Kessler vs. Calzaghe


KongKent
 Share

Recommended Posts

HBO: Kessler skal møde Calzaghe - EB.DK

... - Der er mange andre muligheder, men glem dem. Glem alt andet end Kessler-Calzaghe, for det giver ikke mening. Alle boksefans vil se Kessler mod Calzaghe, det er den kamp, vi jagter, siger Luis Barragan. ...

Barragan er programdirektør hos HBO. Mon ikke hans budget kan overtale waliseren? :4thumbup:

EDIT: HBO: Glem alle andre end Calzaghe - BT.DK

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Umiddelbart vil det være svært at lave en kamp mod en af de to, medmindre Kessler vil være villig til at afgive WBA titlen. Andrade var officiel udfordrer til WBC titlen, og nu er han så forpligtet til at møde WBA's udfordrer, der formentlig vil være Anthony Mundine. Det eneste der kan udsætte en sådan kamp, IMO, er en unification kamp mod Calzaghe, som WBA nok vil give lov til (og hvis ikke de giver lov, så er det vist også ligemeget lige i dét tilfælde :wink: ).

Desuden skal Hopkins møde Tarver d. 10. juni, i letsværvægt, og Taylor skal møde Cory Spinks d. 19. maj. Taylor er mellemvægt, og Spinks kun letmellem. Hvis der endnu ikke er penge nok i at lave en Kessler-Calzaghe kamp, er der da SLET ikke penge nok i at lave en kamp mod en af de andre to? Den logik har jeg meget svært ved at følge. Specielt når ingen af de to kampe giver ret meget sportslig mening.

I øvrigt tror jeg amerikanerne er klar til Kessler-Calzaghe. Det er ihvertfald det indtryk man får, når man læser både forums, og amerikanske boksejournalister rundt om på nettet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Desuden skal Hopkins møde Tarver d. 10. juni, i letsværvægt...

Er det officielt? Jeg troede, at Hopkins skulle møde Winky Wright den 14. juli?

Ang. Kessler - Calzaghe, så har Frank Warren i et interview op til Calzaghe - Manfredo kampen vidt og bredt udtalt sig om, at det er en af de kampe, som "Joe wanted". Der var 18000 tilskuere til Kesslers kamp og 35000 tilskuere til Calzaghes kampe, så 53000 europæiske tilskuere ønsker Kessler - Calzaghe...bla...bla...bla...Kessler er i øvrigt også halvt engelsk (hvad det så har med sagen af gøre)...bla...bla...bla

Det kan da godt være, at Joe ønsker kampen. Og måske ønsker HBO den. Men gør Frank Warren det også? Han har en pengemaskine, som med sikre hjemmebanesejre i Wales kan skrabe guld hjem til Warren i nogle år endnu.

Mogens Palle har udtalt sig i meget kritiske vendinger omkring Frank Warren (lystløgner var vist et af de pænere udtryk han anvendte :laugh: ), og han troede ikke på, at Kessler - Calzaghe nogensinde blev til noget. Jeg tror desværre, han har ret.

Vil du i øvrigt afsløre, hvilke sider, du følger på internettet om boksning? Jeg læser selv www.eastsideboxing.com, og bruger www.boxrec.com til at kigge på resultater og data.

Link to comment
Share on other sites

Er det officielt? Jeg troede, at Hopkins skulle møde Winky Wright den 14. juli?

Ang. Kessler - Calzaghe, så har Frank Warren i et interview op til Calzaghe - Manfredo kampen vidt og bredt udtalt sig om, at det er en af de kampe, som "Joe wanted". Der var 18000 tilskuere til Kesslers kamp og 35000 tilskuere til Calzaghes kampe, så 53000 europæiske tilskuere ønsker Kessler - Calzaghe...bla...bla...bla...Kessler er i øvrigt også halvt engelsk (hvad det så har med sagen af gøre)...bla...bla...bla

Det kan da godt være, at Joe ønsker kampen. Og måske ønsker HBO den. Men gør Frank Warren det også? Han har en pengemaskine, som med sikre hjemmebanesejre i Wales kan skrabe guld hjem til Warren i nogle år endnu.

Mogens Palle har udtalt sig i meget kritiske vendinger omkring Frank Warren (lystløgner var vist et af de pænere udtryk han anvendte :laugh: ), og han troede ikke på, at Kessler - Calzaghe nogensinde blev til noget. Jeg tror desværre, han har ret.

