Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Tour de Jylland - del 1

Taxaen køre gennem et regnvådt København – jeg har en fornemmelse af at alle byens sten og betonflader snart er gennemvædet af halvlunkent vand.. Vinduesviskernes rytmiske swush swush er en bu familiær lyd jeg ikke længere lægger mærke til.

I en Audiverden uden ekstern lyd, glider vi forbi den åbne banegrav mellem Nørreport og Vesterport. Et åbent ar i byen som jeg alt efter humør, ser som netop et ar af fortidig teknologi der splitter byen i 2 – eller ser som en fascinerende åbning hvor man kan stå og iagttage de forskellige togtyper som danner en slags rygrad i byens transportnet… På den anden side ses Hotel Mercur hvor Simon Spies, som en anden Al Capone på The Lexington Hotel i Chigaco (uden sammenligning i øvrigt) i sin tid residerede over sit imperium – med privat tennisbane på taget…

Jeg tænker på alle de gange jeg selv er kørt, cyklet eller gået her. Fra den gang min far første gang løftede mig op, så jeg kunne se ned i det spændende kulsorte dyb med rædselsvækkende men dragende diselmonstre til de mange gange jeg de seneste år bare er kørt forbi efter træning – fortidens mysterium og fascination er blevet dagligdag… Er det det der menes med at blive voksen, tænker jeg lige…

Ikke mange bygninger her har en lang historie. De er fra 30’ erne og frem – flere fra de sidste 45 år af det 20 århundrede… Det er nu også lang tid det. Jeg forstiller mig de mange scener disse fliser har set. Jeg kan godt huske stemningen omkring det gamle ”Daddys Dance Hall” (aner ikke hvad det måtte hede i dag), følelsen af at komme ud fra en forestilling i C irkus Schuman eller senere Benneweis – den gang cirkusbygningen indeholdt hvad navnet siger… Men mest når jeg lige at tænke på alt den vejrdag der er forgået her… Kan se det lige nu ud af bagvinduet på den A6 jeg sidder i… Folk der traver forbi med målrettede skridt… mennesker der går ved siden af hinanden – tydeligvis mere af gammel vane end af nogen anden grund.. Dette er ikke et tidspunkt for de romancer som disse fliser også må ha set meget af… det er godt nok juli, men det er noget rigtigt lortevejr – for nu at udtrykke det klart…

Det bliver Hovedbanen – jeg betaler og går ind. Ind i denne verden som har set ud på utallige måder i min korte tid. Stedet er aldrig blevet færdigt – for det er hele tiden en ny tid – med nye ideer om hvad stedet skal kunne og udtrykke… Funktioner flyttes rundt, trapper bygges om og det ene designkoncept der skal sikre et ensartet udtryk for DSB afløser det andet… Det er svært nok at nå at få tog og andre stationer til at matche – men med Hovedbanen er det umuligt at nå – altid et sted under ombygning… Jeg er sikker på at det irritere mange – jeg ville ikke undvære det for noget – det viser at det her sted stadig lever og ånder – at det er et vigtigt sted – ikke et museum…

På perongen møder jeg Mette som skal til Århus – hyggeligt lige at støde på hende der – vi skal dog sidde langt fra hinanden.. Jeg finder min plads i vogn 21 – jeg har flottet mig med en billet til 1 – selv om jeg ikke skal længere end Vejle… På turen gennem Danmark fastholdes jeg i min let melankolske sindsstemning. Sjælland og Fyn farer forbi udenfor uden jeg rigtigt er tilstede i det. Der er en underholdene modsætning mellem min grundstemning og så det radioprogram med Hans Otto Bisgaard jeg lytter til – med undtagelse af da han for gang nummer 1000 lige må spille noget fra sine gamle reportageprogrammer om Gasolin…

Jeg får udleveret vådserviet, en pose med blandede nødder, et lille lækkert stykke chokolade og en pære… Må lige sende en SMS til Mette på Monkey Class – hun kan fortælle at der er der har smidt nogle sure s0kker op på sædet ved siden af hende..…tuff luck!

