Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Tak skal du ha kære Jeanette - ked af at jeg ikke kunne være der i går...

I aften fejre vi Tanja som trænger til lidt fest..

Det skal du ikke tænke på Arne - der har været meget at se til i din verden - du har jo min fulde forståelse. :4thumbup: fejre hende og hyg dig i aften i gode venners lag.

Knus

Link to comment
Share on other sites

Well - det var første gang jeg tog chancen -og første gang jeg ikke i sidste ende fik en billet...I den sidste ende plejer man altid at komme med hvis man har været på venteliste et døgns tid... Men efter Chris lange fraværd er folk måske blevet sultne....

Hehe.......... ja, der kan man se, godt I var sådanne et par Gents :laugh:

(og oftest går det jo godt nok, at liste sig ind og chance den)

Trist med jobansøgning.... du må op på "stålhesten" igen..... ik fair - ik at gi dig en chance til en jobsamtale :sneaky2:

Rigtig god fest i aften (pas nu på :wink: du ved)

Link to comment
Share on other sites

Super hyggelig aften hos Spock i går -hvor vi lærte forskellige ting:

  • Bare fordi man har for vane at lave 10 dobbelte ironmen - så betyder det ikke at man ikke kan drikke vodka af hofteskåle
  • Når man laver 10 dobbelte - så kan man drikke mere vodka end folk der kun har lavet en enkelt ironman
  • En stor webergrill er god i starten af en kølig aften - senere betød den underligt nok mindre...

gallery_125_25_22687.jpg

Jamen jeg drak altså kun een øl....

Hvorfor bagmanden og Turbosvømmeren ser så mellemfornøjede ud lige her ved jeg ikke...

Forest til højre anes 2 af de berømte hofteskåle...

Morgentræning

Klokkken 8 præcis stod jeg i Parken til lidt god morgentræning...

Opvarmning:

10 min gang på løbebånd - startende ved 4,5 km/t - sluttende ved 6,5 km/t. jeg vil gøre dette mere - men belært af sidst jeg forsøgte, så vil jeg tage det roligt...

Et opar sæt i ryg og mavemaskine

Squat:

1 x 10 x 31 kg

1 x 8 x 41 kg

3 x 8 x 43,5 kg

2 x 5 x 51 kg

Goodmornings:

1 x 10 x 31 kg

3 x 8 x 43,5 kg

Incline DB press:

1 x 8 x 14 kg(side)

3 x 8 x 16 kg(side)

Chest supported machine rows:

4 x 8 x 45 kg

Benpres

3 tunge sæt af 6 rep.

Mavemaskine

3 tunge sæt af 6 rep

Military press

3 x 8 x 25 kg

GAD IKKE laterals, raises osv i dag...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Super hyggelig aften hos Spock i går -hvor vi lærte forskellige ting:
  • Bare fordi man har for vane at lave 10 dobbelte ironmen - så betyder det ikke at man ikke kan drikke vodka af hofteskåle
  • Når man laver 10 dobbelte - så kan man drikke mere vodka end folk der kun har lavet en enkelt ironman
  • En stor webergrill er god i starten af en kølig aften - senere betød den underligt nok mindre...

gallery_125_25_22687.jpg

Jamen jeg drak altså kun een øl....

Hvorfor bagmanden og Turbosvømmeren ser så mellemfornøjede ud lige her ved jeg ikke...

Forest til højre anes 2 af de berømte hofteskåle...

Morgentræning

Klokkken 8 præcis stod jeg i Parken til lidt god morgentræning...

Opvarmning:

10 min gang på løbebånd - startende ved 4,5 km/t - sluttende ved 6,5 km/t. jeg vil gøre dette mere - men belært af sidst jeg forsøgte, så vil jeg tage det roligt...

Et opar sæt i ryg og mavemaskine

Squat:

1 x 10 x 31 kg

1 x 8 x 41 kg

3 x 8 x 43,5 kg

2 x 5 x 51 kg

Goodmornings:

1 x 10 x 31 kg

3 x 8 x 43,5 kg

Incline DB press:

1 x 8 x 14 kg(side)

3 x 8 x 16 kg(side)

Chest supported machine rows:

4 x 8 x 45 kg

Benpres

3 tunge sæt af 6 rep.

