Dragendoor, push-ups - hvad er det for noget?


Fredehan
 Share

Recommended Posts

Dragondoor er en hjemmeside - http://dragondoor.com/

Dragon Flag, som du måske mente? er en ret så hård maveøvelse (link). Næppe en øvelse du behøver at forsøge dig med, med mindre du i forvejen har en meget stærk mave.

Push-ups er armstrækkere

Det flyder med øvelsesbiblioteker rundt omkring.

Her er MOLs eget: http://www.motion-online.dk/styrketraening...ionel_oversigt/

Her er et andet godt et: http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm

Og her er en tråd med en forfærdelig masse gode forslag og inspiration: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29480

Link to comment
Share on other sites

Dragondoor er en hjemmeside - http://dragondoor.com/

Dragon Flag, som du måske mente? er en ret så hård maveøvelse (link). Næppe en øvelse du behøver at forsøge dig med, med mindre du i forvejen har en meget stærk mave.

Push-ups er armstrækkere

Det flyder med øvelsesbiblioteker rundt omkring.

Her er MOLs eget: http://www.motion-online.dk/styrketraening...ionel_oversigt/

Her er et andet godt et: http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm

Og her er en tråd med en forfærdelig masse gode forslag og inspiration: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29480

Tak for det! :bigsmile:

jeg vil kigge på det når jeg har shippet færdigt :smile:

by the way: Er det rigtigt at sved indeholder fedt, og at det så er rigtig godt at svede?

Link to comment
Share on other sites

Tak for det! :bigsmile:

jeg vil kigge på det når jeg har shippet færdigt :smile:

by the way: Er det rigtigt at sved indeholder fedt, og at det så er rigtig godt at svede?

Man sveder for at transportere varme væk fra kroppen. Sved er vand og diverse mineraler og salte bundet i vandet - ikke fedt.

Ja, det er godt at svede, ofte betyder det jo at man forbrænder energi, dvs. blandt andet fedt.

Link to comment
Share on other sites

Man sveder for at transportere varme væk fra kroppen. Sved er vand og diverse mineraler og salte bundet i vandet - ikke fedt.

Ja, det er godt at svede, ofte betyder det jo at man forbrænder energi, dvs. blandt andet fedt.

Man sveder jo i en sauna, er det så der man skal tabe sig eller hvad??

Dødsløft, hvad er det?? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Man sveder jo i en sauna, er det så der man skal tabe sig eller hvad??

Dødsløft, hvad er det?? :innocent:

Man taber kun væske når man sveder, ikke fedt. Sauna er wellness og ikke stort andet. Dødløft kan man google sig frem til hvad er.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Okay så hør her.

Jeg er en dreng på 12 år og vil gerne have vaskebræt.

Informationer:

Vægt: 42-45kg

Højde: 1.55

Alder: 12

Hvad skal jeg gøre for at få det flotteste, og pæneste vaskebræt, som ikke tager en masse tid, og uden at spise en masse grøntsager?

Link to comment
Share on other sites

Okay så hør her.

Jeg er en dreng på 12 år og vil gerne have vaskebræt.

Informationer:

Vægt: 42-45kg

Højde: 1.55

Alder: 12

Hvad skal jeg gøre for at få det flotteste, og pæneste vaskebræt, som ikke tager en masse tid, og uden at spise en masse grøntsager?

Søg, læs og lær. Med den indstilling du udviser nu er der ikke mange der gider at hjælpe dig.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Søg, læs og lær. Med den indstilling du udviser nu er der ikke mange der gider at hjælpe dig.

Rommel

Hvad mener du med "den indstilling"?

Jeg har søgt på motions-online, men tror ikke søgesystemet virker..

Så hvis nu en af jer lige kunne hjælpe? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Et vaskebræt kommer ikke hurtigt. Det skal der arbejdes for. Det kræver en lav fedtprocent kombineret med større muskelmasse.

Derfor er der ikke noget der hedder "jeg vil ikke spise grøntsager". Det er en forkert indstilling!

Det ville være bedst hvis du meldte dig ind i et center hvor de har nogle vægte, som du kan bruge til at øge belastningen under f.eks mavebøjninger, da 50-80 gentagelser ikke giver ret meget muskelmasse men udholdenhed. 8-12 gentagelser er bedre.

Nu er du stadig i voksealderen, så du skal nok tage på. Udfør noget tung træning - helst for hele kroppen, for ikke at skabe ubalance. Samtidig vil jeg foreslå dig at spise mere frugt, grønt, og særligt kød, æg og mælk!

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Søg, læs og lær. Med den indstilling du udviser nu er der ikke mange der gider at hjælpe dig.

Rommel

Du mener det sikkert ikke ondt Rommel, men det lyder lidt hårdt måden du svarer ham på. Knægten er kun 12 år, snart 13 :tongue:, så forvent ikke den store kendskab til korrekt net-etikette. No offence - Fredehan.

