nedre del af maven


sarajlija
 Share

Recommended Posts

Heej folkens.

Jeg har et problem med min nedre del af maven, den buler lidt ud. Opfra brystet også ned til navlen er meget rimelig okay tynd og normal, men efter navlen buler den lidt ud.. Hvordan træner jeg det ?

Saraj

Antager det er et fedtlag.

Øvelsen hedder kalorieunderskud.

God fornøjelse med søgningen og velkommen til MOL.

Starthjælp: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=33602

:smile:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

hvad kan jeg gøre der? altså hvilke øvelser ska jeg lave

Det keki prøver at sige er at du skal tabe dig,og nej du kan ikke punkttræne det væk. men at træne skader ikke på udseenet og vil speede dit vægttab op da du så forbrænder flere kcal.

Og som keki siger så søg i forummet her på siden på ord som punkttræning, mave og i den duer der skal nok dukke noget op

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Sarajlija, Cc: Keki

1. Tab dig som de andre siger... :sneaky2: (ps. det er svært for os at vide hvad "er meget rimelig okay tynd og normal")

2. Her er der en øvelse som vil give dig en FLAD mave... :4thumbup: Her

Her

3. Få styr på dine maveøvelser :nonono:

og Keki øvelsen hedder Stomach Vacuum :4thumbup:

Hilsen Whey

Link to comment
Share on other sites

Hej Sarajlija, Cc: Keki

1. Tab dig som de andre siger... :sneaky2: (ps. det er svært for os at vide hvad "er meget rimelig okay tynd og normal")

2. Her er der en øvelse som vil give dig en FLAD mave... :4thumbup: Her

Her

3. Få styr på dine maveøvelser :nonono:

og Keki øvelsen hedder Stomach Vacuum :4thumbup:

Hilsen Whey

Må man trække vejret under øvelsen?

Link to comment
Share on other sites

Hej Sarajlija, Cc: Keki

1. Tab dig som de andre siger... :sneaky2: (ps. det er svært for os at vide hvad "er meget rimelig okay tynd og normal")

2. Her er der en øvelse som vil give dig en FLAD mave... :4thumbup: Her

Her

3. Få styr på dine maveøvelser :nonono:

og Keki øvelsen hedder Stomach Vacuum :4thumbup:

Hilsen Whey

Stomach vacuum er ikke til at fjerne bildæk med, det er til at få en flad mave hvis din ellers defineret mave buler ud af.

Link to comment
Share on other sites

Stomach vacuum er ikke til at fjerne bildæk med, det er til at få en flad mave hvis din ellers defineret mave buler ud af.

Det er nemlig rigtigt.... Men som jeg skriver er det svært for os at tyde hvad "er meget rimelig okay tynd og normal" dækker over, Men tror næppe der er tale om bildæk. Så opskriften må være laver fedt-% (hvis den da ikke er lav nok i forvejen) og Stomach vacuum. :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Heej folkens.

Jeg har et problem med min nedre del af maven, den buler lidt ud. Opfra brystet også ned til navlen er meget rimelig okay tynd og normal, men efter navlen buler den lidt ud.. Hvordan træner jeg det ?

Saraj

Hej Saraj.

Nu synes jeg det må være på tide, at du får et svar fra en pige :bigsmile:

Altså, hvis ikke det er fordi at du har fedt på din nedre del af maven, dvs. du kan tage fat i andet end skind og smule underlag når du står oprejst, skal du tænke på din holdning.

Alt for mange piger glemmer at trække maven ind og bruge sin bækkenbund når man står oprejst. Prøv at stå med siden til et spejl og se godt på din holdning, står du med ret ryg? Hjælper det på maven når du trækker maven ind og trækker bækkenbunden op? Hvis det ser ud til at gøre det når du ser på dig selv i spejl, så øv dig i at stå på den måde. Tænk på at maven er det eneste sted på din krop hvor musklerne ikke ligger op ad en knogle alle steder. Derfor er en rigtig holdning utrolig vigtig. Men selvfølgelig skal du også træne dine mavemuskler også. Jeg håber at du forstår hvad jeg mener. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heej folkens.