Mavemaskine

3 tunge sæt af 6 rep

Military press

3 x 8 x 25 kg

GAD IKKE laterals, raises osv i dag...

Det er jo en ganske imponerende trænings mængde du formår at lave :bigsmile: Et enkelt spørgsmål som jeg sikkert kan finde på din log.. :innocent: Hvad er målet, altså hvor langt skal vægten ned? og hvor hurtig har du en forventning om det sker.

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen Arne - jeg er lige vågnet, det var dog imponerende at du kom op at træne imorges!!

Respekt!!

Tak for igår!

Enig, så beskriver manden en hyggelig aften, med indtagelse af en del alkoholiske drikke (hvad drikker hunden af?) og så "Klokken 8 præcis stod jeg i Parken til lidt god morgentræning..."

Syyyygt, sygt er det! :crazy:

Og imponerende :1356:

...eller var det bare fordi, du skulle hjem og se barnedåb i fjernsynet?! :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Det er jo en ganske imponerende trænings mængde du formår at lave :bigsmile: Et enkelt spørgsmål som jeg sikkert kan finde på din log.. :innocent: Hvad er målet, altså hvor langt skal vægten ned? og hvor hurtig har du en forventning om det sker.

Tak skal du ha - med hensyn til målet - så er det jo angivet under alle mine indlæg! Tidsperskepktiv 18-24 måneder fra operationstidspun ktet.

Godmorgen Arne - jeg er lige vågnet, det var dog imponerende at du kom op at træne imorges!!

Respekt!!

Tak for igår!

Selv tak - og nu tog jeg jo ikke videre i byen :smile:

Hmm... Så lad gå da. For denne ene gangs skyld. :tongue:

Takker :tongue:

...eller var det bare fordi, du skulle hjem og se barnedåb i fjernsynet?! :tongue:

Haha - nej jeg erm ikke den største royale fan - og slet ikke fan af tomgangs tv...

Link to comment
Share on other sites

Må indrømme at jeg nu begynder at blive lidt frustereret over at vægten STÅR STILLE :crazy:

Morgencardio:

10 min frisk gang på løbbebånd

15 min på spinningcykel

10 min i CII (2160 m) - noget præget af problemer med fodspænderne...

post-125-1183354350_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvad ligger dit indtag på efterhånden?

Står vægten helt stille, eller svinger det bare lidt om samme punkt, og hvor tit vejer du dig i øvrigt?

1800-2100 Kcal dagligt - nej selvfølgelig står den ikke helt stille - svinger fra 131 til 133 kg. Vejer mig hver morgen - og under tiden også andre tidspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Må indrømme at jeg nu begynder at blive lidt frustereret over at vægten STÅR STILLE :crazy:

Morgencardio:

10 min frisk gang på løbbebånd

15 min på spinningcykel

10 min i CII (2160 m) - noget præget af problemer med fodspænderne...

post-125-1183354350_thumb.jpg

Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over at vægten står stille med den trænings mængde du præsterer :superman:

Du styrketræner jo en hel del, så det kan jo være du tager muskler på og taber fedt. Du kunne jo overveje at måle dine arme, ben og talje, så kan du følge vægt tabet iCM.

Kroppen vil jo altid modarbejde et vægt tab, da det var hensigtsmæssig at have ekstra kilo på sidebenene, da vi selv skulle nedlægge vores bytte, og ikke var sikker på mad. I dag består nedlægges af bytte jo af få hundrede meter til supermarkedet :crazy:

Alle som har prøvet at tabe sig rammer jo et plateue på et tidspunkt, men det er jo nu den virkelige prøve kommer, nemlig at rette fokus ind på det som ligger på den anden side. Når du fortsætter kommer vægttabet jo også. Held og lykke herfra :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over at vægten står stille med den trænings mængde du præsterer :superman:

Du styrketræner jo en hel del, så det kan jo være du tager muskler på og taber fedt. Du kunne jo overveje at måle dine arme, ben og talje, så kan du følge vægt tabet iCM.

