Operation X igen igen (Nu med dope)


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

Det forekommer noget besynderligt at man, herinde, ikke stiller sig mere forarget over programmet. Nogle forsvarer jo ligefrem de impliceredes handlinger, hvilket forekommer fuldstændig vanvittigt.

At en formand for et forbund, som offcielt er imod doping, sælger dopingmidler fra sin butik, burde give betydelig mere forargelse end hvad tilfældet har været. Om sagen når helt op på IFBB niveau er nok ikke sandsynligt, men udadtil og for hele moderforbundets omdømme er hændelsen temmelig belastende både herhjemme, men også internationalt, såfremt historien kommer til IFBB.

Umiddelbart forekommer det, at sanktioner overfor de implicerede ville have deres rimelighed, da de handlinger, som de pågældende personer har gjort, er klart modstridende i forhold til forbundets vedtægter. Så hvis forbundet mener noget alvorligt med:

"Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund (DBFF) har gennem mange år gjort en meget stor indsats for at begrænse brugen af doping indenfor fitness sporten".

og

"Vi fortsætter ufortrødent kampen mod doping!"

Må man formode at der vil blive foretaget sanktioner overfor de implicerede hurtigtst muligt.

Ellers kan det ikke ses som andet end en accept af deres handlinger.

Man skal jo ikke have meget kendskab til DBFF for at vide, at deres officiele holdning til doping ikke rigtigt stemmer overens med den holdning de i praksis udfører. De senere år har der været dopingtest ved DM. Men jeg har meget svært ved at se, at en test på konkurrencedagen har meget med dopingbekæmpelse at gører. De fleste af dem der stiller op træner jo dagligt i motionscentre, hvor der ikke er dopingkontrol. Så kræver det jo ikke ligefrem den store medicineksamen, at sætte sig ind i halveringstider så man tester rent på dagen. Den største risiko for en positiv test er vel nærmest, hvis man har indtaget et fake produkt som indeholder et andet hormon end det der står på labelen. Desuden bakker DBFF jo op om det årlige Grand Prix i foråret. Ved dette stævne er der ingen dopingkontrol. Desuden har DBFF i hvert fald i et tilfælde givet en dopingdømt atlet dispentation til at stille op til dette Grand Prix inden dennes karantæne var udløbet. Så officiel holdning og min bare røv. Det er åbenlyst, at DBFF ikke ligefrem er den store bannerfører i kampen imod doping. Den officiele holdning er vist mest en de har for at kunne skyde igen overfor eventuel kritik i pressen. Men såfremt det er hvad flertallet af deres medlemer ønsker er det vel også fint nok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er helt enig med dig

Syntes det er en underlig instilling folk har til det.

Men det kan da være det er os, der er galt på den.

Må nu indrømmer jeg har mere tiltro til Rasmus Damsgård, end til en flok der har læst en masse på nette, og hørt historier rundt omkring

Også enighed herfra.

Imo er en af de største problemer på dette område, at der findes grupper af personer (også på MOL), der alene baseret på overfladisk viden og egen personlig træningserfaring opfatter sig selv som eksperter på området.

Jeg vil til enhver tid have mere tiltro til en Rasmus Damsgård end nogen af disse.

Link to comment
Share on other sites

Man skal jo ikke have meget kendskab til DBFF for at vide, at deres officiele holdning til doping ikke rigtigt stemmer overens med den holdning de i praksis udfører.

Det er jo i hvert fald interessant, at man lige under udtalelsen på dbff.dk om at man vil fortsætte kampen mod doping, reklamer for loaded - med nogle gæsteposerer, der nærmest er selvlysende af dope. . .

Der er forøvrigt nu også kommet en kommentar fra Lars på DBFF.dk:

Statement vedr. Operation X, torsdag d. 26. april.

I min egenskab af tidligere formand for DBFF vil jeg gerne lige knytte et par kommentarer til udsendelsen Operation X, hvor jeg desværre lidt ufrivilligt måtte indtage en ikke så heldig rolle.

Lad mig indledningsvis her slå fast, at jeg har solgt et ( læs, ét ) produkt i min forretning, 1more i København, som jeg på ingen måde er stolt af, men for ikke at der bliver skabt myter om, at min butik er den helt store steroid central, så handler det altså om at jeg har solgt et ( læs, ét ) kosttilskud som ikke er lovligt i Danmark, og som kan risikere at udvikle sig i en retning så man risikerer at blive testet positiv i en eventuel test. Det er naturligvis på ingen måde i orden, og jeg skal være den første til at beklage min idiotiske handling, og vil samtidig bedyre at lignende tilfælde aldrig vil finde sted igen.

Jeg nåede kun at være formand for DBFF i ca. 7 mdr., da jeg at arbejdsmæssige og private årsager desværre så mig nødsaget til at trække mig fra posten som formand lige inden årsskiftet. Min afgang fra DBFF har således intet med den verserende sag at gøre, ligesom DBFF intet kendskab har haft til det der altså nu er blevet til en sag i Operation X. Jeg ved godt at det jo selvfølgelig er en god historie for Operation X når formanden for DBFF tilsyneladende sælger produkter hvori der indgår stoffer som optræder på dopinglisten, men jeg må endnu engang slå fast at det er foregået i min egenskab af ejer af butikken 1more.

Jeg vil på ingen måde retfærdiggøre min uheldige handling, for den kan absolut ikke undskyldes, men vil alligevel gerne for en god ordens skyld fastslå at der rent faktisk KUN er solgt det ene glas piller fra butikken, hvilket jo i sagens natur gør sagen helt grotesk for mig som person, men sådan er livet jo også somme tider.