Link to comment
Share on other sites

Bash, synes du skal passe på med at råde ham til tung træning. Mange instruktører rundt om i centrene har ingen anelse om, hvordan unge i voksealderen bør træne. Så der vil de få stukket et program i hånden med standard øvelser, og lige netop tung egensidig (hvilket det i langt de fleste tilfælde vil være hos fitness instruktører rundt om i landet) siges jo, at være farligt for børns udvikling af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Bash, synes du skal passe på med at råde ham til tung træning. Mange instruktører rundt om i centrene har ingen anelse om, hvordan unge i voksealderen bør træne. Så der vil de få stukket et program i hånden med standard øvelser, og lige netop tung egensidig (hvilket det i langt de fleste tilfælde vil være hos fitness instruktører rundt om i landet) siges jo, at være farligt for børns udvikling af kroppen.

Det er da en hårdlivet myte alligevel. Det er jo blevet afvist igen og igen. Og endda også på MOL's forside har der været artikler om emnet.

Link to comment
Share on other sites

Du mener det sikkert ikke ondt Rommel, men det lyder lidt hårdt måden du svarer ham på. Knægten er kun 12 år, snart 13 :tongue:, så forvent ikke den store kendskab til korrekt net-etikette. No offence - Fredehan.

Jeg mener det kun semi-ondt. :tongue:

Meld dig ind i en vægtløfter- eller styrkeløfterklub. Der kan du tit få ordenlig vejledning mht det tekniske. 3-4 kg vægte giver INTET. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Eruption, har læst den artikel, men har også læst mange der siger andet fra fornuftige kilder..om jeg gider debatere emnet yderligere, nej for gider ikke rode mine papirer igennem efter kilder, er sgu for doven i den henseende ;)

Edited by Booker
Link to comment
Share on other sites

For mig at se kræver det ikke megen vejledning fra en "instruktør" at lave f.eks mavebøjninger og hyperextensions(rygbøjninger) 3 sæt á 12 gentagelser 2-3 gange om ugen, med så meget vægt på at det er "tungt" og så stige så snart man bliver stærkere.

Det, kombineret med en fornuftig kost, skal nok give dig nogle resultater frede. Men det kræver at du arbejder for det, ellers kommer det ikke!

Link to comment
Share on other sites

For mig at se kræver det ikke megen vejledning fra en "instruktør" at lave f.eks mavebøjninger og hyperextensions(rygbøjninger) 3 sæt á 12 gentagelser 2-3 gange om ugen, med så meget vægt på at det er "tungt" og så stige så snart man bliver stærkere.

Det, kombineret med en fornuftig kost, skal nok give dig nogle resultater frede. Men det kræver at du arbejder for det, ellers kommer det ikke!

Jeg kan ikke rigtig ligge vægt på det, når jeg ikke har adgang til et træningscenter. Jeg kender kun træningscentre hvor man skal være over 18, og det nytter ikke rigtigt noget.

Er begyndt at spise en masse frugt og grøntsager, så det er nok fint.

Har i vaskebræt? hvis i har, hvor lang tid tog det for jer at få det?

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg altid haft. At det så af til og pakket væk er en anden sag.

Haha, konge.

Frede:

Hvis du havde læst rundt omkring på sitet og andre steder på nettet, ville du vide nok til ikke at stille det spørgsmål.

Hvis du har en lav nok fedtprocent, så har du synlige mavemuskler. At de ikke altid er så store, pæne eller ligner fathi's ( :tongue: ), fra Paradise Hotels, det er noget andet.

Husk at generne bestemmer hvornår de bliver synlige og hvordan de kommer til at se ud.

Opbyg muskelmasse og når du så kommer til et punkt hvor du syntes det er nok, så cut evt. noget af fedtet af.

Og det nytter ikke noget kun at spise grøntsager og frugt, du skal jo også spise andet som kød o.l.

Og du skal spise nok!

- har du ikke noget du kan bruge som vægt? Det har de fleste, det er bare at finde noget.

Edited by Vanggaard
Link to comment
Share on other sites

Haha, konge.

Frede:

Hvis du havde læst rundt omkring på sitet og andre steder på nettet, ville du vide nok til ikke at stille det spørgsmål.

Hvis du har en lav nok fedtprocent, så har du synlige mavemuskler. At de ikke altid er så store, pæne eller ligner fathi's ( :tongue: ), fra Paradise Hotels, det er noget andet.

Husk at generne bestemmer hvornår de bliver synlige og hvordan de kommer til at se ud.

Opbyg muskelmasse og når du så kommer til et punkt hvor du syntes det er nok, så cut evt. noget af fedtet af.

Og det nytter ikke noget kun at spise grøntsager og frugt, du skal jo også spise andet som kød o.l.

Og du skal spise nok!

- har du ikke noget du kan bruge som vægt? Det har de fleste, det er bare at finde noget.

Hvis du kigger på forsiden af MOL, der er sådan noget med en powerbag. Jeg har lavet mig en selv, med sand, poser og andet, den vejer ca. 10kg. Hvordan skal jeg så træne med den, altså hvordan ligge vægt på? Når jeg ligger den på brystet, bliver det nemmere :crazy:

Så hvordan så? :laugh::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kigger på forsiden af MOL, der er sådan noget med en powerbag. Jeg har lavet mig en selv, med sand, poser og andet, den vejer ca. 10kg. Hvordan skal jeg så træne med den, altså hvordan ligge vægt på? Når jeg ligger den på brystet, bliver det nemmere :crazy:

Så hvordan så? :laugh::bigsmile:

Ved almindelige mavebøjninger eller hvordan?

Ved crunches, sit-ups o.l kan vægten tages bag nakken, evt. i strakte arme bag nakken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share