Jeg har et problem med min nedre del af maven, den buler lidt ud. Opfra brystet også ned til navlen er meget rimelig okay tynd og normal, men efter navlen buler den lidt ud.. Hvordan træner jeg det ?

Saraj

Rigtig mange kvinder (og mænd) har det problem, at deres nedre mavemuskulatur slet ikke er aktiveret som den skal. Dette gør at du får en dårlig holdning, og at dit bækken rent naturligt buler ud og giver dig lidt topmave, for at kompensere. Jeg ville foreslå dig, at træne dine mavemuskler med fokus på den ned del af dem. Start med at ligge på jorden med benene let bøjet. Normalt vil der være et svaj i ryggen, men ved denne øvelse skal du fokusere på at få lænden til at presse sig mod jorden, ved at spænde mavemuskerne. Dette kaldes pelvic tilt og du kan måske søge om øvelser der kører efter dette, men stomac vacum er også godt. Hvis intet af dette hjælper på nogen måde, kan det været at du skal tabe lidt fedt omkring navlen, men start med disse øvelser først.

MVH TripleT

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Rigtig mange kvinder (og mænd) har det problem, at deres nedre mavemuskulatur slet ikke er aktiveret som den skal. Dette gør at du får en dårlig holdning, og at dit bækken rent naturligt buler ud og giver dig lidt topmave, for at kompensere. Jeg ville foreslå dig, at træne dine mavemuskler med fokus på den ned del af dem. Start med at ligge på jorden med benene let bøjet. Normalt vil der være et svaj i ryggen, men ved denne øvelse skal du fokusere på at få lænden til at presse sig mod jorden, ved at spænde mavemuskerne. Dette kaldes pelvic tilt og du kan måske søge om øvelser der kører efter dette, men stomac vacum er også godt. Hvis intet af dette hjælper på nogen måde, kan det været at du skal tabe lidt fedt omkring navlen, men start med disse øvelser først.

MVH TripleT

Helt enig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved vi jo ikke om du er slank eller buttet, men hvis det sidst nævnte er tilfældet, så skal du nok gå efter at tabe dig (hvilket du gør ved at dyrke motion.) Du kunne også spise flere grønsager, for så er der ikke så meget appetit tilbage til den mere fedende mad :4thumbup:

..Men hvis du allerede er slank ville jeg ikke råde dig til at tabe ydeligere vægt.. så kunne du f.eks. lave en øvelse, hvor du ligger ned på ryggen med begge ben i vejret, mens en kammerat/veninde skubber dine ben ned mod gulvet. (DU skal selfølgelig prøve på at holde benende strækt samtidig)

Link to comment
Share on other sites

Nu ved vi jo ikke om du er slank eller buttet, men hvis det sidst nævnte er tilfældet, så skal du nok gå efter at tabe dig (hvilket du gør ved at dyrke motion.) Du kunne også spise flere grønsager, for så er der ikke så meget appetit tilbage til den mere fedende mad :4thumbup:

..Men hvis du allerede er slank ville jeg ikke råde dig til at tabe ydeligere vægt.. så kunne du f.eks. lave en øvelse, hvor du ligger ned på ryggen med begge ben i vejret, mens en kammerat/veninde skubber dine ben ned mod gulvet. (DU skal selfølgelig prøve på at holde benende strækt samtidig)

Ikke for at ødelægge dit gode indlæg, men jeg tror ikke denne øvelse vi hjælpe så meget i dette tilfælde. Hvis personen der ligger ned ikke presser lænden mod jorden under denne øvelse, vil mavemuskulaturen kun blive aktiveret i ringe grad, hvorimod det er hoftestrækkerne der trækker læsset. Før at denne øvelse skal virke på mavemuskulaturen, SKAL lænden være presset mod gulvet til hver en tid. Allerede at køre strakte ben fra lodret mod vandret, mens lænden er i gulvet er en stor udfordring for mange, og med modstand fra en partner, vil det svare til at prøve at squatte 100kg med dårlig form, da man i virkeligheden kun kan med 60kg :smile: .

MVH TripleT

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share