Lægmuskel!


Marlena87
 Share

Recommended Posts

Hej alle herinde :)

Jeg har det sidste års tid dyrket forfærdeligt meget cykelsport og løb, og mine lægmuskler har nu vokset sig så store, at de befinder sig i det meget maskuline træstamme-stadie :mad: og det synes jeg sgu ikke er særligt charmerende til en lille kvinde.. Hvis jeg skrotter løb og cykling og i stedet kun fokuserer på styrketræning af overkroppen, er det så muligt for mig at beholde min veltrænede overkrop, samtidig med at mine lægmuskler svinder ind igen til normal kvindestørrelse??

Håber på respons :)

- Marlena

Link to comment
Share on other sites

Min (meget sparsomme :tongue: ) logik siger mig, at hvis man ikke bruger sine muskler, så forsvinder de. Lige præcis lægmusklen har jeg selv erfaring med. I de perioder hvor jeg står på ski vokser de sig meget meget store (og jeg synes bestemt heller ikke det er særlig feminint), men de plejer at skrumpe ind igen efter et par uger!

Link to comment
Share on other sites

tror du ikke det er noget du har bild dig selv ind ? synes normalt ikke at folk der cykler en masse for nogle specielt kæmpe lægmuskler.

Nej, det er bestemt ikke indbildning, og nu dyrker jeg også løb og stavgang, så det er ikke kun cykling der har haft indflydelse :wink: Desuden, jeg gør det 4-5 gange om ugen, mindst en 1½ ad gangen, så det er skam ikke så underligt.. Men om det så var indbildt eller ej; ville jeg kunne bibeholde min muskelmasse i overkroppen mens mine lægmuskler faldt til? Eller skal alle muskler i min krop blive mindre før læg også gør

Edited by Marlena87
Link to comment
Share on other sites

Nej, det er bestemt ikke indbildning, og nu dyrker jeg også løb og stavgang, så det er ikke kun cykling der har haft indflydelse :wink: Desuden, jeg gør det 4-5 gange om ugen, mindst en 1½ ad gangen, så det er skam ikke så underligt.. Men om det så var indbildt eller ej; ville jeg kunne bibeholde min muskelmasse i overkroppen mens mine lægmuskler faldt til? Eller skal alle muskler i min krop blive mindre før læg også gør

Du kan sagtens undlade at træne lægmuskulaturen og bare træne overkrop, det vil have en indvirkning på muskelmassen i læggen i den retning du ønsker. Jeg undrer mig dog over at de skulle være vokset til en sådan størrelse at det skulle være synligt på måden du beskriver, er du sikker på du ikke bare har tabt en del fedt i forbindelse med alt det løb og cykling og de derfor fremstår 'større' pga. den lavere fedt procent?

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens undlade at træne lægmuskulaturen og bare træne overkrop, det vil have en indvirkning på muskelmassen i læggen i den retning du ønsker. Jeg undrer mig dog over at de skulle være vokset til en sådan størrelse at det skulle være synligt på måden du beskriver, er du sikker på du ikke bare har tabt en del fedt i forbindelse med alt det løb og cykling og de derfor fremstår 'større' pga. den lavere fedt procent?

Jeg vil ikke udelukke den visuelle effekt af det lille vægttab jeg har gennemgået. Men benet ser i hvert fald mere mandigt ud! Men tak :) Jeg tror jeg vil prøve at skifte løb ud med svømning. Så får jeg også prøvet det

Link to comment
Share on other sites

Det har synes jeg er for langt ude, okay jeg er ikke en kvinde og forstår mig ikke på det der, men at stoppe med at træne p.g.a. man får lidt muskler det er for dumt. altså er det ikke meningen med træning at man kommer i bedre from og får større muskler

Edited by Jonas-sparta
Link to comment
Share on other sites

Det har synes jeg er for langt ude, okay jeg er ikke en kvinde og forstår mig ikke på det der, men at stoppe med at træne p.g.a. man får lidt muskler det er for dumt. altså er det ikke meningen med træning at man kommer i bedre from og får større muskler

Nu er det jo ikke træning generelt og kun selve læg muskulaturen.... Det synes jeg ikke der er noget hovedrystende over :smile:

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Det har synes jeg er for langt ude, okay jeg er ikke en kvinde og forstår mig ikke på det der, men at stoppe med at træne p.g.a. man får lidt muskler det er for dumt. altså er det ikke meningen med træning at man kommer i bedre from og får større muskler

Nej, du er ikke kvinde og forstår dig ikke på det der :wink:

Link to comment
Share on other sites

Okay det kan i have ret i, men jeg synes stadigvæk at det er en forkert tanke at man ikke må kunne se at man træner.

Helt enig og også enig i at gode lægmuskler på kvinder er sexet !.....

..synes ikke der er noget mere USEXET end tynde ben på kvinder.... ikke at de skal være kolonormt store... men heller lidt for meget muskelmasse på et par kvindeben end lidt for lidt .... inkl. læggen ;0)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig og også enig i at gode lægmuskler på kvinder er sexet !.....

..synes ikke der er noget mere USEXET end tynde ben på kvinder.... ikke at de skal være kolonormt store... men heller lidt for meget muskelmasse på et par kvindeben end lidt for lidt .... inkl. læggen ;0)

Agreed! :smile:

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du kan sagtens undlade at træne lægmuskulaturen og bare træne overkrop, det vil have en indvirkning på muskelmassen i læggen i den retning du ønsker. Jeg undrer mig dog over at de skulle være vokset til en sådan størrelse at det skulle være synligt på måden du beskriver, er du sikker på du ikke bare har tabt en del fedt i forbindelse med alt det løb og cykling og de derfor fremstår 'større' pga. den lavere fedt procent?

Yep, det lyder vildt. Hvad måler dine læg i spændt tilstand da?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share