Protein/energi-drik??


Claus B
 Share

Recommended Posts

Claus B >> du kan da ik blæse og ha mel i munden på samme tid :D

men der var engaqng et emne om en milkshake der indeholder netop det du søger.. men har ik ku finde tråden! :angry: det var noget med en der postede om en milkshake med stort proteinindhold/ .. problemet var at den kun var på 30 ml ca.

Link to comment
Share on other sites

hmm, du har sgu ret - har lige prøvet og det gik så galt, som det kunne gå - mel over det hele, Saharatilstand i hals og mund og det eneste, der er i huset, er en harboe cola, som stod i køleskabet, da jeg flyttede ind i sin tid :D

ok, efter som de svar jeg søger ikke rigtig kommer af sig selv, må jeg hellere ud med hele historien:

-Som en MOL'er kan man jo ikke undgå at lægge mærke til protein, når man støder ind i det i hverdagen.

-en patient på afdelingen, som over 14 dage har tabt 6kg - formentligt blandet væske, fedt og muskler og klager over, at han ingen kræfter har mere. Appetitten er desuden stort set manglende.

Løsning: ordination af ekstra indtag i form af flydende proteiner.

Det skulle jeg jo se og sygeplejersken viser mig derefter deres udbud af juicebrikker - alle med 200ml juice. Proteinindholdet svinger fra 3,5-4,0g/100ml.

Fandt aldrig ud af prisen på disse "brikker".

Jeg udbryder: "men det rækker jo som en skrædder i helvede???"

Og da ernæringsopløsninger til venøs beh. åbenbart er utroligt dyre(flere tusinde kroner i døgnet) og derfor ikke bliver brugt sådan lige fra start af en indlæggelse, bliver beh. som sagt:

mad til den manglende appetit og juicebrikker(det bliver vel til 1-2 i døgnet)

Så det jeg umiddelbart leder efter er noget i retning af pureret bacon med boostet proteinindhold og med en smag, der indbyder til overforbrug :D

Link to comment
Share on other sites

På hospitaler findes der "protein-brikker" med et højere proteinindhold end det du nævner.

Det var noget jeg fik af en kammerat for lang tid siden, så jeg kan hverken huske navn eller det nøjagtige næringsindhold! Det må da findes endnu!

Jeg har dog et problem med de færdiglavede proteindrikke man kan købe rundt omkring i centrerne. For at få den lange holdbarhedstid de fleste drikke har, bliver proteinet (i mine øjne) delvist ødelagt under produktionen.

Tag proteinpulver med hjemmefra og bland det med vand lige inden det skal drikkes!

Link to comment
Share on other sites

Claus B ->

I de Form&Fitness centre jeg har været, har de haft en shake på dåse, som vist indeholder ca. 30 gram protein i en alm. dåse, hvilket må svare til 10 gram/ 100 ml. Jeg tror i al sin simpelhed, at den hedder "The Shake".

Ellers kan EAS Myoplex Ready-To-Drink måske være interessant, men jeg ved ikke om den danske distributør (jv-nutrition.dk) har dem i sortiment. Ellers kan de bestilles i UK.

Link to comment
Share on other sites

I har sikkert ret i, at der findes bedre drikke - de er bareikke på "min" afd. :(

hmm, dialyse-afd får snart besøg :D

"The Shake" lyder ikke dårligt, men desværre skal det jo helst være som "brikker" - ret svært at drikke af en dåse, hvis man ligger i sengen, som de fleste patienter jo gør :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Claus B>> Nutricia laver nogle energibrikker på 200 ml der indeholder op til 20g protein. De bliver flittigt brugt til småtspisende patienter og smager faktisk glimrende.

De hedder Formitel og findes i flere forskellige varianter med forskelligt energiindhold. De laver også sondeernæring.

Nutricia (Tyskland)

Jeg mener at jeg har set dem på apotekerne i DK til en pris på 15-20 kr stykket, men er ikke helt sikker.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share