Hvilken øvelse rammer pectoralis major bedst


mito
 Share

Recommended Posts

hey er en fyr der har været overvægtig engang. har lidt gynobryster(fedt væv i spidsen ikke gyno) men aldrig rørt krudt. lige meget hvor mange bænkpresses incline bænk og dips jeg har taget Går jeg altid død først i Triceps og kan ikke mærke en stimula i brystmusklen..

nogen gode idéer !?

hilsen Den håbløse

Edited by mito
Link to comment
Share on other sites

hey er en fyr der har været overvægtig engang. har lidt gynobryster(fedt væv i spidsen ikke gyno) men aldrig rørt krudt. lige meget hvor mange bænkpresses incline bænk og dips jeg har taget Går jeg altid død først i Triceps og kan ikke mærke en stimula i brystmusklen..

nogen gode idéer !?

hilsen Den håbløse

Tag bredere fat på stangen, det vil øge bryst stimulationen og ligge mindre pres på tricep.

Link to comment
Share on other sites

Du kan preexhauste dem ved at gøre nogle set flyes først, eller cable crossovers, 2 øvelser der isolerer brystmusklen meget. Evt push ups.

Træn evt med dumbells. Personligt mærker jeg dem mere en barbelløvelser.

Måske er dine triceps for svage, siden de giver op først. Og som Consience siger et bredere greb flytter focus mere over på brystmusklen og mere fra triceps.

Link to comment
Share on other sites

Du kan preexhauste dem ved at gøre nogle set flyes først, eller cable crossovers, 2 øvelser der isolerer brystmusklen meget. Evt push ups.

Træn evt med dumbells. Personligt mærker jeg dem mere en barbelløvelser.

Måske er dine triceps for svage, siden de giver op først. Og som Consience siger et bredere greb flytter focus mere over på brystmusklen og mere fra triceps.

Jeg kan ikke se nogen idé i at udmatte patten før bænkpres...

Link to comment
Share on other sites

Tilbage med skuldrene og op med kassen. Dit bryst bliver ikke mindre fedt at at træne bænk. Du er nødt til at tabe dig...

Yes,sir!

Skuldrene ned i bænken og op med brystet ! Focuser på formen og ikke vægten..og lad være at låse albuerne helt ud.

Gynoen klarer kirugen :tongue:

PS

Link to comment
Share on other sites

Typisk problematisk for begyndere. Dette gælder som regel både ryg og bryst, hvor de fleste først kan mærke det i biceps og underarme i deres pulldowns og chins og mest i triceps i deres presse øvelser.

Mit råd er: Bliv ved med at træn og bliv stærkere og og større. Så vil du med garanti kunne mærke det i brystet.

Og så er det med at samle skulderbladene og holde brystet højt nogle rigtigt gode råd. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share