YO YO/ BIP -test


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg har offseason løbet 160

Øhh hvad mener du?

Jeg tog testen i en hal, hvor man løber fra den ene ende til den anden. Det er 20 meter.

I den test jeg snakker om, skal man nå de 20 meter inden hvert "biip" og jo længere man løber jo kortere bliver intervallet mellem "biip'ene"

Men jep, den er fucking hård!!

Link to comment
Share on other sites

"Two markers are positioned at a distance of 20 meters and a cassette tape is played that plays a series of beeps. The athletes run back and forth between the markers at the given speeds that are controlled by the cassette tape. The speed is regularly increased, and when an athlete is no longer can maintain the speed, the test is ended. The initial running velocity is 8.5 km/hr, and increases by 0.5 km/hr each minute."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Halløj Typen

Der findes en del Yo yo/Bip/Shuttle test, som starter ved lidt forskellige hastigheder og evt. ligger restitutionspauser ind for at simulere en spilform som fodbold/håndbold desligende.

Testen er selvfølglig fysisk hård, men er også mentalt udfordrende da man kan presse sig utroligt langt på viljestyrke og mentalt forberedelse

For netop at se på de mentale aspekter har jeg løbet 2 test;

1 i sidste uge og 1 i forrige uge efter Bangsbo's udholdenstest (dvs uden restitutions-pauser) hvor mit bedste resultat var 15.4

Mit mentale overskud var i absolut minus efter en hårdhændet rustur, så anden test var desværre dårlige end første :(

Krunch og krummer

CookieMonster

PS

Idag har jeg faktisk fået foretaget en max-test og målt mit kondital til at ligge lige omkring 64.

Link to comment
Share on other sites

dag har jeg faktisk fået foretaget en max-test og målt mit kondital til at ligge lige omkring 64.
Okay, er det ikke rimelig godt?.. hvordan beregner man præcist sit kondital?
Testen er selvfølglig fysisk hård, men er også mentalt udfordrende da man kan presse sig utroligt langt på viljestyrke og mentalt forberedelse

Jep jeg tror også man kan presse sig ekstremt meget. Men 15,4 det er sgu flot :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg helt enig i, at viljestyrke er en vigtig faktor i en yo-yo test. Hvis ikke man har motivationen til at presse selv sig til man brækker sig, så vil man givetvis få et ringere resultat.

Jeg har taget testen i begyndelsen af sæsonen (volleyball), det var tydeligt at der var nogen der hoppede af, når det begyndte at gøre RIGTIG ondt :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Personligt hader jeg YO-YO-testen. Især de forbandede vendinger, hvilke føles ekstremt hårdt i mine knæ. Man er aldrig helt sikker på om ens tempo er optimalt eller man løber en anelse for hurtigt eller langsomt.

Må vi så bé om den gode gammeldags cooper-test. Det véd man sq da hvad. På med løbeskoene, og så ellers bare alt hvad du orker i 12 minutter. Ingen vendinger eller irriterende BEEEEEEEEEP.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share