Træningsdagbog - Feedback


henrikf
 Share

Recommended Posts

Jeg har for nogle måneder siden udgivet en PC baseret træningsdagbog, som er et resultat af de behov jeg selv har for at kunne følge op på min træning.

Jeg har også har fået en del tilbagemeldinger på den, fra folk der dyrker cardio.

Da jeg imidlertid selv mener at det der specielt adskiller den fra andre træningsdabøger, er den del der vedrører vægttræning, ville jeg meget gerne have noget feedback på denne del f.eks.:

- Er der nogle funktioner der mangler

- Er brugervejledningen/on-line hjælpen forståelig

- Er programmet svært/let at bruge

Hvis der er nogen der vil give mig noget feedback/ris/ros, kan dagbogen downloades fra

[Kommercielt link fjernet af Admin]

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu godt ud :4thumbup:

Hvis det skal være et godt værktøj, for folk der træner efter styrke er det relevant med et intensity cutoff.

Dvs. at alle vægte under ca. 60% af ens max ikke tælles med. Evt skal man kunne definere det selv.

En anden fed feature ville være antal af reps i forskellige intensitets zoner.

Dvs. total volumen (totalt antal reps.) i f.eks. 60-70%, 70-80%, 90-100% osv :smile:

Hvis det virkeligt skal være liret, kunne man også tilføje start/slut tidspunkt for træningen, og ved at sammenholde tonnage og tid, kunne man derved regne densiteten ud. Densitet er især relevant for bodybuildere. Jo mere arbejde du kan lave på kort tid, jo større muskelmasse har du generelt.

En eksport funktion ville også være genial. Til excel/pdf eller lignende.

Hvis du implementerede de ting, ville du virkeligt have lavet et perfekt værktøj for mig :smile:

Bonus features kunne være automatisk udregning af 1rm ud fra de reps man laver i work sets.

Det kunne være tracking af pr's. Så hvis man f.eks. laver 10reps med 20kg i en øvelse og det er ny rekord, gør programmet en opmærksom på dette.

Det er der mange der syntes er motiverende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for din feedback. Det var nogle inspirerende ideer du kom med, så jeg vil notere dem ned til jeg går i igang med den næste version.

P.S. Dagbogen indeholder rent faktisk en export funktion under menuen Generelt->Eksporter træningspas. Det er dog kun totalen for træningspasset der eksporteres, og ikke de enkelte øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for din feedback. Det var nogle inspirerende ideer du kom med, så jeg vil notere dem ned til jeg går i igang med den næste version.

P.S. Dagbogen indeholder rent faktisk en export funktion under menuen Generelt->Eksporter træningspas. Det er dog kun totalen for træningspasset der eksporteres, og ikke de enkelte øvelser.

De funktioner der allerede findes, ser gode og gennemtænkte ud.

Nu er jeg styrke nørd, alle er måske ikke interesserede i cutoff, densitet og lignende. Derfor skal de måske gemmes i et dybere lag i menuerne.

Alle os her på MOL ville være ganske interesserede i at kunne eksportere de daglige pas, evt. som en tekstfil.

For vi deler jo de daglige udskejelser med hinanden online. :smile:

Her er der en rimeligt cool online træningsdagbog: http://community.staleytraining.com/

Hvis du vil tjene gode penge på dit projekt, ville en software baseret løsning med en online del man abonnerer på være en god måde at få løbende indtægter på. Det kræver bare en del mere arbejde :smile:

Link to comment
Share on other sites

De funktioner der allerede findes, ser gode og gennemtænkte ud.

Nu er jeg styrke nørd, alle er måske ikke interesserede i cutoff, densitet og lignende. Derfor skal de måske gemmes i et dybere lag i menuerne.

Alle os her på MOL ville være ganske interesserede i at kunne eksportere de daglige pas, evt. som en tekstfil.

For vi deler jo de daglige udskejelser med hinanden online. :smile:

Her er der en rimeligt cool online træningsdagbog: http://community.staleytraining.com/

Hvis du vil tjene gode penge på dit projekt, ville en software baseret løsning med en online del man abonnerer på være en god måde at få løbende indtægter på. Det kræver bare en del mere arbejde :smile:

Nu er mit formål egentlig ikke at tjene gode penge. Oprindeligt udviklede jeg blot programmet til egen brug, men besluttede så at videreudvikle det så det også var anvendeligt for andre.

>Alle os her på MOL ville være ganske interesserede i at kunne eksportere de daglige pas, evt. som en >tekstfil.

Som jeg skrev i mit forrige indlæg, ER der mulighed for at eksportere totaler for træninsgspas til en tekstfil, men jeg kan se at der også nok bør være mulighed for at eksportere de enkelte øvelser i passet.

Link to comment
Share on other sites

Nu er mit formål egentlig ikke at tjene gode penge. Oprindeligt udviklede jeg blot programmet til egen brug, men besluttede så at videreudvikle det så det også var anvendeligt for andre.

>Alle os her på MOL ville være ganske interesserede i at kunne eksportere de daglige pas, evt. som en >tekstfil.

Som jeg skrev i mit forrige indlæg, ER der mulighed for at eksportere totaler for træninsgspas til en tekstfil, men jeg kan se at der også nok bør være mulighed for at eksportere de enkelte øvelser i passet.

Man kan jo bare lave en printscreen, men det andet ville være virkeligt blæret :smile:

Link to comment
Share on other sites

henrikf -> Jeg har fjernet linket til dit produkt, da det ikke er tilladt at reklamere for egne produkter i indlæg. Heller ikke selv om man formulerer det som et ønske om feedback.

Ok, jeg beklager, selv om det ikke var ment som en reklame. Ville det have været ok at lægge det under køb/salg/bytte ?

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg beklager, selv om det ikke var ment som en reklame. Ville det have været ok at lægge det under køb/salg/bytte ?

Under køb/salg er der en politik med "kun for private" og den overskrider du når du prøver at afsætte et kommercielt stykke software :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er gratis, så er det vel ikke kommecielt?

Det er det ikke. Eller jo, man kan afprøve programmet gratis men hvis man ønsker at indtaste mere end 20 træningspas (hvilket man jo nok gør hvis man ønsker at bruge programmet) så koster det 250 kr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share