Operation X igen igen (Nu med dope)


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

Operation X

Se programmet: TV 2 torsdag 26. april 2007.

Personligt mener jeg at løbet er ved at være kørt for denne lille indspiste gruppe af mennesker der påstår at de varetager sportens interesser. Og uanset om man kan stille et stort spørgsmålstegn ved Operation's X stil og seriøsitet - vil dette endnu engang trække en stor sort doping sky ind over sporten og forbundet.

Ved ikke om man kan regne med det der står i omtalen af programmet og det der evt. kommer frem, men er der ikke noget med at formanden er gået af og der skal findes en ny ????

Fra DBFF.DK's hjemmeside:

Kære Medlemmer

Vores Formand Lars har desværre været nødtil at trække sig af personlig årsager. Vi står derfor igen uden formand til vores bestyrelse.

Da vi jo snart har Generalforesamling, den 29/4-2007, vil vi indtil da køre videre med den bestyrelse, som der er nu.

Hvis der er noget sammenhæng og hold i at formanden dealer forbudte sager - burde andre i forbundet/bestyrelsen vel nok også have haft kendskab til dette HOST HOST - Burde nogen måske ikke have tænkt så langt at det ikke var så smart ? Og burde der sidde folk i bestyrelsen der er åbenlyst dopet og stiller op til deres egne "doping frie" konkurrencer - det har der gjort !

Nå, men bliver spændende at se om der er noget hold i sagerne og hvordan fremtiden ser ud for DBFF

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser frem til programmet.. bliver spændende at se hvad der sker med DBFF.. men skal selvfølgelig huske at det er operation x som tit gør tingene lidt værre end de er..

Håber ikke at bodybuilder og fitness miljøets ry tager for meget skade for det er jo i forvejen ikke alt for godt..

Edited by Prosendal
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Håber ikke at bodybuilder og fitness miljøets ry tager for meget skade for det er jo i forvejen ikke alt for godt..

Ja det har du desværre ret i... Vores ry er ikke for godt... Ærgeligt at der er nogle krudtrøve der ødelægger det for andre... :unhappy:

Men måske kan programmet være med til at give en tiltrængt udskiftning i DBFF's bestyrelse... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Helt klart et program der skal ses, også selvom det forrige program om slankepiller ikke var videre banebrydende...

Håber ikke dette får voldsomme konsekvenser for testede fitness og BB konkurrencer i DK...

Jeg håber VILDT at man genindfører obligatorisk kontrol af top-tre eller alle atletter... :4thumbup: Det ville være nummer et... Jeg har kendskab at man kan søge midler til det, hvis man som DBFF ikke har råd...

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber VILDT at man genindfører obligatorisk kontrol af top-tre eller alle atletter... :4thumbup: Det ville være nummer et... Jeg har kendskab at man kan søge midler til det, hvis man som DBFF ikke har råd...

Jeg kan kun være enig med dig Iver champ..! :smile: IMO bør minimum bør top-3 testes! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det har du desværre ret i... Vores ry er ikke for godt... Ærgeligt at der er nogle krudtrøve der ødelægger det for andre... :unhappy:

Men måske kan programmet være med til at give en tiltrængt udskiftning i DBFF's bestyrelse... :4thumbup:

Det kan der være noget om.. nogle skal jo have en rystetur for at kunne forstå at der snart skal ske nogle ændringer..

Link to comment
Share on other sites

Det undrer mig at man (hvem?) ikke starter et alternativt forbund op. Især efter en udsendelse som den i aften vil det sandsynligvis være meget svært at genoprette DBBF's renommé.

Jeg ved at Angel og Kraven tidligere har været aktive i DBBF's bestyrelse, men blev banned netop på grund af deres aktive dopingmodstand. Det giver jo pludselig endnu mere mening, hvis formanden var dealer.

