Operation X igen igen (Nu med dope)


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

Det var så den store skandale. Manden har solgt et glas pro-hormoner. Det er jo ikke ligefrem fordi han har haft en palle med testosterone stående i baglokalet...

Da kan da godt være at han har det :laugh: hvem ved :innocent:

... måske ikke lige en palle meeeeeeeeen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Relativt lødigt program synes jeg faktisk.

De overdriver farligheden af enkelte kurer i forhold til hvad man typisk hører på MOL, men ellers er det der jo nogen der er blevet fanget med fingrene lang nede i krudtdåsen.

Det ser i hvert fald ikke alt for kønt ud for den tidligere formand, og for BB og fitness miljøet. Der er helt sikkert endnu flere, der vil mene at alle der kan løfte over 20 kg i patpres er på krudt.

Spændende at se hvad konsekvenserne bliver.

Edit:

Det var så den store skandale. Manden har solgt et glas pro-hormoner. Det er jo ikke ligefrem fordi han har haft en palle med testosterone stående i baglokalet...
Fuldstændig underordnet hvad han sælger så længe det er ulovlige stoffer som formand for DBFF og som indehaver af en butik i DK.
Heh, han står og taler om at zambon ampullerne er piller laugh.gif

Han har ikke styr på en skid

Det er vel også undeordnet og noget flueknep i denne sammenhæng. Jeg vidste fx heller ikke at det var ampuller...

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Det var så den store skandale. Manden har solgt et glas pro-hormoner. Det er jo ikke ligefrem fordi han har haft en palle med testosterone stående i baglokalet...

Øeh dumt spørgsmål - men er det ikke fuldstændig ligemeget om programmet dokumenterer en palle eller et glas - en (tidligere) formand for et fitness/BB forbund sælger via en fup-forretning i SE doping til tilfældige folk på gaden - det mener du ikke er kritisk medmindre han har en palle bagved på lageret? er det mig der misforstår noget i din kommentar?

Link to comment
Share on other sites

Den tidligere formand kunne da heller ikke have fremstillet sig selv som en større klaphat :4slap:

Nej... den gik klokkeklart igennem!!

... og egentligt sjovt at få det bekræftiget man har hørt om Team Schwartz i alle årene.... så kan man jo tænke sit om de atleter som de har vejledt :nonono::sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

.. og egentligt sjovt at få det bekræftiget man har hørt om Team Schwartz i alle årene.... så kan man jo tænke sit om de atleter som de har vejledt

Enig... Men man skal også passe på. Man ved ikke, hvor meget muldvarpen selv har efterspurgt krudten. Operation X kan jo klippe i det skjulte kamera materiale efter behov

Link to comment
Share on other sites

En lille statement fra DBFF

http://www.dbff.dk/

_clear.gifitem20a1a1a1a1b1a.gif_clear.gif_clear.gif_clear.gif

Statement vedr. Operation X, torsdag d. 26. april.

I min egenskab af tidligere formand for DBFF vil jeg gerne lige knytte et par kommentarer til udsendelsen Operation X, hvor jeg desværre lidt ufrivilligt måtte indtage en ikke så heldig rolle.

Lad mig indledningsvis her slå fast, at jeg har solgt et ( læs, ét ) produkt i min forretning, 1more i København, som jeg på ingen måde er stolt af, men for ikke at der bliver skabt myter om, at min butik er den helt store steroid central, så handler det altså om at jeg har solgt et ( læs, ét ) kosttilskud som ikke er lovligt i Danmark, og som kan risikere at udvikle sig i en retning så man risikerer at blive testet positiv i en eventuel test. Det er naturligvis på ingen måde i orden, og jeg skal være den første til at beklage min idiotiske handling, og vil samtidig bedyre at lignende tilfælde aldrig vil finde sted igen.

Jeg nåede kun at være formand for DBFF i ca. 7 mdr., da jeg at arbejdsmæssige og private årsager desværre så mig nødsaget til at trække mig fra posten som formand lige inden årsskiftet. Min afgang fra DBFF har således intet med den verserende sag at gøre, ligesom DBFF intet kendskab har haft til det der altså nu er blevet til en sag i Operation X. Jeg ved godt at det jo selvfølgelig er en god historie for Operation X når formanden for DBFF tilsyneladende sælger produkter hvori der indgår stoffer som optræder på dopinglisten, men jeg må endnu engang slå fast at det er foregået i min egenskab af ejer af butikken 1more.

Jeg vil på ingen måde retfærdiggøre min uheldige handling, for den kan absolut ikke undskyldes, men vil alligevel gerne for en god ordens skyld fastslå at der rent faktisk KUN er solgt det ene glas piller fra butikken, hvilket jo i sagens natur gør sagen helt grotesk for mig som person, men sådan er livet jo også somme tider.

