Gode timer/instruktører i FitnessDK


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Lige præcis den lørdag fik jeg det også dårligt af varmen - kvalme og svimmel og kunne slet ikke tage den III'er time bagefter som jeg ellers havde planlagt :gal:

Nu har jeg desværre andre planer på mandag, men jeg skal nok give mig til kende, hvis vi løber på hinanden en dag :shades: i Sats eller FitnessDK :4whistling:

nej varmen på englandsvej kommer jeg ikke til at savne..... men medlemmerne er super og de giver den bare gas.. suk det er lidt hårdt at slippe, håber at det bliver fedt i F.DK

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, sjov tråd at læse igennem nu jeg har været medlem i ca.5 måneder.... og de fleste instruktører jo efterhånden er prøvet.

Kan dog se jeg mangler nogle bl.a. Michael Hammer, Padawan'en og Hot1tot efter konverteringen.

Og ja, der er jo en del instruktører, der fra nyligt er skiftet til FitDk (hehe - hvorfor mon :tongue: ). Så måske der var nogle der havde, nogle anbefalinger til dem - og hvilken stil de kører, a la spin-spin, landevej o.lign.

Kørte i dag med Christian Lykke og ham vil jeg gerne anbefale :4thumbup: En rigtigt lækker time opbygning syntes jeg, læs evt. mere i min log

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i lang tid trænet i SATS, men da FitnessDK åbner i Sydhavnen i april og i den forbindelse havde et godt åbningstilbud, har jeg valgt at "konvertere". Stort spring *hehe*

Men nu havde jeg jo efterhånden et godt kendskab til timerne i SATS, hvilke der var gode, motiverende og sjove. Så for ikke at starte helt fra bunden, tænkte jeg, at der måske var nogle herindefra, der kunne komme med nogle anbefalinger?! Selvfølgelig er det lidt individuelt, hvad man lægger vægt på og syntes er en god time, men mon ikke man kan få et godt fingerpeg alligevel - om end ikke andet, så hvilke timer der er værd at afprøve.

Det jeg primært har gået til er step og pump, men med alle de koncepttimer blev det noget ensformigt, så har også kastet mig over spinningen. Hvilket jeg super godt kan lide, der skal være intensitet i timen, og gerne til noget lækkert(glad) musik, med en god rytme.

Hvordan er step og spinning timerne i FitnessDK, altså hvor mange er koncepttimer? I SATS er alle StepPuls og Cykling I timer jo koncepttimer.

For øvrigt træner jeg i København (hvilket ikke inkluderer Amager :tongue: ), dvs. brokvarterene og city.

Der køres ikke Spinning i Fitnessdk. Men cykling, bodybike og lign, kald det hvad i vil.

Spinning® er et registret varemærke ejet af Mad Dogg Athletics, og de samarbejder ikke med fitnessdk eller sats for den sags skyld...

http://www.spinning-world.biz/enthusiasts/

Link to comment
Share on other sites

Der køres ikke Spinning i Fitnessdk. Men cykling, bodybike og lign, kald det hvad i vil.

Spinning® er et registret varemærke ejet af Mad Dogg Athletics, og de samarbejder ikke med fitnessdk eller sats for den sags skyld...

http://www.spinning-world.biz/enthusiasts/

Ikke lige så relevant for denne tråd vel :wink:

Men jeg er egentlig ganske glad for, at de ikke gør - for de cykler ...eller spinnere® må jeg sikkert hellere kalde dem :innocent: er virkelige forfærdelige at cykle på...

Link to comment
Share on other sites

Who cares?

:laugh::laugh:

Det er nu morsomt som et kursus i Herlev kan få en til at ændre på noget så ånsvagt som navn på en træningsform, Fik nemlig samme historie fortalt flere gange

under det kursus. og ved ikke lige hvad jeg skal bruge det til men det er nu morsomt at man får folk til at føle man er en del af noget som er lidt specialt :blush::laugh:

tror vist ikke man er i tvivl om at det er et amerikansk koncept og ønsker man at stige i graderne skal man bare købe sig adgang til nogle flere kursuser :nonono: de

kunne ligså godt sige til folk nå du ønsker at være masterinstruktor det koster så 15000 kr. :smile:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Hehe, sjov tråd at læse igennem nu jeg har været medlem i ca.5 måneder.... og de fleste instruktører jo efterhånden er prøvet.

Kan dog se jeg mangler nogle bl.a. Michael Hammer, Padawan'en og Hot1tot efter konverteringen.

