gang i den igen???


munk
 Share

Recommended Posts

Hej igen efter en god varm sommer. Jeg tabte fra 1/10 01 TIL 30/5 02 ialt 25 kg ved at løbe/gå/cykle samt spise fornuftigt. Holdt så helt bevidst sommerpause og har tabt 1 kg. over sommeren dvs. for førsste gang er det lykkedes at undgå at tage på!!! MEN hvordan får jeg nu smidt de sidste 10 kg?? Cykler går mv. men vægten går ikke ned og nu skal de sidste 10kg bare væk!!

muc

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser fornuftigt og motioner meget kan du ikke undgå at gå ned i vægt.

Mit forslag: Lad lidt tid gå (måske en uge) og se så på hvad der sker. Da jeg startede igen nu i efteråret tog jeg faktisk på efter de første fem dage, på trods af højt aktivitetsniveau og fornuftig madplan. Tror det har noget at gøre med at blodmængden stiger når man efter en pause begynder at motionere igen(correct me if i'm wrong), og dette kan modsvare et initialt fedttab.

Hvis dere ikke sker noget efter en uge, bør du overveje om du bør øge din træning eller om du spiser mindre optimalt end du tror.

Hvad med at beskrive din træning så vi har noget at gå efter?.

Jeg går ud fra at du har set den her?

Link to comment
Share on other sites

Kosten er for mig optimal dvs jeg kan ikke skære længere ned på noget - ergo må jeg slide mere i træningen Det sker fra på mandag. :wave:

Jeg fiskede ikke efter at du spiste for meget - mere om du spiste forkert. Hvis man spiser for lidt går stofskiftet ned, hvilket gør det endnu sværere at tabe sig(og ikke mindst at holde vægttabet).

Kosten skal indeholde en god del proteiner og langtsomt optagelige kolhydrater og ikke for meget fedt og sukker. Desuden synes jeg selv godt om at få f.eks en banan før motionen, da man ellers godt kan føle sig meget "død".

Mht træning: Har du overvejet styrketræning? Det er noget som virkelig får stofskiftet op at køre i flere timer efter træning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er ikke så god til det med styrketræning - forsøgte jo ihærdigt sidste efterår, men mange gamle fysiske skavanker sprang op igen.

Der er dog røget 1 kg igen men for pokker hvor er de sidste kg. dog seje at komme af med. Jeg skal måske løbe endnu oftere / længere. Der er vel også en sammenhæng i: de 26 kg. jeg har tabt, gør vel også at jeg ikke bruger så meget energi for blot at bevæge mig? Så skal der måske en endnu mere ihærdig indsats til, for at der igen sker noget.

Jeg forstår ikke altid hvad der sker med min krop. Jeg har ved flere lejligheder observeret, at hvis jeg en aften er ude og indtager en reel "herremiddag" kan jeg nemt have tabt 1 kg. dagen efter, hvorimod de dage jeg lever efter fornuften står vægten stille. Hvordan hænger det så lige sammen? Indtager jeg for få kj måske eller er jeg bare helt rundt på gulvet efterhånden??

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så god til det med styrketræning - forsøgte jo ihærdigt sidste efterår, men mange gamle fysiske skavanker sprang op igen.

Hvad er det for skavanker? Jeg mener netop at ved styrketræning kan du få opbygget dette.

Måske taber du dig ikke af styrketræning, da du nok ved at muskler vejer mere end fedt og at det er ikke vægten der er det afgørende, men om du er glad og tilfreds ved at se dig selv i spejlet. Og endnu et plus ved BB er at kvinder kan godt lide mænd med en muskuløs krop

:lol: B) :D

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert styrketræning...

Jeg tabte over 10kg på under 2md i sommers, da en kammerat overtalte mig til at ta' på på ferie i de varme lande..

Nu skal det siges at jeg har løftet i ..lang.. tid forinden,men min tilgang til det med vægttab er følgende

1. glem 90% af den cardio du laver

2. løft vægte

3. hent dit kalorie undreksud gennem kosten.

Vægttræningen vil sørge for at holde din forbrænding oppe, gør du ikke dette, vil din krop bare nedjustere din forbrænding når du sætter kalorierne ned.. så sulter du dig bare for sjov, ikke fedt(no pun intented), og det er MIN klare holdning at det er nemmere at hente 500kalorier i kosten end at sidde på en kondi-cykel 1½ time hver dag, men det er måske bare mig(jeg gik en times tid om morgenen, til arbejde, så sparede jeg også pengene på bussen, ikke noget der virker så uoverkommeligt som at sidde 1½ time på en lorte cykel IMO)!!!

Kosten er selvf. extrem vigtig, du skal have dine proteiner skudt i vejret, dine kulhydrater skal være super komplekse(heh) dvs. grønsager, kartofler ris havregrød etc etc. kødet er kylling kalkun tun kylling tun og kalkun... sådan ca...

Overholder du ellers resten af de kendte regler, så vil fedtet rasle af dig.... prøv evt HST programmet på MOL's forside.

Link to comment
Share on other sites

Tak for responsen. Som I kan se i tidl. indlæg HAR jeg faktisk "smidt" de første nu 26 kg. Problemet er altså at få de sidste 10 smidt!!!!!! Og det virker forb.....svært lige nu. Jeg er nødt til at gentage mig selv: jeg skal holde mig til løb, cykling, gang hvilket jeg også gør. Jeg skal måske bare acceptere at de første kilo er betydeligt nemmere at smide end de sidste.

Men opbakning og spark bagi er selvfølgelig aldrig af vejen.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share