CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Havde jo planlagt svømning i går, men det blev forhindret af en punkteret cykel :nonono:

Min venstre hånd opføre sig mærkelig, jeg kan ikke spænde rigtigt i fingrene, så de spredes når jeg fører armtaget igennem a015.gif Meget mystisk, tænker om jeg måske sidder forkert med hænderne til spinning..

900 m pyramide: 25-50-75-100-125-150-125-100-75-50-25 m

Nu skal du jo også passe på med ikke at spænde for meget i hænderne.

Men det er nu klassisk at hvis man ikke har svömmet længe bliver man hurtigt træt i hænderne og underarmene. Det kommer med træning :tongue:

Som lille anekdote kan jeg fortælle at man i Holland har lavet en undersögelse på atleter i forskellige sportsgrene for at se hvor de enkelte atleter var stærke. Eneste svömmerne generelt var stærke i var grebsstyrke.... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Gal du giver den gaspedal i svømmeren også. Er du gammel konkurrencesvømmer??? :firebounce:

Jeps ja.gif

Glemte forresten at skrive at jeg også svømmede næsten 2*25 m fly (med vejrtrækning hver anden gang :bigsmile: ) De første 25 er uden problemer, men den næsten kunne jeg ikke gennemføre helt :nonono: Det blev afsluttet med en-arms fly i stedet

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du jo også passe på med ikke at spænde for meget i hænderne.

Men det er nu klassisk at hvis man ikke har svömmet længe bliver man hurtigt træt i hænderne og underarmene. Det kommer med træning :tongue:

Som lille anekdote kan jeg fortælle at man i Holland har lavet en undersögelse på atleter i forskellige sportsgrene for at se hvor de enkelte atleter var stærke. Eneste svömmerne generelt var stærke i var grebsstyrke.... :superman:

Jeg tror egentlig det kommer fra spinningen. Jeg har ikke decideret oplevet at mine hænder sover, men kan godt mærke det lidt bagefter - at det er på grænsen til at den venstre hånd sover. Og tænker det måske er det, der også kan påvirke svømningen? For jeg vil vove at påstå jeg ikke spænder, når jeg svømmer.

Weee, jeg må se at gribe nogle ting så :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for øvrigt en lille tilståelse... jeg er altså lidt misundelig på alle jeres trænings- og poseringsbilleder :blush: Jeg vil også være med på bølgen... men det er jo bare lidt svært at tage billeder, når man svømmer, spinner o.lign. Men ikke desto mindre, kan jeg nu præsentere:

Caaaaandygirl :superman:

Edit: På billedet af min OAPU (?), kom min kats knurhår med på... hvis I skulle undre jer over hvad det var :wink:)

post-13362-1177865767_thumb.jpg

post-13362-1177865778_thumb.jpg

post-13362-1177865789_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Total i orden shots.

Kom du så ned og op med OAPU'en, eller stod du der bare, og var den så hård at du mente en enkelt måtte være nok - knurhår eller ej? :tongue:

I øvrigt god energi og vibe i dine indlæg - underholdende læsning :cool:

Med lidt teknikassistance og træning skal vi nok få noget mere bjergtop på den arm :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Total i orden shots.

Kom du så ned og op med OAPU'en, eller stod du der bare, og var den så hård at du mente en enkelt måtte være nok - knurhår eller ej? :tongue:

I øvrigt god energi og vibe i dine indlæg - underholdende læsning :cool:

Med lidt teknikassistance og træning skal vi nok få noget mere bjergtop på den arm :tongue:

Tak tak.. jeg hygger mig nu også med loggen (og at hijacke andres indimellem :innocent: )

Mht OAPU'en så nøjes jeg bare med at gå ned :innocent:

Men det er sku også svært når man griner imens ...ja ok, det er bare en dårlig undskyldning :blush:

Link to comment
Share on other sites

Men... spinningen skal jo ikke glemmes helt, så var jeg også til en spinningtime her til eftermiddag på Royal (efter 57 timer uden spinning!! :crazy: ).

KG var i Rotterdam, så instruktør var Thomas Hansen (der i parents bemærket havde løbet en halvmaraton i formiddags.. men derfor kan man jo godt tage en lille spinningtime bagefter c020.gif

10 mins opvarming

1.(mini-)serie

4,5 mins intervaltræning:

30-15

30-30

30-45

30-60

Hhv. tung siddende - stående mellem

2.serie

21 min opbygget af 1 min - 2 min - 3 min - 4 min - 5 min- 6 min

Hvor den første halvdel siddende mellem (7½-8) og anden halvdel stående enkelt (7-tal)

Kan ikke huske om der var noget inden vi til sidst, kørte endnu en kort serie af 4-5 min med gradvis øgning af tempoet og til sidst spurt.