Der er ingen tvivl om at holdningen til doping i DBBF har været dybt kritisabel igennem længere tid, og blot fordi formanden går betyder det jo ikke at dem der har stemt på ham, pludselig vil have en anti-krudt formand.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det undrer mig at man (hvem?) ikke starter et alternativt forbund op. Især efter en udsendelse som den i aften vil det sandsynligvis være meget svært at genoprette DBBF's renommé.

Jeg ved at Angel og Kraven tidligere har været aktive i DBBF's bestyrelse, men blev banned netop på grund af deres aktive dopingmodstand. Det giver jo pludselig endnu mere mening, hvis formanden var dealer.

Der er ingen tvivl om at holdningen til doping i DBBF har været dybt kritisabel igennem længere tid, og blot fordi formanden går betyder det jo ikke at dem der har stemt på ham, pludselig vil have en anti-krudt formand.

programmet sendes til orientering næste torsdag - altså først i næste uge... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Operation X

Se programmet: TV 2 torsdag 26. april 2007.

Personligt mener jeg at løbet er ved at være kørt for denne lille indspiste gruppe af mennesker der påstår at de varetager sportens interesser. Og uanset om man kan stille et stort spørgsmålstegn ved Operation's X stil og seriøsitet - vil dette endnu engang trække en stor sort doping sky ind over sporten og forbundet.

Ved ikke om man kan regne med det der står i omtalen af programmet og det der evt. kommer frem, men er der ikke noget med at formanden er gået af og der skal findes en ny ????

Fra DBFF.DK's hjemmeside:

Hvis der er noget sammenhæng og hold i at formanden dealer forbudte sager - burde andre i forbundet/bestyrelsen vel nok også have kendskab til dette HOST HOST - Burde nogen måske ikke have tænkt så langt at det ikke var så smart ? Og burde der sidde folk i forbundet der er åbenlyst dopet - det har der gjort !

Nå, men bliver spændende at se om der er noget hold i sagerne og hvordan fremtiden ser ud for DBFF

Såfremt der er hold i omtalen, så bliver det en interessant generalforsamling :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Rall: Ja, så er det alligevel lidt ærgeligt at man ikke er medlem længere så man kunne have deltaget :laugh:

Quantanamo: Jeg har tænkt i samme baner og arbejder faktisk pt. med at undersøge mulighederne for dette - men interessen har desværre ikke været overvældende......Måske man bare må se i øjenene at løbet er kørt for konkurrence BB. Bare ordet Bodybuilding stinker efterhånden langt væk hos de fleste. Der er ikke mange der længere siger de træner BB når de bliver sprugt om hvilken sport de dyrker - nej de dyrker fitness eller styrketræning. Så mon det nogensinde er muligt at få rettet op på dette igen. Er lige ved at tro, at skal der konkurreres i fremtiden skal det være under et helt andet koncept og navn :wink:

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg håber VILDT at man genindfører obligatorisk kontrol af top-tre eller alle atletter... :4thumbup: Det ville være nummer et... Jeg har kendskab at man kan søge midler til det, hvis man som DBFF ikke har råd...

Ellers bare forlange at man betaler 2000kr for at stille op :4thumbup: og ALLE bliver testet :4thumbup: Jeg syntes ihvert at alt andet ville være synd for sporten som , da den anden doping politik(Randomtest) er til at lukke op at skide i :nonono: Når der er så mange krudtugler :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Rall: Ja, så er det alligevel lidt ærgeligt at man ikke er medlem længere så man kunne have deltaget :laugh:

Quantanamo: Jeg har tænkt i samme baner og arbejder faktisk pt. med at undersøge mulighederne for dette - men interessen har desværre ikke været overvældende......Måske man bare må se i øjenene at løbet er kørt for konkurrence BB. Bare ordet Bodybuilding stinker efterhånden langt væk hos de fleste. Der er ikke mange der længere siger de træner BB når de bliver sprugt om hvilken sport de dyrker - nej de dyrker fitness eller styrketræning. Så mon det nogensinde er muligt at få rettet op på dette igen. Er lige ved at tro, at skal der konkurreres i fremtiden skal det være under et helt andet koncept og navn :wink:

Hvis hele bestyrelsen bliver skiftet ud, tror jeg løbet er kørt for BB i Danmark (i hvert fald som vi kender det i dag) - om det så er godt eller skidt kommer an på øjnene der ser.

