stænger frem for 20kg stangen, og på de kropsformede bænke løfter jeg elendigt, frem for en "bred" flad bænk som for mig er det optimale kan du også mærke forskel på de ting?

Link to comment
Share on other sites

ok tak skal du have, så ved jeg hvor jeg ligger, jeg havde nemlig en sjov oplevelse forleden.

jeg vejer 103 og har flere gange løftet 150, bedste i år er 135x4, det fortalte jeg en kollega, han sagde så at han løftede 180kg til træning, og han vejede kun 95, det syntes jeg virkede urealistisk, så nu kan jeg fortælle ham at han enten er fuld af løgn, eller også kan han nemt slå den danske rekord :bigsmile:

forresten nu vi er igang så oplever jeg at jeg løfter 5% mindre med de små 10,5kg stænger frem for 20kg stangen, og på de kropsformede bænke løfter jeg elendigt, frem for en "bred" flad bænk som for mig er det optimale kan du også mærke forskel på de ting?

Bare husk rå rekorder, kun kan sættes til nordland cup :smile:

Link to comment
Share on other sites

ok tak skal du have, så ved jeg hvor jeg ligger, jeg havde nemlig en sjov oplevelse forleden.

jeg vejer 103 og har flere gange løftet 150, bedste i år er 135x4, det fortalte jeg en kollega, han sagde så at han løftede 180kg til træning, og han vejede kun 95, det syntes jeg virkede urealistisk, så nu kan jeg fortælle ham at han enten er fuld af løgn, eller også kan han nemt slå den danske rekord :bigsmile:

forresten nu vi er igang så oplever jeg at jeg løfter 5% mindre med de små 10,5kg stænger frem for 20kg stangen, og på de kropsformede bænke løfter jeg elendigt, frem for en "bred" flad bænk som for mig er det optimale kan du også mærke forskel på de ting?

En gut hvor jeg træner kan også bænke 180 og ligger omkring 92-93kg, Så fuld af løgn behøver han da ikke være! Tror bare RIGTIG meget ændrer sig når det skal være konkurrence-løft!

Link to comment
Share on other sites

Ja, som allerede skrevet betyder det meget om et løft skal godkendes. De 170kg er efterfølgende forbedret til 180kg, med næsten samme kropsvægt, men hvis jeg skulle lave et løft til stævne ville jeg nok skulle trække omkring 20kg fra.

Men der findes da klart en masse bænkmonstre rundt omkring, men en ting er jo at få godkendt løftet, noget andet er også at kunne fremvise en clean dopingtest.

Og som Chalze også skriver, så går de fleste seriøse bænkpressere herhjemme efter at forbedre deres bænkpres i trøje og er ret ligeglad med deres Raw løft. Mange af de løftere er også stærke raw, men det er ikke de det går efter at blive.

Link to comment
Share on other sites

ok tak skal du have, så ved jeg hvor jeg ligger, jeg havde nemlig en sjov oplevelse forleden.

jeg vejer 103 og har flere gange løftet 150, bedste i år er 135x4, det fortalte jeg en kollega, han sagde så at han løftede 180kg til træning, og han vejede kun 95, det syntes jeg virkede urealistisk, så nu kan jeg fortælle ham at han enten er fuld af løgn, eller også kan han nemt slå den danske rekord :bigsmile:

forresten nu vi er igang så oplever jeg at jeg løfter 5% mindre med de små 10,5kg stænger frem for 20kg stangen, og på de kropsformede bænke løfter jeg elendigt, frem for en "bred" flad bænk som for mig er det optimale kan du også mærke forskel på de ting?

Tja som det bliver sagt, så skal din ven lige have et løftelicens først og være villig til at lade sig dopeteste :smile:

Ja, selvfølgelig kan jeg mærke forskel på hvilken bænk jeg ligger på. Jeg har dog aldrig ligget på en af de kropsformede bænke du snakker om, med en technogymstang. Jeg træner aldrig i de steder.

Ethvert konkurrenceløft vil dog blive foretaget på en bred flad bænk som er godkendt iht IPF.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Den danske rekord i bænkpres i forbindelse med trekamp i 82,5kg klassen på 200kg er sat uden trøje. :smile:

:blink: Rimeligt baskt løft må man sige, det vidste jeg ikke. Snart 20 år siden i de gode gamle dage. Bo Petersen. Han har også rekorden i totalen på 752,5 kg. Er den også helt raw?