I Vejle venter Jeanette på mig – mit humør skifter til det muntre hjørne – det er godt at se hende! Den lille Aygo, med sænket undervogn og hvide blinklys bliver kastet gennem de mange sving op til Vejles højeste punkt – på Christians Wintersvej har Jea og JC (samt Flamme og Tigerdyret) en skøn bolig – fra terrassen har man den mest pragtfulde udsigt ned over haver, skov, Vejle by, fjorden og broen…

gallery_125_25_81297.jpg

Nå tiden løber fra mig - jeg må fortsætte senere - og jo der bliver også noget om træning...

Link to comment
Share on other sites

Kooooommm nuuuuuu Arne!!!! Vi er altså nogen der venter!!!! :nonono: :4ranting:

Æææælsker dine beretninger! :heartpump:

:4winkkiss:

M :elvis:

Så må jeg hellere komme videre...

Tour de Jylland - sidste del - med 2 x træning...

Efter at have nyt udsigten nogle timer – og fået gjort mig gode venner med de 2 katte, begyndte sulten at melde sig… Jea og jeg har det til fælles at vi ikke spiser kød… Men efter 5 SMS dagen før, hvor jeg havde svaret negativt på ”..spiser du…”, så endte vi på Restaurant Toscana. Det viste sig at være et dejligt sted – man kan jo godt være bekymret for om man kan få bord en fredag aften – og der så også fyldt ud.. Men da værten så mine 2 venner, å fik en fra personalet besked om at finde et bord straks… gad vist om I husker at få brugt jeres eget køkken derpå Christians Wintersvej kære Cyclingspinner? Maden var fremragende og vinen god…

Lige det med vinen er så måske ikke det smarteste jeg har gjort… Jeg har stadig ikke fået min mave i orde oven på det der Ipren helvede – så jeg tilbragte natten nogen ligeligt i 2 forskellige rum…

Lørdag morgen satte Aygo kurs mod Kolding. Kolding er for mig et navn på et kort. For ca. 20 år siden ved jeg at jeg har været i byen et par gange – og set en bordtennisklub og en idrætshal. Jeg ved også at jeg på en cykelferie kørte forkert lige uden for byen… Jeg skulle ramme en cykelrute, men drejede fra for tidligt… Jeg var lige kørt op ad en bakke, hvor en større familie sad på en gårdsplads og fik frokost – de heppede på ivrigt på mig… da jeg 35 min senere kom forbi igen så e noget undrende ud…

Det var Kolding vi kom fra… Jeg vil ikke sige jeg ved meget mere om byen nu… Jeg ved at der ligger et Equinox center som er ret flot – og at de har en fin fin cykel sal. Jeg var også at Ulrik1973 underviser der – og at han køre nogle hårde og gode timer – men det havde jeg sørme også forventet… Både han og Jea havde op til turen joket med hvad jeg kunne forvente mig… Jeg må sige at de 90 min (ca. 80 min real kørselsestid) var tilrettelagt så jeg ikke kunne ha ønsket mig det meget bedre.. Vi 3 sad på første række midt for – lige som det skal være…

Efter opvarmningen kørte vi ca. 45 min. Med TUNGT arbejde – en god del af det siddende… Vi kørte bl.a. 5x (2 min siddende tung enkelttakt – ca. 60 rpm. (82-85%). 3 min siddende acceleration – 5-8 rpm. Over musikkens tempo(85-88%), 10 sek pause) Serien bød også på 6 min. Angreb – blandet siddende og stående, samt et par andre elementer.

Efter 3 min pause blev sidste del af timen brugt på tempoarbejde. Vi kørte 3 korte enkeltstarter: 8 min, 6 min og 4 min. Tempoet var 95-105 rpm – position på cyklen efter eget valg. De 8 min skulle køres efter mindst 86%, de 6 min efter 87-88 % og de 4 min for fuld hammer. Imellem hver enkeltstart rullede vi 3 min med 75 % som bundgrænse.

med_gallery_125_25_31410.gif

Vi var alle godt brændt af – på den gode måde efter den omgang… Eneste ulempe var at jeg lige måtte løbe ud en tur under første del… alt gik godt og hurtigt…

Vi fik en lille, alt for kort sluder, med Ulrik bag efter – hyggeligt. Jeg kommer tilbage Ulrik. Du kan skrue en time godt sammen og de rolige men alligevel meget nærværende og insisterende coaching stil er fed!

