Mus til venstre hånd


Keki
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Min højre arm (er højrehåndet) er i da røget i gips fra skulderen og ned med albuen i 90 grader og håndfladen pegende opad! :w00t:

Dette er IKKE godt da jeg snarest muligt skal til sygeterminsprøver (påkrævet for at må gå til studentereksamen!) - de er oprindeligt i næste uge. Derfor søger jeg forhandlere, links og råd til køb af en venstrehåndsmus! PRISEN skal være så lav som muligt da jeg kun regner med at bruge den 1-2 mdr.

Håber I kan hjælpe - synes det er svært at finde noget på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun skal bruge den i 2 måneder, så ville jeg glemme alt om en decideret venstrehåndsmus. Som du selv har konstateret, kan de være svære at finde. Hvis du ikke kan vænne dig til at bruge din alm mus med venstre hånd, så køb en almindelig billig mus fra eksempelvis logitech. Find en der er symetrisk, altså med andre ord en der passer til begge hænder (eller ingen af dem om du vil ;)). De koster vel 100 kr, og kan fint bruges i de par måneder.

Hvis det er fordi du gerne vil bytte rundt på knapperne, så vil jeg tro windows kan klare det trick for dig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun skal bruge den i 2 måneder, så ville jeg glemme alt om en decideret venstrehåndsmus. Som du selv har konstateret, kan de være svære at finde. Hvis du ikke kan vænne dig til at bruge din alm mus med venstre hånd, så køb en almindelig billig mus fra eksempelvis logitech. Find en der er symetrisk, altså med andre ord en der passer til begge hænder (eller ingen af dem om du vil ;)). De koster vel 100 kr, og kan fint bruges i de par måneder.

Hvis det er fordi du gerne vil bytte rundt på knapperne, så vil jeg tro windows kan klare det trick for dig.

Det er nemlig lige det jeg gerne vil :smile: Men jeg vil købe en ikke-eronomisk mus så og håbe på at windows kan bytte rundt! Er der i øvrigt nogen der ved hvordan det gøres?

Har windows 2000 på engelsk :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke du har en ergonomisk mus, kan du da bare bytte om på knapperne på den du har?

Gå ind under Control Panel i start-menuen, vælg mouse og lav den om til venstre hånd. Ikke særlig svært. Good luck!

Ja, det blev også min plan (skal bare have købt en billig ikke-ergonomisk mus) - se sidste indlæg :smile:

Tak for vejledninen! :smile:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også å et tidspunkt haft behov for at bruge musen med venstre hånd i en periode - det gik fint med at vænne sig til det selv om jeg valgte ikke at ændre standard opsætningen! Personlig synes jeg ikke at man skal ændre på knappernes betydning for de fleste vænner sig hurtigt til standard opsætningen selv om det er venstr der bruges. Det har den fordel at når mean sætter sig ned ved en tilfældig fremmed computer så kan man umiddelbart bare bruge musen med venstre ude at skulle til at rode med opsætninger af musen......Det er jo heller ikke sikkert at vennerne synes at der skal ændres på deres mus :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også å et tidspunkt haft behov for at bruge musen med venstre hånd i en periode - det gik fint med at vænne sig til det selv om jeg valgte ikke at ændre standard opsætningen! Personlig synes jeg ikke at man skal ændre på knappernes betydning for de fleste vænner sig hurtigt til standard opsætningen selv om det er venstr der bruges. Det har den fordel at når mean sætter sig ned ved en tilfældig fremmed computer så kan man umiddelbart bare bruge musen med venstre ude at skulle til at rode med opsætninger af musen......Det er jo heller ikke sikkert at vennerne synes at der skal ændres på deres mus :innocent:

Det er jeg enig i. Det kræver meget lidt at vænne sig til at bruge musen med venstre hånd i højre hånds opsætningen. Selvom (eller måske netop fordi) jeg er højrehåndet, synes jeg, det er en fordel at bruge musen med venstre hånd. Så kan man nemlig bruge tastaturet eller en blyant uden at behøve at slippe musen. Og at trykke med langfingeren i stedet for pegefingeren kræver altså ikke særlig mange minutters øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Der er et mindre udvalg af logitech her. Nu ved jeg ikke hvor små dine hænder er og hvor meget du bruger musen, for de der laptopdimser er ret billige. Hvis du kommer forbi herude på heden, så har jeg en brugt liggende et eller andet sted du gerne må få.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Der er et mindre udvalg af logitech her. Nu ved jeg ikke hvor små dine hænder er og hvor meget du bruger musen, for de der laptopdimser er ret billige. Hvis du kommer forbi herude på heden, så har jeg en brugt liggende et eller andet sted du gerne må få.

/Schroinx

Tusind tak for linket :smile:

Skal forhåbentlig ikke bruge den alt for længe :4crutches:

Hvor på heden taler vi om? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share