Vil du i øvrigt afsløre, hvilke sider, du følger på internettet om boksning? Jeg læser selv www.eastsideboxing.com, og bruger www.boxrec.com til at kigge på resultater og data.

Ups, fik lige rodet rundt i noget, mht. til Hopkins der.... :blush: Anyway, pointen er jo den samme, Hopkins har travlt med andre ting og større navne end Kessler.

Uha, jeg læser mange sider rundt omkring. Udover Eastside, er Maxboxing.com og boxingscene.com nogen af de bedre, IMO. :smile:

Lad os håbe Calzaghe ikke kan få andre meningsfyldte kampe efter Manfredo, så han er nødt til at bokse den eneste kamp der også giver SPORTSLIG mening. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se andre interessere sig for boksning ....har følt mig ret alene, når jeg har posted TV-kampe i tvtråden i off-topic. :tongue:

Anyway...

Jeg synes Viasat er begyndt at hænge lidt efter. Det er snart lang tid siden at de har vist direkte stævner fra USA om natten, og jeg kan heller ikke denne gang finde nogen transmission på Nordeuropæisk TV af Calzaghe vs. Manfredo på lørdag.

Jeg higer efter nat-boksning fra USA. Kender i nogle steder man kan se det? (Evt. streaming / betalings-tv på nettet).

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se andre interessere sig for boksning ....har følt mig ret alene, når jeg har posted TV-kampe i tvtråden i off-topic. :tongue:

Anyway...

Jeg synes Viasat er begyndt at hænge lidt efter. Det er snart lang tid siden at de har vist direkte stævner fra USA om natten, og jeg kan heller ikke denne gang finde nogen transmission på Nordeuropæisk TV af Calzaghe vs. Manfredo på lørdag.

Jeg higer efter nat-boksning fra USA. Kender i nogle steder man kan se det? (Evt. streaming / betalings-tv på nettet).

Vi er garanteret mange, som er fascineret af boksning. Vi skulle have en sektion under Sport til boksning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi er garanteret mange, som er fascineret af boksning. Vi skulle have en sektion under Sport til boksning :smile:

Du kan jo oprette en tråd der bare hedder "Boksning" med en undertitel der indikerer, at her diskuteres al boksning. Så fyr en PM af sted til moderator, og spørg om den må blive pinned. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo oprette en tråd der bare hedder "Boksning" med en undertitel der indikerer, at her diskuteres al boksning. Så fyr en PM af sted til moderator, og spørg om den må blive pinned. :smile:

Såfremt enhver mindre interessegruppe skal have deres egen pinned tråd ville forums hurtigt se underlige ud. Iøvrigt skal der som regel ikke meget aktivitet i en tråd i sportsforaet for at holde den på de første par sider.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det vist bekræftet, at Frank Warren ikke vil risikere at få sin guldfugl skudt ned ved at sætte ham op mod Kessler. Han giver nu Mogens Palle skylden for, at kampen ikke bliver til noget, da Palle ikke vil acceptere Warrens tilbud, men kræver en ligelig fordeling af pengene fra kampen:

"We think he is an outstanding fighter and it would be brilliant if he and Joe would face each other next, but when a counter offer like that is made, it tells me his promoter doesn't want the fight. I can't believe that counter offer came from Mikkel. Joe is going to attempt to tie Sven Ottke's record with his 21st title defense this summer. I hope cooler heads prevail and it's against Mikkel Kessler."

Så nu kan vi sandsynligvis forvente en stribe Calzaghe-kampe efter Mogens Palles egen Brian Nielsen-model. Sikre sejre på hjemmebanen i Wales mod no-bodys, som kan booste rekordlisten. Samtidig med at Warren fortsætter med at snakke om hvor gerne Joe vil bokse de store navne i USA, og hvor gerne han vil møde Kessler o.s.v. Pengene vinder igen...

