Tactical Strength Challenge


Musashi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Så godt som tilmeldt"

Haurum

CoqRouge

Musashi

Guarden

Kauf

DBM

Dochylle

"Rimelig interesseret"

Maxpower (I tænkeboks)

Musclehead

Og som Si-hing Guarden påpegede; "Lad os få nogle styrkeløftere, vægtløftere osv. på banen!!!!" :poking:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Er det den weekend, der er Nike Convention????

I så fald kan jeg heller ikke - det foregår i det center jeg arbejder i - Jeg har vist solgt mig selv som slave til formålet...

Til gengæld melder jeg tilbage med Guardens resultater - så der ikke er nogen snyd... :tongue: (nåja, og så kan jeg da også lave den sammen med ham, når nu vi er der alligevel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er altid nemt at komme med gode råd, når man ikke selv er (med)arrangør - men nu har jeg 2 år i træk været i konflikt med Nike-arrangementet, og jeg orker næsten ikke, at det sker igen. Er der noget tabt ved at rykke TSC til weekenden efter? Tilsyneladende er der jo ikke truffet fast aftale om lokaliteten?!

Link to comment
Share on other sites

Det er altid nemt at komme med gode råd, når man ikke selv er (med)arrangør - men nu har jeg 2 år i træk været i konflikt med Nike-arrangementet, og jeg orker næsten ikke, at det sker igen. Er der noget tabt ved at rykke TSC til weekenden efter? Tilsyneladende er der jo ikke truffet fast aftale om lokaliteten?!

Det er ikke noget problem. Datoen er sat ud fra den amerikanske konkurence, men det kan vi jo sådan set være ligeglade med.

Så for at få så mange med som muligt så kan vi lave en lille forespørgsel:

Hvem kan deltage henholdsvis 1. september, 8. september og 15. september.

Som initiativtager forbeholder jeg mig retten til at vælge datoen i sidste ende... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvem kan deltage henholdsvis 1. september, 8. september og 15. september.

Jeg kan alle datoerne, men springer over hvis det bliver d. 15 da der er Evolutionrace d. 23, som jeg gerne vil være 100% klar til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

ER - tak for linket - lyder unægtelig vældig spændende, men det står ikke ganske klart for mig, hvorfor TSC eller for den sags skyld et hvilket som helst andet korterevarende stævne ugen før ikke blot kan betragtes som en god gang træning.

Link to comment
Share on other sites

Kunne være sejt hvis der var nogle styrkeløftere eller vægtløftere der ville være med, så det ikke bare er ren kettlebell træf.

I har i mine øjne lige så stor chance for at sparke røv som os, da DL er jeres, snatch nok mest vores da der er et udholdenhedsaspekt i det, og pullups er vel 50/50, måske 60/40 i vores favør.....

Anyone???? Troels, du er sku da et dyr til pullups også. Tror du ville være en giftig kandidat..... :superman:

Takker for tilliden :bigsmile:

Lyder da rigtigt interessant og kunne helt klart være sjovt at være med. Problemet er bare at jeg planlægger at løbe Odense Marthon den.23ende sep, så er nok ikke ligefrem nogen haj til dødløft på det tidspunkt.

Men hvis man kan tilmelde sig ikke så lang tid fra så man kan vurdere styrkeformen på det tidspunkt, så vil jeg absolut ikke afvise det.

Fed nok challange :superman:

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilliden :bigsmile:

Lyder da rigtigt interessant og kunne helt klart være sjovt at være med. Problemet er bare at jeg planlægger at løbe Odense Marthon den.23ende sep, så er nok ikke ligefrem nogen haj til dødløft på det tidspunkt.

Men hvis man kan tilmelde sig ikke så lang tid fra så man kan vurdere styrkeformen på det tidspunkt, så vil jeg absolut ikke afvise det.

Fed nok challange :superman:

Arhhh Troels..... man kan sgu altid trække 2 x kropsvægt maratonløb eller ej! :superman:

Link to comment
Share on other sites

er det ikke lidt kedeligt at det kun er rygstyrke der testes? Hvad med noget springstyrke eller måske noget styrkeudholdenhed i pressemomenter?

Og hvad betragtes som godt? Hvor mange snatches på 5 minutter er godt?