Der var også meget snak på denne time, men på en god og kontruktiv måde syntes jeg. Og god humor, grinte et par gange, gør jo heller ikke træningen dårligere :tongue:

Det gav dog lidt længere pauser mellem serierne og nok en lidt lavere snit puls (men passet var også pænt langt)

Spinning Øvet v/Thomas Hansen

Varighed: 61 min

Gns.puls: 162 ~ 80%

Maxpuls: 182 ~ 93%

Kcal: 831 kcal (13,6 kcal/min)

Link to comment
Share on other sites

Naaaaaaaaaaaaaaijsssszzz pictures der :4thumbup: :superman: :superman: :superman: Den OAPU er tættere på end du tror. Hvis du gerne vil træne den op, kan du med fordel lave en-arms-håndvægt-pres rygliggende på swissball. På den måde får du opbygget corestyrken der skal til for at kunne mestre kongeøvelsen :devil:

....og den der en-arms-fly :ninja::gal::cry:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Med lidt teknikassistance og træning skal vi nok få noget mere bjergtop på den arm :tongue:
Naaaaaaaaaaaaaaijsssszzz pictures der :4thumbup: :superman: :superman: :superman: Den OAPU er tættere på end du tror. Hvis du gerne vil træne den op, kan du med fordel lave en-arms-håndvægt-pres rygliggende på swissball. På den måde får du opbygget corestyrken der skal til for at kunne mestre kongeøvelsen :devil:

....og den der en-arms-fly :ninja::gal::cry:

Hehe, hvor er I sjove... men burde jo vide, at I ville lokke til mere (eller anden/supplerende) træning :wink:

Men ok.. ville da være meget sejt at kunne lave en OAPU - ved dog ikke lige hvad jeg kunne bruge det til. a015.gif ....burde måske istedet træne at komme elegant op over den høje kant i svømmebassinet :tongue:

Og en-arms fly er altså bare tøseudgaven af alm. fly :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Yiir gode billeder! :4thumbup: Alt for fedt, du er begyndt at lege med one arm pushups..... når du først mestre den vil alt andet i livet være en leg!! :devil::wink:

Mht. at komme over kanten i pool'en skal du bare begynde at træne pullups... Candy-kickass-girl!

Link to comment
Share on other sites

Morgenspin v/MetteHelena – og uden Arne :nonono:Ej, han havde nu sagt at han ikke kom... a055.gif

Varighed: 50 min

Gns.puls: 157 ~ 76%

Maxpuls: 180 ~ 92%

Kcal: 640 kcal (12,8 kcal/min)

Pulsen ville bare ikke op, syntes ellers jeg arbejdede for det – jeg havde ikke lyst til at gå helt til i syre, træningsugen er jo langt fra slut. Måske jeg er nødt til at acceptere, at pulsen ikke bliver heeelt så høj på morgentimerne. Og dog – har haft to morgentimer med en gns.puls på 168… a040.gif

Anyways, syntes det var en god opbygning af timen/serierne og dejligt musik b025.gif Og ikke mindst dejligt at få hilst og snakket lidt med Mette a040.gif

Dagens program

Opvarmning

Serie 1: 20 min

Skiftesvis siddende mellem og stående enkelt i intervallerne: 4-1, 3-2, 2-3, 1-4

Lidt rul

Serie 2: 15 min

5 runder bestående af:

Siddende mellem

Siddende enkelt

Stående enkelt

Stående mellem

Første runde 40 sek af hver, anden runde 50 sek og til 80 sek

Hmm, det giver 25 min… måske var der kun 4 runder?! a015.gif

Super hyggeligt at du kiggede forbi (og især når nu Arne havde brændt os af :wink: )

Og ja, der var kun 4 runder:

4 x 40, 4 x 50, 4 x 50 og 60 + 70 + 80 + 90

Rigtig godt kørt, og lækkert, lækkert pulsur du har erhvervet dig :wub:

Forresten, det med en høj puls på morgentimerne skal nok komme, jeg sluttede timen af på 188, 5 fra max :devil:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Yiir gode billeder! :4thumbup: Alt for fedt, du er begyndt at lege med one arm pushups..... når du først mestre den vil alt andet i livet være en leg!! :devil::wink:

Mht. at komme over kanten i pool'en skal du bare begynde at træne pullups... Candy-kickass-girl!