Med venlig hilsen

Lars H. Suhr

( tidligere formand for DBFF )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Øeh dumt spørgsmål - men er det ikke fuldstændig ligemeget om programmet dokumenterer en palle eller et glas - en (tidligere) formand for et fitness/BB forbund sælger via en fup-forretning i SE doping til tilfældige folk på gaden - det mener du ikke er kritisk medmindre han har en palle bagved på lageret? er det mig der misforstår noget i din kommentar?

Jo, det er da en lovovertrædelse. Men sådan som det havde været blæst op i trailerne på TV2 i ugen op til programmet havde jeg nu forventet at det drejede sig om mere end et produkt som kan købes på de fleste webshops med kosttilskud. Ellers kunne de sgu lige så godt have knaldet Morten Zacho for at formidle dopingpræparater med bannerreklamer for webshops der sælger prohormoner...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også undeordnet og noget flueknep i denne sammenhæng. Jeg vidste fx heller ikke at det var ampuller...

Det er da flueknep, men det er bare tankevækkende at hver gang man ved lidt om tingene, finder man fejl i det han laver.

Man kunne ønske han kendte lidt til det, han lavede et tv program om. Det er ikke pisse svært at åbne en pakke og se hvad der er i, eller som jeg gjorde, søge på zambon på nettet :tongue:

Han har dog fat i noget af det rigtige. Det kunne være interessant, hvis man fulgte op hvor i kæden et produkt forsvandt ud på det illegale markede.

Måske ved producenter som zambon at markedet er langt større, hvis man ikke bekymrer sig over at en del af ens produktion kanaliseres ud på det illegale markede.

Illegale labs der producerer anabolika kan det være vanskeligt at stoppe, men medicinalfirmaer burde det være nemt at stille store krav til.

Link to comment
Share on other sites

Info fra Bestyrelsen vedr. Operation X, torsdag d. 26. april.

Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund (DBFF) har gennem mange år gjort en meget stor indsats for at begrænse brugen af doping indenfor fitness sporten. Og har som det eneste forbund i Danmark valgt at bruge 20% af foreningens brutto indtægt til at bekæmpe et evt. misbrug hos atleter som kunne føle sig fristet til at skyde genvej mod podiet.

DBFF har gennem en årrække valgt ikke kun at teste enkelte tilfældigt udvalgte atleter, men altid teste nr. 1, 2 og 3. Dette for at sende et klart og tydeligt signalt til deltagerne om at det ikke på nogen måde tolereres at doping er en del af konkurrencesporten indenfor DBFF.

Det er derfor med stor beklagelse at vi modtog nyheden om at vores tidligere formand (Lars)(1/5-20076 til 31/12-2006) er blevet sat i forbindelse med distribuering af produkter som er at finde på dopinglisten. Dette reflekterer på ingen måde DBFF´s bestyrelse eller DBFF´s holdning genrelt, til doping! Snarere tværtimod.

Vi har selv gennem de sidste 2 år søgt ekstra økonomisk støtte hos Kulturminister Brian Mikelsen for at kunne fortsætte vores meget stramme linie mod doping synderne. Og vi glæder os meget over at denne støtte nyligt er blevet bevilget hos Kulturministeriet.

Vi fortsætter ufortrødent kampen mod doping!

Mvh

DBFF´s bestyrelse

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Kæft et gustent par, de der "kostvejledere", eller hvad de kaldte sig. Hende konen der ... fy for en sulejma.

Jeg synes, sådan et program kan være fint nok over for en bred gruppe af alment interesserede. Altså ikke alle de kloge talking heads på MOL, som ved alt om, hvordan alting omkring doping hænger sammen.

Men for den ordinære nye kunde i et træningscenter, som lige vil kickstarte sin træning ... der kan sådan et program godt flytte noget.

Koblingen til vold i nattelivet var da heller ikke ueffen.

Jeg tror godt, det kan rykke noget for de mange, men måske ikke for de få kloge. De kloge kan jo bare læne sig tilbage og se let hen over prime time folkeoplysning.

Edited by Reebok
Link to comment
Share on other sites

Solidt program - og mildt sagt katastrofalt for DBFF.

Tror dog konsekvenserne er til at overse. Sagen vil nok dø ret hurtigt, hvis ikke Kultur-Brian går ind og viser flaget nu det er samtaleemne i stuerne ude hos Hr. og Fru Jensen :smile:

Nåja. Ham svenskeren der havde dopet nogle rotter - DET var sgu en god griner.

Edited by Funder
Link to comment
Share on other sites

Nok meget godt for deres ry lige at fortælle lidt om deres holdninger.. men syntes da ikke jeg har hørt at de tester så meget som de siger? altså at de tester 1-2-3 og nogle udvalgte? er det ikke netop dette i prøver at få indført?

Det var kun sidste år de ikke gjorde det (så vidt jeg husker..)

Link to comment
Share on other sites

Kender 2 af dem der har været involveret med team schwartz.

Den ene har flere gange talt højt om sit AS brug, og at han derfor ikke fik lov til at stille op det ene år.

Den anden ved jeg også har brugt AS.

Men det er jo ikke så forbendet usædvanligt inden for fitness/bb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share