Med venlig hilsen

Lars H. Suhr

( tidligere formand for DBFF )

Det er jo stærkt uheldigt, at den ene eneste gang nogensinde overhoved for første gang og aldrig før og aldrig siden at han bryder loven, så er der skjult kamera tilstede. What are the odds? :innocent:

Edited by Zorn
Link to comment
Share on other sites

Det er jo stærkt uheldigt, at den ene eneste gang nogensinde overhoved for første gang og aldrig før og aldrig siden at han bryder loven, så er der skjult kamera tilstede. What are the odds? :innocent:

Han skriver ikke, at det er eneste gang han har solgt det - han skriver det kun er det ene produkt han har solgt, som er ulovligt.

Link to comment
Share on other sites

Han skriver ikke, at det er eneste gang han har solgt det - han skriver det kun er det ene produkt han har solgt, som er ulovligt.

Han skriver:

(...) faktisk KUN er solgt det ene glas piller fra butikken

Så jo, han skriver at det kun er det ene glas piller, der er blevet solgt. Han kan jo derudover så han solgt 4 europapaller fra alle mulige andre steder end forretningen. Men hvorfor det skulle gøre det mere acceptabelt, ved jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

Han skriver:

Så jo, han skriver at det kun er det ene glas piller, der er blevet solgt. Han kan jo derudover så han solgt 4 europapaller fra alle mulige andre steder end forretningen. Men hvorfor det skulle gøre det mere acceptabelt, ved jeg ikke...

I stand corrected.

Havde åbenbart skøjtet hen over den sidste del af hans brev..

Link to comment
Share on other sites

Man skal jo ikke have meget kendskab til DBFF for at vide, at deres officiele holdning til doping ikke rigtigt stemmer overens med den holdning de i praksis udfører. De senere år har der været dopingtest ved DM. Men jeg har meget svært ved at se, at en test på konkurrencedagen har meget med dopingbekæmpelse at gører. De fleste af dem der stiller op træner jo dagligt i motionscentre, hvor der ikke er dopingkontrol. Så kræver det jo ikke ligefrem den store medicineksamen, at sætte sig ind i halveringstider så man tester rent på dagen. Den største risiko for en positiv test er vel nærmest, hvis man har indtaget et fake produkt som indeholder et andet hormon end det der står på labelen. Desuden bakker DBFF jo op om det årlige Grand Prix i foråret. Ved dette stævne er der ingen dopingkontrol. Desuden har DBFF i hvert fald i et tilfælde givet en dopingdømt atlet dispentation til at stille op til dette Grand Prix inden dennes karantæne var udløbet. Så officiel holdning og min bare røv. Det er åbenlyst, at DBFF ikke ligefrem er den store bannerfører i kampen imod doping. Den officiele holdning er vist mest en de har for at kunne skyde igen overfor eventuel kritik i pressen. Men såfremt det er hvad flertallet af deres medlemer ønsker er det vel også fint nok.

Den sidste del af det skrevne er 100% korrekt og som ren atlet, kan man jo kun ærge sig over at det er det eneste forbund, som afholder konkurrence herhjemme.

Men derudover må det siges, at hvis der er en fraktion af forbundet, som ønsker mere kontrol og en ren "sport", så må de kome på banen eller klappe kaje :wink: I modsat fald er det lige så meget dobbeltmoral, som at sige man er stærk modstander af doping og så give rabat på karantæner osv og langtfra have en proaktiv dopingpolitik.

Himler man op om en ren sport uden at ville løfte en finger for det, mener jeg man er lige så dobbeltmoralsk, som de der ikke vil have en ren sport, men offentligt ytrer sig tilhængere af en dopingfri sport.

Link to comment
Share on other sites

Ærligt talt skal man da være yderst naiv for ikke at regne ud at journalister manipulerer med budskabet så det passer ind i deres kram, og underholdningsværdien har ofte mindst lige så høj prioritet som sandheden.

Aaarh, det er sgu at stramme den en tand for meget. Ja, OX er kraftigt vinklet - men at kalde det (og alt andet journalistik) manipulation er for meget.

Hvis det rent faktisk ER manipulation, så er det jo blot for Suhr eller Schwartz at indberette sagen til pressenævnet og vupti, så skal TV2 pludselig til at dementere. Og hvis resten af den journalistik der blev bedrevet i DK var direkte manipulerende så ville der sgu nok være en del flere klager til pressenævnet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
... jo det er alvorligt ... men ingen tager det alvorligt :dry:

... der hvor jeg træner ... er der en håndfuld som ikke vil kunne klare en test :blink: (og man skal ikke være professor for at se det) ... men centeret's ejer (som ejer to centre i odense) vil ikke melde de to centre ind i ADD !? ... hvorfor vides ikke med sikkerhed ... :dry:

... der hænger store opslag med at centeret skal være en "100% dopingfrit center" ... men "os" som har vores daglige gang derovre ved at det bare en en joke som bare skal få det til at se "godt ud" udad til :cool:

... Image Is Everything ... :w00t:

Du siger selv at en håndfuld ikke vil kunne klare testen?

Tror du så ikke at det er fordi at hvis de "bortviser" en god del af dem der træner der, at de vil tabe en god del penge?

Hvor jeg træner er der også en "STOR" del der pumper sig fuld af det ene og det andet, med vil jo ikke give særlig godt hvis et trænings center kun har 5 til at rende frem og tilbage et par gange om ugen..?

Link to comment
Share on other sites

Du siger selv at en håndfuld ikke vil kunne klare testen?

Tror du så ikke at det er fordi at hvis de "bortviser" en god del af dem der træner der, at de vil tabe en god del penge?

Hvor jeg træner er der også en "STOR" del der pumper sig fuld af det ene og det andet, med vil jo ikke give særlig godt hvis et trænings center kun har 5 til at rende frem og tilbage et par gange om ugen..?

Pssst. Indlæget du kommenterer på er over et år gammelt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share