Én ting er sikkert - det er ikke BB der har ændret sig til det værre, det er fokus der har ændret sig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber VILDT at man genindfører obligatorisk kontrol af top-tre eller alle atletter... :4thumbup: Det ville være nummer et... Jeg har kendskab at man kan søge midler til det, hvis man som DBFF ikke har råd...

Om man laver random testing eller tester top 3 kan da være bedøvende ligemeget. Det kræver ikke den store eksamen, at sætte sig ind i halveringstider og teste ren på konkurrencedagen. Det eneste der virker er out-of-competition test.

Link to comment
Share on other sites

Bravo: Tror mange der træner BB undlader, at fortælle dette når de møder nye mennesker eksempelvis svigerforældre eller sidder til et job interview. Personligt står jeg som dig ved det jeg træner, nemlig KROPS BYGNING - det er vel det, det er :smile: Men tror der er få som os tilbage og måske går jeg også snart over til fitness eller styrketræning begrebet - jeg gider simpelthen ikke hører på folks crap længere :nonono:

Squat Far: Enig :smile:

Flexi: Sådan kan man jo også vælge at se på det. Du har tildels ret i det med fokus - men men må da konkludere at BB har flyttet sig en "smule" mere ud i det extreme siden de glade 80'ere !

Keld: Den eneste måde at gøre det på er at alle der skal stille op skal tilmelde sig et år før og i denne periode indvilge i at lade sig teste - samt der skal test på top 3 ! Så er den ved at være der.............

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Bravo: Tror mange der træner BB undlader, at fortælle dette når de møder nye mennesker eksempelvis svigerforældre eller sidder til et job interview. Personligt står jeg som dig ved det jeg træner, nemlig KROPS BYGNING - det er vel det, det er :smile: Men tror der er få som os tilbage og måske går jeg også snart over til fitness eller styrketræning begrebet - jeg gider simpelthen ikke hører på folks crap længere :nonono:

Er ikke enig med dig. :smile:

For det første tror jeg ikke at de fleste bodybuildere kan lyve sig fra, hvad de bruger deres fritid på pga deres kropsbygning. For det andet tror jeg ikke på, at folk ikke skulle have fordomme over for en person, hvis denne sagde han trænede fitness eller styrketræning, fordi store muskler = krudt i folks øjne.

Det med at flere og flere skulle undlade at fortælle de dyrker BB, kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Nok fordi at alle de BB'ere jeg kender er stolte af det, og den disciplin det kræver.

Link to comment
Share on other sites

Flexi: Sådan kan man jo også vælge at se på det. Du har tildels ret i det med fokus - men men må da konkludere at BB har flyttet sig en "smule" mere ud i det extreme siden de glade 80'ere !

Jo :smile: Men ikke pga. mængderne af krudt er eksploderet - nok nærmere at de er blevet bedre til deres kure, og nye sager er kommet på markedet.

Men pointen er, at bodybuilding altid har været en "uren" sport, og tvinges den ren herhjemme, vil det ikke længere være samme sport. Den mærkværdige dualitet og dilemmaet, som næppe findes i ret mange andre sportsgrene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Om man laver random testing eller tester top 3 kan da være bedøvende ligemeget. Det kræver ikke den store eksamen, at sætte sig ind i halveringstider og teste ren på konkurrencedagen. Det eneste der virker er out-of-competition test.

Ja kære Squati - du har desværre nok ret... :4thumbup: Men noget skal man sgu gøre... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Flexi har jo fuldstændig ret, men der jo jo kommet en del mennesker til, inden for de sidste 10 år (eller der omkring), som ikke ønsker at anvende ulovlige stoffer, men som ønsker at "bygge" deres krop på en naturlig måde. Hvis de ønsker at konkurrere mod andre atleter på lige vilkår, læs: krudtfri, så må de komme frem af busken, møde op til general forsamlingen og være med til at præge forbundet, eller starte et nyt.