Kroppen vil jo altid modarbejde et vægt tab, da det var hensigtsmæssig at have ekstra kilo på sidebenene, da vi selv skulle nedlægge vores bytte, og ikke var sikker på mad. I dag består nedlægges af bytte jo af få hundrede meter til supermarkedet :crazy:

Alle som har prøvet at tabe sig rammer jo et plateue på et tidspunkt, men det er jo nu den virkelige prøve kommer, nemlig at rette fokus ind på det som ligger på den anden side. Når du fortsætter kommer vægttabet jo også. Held og lykke herfra :bigsmile:

Måler mig skam også - og her går det stadig den rigtige vej... så alt er vel som det skal være ... kan bare godt lide at se det tal gå nedad!

Link to comment
Share on other sites

Måler mig skam også - og her går det stadig den rigtige vej... så alt er vel som det skal være ... kan bare godt lide at se det tal gå nedad!

:smile: Du bliver en lille fancy hveps gør du.... :smile: Du er vel på onsdag i uge 31 IKÅS IKÅS IKÅS? :superman: Må have købt mig et digi kamera (øh ja jeg har kun et papirsbillede-et :tongue: ) så jeg kan knipse løs af jer alle sammen.... :4thumbup: Og nej det i min mobil fungerer ikke særligt godt og jeg har heller ikke fået slået MMS funktionen til, åh ve og skræk jeg er altid teknisk bagud :w00t::w00t::w00t: Men heller ik flov over at indrømme det. :blush:

Håber ikke du savner katten for meget? ?

Topgod dag til dig :wub: (selvom du sparker til mig i andres logs.. :wink: )

Kram semiklynkeren. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

:smile: Du bliver en lille fancy hveps gør du.... :smile: Du er vel på onsdag i uge 31 IKÅS IKÅS IKÅS? :superman: Må have købt mig et digi kamera (øh ja jeg har kun et papirsbillede-et :tongue: ) så jeg kan knipse løs af jer alle sammen.... :4thumbup: Og nej det i min mobil fungerer ikke særligt godt og jeg har heller ikke fået slået MMS funktionen til, åh ve og skræk jeg er altid teknisk bagud :w00t::w00t::w00t: Men heller ik flov over at indrømme det. :blush:

Håber ikke du savner katten for meget? ?

Topgod dag til dig :wub: (selvom du sparker til mig i andres logs.. :wink: )

Kram semiklynkeren. :w00t:

Sparker? Lille mig? - Nej da jeg er da bare god og kærlig - som altid kære Julie :tongue: Selvfølgelig er jeg på den onsdag!

Jeg er hodlt op med at undre mig over der ikke er en kat når jeg kommer hjem... jeg overlever - men det var sgu hyggeligt...l

Link to comment
Share on other sites

Sparker? Lille mig? - Nej da jeg er da bare god og kærlig - som altid kære Julie :tongue: Selvfølgelig er jeg på den onsdag!

Jeg er hodlt op med at undre mig over der ikke er en kat når jeg kommer hjem... jeg overlever - men det var sgu hyggeligt...l

Okay så puffer... :laugh: Det kan være du en dag ønsker dig en lille bitte kattekilling...

Fedt med uge 31.. :superman::superman::superman:

Link to comment
Share on other sites

Spinning Elite med Chris

Kasper på den ene side - og Candygirl på den anden side - midt på første række - fedest!

Chris var igen i fin form - han får ikke topkarakter for den lidt kedelige musik i dag - men ellers var det fint.

Vi fik lov til at arbejde i dag - program efter opvarmningen:

3 min stående tempo

1 min sidende rtempo

3 min stående tempo

10 x 20 sek siddende angreb - 1 min stående tempo

2 min recovery

15 min siddende tungt arbejde - lige i underkanten af 90%

2 min recovery

4 x 30 sek stående angreb - med 1 min siddende tempo imellem - jeg havde ikke helt kræfter til dem...

Det var det... Jeg er endnu ikke klar til dobbelttime efter sådan en første time!

med_gallery_125_25_12543.gif

Ellers en dag præget af heftig tandpine - som ikke engang noget heftigt receptmedicin helt har fået bugt med

Link to comment
Share on other sites

De sidste dage har budt på meget godt. Godt samværd, god træning.... Men også en helvedes tandpine - som fik andre konsekvenser.