Link to comment
Share on other sites

:blink: Rimeligt baskt løft må man sige, det vidste jeg ikke. Snart 20 år siden i de gode gamle dage. Bo Petersen. Han har også rekorden i totalen på 752,5 kg. Er den også helt raw?

Rekorden er fra før trøjens tid. Men knæbind og squatdragter har været en del af sporten i langt flere år.

Link to comment
Share on other sites

Tja som det bliver sagt, så skal din ven lige have et løftelicens først og være villig til at lade sig dopeteste :smile:

Ja, selvfølgelig kan jeg mærke forskel på hvilken bænk jeg ligger på. Jeg har dog aldrig ligget på en af de kropsformede bænke du snakker om, med en technogymstang. Jeg træner aldrig i de steder.

Ethvert konkurrenceløft vil dog blive foretaget på en bred flad bænk som er godkendt iht IPF.

Jeg er sikker på at han ikke kan blive dopetestet :crazy:

Det kunne være sjovt at lave et lille mo Stævne så man kan få testet sine løft, og få lavet en "ægte uofficiel" mo styrkeliste :tongue:, så kunne os wannabe styrkeløftere også få nogle fif :bigsmile:

Edited by Flinke9
Link to comment
Share on other sites

det var sq da nogle sølle dame rekorder ! :D

..det er ikke pigerne du skal konkurrere imod.

Der er iøvrigt plads til alle i denne sport, så bevar lige den gode tone. Ingen vil kalde dig sølle, hvis du en dag skulle have lyst til at forsøge dig :smile:

Jeg er sikker på at han ikke kan blive dopetestet :crazy:

Det kunne være sjovt at lave et lille mo Stævne så man kan få testet sine løft, og få lavet en "ægte uofficiel" mo styrkeliste :tongue:, så kunne os wannabe styrkeløftere også få nogle fif :bigsmile:

...så har han jo heller ikke noget at gøre på listen.

Der er da moltræf fra tid til anden, hvor der bliver løftet lidt. Prøv at søg herinde, så finder du sikkert diverse rapportager. Eller kig på www.difd.dk for en god griner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at han ikke kan blive dopetestet :crazy:

Det kunne være sjovt at lave et lille mo Stævne så man kan få testet sine løft, og få lavet en "ægte uofficiel" mo styrkeliste :tongue:, så kunne os wannabe styrkeløftere også få nogle fif :bigsmile:

Kom ned forbi en styrkeløfter klub og træn, eller kom forbi nogle stævner så :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er da moltræf fra tid til anden, hvor der bliver løftet lidt. Prøv at søg herinde, så finder du sikkert diverse rapportager. Eller kig på www.difd.dk for en god griner.

Der har været et par lokale sammenkomster, men i praksis døde MOL-træffene vist med MOL Træf 4. Men idéen med et MOL Bænkpres Træf er god, da bænkpres er noget alle laver og har en holdning til. Jeg tror faktisk, at mange gerne ville deltage ved sådan et arrangement, hvis der bare var nogen, som havde tid og lyst til at arrangere det.

Nå, det var bare spredte tanker, og jeg ved godt, at det ikke bliver til noget. Men point for idéen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da tit at der er små træf, efterhånden, og der er jo også rigtige mange klubber, med mange molboere, skulle jeg mene...

Helt enig, der er jo rigtig mange mollere der ses privat, og derfor er der ikke samme behov for at lære andre mollere at kende, som der var tidligere.

Og så har vi jo heldigvis Long Leg Sally til at arrangere en julesammenkomst eller to, hvor der bliver lagt væk på langt vigtigere ting end bænkpres :superman:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Rimeligt baskt løft må man sige, det vidste jeg ikke. Snart 20 år siden i de gode gamle dage. Bo Petersen. Han har også rekorden i totalen på 752,5 kg. Er den også helt raw?

Tiden var også en helt anden den gang. Vedkommende, som har sat rekorden, smuttede efter sigende ud af bagdøren da han skulle testes...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share