Hvis der skal åbnes op for andre end kettbebellere kunne man måske også overveje at laves snatches med en håndvægt, da det ville fjerne lidt af kettlebell specificiteten men stadig teste styrkeudholdenhed i ryggen og anaerob kapacitet... Det er jo sikkert slet ikke til diskussion da jeg kan forstå at det er rimeligt veldefineret hvad TSC er, men det var bare lidt tankeprutter herfra...

Link to comment
Share on other sites

Sign me up! :-) :4thumbup:

iøvrigt godt initiativ Dennis...

er det ikke lidt kedeligt at det kun er rygstyrke der testes? Hvad med noget springstyrke eller måske noget styrkeudholdenhed i pressemomenter?

Og hvad betragtes som godt? Hvor mange snatches på 5 minutter er godt?

Hvis der skal åbnes op for andre end kettbebellere kunne man måske også overveje at laves snatches med en håndvægt, da det ville fjerne lidt af kettlebell specificiteten men stadig teste styrkeudholdenhed i ryggen og anaerob kapacitet... Det er jo sikkert slet ikke til diskussion da jeg kan forstå at det er rimeligt veldefineret hvad TSC er, men det var bare lidt tankeprutter herfra...

TSC er som den er- så kan man jo deltage eller lade være, men prøv ikke at lave den om bare fordi man ikke er enig i valg af discipliner. Man laver jo heller ikke om på fx evolution race fordi man lige synes det burde være anderledes. Hvis man vil lave andre øvelser fint, men så er det ikke en TSC. :smile:

100 snatches på 5 min. med en 32kg er generelt betragtet som godt, men "godt" i den aktuelle TSC bliver vel bestemt af niveauet af deltagerne.

/KJ

Link to comment
Share on other sites

TSC bliver ikke modificeret. Det er en specificeret konkurence. Vi kan godt lave en konkurence a la Beast Challenge med et press, pull og et squatmoment, men det bliver ikke i rammen af TSC. Håber at I stadig er klar på at deltage. :bigsmile:

Og man kan godt deltage selvom man ikke er superstærk i en disciplin. Personlig er jeg ikke en haj i nogen af disciplinerne, men sunes bare det kunne være en fed ting at samles om, plus det giver mulighed for at måle os lidt på kryds og tværs af såvel atlanten som nordsøen, hvilket også er et argument for at konkurencen fastholdes i den form den har. :wink:

I øvrigt kan vi godt mødes og udveksle teknik på de tre øvelser. Kunne selv godt bruge et kyndigt øje på mit dødløft, til gengæld kan det være jeg kunne tilbyde et kig på snatch hos en styrkeløfter....??? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

100 snatches på 5 min. med en 32kg er generelt betragtet som godt, men "godt" i den aktuelle TSC bliver vel bestemt af niveauet af deltagerne.

:laugh::laugh::laugh: outta this world

Og man kan godt deltage selvom man ikke er superstærk i en disciplin. Personlig er jeg ikke en haj i nogen af disciplinerne, men sunes bare det kunne være en fed ting at samles om, plus det giver mulighed for at måle os lidt på kryds og tværs af såvel atlanten som nordsøen, hvilket også er et argument for at konkurencen fastholdes i den form den har. :wink:

Når nej - du har jo også kun lavet, hvad er det 222 i SSST.

:nonono:

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh: outta this world

Når nej - du har jo også kun lavet, hvad er det 222 i SSST.

:nonono:

Hehe.. Det er jo så et spørgsmål om at definere hvad der er et godt niveau, hvilket godt kan være problematisisk når man sammenligner med de hårde drenge (Kenneth, div. US RKCs osv). Nu er der også en fornuftig forskel på 24 og 32kg, specielt når man er en lille nipsting som mig.. :laugh:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Status på Tactical Strength Challenge er at datoen nu er snævret ind til 1. september og lokalerne bliver enten ved Combat Sports Academy eller på Center for Idræt.

Regner med at der bliver et deltagergebyr på omkring 50,- som vil blive brugt til kalk, sportsdrik, frugt osv.

Link to comment
Share on other sites

Status på Tactical Strength Challenge er at datoen nu er snævret ind til 1. september og lokalerne bliver enten ved Combat Sports Academy eller på Center for Idræt.

Regner med at der bliver et deltagergebyr på omkring 50,- som vil blive brugt til kalk, sportsdrik, frugt osv.

Det lyder som en overordentlig rimelig pris, der vel ikke kan holde selv den fattigste studerende væk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share