Jeg fik at vide på Hvidovre, at jeg ikke længer vil kunne tåle andet af det almindelige smertestillende end Parcetamol (Panodil mv). Det virker bare ikke på heftig tandpine... Så fredag tog jeg chancen med Ipren... Det skulle jeg IKKE ha gjort... Mit mave/tarm system er ikke kommet i orden endnu... natten tiol i dag blev tilbragt 40% af tiden i et lille rum på bagtrappen... L'rdag og søndag var på mange måder et smertehelvede... Min tandlæge sagde i dag at der ikke var betændelse i tanden - men pga en stor sølvfyldning var nerven ved at dø - og det kan give nogle af de aller værste tandsmerter... der skulle noget temmelig kraftigt til at få styr på smerterne i går... Noget med rød advarseltrekant på pakken og sådan...

Nå men nu er det fixet!

Morgenstyrketræning

I morges var jeg til styrketræning inden tandlægen og fik lavet:

Opvarmning:

2 sæt i både mave og rygmaskine

Squat 3x10x31 kg

Dødløft 1 x 8 x 51 kg

Dødløft:

5 x 1 x 63.5 kg (op og stå oprejst mellem hvert løft)

5 x 1 x 63.5 kg

5 x 1 x 63.5 kg

5 x 1 x 63.5 kg

Leg extensions (maskine)

1 opvarmningsæt 10 rep

4 workset af 8 rep - eksplosivt op og kontroleret ned

Chest supporrted machine rows:

4 sæt af 8 rep - 50 kg

Mavemaskine:

4 x 8 x40 kg

Incline db press

1 x 10 x 14 kg

1 x 8 x 18 kg

2 x 6 x 16 kg (kunne ikke få 18 ks håndvægtene op til 3 sæt - måtte gå ned i vægt)

Dette blæev supersættet med:

Sideraises:

4 x 8 x 5 kg (brugte 6 kgs DBs i første sæt - for tungt :crazy: )

Det var hvad jeg kunne nå. Spin på Royal i aften med Tanja - glæder mig - længe siden!

Link to comment
Share on other sites

Godt at du har fået set på tanden, håber smerterne snart er væk :4thumbup:

Og det er jo for viiildt, at du stadig får trænet på trods af tandpine - og kom tidligt op i morges (i modsætning til andre :4whistling: Til gengæld nåede jeg jo så min skønhedssøvn :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Godt at du har fået set på tanden, håber smerterne snart er væk :4thumbup:

Og det er jo for viiildt, at du stadig får trænet på trods af tandpine - og kom tidligt op i morges (i modsætning til andre :4whistling: Til gengæld nåede jeg jo så min skønhedssøvn :blush: )

Det var nemt at komme op - tanden gjorde aller mest ondt når jeg lå ned - for some reson... Træning er en god måde at forsøge at abstrahere fra de der smerter midt i ens kranie....

Smerterne er mindre nu - nu er det bare som det altid er efter en rodbehandling... Håber snart vi får trænet sammen igen - det er super hyggeligt - og du giver den jo gaaaasss! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det var nemt at komme op - tanden gjorde aller mest ondt når jeg lå ned - for some reson... Træning er en god måde at forsøge at abstrahere fra de der smerter midt i ens kranie....

Smerterne er mindre nu - nu er det bare som det altid er efter en rodbehandling... Håber snart vi får trænet sammen igen - det er super hyggeligt - og du giver den jo gaaaasss! :superman:

Ok, ja det er jo et par gode argumenter for at træne så (selvom det kan man vist altid finde :bigsmile: )

Og ja, jeg har jo postet min træningsplan, så det er bare lige med at få det passet til. Min weekend er rimelig åben træningsmæssigt - nok mest fredag morgen eller søndag (forventer lidt tømmermænd lørdag :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Ok, ja det er jo et par gode argumenter for at træne så (selvom det kan man vist altid finde :bigsmile: )

Og ja, jeg har jo postet min træningsplan, så det er bare lige med at få det passet til. Min weekend er rimelig åben træningsmæssigt - nok mest fredag morgen eller søndag (forventer lidt tømmermænd lørdag :blush: )

Jeg tager til Vejle fredag Skal til en frokost i andledning af min mosters 70 års fødselsdag lørdag. Bruger lige mulighden for at besøge Cyclingspinner fredag - og køre en time med Ulrik1973 lørdag formiddag i Kolding.

Men jeg køre Kim Greisens morgentime i Adelgade fredag - måske ses vi der?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share