Væske i kroppen, spørgsmål m.v.


Martin G
 Share

Recommended Posts

Jeg mødte i dag i centret JesperT, som påpegede, at jeg så meget bloated/væskepræget ud. (Nu fangede han mig også i det lys, hvor jeg ser absolut værst ud og jeg var ret beskidt i hovedet, hvilket har gjort mit face utroligt slemt at se på.)

Og det har sat nogen tanker i gang.

Jeg har allerede en forholdsvis lav fedtprocent - der er vains på begge sider af biceps, som ses tydeligt, hvis lyset bare er nogenlunde, der er vains på den ene skuldre (og vidst nok også den anden!?), som snart er så tydelig, at den kommer ned i nærheden af den store blodåre på biceps, der er så småt begyndt at komme vains omkring maven osv. osv. Det svinger dog lidt fra dag til dag, afhængig af salt,mælk og sukkerindtag, synes jeg atk unne fornemme..

Mine hudfolder svinger fra alt til max 1mm på biceps, til 3-4mm på triceps, til 4-10mm (afhængig af, hvor stort et stykke man tager fat i) på mave og ryggen. Og benene er ca. 8-10mm.

Diverse tests, impendansmåler m.v. vurderer min fedtprocent til 8,1 i gennemsnit, men hvis vi siger 10, så er vi ikke meget ved siden af.

Jeg har smidt det meste af mit fedt v.h.a. low-carb diæter, og det er gået fint synes jeg.. Til trods for den totalt dårlige træningsenergi. Er ikke krympet synderligt meget, de forkerte steder, så det er godt nok.

MEN! Jeg ligner mildt sagt, en ballon i ansigtet, hvilket i mine øjne ikke gi'r en skid mening, der er ikke de store muksler deroppe, til at binde vand i, og vil også mene, at fedtdepoterne er ved at være små.

Jeg har derfor 4½ spørgsmål:

1. Hvor sidder væskeophobninger primært? I muskelerne, eller underhudsfedtet/huden?

2. Kan det være sygdomsbetinget, at jeg ligner en ballon i hovedet, når man fedtprocent ellers er ved at være acceptabel?

3. Hvorledes vil jeg kunne smide væsken (kost,træning eller andet) og vil det overhovedet betyde det store, nu da jeg allgievel ikke skal stille op i noget som helst, men bare ønsker at blive en smule hakket?

4. Hvis man er særledes dårligt disponeret, hvad væske angår, hvor meget betyder det så for fremståen af ens form?

Håber i kan afklare det lidt for mig, og håber endvidere, at det ikke er sygdomsbetinget.. :unhappy:

P.s. træner desuden fullbody 3 gange om ugen og vejer 95,5kg om morgenen uden bæ og tis i systemet..

Link to comment
Share on other sites

Bloated ser du nu altid ud :wink:

Ophopet væske (bloated look) kan komme af tre ting: For lavt væskeindtag, for meget salt eller dårlig krudt :cool:

Ja, men det hjælper mig ikke meget, hvis jeg for en gangs skyld gerne ville prøve at være ikke-bloated

:tongue:

Men skyldes da helt sikkert det sidste :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share