Øvelser til skuldermuskler


fnull
 Share

Recommended Posts

Hello

Jeg bruger utrolig meget energi på at træne mine muskler omkring skulderen (deltoiderne?), med henblik på mere velformede overarme. Jeg træner og træner og mine armmuskler vokser da også, men jeg synes ikke at mine skuldermuskler virker meget større. Findes der en øvelse der rammer musklen jeg ønsker? Det må meget gerne være en øvelse man kan lave hjemme foran tv'et med et par håndvægte. Tusind tak! :smile:

Deltoideus.png

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at give lidt mere overblik, så syntes jeg følgende øvelser er rigtigt gode, og til at gå til ;)

upright-rows http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...UprightRow.html,

front raises http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...FrontRaise.html og

side raises (kan ikke finde øvelsen, men princippet er det samme som front raises, det er bare ...til siden :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at give lidt mere overblik, så syntes jeg følgende øvelser er rigtigt gode, og til at gå til ;)

upright-rows http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...UprightRow.html,

front raises http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...FrontRaise.html og

side raises (kan ikke finde øvelsen, men princippet er det samme som front raises, det er bare ...til siden :tongue: )

Den øvelse som Candygirl hentyder på er Laterel raise og her er linket http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...teralRaise.html

Du skal dog huske at variere din træning så du ikke bare tager 3*8 hver gang, men nogle gange køre lidt med 5*5 og så lidt tungere.

og så træn dine skuldre hver anden dag, hvis det er hjemmetræning

Link to comment
Share on other sites

Den øvelse som Candygirl hentyder på er Laterel raise og her er linket http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...teralRaise.html

Du skal dog huske at variere din træning så du ikke bare tager 3*8 hver gang, men nogle gange køre lidt med 5*5 og så lidt tungere.

og så træn dine skuldre hver anden dag, hvis det er hjemmetræning

Nemlig (og så er det også et lidt nyere billede, end ham den gamle gut :bigsmile: )

For øvrigt nogle der ved det "korrekte" navn, for øvelsen hvor den ene arm løftes lige op, og den anden til siden?

Link to comment
Share on other sites

Fordi man er til Pump, og instruktøren fortæller en at man skal gøre det - og for at variere sin træning :wink:

Jeg er bange for at jeg ikke kommer så fine steder. :smile:

Variere sin træning? Så vil jeg hellere lave dem hver for sig og sætte mere vægt på :smile:

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bange for at jeg ikke kommer så fine steder. :smile:

Variere sin træning? Så vil jeg hellere lave dem hver for sig og sætte mere vægt på :smile:

/Schroinx

Nu ved jeg ikke lige hvor fint en træningssal er - men på den anden side, ved jeg jo heller ikke hvor du træner :tongue:

Og nu er pump jo heller ikke kendt for, at være den type træning, hvor man har mest vægt på ;)

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring siger i øvrigt at der skal lav fedtprocent til at markere skuldrene ordentligt... ellers går de meget nemt i et med armen og ser ik ud af så meget...

Det er selvf. en generel ting, men jeg kan bare se at mine skuldre kommer til at se noget større ud under cut...

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring siger i øvrigt at der skal lav fedtprocent til at markere skuldrene ordentligt... ellers går de meget nemt i et med armen og ser ik ud af så meget...

Det er selvf. en generel ting, men jeg kan bare se at mine skuldre kommer til at se noget større ud under cut...

Ja det er korrekt. Musklen skal selvfølgelig være markeret... Jeg har bare endnu ikke haft succes med at få min fedtprocent så langt ned.. Som de fleste andre kvinder har en god polstring på overarmen.. Og den forsvinder ikke med mindre jeg kommer meget langt ned i fedtprocent :(

Link to comment
Share on other sites

bare pas på du ikke kommer i overtræning, med alle de øvelser, nøjes med press og max 5x5 dvs. du kører med 5rm og starter så tungt som muligt og trækker så lidt fra.

Det er nok de færreste som kan køre 5x5 med 5rm, eller læser jeg dit forslag forkert?

Link to comment
Share on other sites

bare pas på du ikke kommer i overtræning, med alle de øvelser, nøjes med press og max 5x5 dvs. du kører med 5rm og starter så tungt som muligt og trækker så lidt fra.

Hvis hun træner rotator cuff musklerne, så er det jo ikke de samme som delotids. Desuden bør hun vel køre 3x8 eller 3x10 hvis det er masse på skuldrene hun er ude efter?

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun træner rotator cuff musklerne, så er det jo ikke de samme som delotids. Desuden bør hun vel køre 3x8 eller 3x10 hvis det er masse på skuldrene hun er ude efter?

/Schroinx

Det er min erfaring at hvis du vil have masse så skal du ikke over 6rep per set, ellers kører du med for lav vægt.

Link to comment
Share on other sites

Flinke9, du biver nødt til at se på de fysiologisk krav for hypertrophy. Der hvor musklen har størst potentiale for muskeltilvækst er ved 70-80 % af 1 RM.

det passer jo ikke helt. Rent praktisk er det bare deromkring man lettest når en fornuftig kombination af intensitet og volumen.

Link to comment
Share on other sites

Haha MOL's mest forvirrende tråd :4thumbup:

Ja nu du siger det :bigsmile:

lad mig udpensle det så selv den største ordkløver kan forstå hvad jeg mener.

kære

Min erfaring er, at du får de bedste resultater ved at starte med 1x5 med max load, dvs. vægten skal være sådan at du kun kan tage 5rep kaldet 5rm :smile:

næste sæt tager du igen 5 med den load du nu mener er max for at opnå 5, det kan være at du skal tage lidt af for at opnå 5 , og sådan forsætter du. til du har taget 4 til 5 set af 4 til 6 rep.

Er du med 789? ellers bare sig til så skal jeg udpensle det yderligere, :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share