1-6 split


Hansen23
 Share

Recommended Posts

Et tro kopi af Marcus Rühls program, hva synes i om det. er det værd at kaste sig ud i.

mandag Chest

tirsdag Back

onsdag legs

torsdag Arms

fredag delts

lørdag Arms

søndag

Køre Incline/flad chest,squat,deadlift,bentover row,skulder front & dumbell press samt barbell curls & closegrip bænkpress med 8-10 reps de restererne isolerede øvelser med 10-12 reps

Link to comment
Share on other sites

Et tro kopi af Marcus Rühls program, hva synes i om det. er det værd at kaste sig ud i.

mandag Chest

tirsdag Back

onsdag legs

torsdag Arms

fredag delts

lørdag Arms

søndag

Køre Incline/flad chest,squat,deadlift,bentover row,skulder front & dumbell press samt barbell curls & closegrip bænkpress med 8-10 reps de restererne isolerede øvelser med 10-12 reps

det korte svar: NEJ!

med mindre du selv er på samme niveau + samme form for piller som Ruhl så kan du næppe bruge hans program til meget og vil få langt større udbytte end at kigge efter andre programmer

Link to comment
Share on other sites

Et tro kopi af Marcus Rühls program, hva synes i om det. er det værd at kaste sig ud i.

mandag Chest

tirsdag Back

onsdag legs

torsdag Arms

fredag delts

lørdag Arms

søndag

Køre Incline/flad chest,squat,deadlift,bentover row,skulder front & dumbell press samt barbell curls & closegrip bænkpress med 8-10 reps de restererne isolerede øvelser med 10-12 reps

For langt de fleste er det ikke nok at træne hver muskelgruppe 1 gang om ugen hvilket programmet bygger på lige med undtagelse af armene.

Et hurtigt bud på et langt bedre program - dog uden at vide hvor mange øvelser og sæt du har tænkt dig at kører?

Hvis du holder dig til 3-4 øvelser pr. muskelgruppe af 3-4 sæt x 6-12 reps burde det være godt :smile:

mandag: Chest + Arms

tirsdag: Back + Delts

onsdag: Legs + Abs

torsdag: Chest + Arms

fredag: Back + Delts

lørdag: Legs + Abs

søndag

Link to comment
Share on other sites

Biceps efterfulgt af en back day, nej tag. mine biceps skal være 100% klar når der trænes ryg,

hvis man køre tungt nok burde chest/ryg/ben kunne ordnes på 1 træning.

Hvilket betyder, at du i et 6-split vil køre bryst, ryg og ben én gang, og give arme og skuldre gas de resterende fem pas? :tongue:

Disco 4 life! :yo::superman:

Link to comment
Share on other sites

Et tro kopi af Marcus Rühls program, hva synes i om det. er det værd at kaste sig ud i.

mandag Chest

tirsdag Back

onsdag legs

torsdag Arms

fredag delts

lørdag Arms

søndag

Køre Incline/flad chest,squat,deadlift,bentover row,skulder front & dumbell press samt barbell curls & closegrip bænkpress med 8-10 reps de restererne isolerede øvelser med 10-12 reps

Programmet er delt godt op såfremt at du benytter dig at basisøvelser fremfor isolationsøvelser. Du vil derfor træne som følger:

Mandag: Bryst direkte og triceps indirekte

Tirsdag: (øvre)Ryg direkte og biceps indirekte

Onsdag: Ben direkte og (nedre)ryg indirekte

Torsdag: Biceps+Triceps direkte, bryst+ryg indirekte

Fredag: Skulder direkte, triceps+bryst indirekte

Dog synes jeg du burde holde lørdag fri sammen med søndag. Hvis du insisterer på at træne lørdag kunne du lege lidt med curls osv. Men ellers mener jeg at resten af ugen er rigelig med stimulation. Hvis alle forudsætninger selvfølgelig er tilstede.

Link to comment
Share on other sites

Lidt 'farligt' at have skulder passet dagen efter brystpasset. Det kan godt give problemer.

Farligt? Hvorfor? Jeg har kørt sådan længe uden at opleve problemmer. Og hvis du ikke har decideret dårlige skuldre i forvejen og ellers træner fornuftigt vil der intet ske ved det :smile:

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Biceps efterfulgt af en back day, nej tag. mine biceps skal være 100% klar når der trænes ryg,

hvis man køre tungt nok burde chest/ryg/ben kunne ordnes på 1 træning.

Har du nogensinde prøvet det? Jeg har aldrig haft problemmer med det :smile:

Men hvis dine scener i armene er meget "følsomme" overfor det stress det kan give kan jeg godt forstå dig.

Link to comment
Share on other sites

Programmet er delt godt op såfremt at du benytter dig at basisøvelser fremfor isolationsøvelser. Du vil derfor træne som følger:

Mandag: Bryst direkte og triceps indirekte

Tirsdag: (øvre)Ryg direkte og biceps indirekte

Onsdag: Ben direkte og (nedre)ryg indirekte

Torsdag: Biceps+Triceps direkte, bryst+ryg indirekte

Fredag: Skulder direkte, triceps+bryst indirekte

Dog synes jeg du burde holde lørdag fri sammen med søndag. Hvis du insisterer på at træne lørdag kunne du lege lidt med curls osv. Men ellers mener jeg at resten af ugen er rigelig med stimulation. Hvis alle forudsætninger selvfølgelig er tilstede.

Min personlige erfaring er at isolationsøvelser virker langt bedst på biceps/triceps. Jeg kan sagtens se ideen med at træne udelukkende med basisøvelser så man på armdagene rammer bryst og ryg med f.eks. dips og chinups, men der er intet der får din biceps til at vokse som curls. Hvis du læser logbøger herinde fra de seriøse der har stillet op til bb og fitness konkurrencer vil du også se det er deres fremgangsmetode.

Jeg holder på at hvis man absolut skal træne 6 x om ugen er det mest optimalt med et 3 split. Det er en god regel at komme kroppen igennem 2 x om ugen. Og med det ovenstående program i qouten rammer man kun ben én gang plus armtræningen ikke er optimal (efter min og de fleste andres mening) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Farligt? Hvorfor? Jeg har kørt sådan længe uden at opleve problemmer. Og hvis du ikke har decideret dårlige skuldre i forvejen og ellers træner fornuftigt vil der intet ske ved det :smile:

Det kan jeg ikke helt forstå, hvis du altså køre forholdsvist tungt. Tung bænkpress er meget hårdt for skuldrene, og hvis du så rykker igennem i laterals og skulderpress dagen efter, må dine skuldre få nogle seriøse tæsk. .. hvis det fungere for dig, så er det jo fint. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg ikke helt forstå, hvis du altså køre forholdsvist tungt. Tung bænkpress er meget hårdt for skuldrene, og hvis du så rykker igennem i laterals og skulderpress dagen efter, må dine skuldre få nogle seriøse tæsk. .. hvis det fungere for dig, så er det jo fint. :smile:

Ikke værre end hvis du træner det samme dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke værre end hvis du træner det samme dag :smile:

Jeg ved ihvertfald at efter jeg har haft en dårlig højre skulder i noget tid, så tør jeg ikke at tage nogle chancer når det gælder dem og med et sådan program, er jeg ikke sikker på at de får nok hvile

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share