...


wizz
 Share

Recommended Posts

Soim bekendt kræver det energi at omsætte næringsstoffer til brugbar energi for kroppen:

protein = 15-20 pct.

kulhydrat 5 pct.

fedt 2 pct.

(i den størrelsesorden såvidt jeg husker)

Findes der et tilsvarende tal for alkohol ?

Procenterne for protein og kulhydrat er lidt lavt sat. Normalt nævnes omkring 20-30 for protein og 5-10 for kulhydrat. Alkohol ligger som fedt omkring 1-3.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Procenterne for protein og kulhydrat er lidt lavt sat. Normalt nævnes omkring 20-30 for protein og 5-10 for kulhydrat. Alkohol ligger som fedt omkring 1-3.

jeg troede umiddelbart at alkohol blev betegnet som fedt. derfor jeg svarede med krop og kost. men det kan jeg åbenbart forstå det ikke gør. der må vel så være foreskel på om det er øl eller vodka ikke? der er jo proteiner i øl, kun en lille smule, men det skal vel tages med i beregningen?

Link to comment
Share on other sites

jeg troede umiddelbart at alkohol blev betegnet som fedt. derfor jeg svarede med krop og kost. men det kan jeg åbenbart forstå det ikke gør. der må vel så være foreskel på om det er øl eller vodka ikke? der er jo proteiner i øl, kun en lille smule, men det skal vel tages med i beregningen?

Er ikke hvor meget næring det indeholder, men hvor meget det kræver at omsætte det givne makro-næringsstof til energi! :smile:

Lidt ligesom at det er lettere at udvinde benzin fra olie, end at lave bio-benzin ud af div kornsorter m.m.! (en antagelse baseret på at det er dyrere :tongue:). Hvor alkohol/fedt værende olie og kulhydrater & protein værende 2 former for korn-sorter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share