Og ja, der er jo en del instruktører, der fra nyligt er skiftet til FitDk (hehe - hvorfor mon :tongue: ). Så måske der var nogle der havde, nogle anbefalinger til dem - og hvilken stil de kører, a la spin-spin, landevej o.lign.

Kørte i dag med Christian Lykke og ham vil jeg gerne anbefale :4thumbup: En rigtigt lækker time opbygning syntes jeg, læs evt. mere i min log

Hey C.girl..

hende hot1tot :tongue: kunne ikke drømme om at køre spin spin.. såååååå... kom endelig på besøg i valby :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ikke lige så relevant for denne tråd vel :wink:

Men jeg er egentlig ganske glad for, at de ikke gør - for de cykler ...eller spinnere® må jeg sikkert hellere kalde dem :innocent: er virkelige forfærdelige at cykle på...

tja...det er vist en smags sag... De er tungere i trådet og det kræver en større indsats...

Link to comment
Share on other sites

tja...det er vist en smags sag... De er tungere i trådet og det kræver en større indsats...

Jeg har aldrig prøvet de cykler (eller spinnere :smile:), men regulerer man ikke selv belastningen på dem, eller har de kun éen belastning? Så vil de vel være hårde for nogen og lette for andre....

Link to comment
Share on other sites

tja...det er vist en smags sag... De er tungere i trådet og det kræver en større indsats...

Det er noget vrøvl. Det er rigtigt at trådet føles lidt anderledes - der er kædetræk og en anden måde at påføre belastning - men den del er den mindste forskel - opg de fleste kan vist fp modstand nok på en Bodybike! Den største forskel er at styret ikke kan justeres i længderetningen - og at små personer vil opleve at de ikke kan få styret så lang ned som de plejer fra en bodybike. Hvis man er cykelrytter eller triatlet kan det være ret frustrerende og ømhedsfremkalende... Men jeg overlevede da 9 timer på en Spinner cykel i Slangerup...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det er noget vrøvl. Det er rigtigt at trådet føles lidt anderledes - der er kædetræk og en anden måde at påføre belastning - men den del er den mindste forskel - opg de fleste kan vist fp modstand nok på en Bodybike! Den største forskel er at styret ikke kan justeres i længderetningen - og at små personer vil opleve at de ikke kan få styret så lang ned som de plejer fra en bodybike. Hvis man er cykelrytter eller triatlet kan det være ret frustrerende og ømhedsfremkalende... Men jeg overlevede da 9 timer på en Spinner cykel i Slangerup...

Hey

Lige for at runde den af er det den nye NXT du kørt på der :smile: men den der som oftest står er den model der hedder V BIKE og den er faktisk bedre at træde tungt på end en Bodybike :wink: men som sagt før er det en smagssag.

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Hey

Lige for at runde den af er det den nye NXT du kørt på der :smile: men den der som oftest står er den model der hedder V BIKE og den er faktisk bedre at træde tungt på end en Bodybike :wink: men som sagt før er det en smagssag.

Kenn

Det var nu en PRO - det var kun dem længere fremme der havde NXT og Elite... Har prøvet hele serien - trådet er ok - resten kan jeg ikke li... Men jeg ved dem der er vandt til de cykler synes at Bodybike er forfærdelige - men det er selvfølgelig fordi de ikke ved bedre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var nu en PRO - det var kun dem længere fremme der havde NXT og Elite... Har prøvet hele serien - trådet er ok - resten kan jeg ikke li... Men jeg ved dem der er vandt til de cykler synes at Bodybike er forfærdelige - men det er selvfølgelig fordi de ikke ved bedre :tongue:

Kære Arne :smile:

Sålænge dit udgangspunkt er at man ikke kan køre styret frem og tilbage. ja så har du ikke prøvet hele serien :wink: og diskutionen om hvilken model der er bedst

her tænker jeg på Bodybike contra Spinningscykler er lidt ligesom at diskutere biler eller kvinder. Jeg kører mine timer på V bike og har også en NXT i mit sommerhus

og jeg har også haft muligheden for at køre på Bodybike :cool: og min vurdering er at bodybike er fine at køre på men en kopi af en V bike som for mig er de bedste

cykler der kan køres spinning på. Kan god se fidusen med at den er remtrukket men aligevel mangler der kæden så jeg fornemmer det tråd jeg kører med og ikke

mindst har jeg et bedre greb og fornemelse på en V bike som jeg ikke har opnået på en Bodybike. :wink:

men god tur på alle mærker :superman:

Kenn

Bwt. Pro og Nxt samt Elite er alle nye modeller af V bike og der er det rigtigt at man ikke kan stille længden af styret frem og tilbage.

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share