fullbody overvejelser


Lanki
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer dette bill star program... men jeg sidder og tænker om der egentlig er noget der reelt træner bryst om onsdagen?

Nogen kritik af programmet eller henvisninger til et bedre program eller modifikationer vil jeg blive glad for

Mandag: tung dag

Squat: 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Onsdag: let dag

Squat 5 sæt x 5 reps: (slut på en vægt der er 20 kg lettere end den man sluttede på mandag)

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dips: 3 sæt x max reps

Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps

Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Fredag: medium dag

Squat: 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps *

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps

Barbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Link to comment
Share on other sites

Tjaa er det hst inspireret? Ellers synes jeg personligt at 15 gentagelser virker af en del... det bliver dælme hårdt når du kommer lidt op i vægt :smile:

Meningen er jo netop, at du ikke skal for højt op i vægt i isolationsøvelserne.

Fokus er her på isolation og mange gentagelser i stedet

Link to comment
Share on other sites

Tjaa er det hst inspireret? Ellers synes jeg personligt at 15 gentagelser virker af en del... det bliver dælme hårdt når du kommer lidt op i vægt :smile:

Det er et af kendetegnene ved Bill Starr´s programmer, at der arbejdes med lette vægte og mange reps i hjælpeøvelserne. Husk på, at der virkligt køres hårdt og tungt i de store øvelser. Såfremt man så også gjorde det i de mindre øvelser kunne det blive for stor en belastning på led og vedhæftninger.

Når det så er sagt bør det nævnes, at det ovenstående program er en hjemmestrikket discoversion af Starr. Det følger i hovedtrækkende Starr´s principer. Men der er for meget BB og for lidt coretræning i forhold til et ægte Bill Starr program.

Link to comment
Share on other sites

Det er et af kendetegnene ved Bill Starr´s programmer, at der arbejdes med lette vægte og mange reps i hjælpeøvelserne. Husk på, at der virkligt køres hårdt og tungt i de store øvelser. Såfremt man så også gjorde det i de mindre øvelser kunne det blive for stor en belastning på led og vedhæftninger.

Når det så er sagt bør det nævnes, at det ovenstående program er en hjemmestrikket discoversion af Starr. Det følger i hovedtrækkende Starr´s principer. Men der er for meget BB og for lidt coretræning i forhold til et ægte Bill Starr program.

Jaah læste noget om at det ikk var det helt ægte bill starr... men jeg sys nu det er meget fint, og da der ikke er noget kritik af det (endnu), så er det vel fint nok... men kunne ikke forstå det ægte program på en eller anden engelsk side, så hvis nogen har en dansk version så må de gerne lige linke (ikk fordi jeg er dårlig til engelsk men kan bare ikk alle de fagudtryk han bruger)...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Onsdag: let dag

Squat 5 sæt x 5 reps: (slut på en vægt der er 20 kg lettere end den man sluttede på mandag)

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Dips: 3 sæt x max reps

Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps

Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps

Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Begge rammer triceps, samme dag?

Og hvor finder man det bill star program, på engelsk. Nu har jeg hørt det nævnt flere gange...

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share