Link to comment
Share on other sites

Nogen der så Calzaghe-Manfredo i går forresten? Synes godt nok Manfredo skuffede lidt, i forhold til hvad man så i The Contender.. :nonono:

Hvad havde du regnet med? Manfredo tabte allerede sin første kamp i Contender, mod Alfonso Gomez, der inden det boksede letwelter og welter (i showet boksede de mellem). Den eneste grund til han kom med igen, var at en af de andre blev syge, og så stemte de Manfredo ind igen. Standarden i Contender var LANGT fra verdensklasse, man så redigerede, dramatiserede klip af kampene (med lydeffekter! :crazy: ). Ringen var ca. halv størrelse af en rigtig ring, osv, osv. Man kan INTET sige om boksernes klasse udfra det show.

Jeg var ikke overrasket over det. Har set nogen af Manfredo's andre kampe, og han kan meget lidt boksning. Utroligt primitiv, langsom, dårlig på fødderne, ikke særlig hårdslående og let at ramme. Tænk at 35.000 walisere brugte deres hårdtjente penge for at komme ind og se det lort. Frank Warren burde arresteres!

Link to comment
Share on other sites

Hvad havde du regnet med? Manfredo tabte allerede sin første kamp i Contender, mod Alfonso Gomez, der inden det boksede letwelter og welter (i showet boksede de mellem). Den eneste grund til han kom med igen, var at en af de andre blev syge, og så stemte de Manfredo ind igen. Standarden i Contender var LANGT fra verdensklasse, man så redigerede, dramatiserede klip af kampene (med lydeffekter! :crazy: ). Ringen var ca. halv størrelse af en rigtig ring, osv, osv. Man kan INTET sige om boksernes klasse udfra det show.

Jeg var ikke overrasket over det. Har set nogen af Manfredo's andre kampe, og han kan meget lidt boksning. Utroligt primitiv, langsom, dårlig på fødderne, ikke særlig hårdslående og let at ramme. Tænk at 35.000 walisere brugte deres hårdtjente penge for at komme ind og se det lort. Frank Warren burde arresteres!

Hehe, du har skam helt ret.. Havde ellers forventet mig en del mere, alligevel.. Har set én kamp, hvor han også havde lidt problemer i starten, men derefter vandt kampen på knockout, der boksede han sig sgu meget godt tilbage.. Men ja, der kan man bare se.. :wink:

Blev kampen stoppet for tidligt?

Jeg er lidt i tvivl... Han forsvarede sig jo ikke rigtigt mere, men slagene havde nu heller ikke den helt store effekt.. Uanset hvad, var kampen næppe gået alle 12 runder..

Link to comment
Share on other sites

JEg håber aldrig Mikkel tager til England og bokser Calzaghe, for hvis man kan stoppe Manfredo dér hvor de gjorde, så kan man stoppe alle, til enhver tid. Han kunne lige så godt lade være med at gå derop. :nonono:

efter min mening bør boksekampe som dem også bokses på neutral grund. men mikkel har også sagt der er andre han gerne vil bokse mod fx bernard og taylor

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lige en lille update fra Fighnews:

Joe Calzaghe update!

The WBO is reportedly putting the heat on unbeaten super middleweight champion Joe Calzage to face top challenger, unbeaten Dennis Inkin (30-0, 23 KOs). "The WBO want Joe to fight a mandatory challenger and Inkin tops their list," Calzaghe's promoter Frank Warren told IC Wales. "The WBO wants Joe to fight in July. Joe wants to fight in July too but not against a nobody like Inkin. Joe only wants big box office fighters who will interest American TV. People will say 'Denis who?' We need to find a big name quick because the WBO are putting the pressure on."

Link to comment
Share on other sites

citatet svarer dog ikke rigtigt på hvorvidt mikkel er i kikkerten...

men us$ 5 mill er nu alligevel en sjat!

"Nu gider jeg ikke længere høre på, at Mikkel ikke tør møde Joe Calzaghe, og i forhold til udspillet fra Frank Warren er vores tilbud dobbelt så stort, siger Mogens Palle til avisen."

nok til at sikre en rimelig acceptabel fremtid for enhver person!(med mindre joe ikke har planer om overhovedet at røre en finger efter boksekarrieren). men joe skal jo også tage i betragtning at hans boksekarriere stopper hvis han møder mikkel i kbh. dels fordi han så ikke længere er ubesejret, men også fordi vores viking warrior gennemtæsker ham så meget at han ikke tør stå i en ring igen :laugh:

nej, ærglig talt så kunne en kamp mellem joe og mikkel være super lækker! så kommer svaret på hvem der er klassens bedste!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share