German Volume Training


jdc
 Share

Recommended Posts

Dogmer er der vist nok af:

Hvis man ikke kører squat for man ikke store ben.

Hvis man kører mere end 12 rep er det muskelkondition.

Progressiv øgning af vægtene er nødvendig for at vokse

Osv.

:laugh:

Det kommer jo helt an på hvilke mål du har med din træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg ved det godt :laugh: ..men når alt kommer til alt,så er det jo bare træning. Man skulle næsten tro at jeg havde fornærmet nogen på DERES religion.

Det er cool nok,bare had mig fordi jeg er innovativ..hey,et fremmedord..jeg ka´sgu allivegel være med :w00t:

Innovativ??? :crazy: Nu stopper du :laugh: Tror skam ikke du fornærmer nogen som helst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dogmer er der vist nok af:

Hvis man ikke kører squat for man ikke store ben.

Hvis man kører mere end 12 rep er det muskelkondition.

Progressiv øgning af vægtene er nødvendig for at vokse

Osv.

Hvad er "muskelkondition"?

Den sidste er sand...

Link to comment
Share on other sites

Skrev heller ikke alle seriøse i PS krudter - men at de fleste gør. Skulle jeg have skrevet dét, er det en fejl og jeg undskylder. Skulle bare forstås som at mange af dem, der går op i deres træning (bodybuilding) i PS krudter.

Rammer intet ømt punkt hos mig. Er bare lidt ærgelig over at konstant at høre på selvbestaltede træningseksperrter eller whatever udbasunere hvordan man får mest ud af sin træning uden at have noget som helst at have det i. Begrund, så er jeg tilfreds. Så kan jeg argumentere mod den begrundelse, og så har vi ligesom en konstruktiv diskussion igang.

Giver dig ret i, at det er MEGET svært at udregne 95% intensitet i en given øvelse med et givent antal reps. Men læg også lige mærke til, hvad jeg skriver: Jeg snakker om at træne med submaksimale vægte i 95% af tiden og IKKE maksimal intensitet hver gang man træner. Du har forstået sætningen forkert. Men for diskussionens skyld så jo: giver dig ret i, at det er MEGET svært - hvis ikke umuligt - at udregne præcist 95%intensitet i en given øvelse med et givent antal reps. Men det er jo heller ikke sådan man skal gribe det an. Det skal jo fungere som en indikation for hvor meget man skal løfte en given træningsdag, så progressionen er systematisk planlagt for optimal hypertrofi. Og uanset om du vi det eller ej, så ER intensitet et bestemt defineret begreb i træningsfysiologien, som ikke kan diskuteres. Det betyder, det det betyder.

Hvis du ligefrem fornægter, at der er noget der hedder "træningsvidenskab" (som jeg nok ikke selv ville kalde det, men vi forstår begge meningen bag ordet) er det samme som at fornægte at det er muligt at måle på kroppens reaktioner på forskellige stimuli - som jo er det man gør inden for denne videnskab. Så kan vi lige så godt sparke hele lægevidenskaben ad helvedes til, for heksedoktoren ved bedst! :bigsmile:

Tak for invitationen, men behøver den ikke. ER medlem i Power Studio.... :wink: Har også været medlem dengang det hed Sol & Motion. Kommer forbi en gang i mellem når jeg enten har brug for en mere hardcore stemning og tunge håndvægte end på mit sædvanlige træningssted. For det må man give jer... Det er sku det, der holder maks ved Power Studio!! :devil:

Er da enig i det understregede, men nu er PS absolut ikke den eneste herinde. Folk står jo nærmest i kø. Hvis der er noget PS ikke er, er det i hvert fald keyboard jockey. Som visse andre hvis ingenstedsværende resultater taler for sig selv.

:innocent:

Link to comment
Share on other sites

Er da enig i det understregede, men nu er PS absolut ikke den eneste herinde. Folk står jo nærmest i kø. Hvis der er noget PS ikke er, er det i hvert fald keyboard jockey. Som visse andre hvis ingenstedsværende resultater taler for sig selv.

:innocent:

:laugh:

keyboard jockey bliver han vist aldrig med hans form for argumentation.

Link to comment
Share on other sites

hey!!! :devil:

syntes lige jeg ville komme med en indskydelse..

da det jo tilfældigvis er mig på de postede billeder, syntes jeg da lige jeg ville kommentere den form for træning jeg har fået i Power Studio.

jeg har trænet en del år, self. med større og mindre udsving i muskelvækst.. og har som de fleste andre også typisk kørt tungt, med 6-8 rep. pr. øvelse.. hvilket jeg jo havde læst og hørt var optimalt..

men har sjovt nok aldrig haft så gode resultater som jeg har nu, efter jeg i ps. har lært hvad der virker. det er ikke argumentation mod fysiken. bare simpel og konstruktiv erfaring.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hey!!! :devil:

syntes lige jeg ville komme med en indskydelse..

da det jo tilfældigvis er mig på de postede billeder, syntes jeg da lige jeg ville kommentere den form for træning jeg har fået i Power Studio.

jeg har trænet en del år, self. med større og mindre udsving i muskelvækst.. og har som de fleste andre også typisk kørt tungt, med 6-8 rep. pr. øvelse.. hvilket jeg jo havde læst og hørt var optimalt..

men har sjovt nok aldrig haft så gode resultater som jeg har nu, efter jeg i ps. har lært hvad der virker. det er ikke argumentation mod fysiken. bare simpel og konstruktiv erfaring.. :4thumbup:

Jeg synes vi skal afskaffe forskningsinstitutterne :smile: Der er tydeligvis al den viden vi kan drømme om i Power Studio :superman:

Link to comment
Share on other sites

hey!!! :devil:

syntes lige jeg ville komme med en indskydelse..

da det jo tilfældigvis er mig på de postede billeder, syntes jeg da lige jeg ville kommentere den form for træning jeg har fået i Power Studio.

jeg har trænet en del år, self. med større og mindre udsving i muskelvækst.. og har som de fleste andre også typisk kørt tungt, med 6-8 rep. pr. øvelse.. hvilket jeg jo havde læst og hørt var optimalt..

men har sjovt nok aldrig haft så gode resultater som jeg har nu, efter jeg i ps. har lært hvad der virker. det er ikke argumentation mod fysiken. bare simpel og konstruktiv erfaring.. :4thumbup:

Man skal passe på med at drage så forhastede konklusioner. Der er så mange faktorer der spiller ind at det er alt for nemt at undskylde din manglende muskelvækst med at du ikke trænede i powerstudio. Måske du ikke har spist godt nok, måske du ikke har trænet regelmæssigt nok, måske har du ikke haft ordentlig progression osv...

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle af jer, der har erfaring med German Volume Training (GVT)?

http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm

Jeg har ikke prøvet det, men jeg har kørt 10x10 i bænk på det seneste en gang om ugen, og det kan jeg godt vokse af.

Desværre falder min 1 rm stille og roligt.

Mit bud på den vigtigste enkeltfaktor, det er progression i enten vægt eller vægt/tid. Men ren volumen progression som i de første uger af TJ's Hatfields cyklus, det virker jo også.

Link to comment
Share on other sites

Dogmer er der vist nok af:

Hvis man ikke kører squat for man ikke store ben.

Hvis man kører mere end 12 rep er det muskelkondition.

Progressiv øgning af vægtene er nødvendig for at vokse

Osv.

Det er ikke dogmer, det er retningslinjer(særligt for at hjælpe nybegynderne). Der findes ikke særlig mange dogmer inden for træningsvidenskaben, og disse 3 er ingen af dem.

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share