Som flexi siger, så har BB, som vi kender det i dag, været forbundet med doping altid og uden doping ingen store stjerner. Spørgsmålet er om man kan arrangere dopingtestede klasser i et BB-forbund, der også har ikke-testede klasser? :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg sku hellere se.. :laugh:

Ang. doping i BB. Man kommer det aldrig til livs. De kunne lige så godt droppe at teste atleterne til DM, da det vel egentlig kun er de "dumme" i bodybuildernes øjne der bliver nappet i en test?

Har set nogel dokumenterer fra musclemnia i USA hvor alle atleterne hver og en bliver testet. Lige meget om de så kun vejer 50kg og er 2meter høje. Men det er sporten slet ikke til her i danmark, desværre. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har set nogel dokumenterer fra musclemnia i USA hvor alle atleterne hver og en bliver testet. Lige meget om de så kun vejer 50kg og er 2meter høje. Men det er sporten slet ikke til her i danmark, desværre. :unhappy:

Desværre siger de - at det er noget med økonomi - og det er vel egentligt en okay undskyldning eller??

Jeg har kendskab til at man kan søge midler til tests - så jeg synes det er en dårlig undskyldning....

Men det kunne være guld med test af alle...

Edited by Fitness-iver
Link to comment
Share on other sites

Det er jo blevet diskuteret her på MOL før, og med garanti også flere andre steder. Lobbyarbejdet for "gratis" dopingtests af alle deltagere ved et DM under DBFF's banner er slet ikke gjort godt nok. Søg sponsorater, fonde, offentlige tilskud osv. Skyd med spredehagl. Der skal noget benarbejde til, og forfatter man en seriøs ansøgning hvor man netop gør op med fortidens synder og forsøger at skabe en 'renere' sport, er det ikke utænkeligt at man åbner døre til brancher der ellers normalt skyr bodybuilding af sig som vand på en gås.

For dopingtests er dyre, så undskyldningen med en utilstrækkelig økonomi er reel nok. Men er den GOD nok? I mine øjne, nej. Det kan gøres bedre. Men i en frivillig organisation skal der frivillige kræfter til. Man skal være villig til at knokle ulønnet og takken kommer sjældent. Så man skal ville det. Vil man det så tilstrækkeligt er der dog heller ingen tvivl om at det vil lykkes.

Tænk stort, arbejd for det, kontakt andre sponsorer end proteinbutikkerne og/eller den lokale atlet med sit helt specielle, vildt unikke proteinpulver. Tænk stort!

Hvis det viser sig, at formanden for DBFF har solgt doping ser jeg dog ingen fremtid i forbundet. Så vil navnet for altid være uopretteligt sværtet til. Dens legitimitet fuldstændig undergravet.

Så må Mr. Bond og lidelsesfrænde sætte sig ned og stille det alternativ på benene. :bigsmile: Men intet kommer af sig selv. Det ved DBFF eftersom de har en dårlig økonomi. Det er lettere sagt end gjort. Jeg har selv ansøgt utallige sponsorer, fonde osv. og man sender rigtig mange ansøgninger ud, hvoraf langt de fleste end ikke svarer tilbage. Det er et slid.

Link to comment
Share on other sites

Enig der skal gøres en langt mere effektiv indsats for at få sponsere/penge i kassen

Så problemerne kan komme til livs!

Dog finder J det absurd at mange af jer som herinde som "råber" højst ik engang er medlem af

dbff (og sørgeligt er at mange af jer har været medlemmer!!)

Der sker jo forandringer ved at man laver en masse larm i et forum!! Meld Jer ind i forbundet

(Igen) og mød op! Være med til at gør en forskel!!!

... Keld!§ helt ærligt 2.000,- for at deltage i en konkurrence hvor man kan vinde andet end en titel?

-som om det ik er dyrt nok i forvejen!!!!

IMO

/POK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share