I læser altså det I gerne vil læse *G*

Er altså bange for, at det ikke er specielt realistisk :tongue: ...selvom jeg gerne ville

Link to comment
Share on other sites

En ny uge lurer og nedenfor ses

Træningsplanen for uge 18

Mandag

Aften: Spinning Øvet, Frederiksberg + løb

Tirsdag

Morgen: Cykling II, Boltens

(Ville gerne have svømmet, men svømmehallerne har lukket fordi det er 1.maj :nonono: )

Aften: HardCore

(iklædt forklædning, der er et par forskellige kandidater a085.gif eller a055.gif eller a070.gif)

Forklædningen blev dog droppet *G*

Onsdag

Aften: Spinning basis og øvet + 2,2 km løb

Kom en ekstra time på - min første dob.time :bigsmile:

Torsdag

Aften: 2 km svømning

Evt. noget styrke også a015.gif Blev der ikke noget af

Fredag

4,9 km løb til kirke (?)

Kirken blev droppet og jeg løb min "sædvanlige" rute *G*

Lørdag

Morgen: Spinning øvet, Henrik Withen

Efterfulgt af svømning… og måske løb ( :tongue: )

Svømningen blev flyttet til søndag

Søndag

Morgen: svømning

Beachvolley fra kl.11- smitten.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Super hyggeligt at du kiggede forbi (og især når nu Arne havde brændt os af :wink: )

Og ja, der var kun 4 runder:

4 x 40, 4 x 50, 4 x 50 og 60 + 70 + 80 + 90

Rigtig godt kørt, og lækkert, lækkert pulsur du har erhvervet dig :wub:

Forresten, det med en høj puls på morgentimerne skal nok komme, jeg sluttede timen af på 188, 5 fra max :devil:

Ja men selv tak da - det var bestemt hyggeligt (du gik glip af en masse Arne :tongue: )

Men så skal jeg jo komme til nogle flere morgentimer... *hmm* Ej, det gik ok i sidste uge med tre morgentræninger, må se om jeg kan holde rytmen i denne uge også.

Link to comment
Share on other sites

Du må da bare få hjælp til at tage billeder når du svømmer. Jeg har undervandskamera med til KBH - Der kan man snakke om flotte billeder :bigsmile:

Flyen skal nok komme (og ja - hehe - havde aldrig tænkt over at man kunne læse en-arms fly som hårdere end alm fly.)

Havde en tidlige OL svømmer til træning med mit trihold forleden. Hun overlevede knap nok. Hun har ikke været i vandet siden 1984... :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du må da bare få hjælp til at tage billeder når du svømmer. Jeg har undervandskamera med til KBH - Der kan man snakke om flotte billeder :bigsmile:

Flyen skal nok komme (og ja - hehe - havde aldrig tænkt over at man kunne læse en-arms fly som hårdere end alm fly.)

Havde en tidlige OL svømmer til træning med mit trihold forleden. Hun overlevede knap nok. Hun har ikke været i vandet siden 1984... :blink::w00t:

Tror liiige jeg venter lidt med, at nogen tager billeder af mig i badedragt (og badehætte og briller) :innocent:

Selvom man selvfølgelig er sværere at genkende :bigsmile:

Men kunne nu nok være meget lærerigt i fly'en, føler teknikken er ok i starten - men er bange for at indtrykket måske er et andet "udefra".

Og 1984... det er dælme også ved at være et par år siden, hvis hun ikke har været i vandet siden, kan jeg godt forstå det.

Det er utroligt i øvrigt utroligt, hvad man tager for givet. Den anden dag lavede jeg en vending, benspark under vand, 2 armtag og så vejrtrækning - for det plejede jeg jo. Men jeg var ved at dø... :crazy: havde slet ikke luft til det. Det kommer forhåbentlig også, der er i hvert fald plads til lidt fremskridt *G*

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

KG var i Rotterdam, så instruktør var Thomas Hansen (der i parents bemærket havde løbet en halvmaraton i formiddags.. men derfor kan man jo godt tage en lille spinningtime bagefter c020.gif

Han er jo trods alt, den gode Thomas, ved at træne op til tre-dobbelt ironman - så man kan være ret sikker på at de timer han fyrer aw er... topspitze :superman: så en lille halvmaraton med en lille spinning er peanuts.......... :blink:

Fredag

5 km løb til kirke (?)

