hjælp!


Sigi
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg er en pige på 20 år, 172 cm og 63 kg.

For et par måneder siden tog jeg mystisk vis 6 kg på som nu er blevet til 8 kg. Jeg har enormt svært ved at holde mig væk fra mad og jeg vil så gerne have nogle gode råd til et hurtigt, men fornuftigt vægttab, så jeg kan få min krop tilbage før sommer.

Er der nogle der har nogle gode kostråd el.lign. til en der har svært ved at stoppe med at spise når hun først kommer igang???

Har forstand på kalorier osv så gerne råd om det også!!

mvh Sigi

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle

Jeg er en pige på 20 år, 172 cm og 63 kg.

For et par måneder siden tog jeg mystisk vis 6 kg på som nu er blevet til 8 kg. Jeg har enormt svært ved at holde mig væk fra mad og jeg vil så gerne have nogle gode råd til et hurtigt, men fornuftigt vægttab, så jeg kan få min krop tilbage før sommer.

Er der nogle der har nogle gode kostråd el.lign. til en der har svært ved at stoppe med at spise når hun først kommer igang???

Har forstand på kalorier osv så gerne råd om det også!!

mvh Sigi

Hvis du på mystisk vis har taget adskillige kilo på så synes jeg du skal få det undersøgt. Hvis du normalt har en stabil vægt bør det ikke være sådan.

Men det med at tabe sig, - tjaeh. I princippet er det jo meget meget simpelt. Du skal skære lidt ned på din kost eller alternativt forbruge noget mere energi. Med 63 kg på 1,72 m er du jo ikke voldsom stor, - så lad vær med at tabe det for hurtigt. Det er der absolut ingen grund til, - og det bevirker en del negative ting, - såsom at en større del af vægttabet er muskler og det var jo ikke meningen.

Det blev vidst lidt uldent, - men hvad er det helt præcis du gerne vil vide?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du på mystisk vis har taget adskillige kilo på så synes jeg du skal få det undersøgt. Hvis du normalt har en stabil vægt bør det ikke være sådan.

Men det med at tabe sig, - tjaeh. I princippet er det jo meget meget simpelt. Du skal skære lidt ned på din kost eller alternativt forbruge noget mere energi. Med 63 kg på 1,72 m er du jo ikke voldsom stor, - så lad vær med at tabe det for hurtigt. Det er der absolut ingen grund til, - og det bevirker en del negative ting, - såsom at en større del af vægttabet er muskler og det var jo ikke meningen.

Det blev vidst lidt uldent, - men hvad er det helt præcis du gerne vil vide?

evt. nogle gode kostråd så jeg måske ku få min madtrang om aftenen væk eller nogle råd til at lade være, lave noget andte el.lign.

Link to comment
Share on other sites

Godt med grøntsager og protein, det fylder maven op så du undgår sult fornemelesen og har et forholdsvist lavt energi indhold, så du kan holde dig i kcal underskud. Dog vil jeg sige at når man skal tabe sig, bliver man sgu nødt til, i en eller anden forstand at vænne sig til sult fornemmelsen. Men man skal selvfølelig ikke føle sig som en KZ fange. Man vænner sig til det efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Dog vil jeg sige at når man skal tabe sig, bliver man sgu nødt til, i en eller anden forstand at vænne sig til sult fornemmelsen. Men man skal selvfølelig ikke føle sig som en KZ fange. Man vænner sig til det efterhånden.

Her er jeg dybt uenig :wink: ...

Når jeg er på diæt er jeg konstant mæt... For det er nemlig når jeg begynder at føle sult at jeg falder i... Så jeg sørger for at spise nærmest hele tiden... Men spiser selvfølgelig kcalfattigt så kcal'erne ikke ryger op i takt med madmængden...

Spiser faktisk både oftere og mere når jeg er på diæt end når jeg ikke er :smile: ...

:bigsmile: Cat

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Her er jeg dybt uenig :wink: ...

Når jeg er på diæt er jeg konstant mæt... For det er nemlig når jeg begynder at føle sult at jeg falder i... Så jeg sørger for at spise nærmest hele tiden... Men spiser selvfølgelig kcalfattigt så kcal'erne ikke ryger op i takt med madmængden...

Spiser faktisk både oftere og mere når jeg er på diæt end når jeg ikke er :smile: ...

:bigsmile: Cat

Tror også det afhænger af, hvor mange kcal man har at skeje ud med, på ens egen kostplan.

Jeg kan ikke prale af, at være "konstant mæt" på min kostplan - derimod er det sjældent jeg føler decideret sult.

Du kunne med fordel forsøge dig med en kostplan et stykke tid. Ellers handler det jo om, at du bryder med dine vaner. Et par timer efter aftensmad, spiser jeg gerne et stykke frugt, og laver en kop te :smile:

Tro på det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share