:blink: ????????????????????

:tongue:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Han er jo trods alt, den gode Thomas, ved at træne op til tre-dobbelt ironman - så man kan være ret sikker på at de timer han fyrer aw er... topspitze :superman: så en lille halvmaraton med en lille spinning er peanuts.......... :blink:

Ikke desto mindre er det sku imponerende.

Der var også en, der efter timern spurgte TH om han altid træner (så meget)?

Nej ikke om fredagen, der svømmer jeg kun *G* Og så da jeg var gift, der trænede jeg heller ikke så meget, men det er jeg ikke mere

d015.gif

:blink: ????????????????????

:tongue:

Jaaa, det er jo bededag

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Tog samme øvet time som i sidste uge med Kurt Rasmussen på Frederiksberg, lækker time - hård og med god musik :4thumbup:

Benene var bare noget skrammel i dag, jeg kunne godt mærke, der havde været en del tung kørsel i går - og det var der også i dag.... avvv :crazy:

Spinning øvet

Varighed: 55 min

Gns.puls: 162 ~ 80%

Maxpuls: 180 ~ 92%

Kcal: 737 kcal (13,4 kcal/min)

Opvarmning 8 min

Serie 1

4* 5 min bestående af #%&*&¤, #%€$# og ¤%&! (kan ikke huske det c025.gif )

Serie 2

5 min: Siddende enkelt, med øget belastning for hvert minut, det sidste minut stående

4 min: Siddende enkelt, med øget belastning for hvert minut, det sidste minut stående

Fik mærket mine lår a010.gif

Serie 2

5 min: 6 * 30-15 (Fys.skala 6½ - 7½)

De første 3 gange: stående enkelt - siddende acceleration

De sidste 3 gange: siddende mellem - stående acceleration

Serie 3:

5 min bestående af:

45 siddende enkelt

15 stående acc.

30 siddende acc

Serie 4:

3 min bestående af:

40 siddende dobbelttakt

20 stående acc :crazy:

Sprang udstrækningen over og hoppede i løbeskoene :wub: og løb de samme rute som i onsdags

2,2 km løb

Varighed: 11:38 (sidst 12:48 inkl. en rødt-lys pause)

Gns.puls: 158 ~ 77% (sidst 162)

Maxpuls: 163 ~ 80% (sidst 170)

Derefter laaaang udtrækning, og laaaangt bad og sauna e030.gif

Link to comment
Share on other sites

Wee endnu en morgentime – skønt at vågne før vækkeuret og få startet dagen med en gang træning d020.gif

Havde jo luret lidt i MetteHelenas log i går… skulle jo lige læse lidt om hendes kærlighedsliv, og der så jeg at hun også underviser i Boltens tirsdag morgen. Så træningen blev fluks omlagt :bigsmile:

Og det var et fornuftigt valg, hun har altså en god musiksmag :wub: – og også super med skiftet til det lidt mere hårde i sidste serie :4thumbup:

Cykling II v/MetteHelena

Varighed: 49 min

Gns.puls: 158 ~ 77%

Maxpuls: 175 ~ 88%

Kcal: 634 kcal (12,9 kcal/min)

Endnu en gang laaav puls a050.gif Men ikke desto mindre fik jeg da dryppet lidt på gulvet s025.gif

Opvarmning 10 min

Serie 1: 18 min

2 min siddende mellem, 1 min stående enkelt (skala 6)

2 min siddende mellem, 2 min stående enkelt, med én øgning af belastningen (skala 6-7)

2 min siddende mellem, 3 min stående enkelt, med to øgninger af belastningen (skala 6-7-8)

2 min siddende mellem, 4 min stående enkelt, med tre øgninger af belastningen (skala 6-7-8-9)

(Den var vist hugget fra Tanjas time :tongue: )

Lidt rul

Serie 2: 18 min

3* 6 min skiftevis stående enkelt, siddende enkelt og siddende acceleration med samme belastning

Første runde 2 - 3 -1

Anden runde 2-2½-1½

Tredje runde 2 - 2 -2

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ved at snyde et par dage med at kigge logs, ja så er man jo nærmest så langt bagud i din at det tager flere timer at komme igennem. :4thumbup: Som altid giver du den da gaz for vildt med mange former for nice træning. Fede billeder. Du er skør men alletiders.... En mol yndlings bekendelser :laugh:

God træning til dig sukkerpige...

Jules

ELLER TANDFANATIKER JEEEEZUZZZZ :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share