Jeg skulle videre – min Moster holdt en lille frokost (80 mennesker) på en restaurant på havnen i Vejle – i anledning af at hun er blevet 70. Dejlig eftermiddag. Jeg er begunstiget med en pragtfuld familie – hvor vi alle kan li hinanden og skilsmisser og den slags er vi sørme ikke plaget af. Altid skønt – og mange andre hyggelige mennesker var der også. Den tilstedeværende nevø – mig – fik holdt en lille tale og ikke et øje var tørt hehe. Igen var vin og mad excellent – det prægede igen min nat – men ikke mere om det – andet en end konstatering af at nu skal den mave passes på 1 klasse i mange dage!

Togturen hjem var lang – jeg var en smule træt – men var i godt selskab af min mor og den 3 søster.

Jeg måtte aflyse at hjælpe en veninde formiddag pga. den tåbelige mave… DAMM. Den fordel der alligevel var ved det, var at jeg fik mulighed for at mødes med en anden veninde på Cafe i eftermiddag og fortsætte over på Royal hvor Kim Greisen kørte en Øvet time.

Hver gang jeg køre med Kim, så tænker jeg. Hvorfor gør jeg ikke det meget mere. Jeg synes ikke Kims musik er super – men det er en smagssag – og det kompenseres rigeligt af at Kim er suveræn til at sætte en time sammen. Kim er engageret og præcis i sin coaching – man får lyst til at give den gas. Vi kørte 4 blokke af 10 min – hvor de sidste 4 min i hver blok var med fuld hammer – på 4 forskellige måder. Min sidekvinde Henriette gav den fuld gas – og vi fik trukket hinanden godt med – selv om ingen af os havde super ben… Hårdt at komme hjem fra 14 dage i solen ikke Henriette?… (nej nej – misundelig – mig???)

Snip snap snude – så er den historie ude…

Link to comment
Share on other sites

Tour de Jylland - del 1

På den anden side ses Hotel Mercur hvor Simon Spies, som en anden Al Capone på The Lexington Hotel i Chigaco (uden sammenligning i øvrigt) i sin tid residerede over sit imperium – med privat tennisbane på taget…

Det er nu i gården, der er tennisbane :cool:

Det kører jo for dig, Arne - inspirerende at se.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Jeg får udleveret vådserviet, en pose med blandede nødder, et lille lækkert stykke chokolade og en pære… Må lige sende en SMS til Mette på Monkey Class – hun kan fortælle at der er der har smidt nogle sure s0kker op på sædet ved siden af hende..…tuff luck!

Jeg var simpelthen på nippet til at knække mig, føj hvor det stank. Næste gang rejser jeg sg også på 1. klasse :dry:

Btw, fik du skrevet boget om overspringshandlinger, eller kom der noget i vejen? :laugh:

Godt at du havde en god tur til det jyske. Var det Jeanette med det korte hår? Så fik jeg nemlig et meget hurtigt glimt af hende

Link to comment
Share on other sites

Jeg var simpelthen på nippet til at knække mig, føj hvor det stank. Næste gang rejser jeg sg også på 1. klasse :dry:

Btw, fik du skrevet boget om overspringshandlinger, eller kom der noget i vejen? :laugh:

Godt at du havde en god tur til det jyske. Var det Jeanette med det korte hår? Så fik jeg nemlig et meget hurtigt glimt af hende

Nej den bog er stadig i "to do kassen" - jeg er verdens førende autoritet på området - selv om få ved det - af en eller anden grund... Jea har kort lyst strit hår ja...

Link to comment
Share on other sites

Hans Ulrik står på scenen - med tenorsaxen stående ved venstre fod - han rokker med højre ben og smiler det samme underfundige smil som jeg har set ham smile i 20 år...

Jeg sidder på Vandkunsten med en veninde - et ophold i regnen må udnyttes, især når det er Jazzfestival tid... Vel lever jeg ikke denne uge som festivaldeltager på samme måde som jeg gjorde det engang - men en 2-3 koncerter og nogle eftermiddages ture rundt på diverse pladser, det skal det helst blive til...

Han er god nok ham Hans Ulrik - han er ikke en superstar - men aldrig kedelig... de spiller lige lovligt traditionelt denne eftermiddag - men især vibrafonisten løfter det lidt...

Jeg "burde" være et andet sted denne eftermiddag... men jeg har afmeldt Chris timerne på Nygårdsvej. Det k vejr SKAl bruges - og jeg orker ikke den noget specielle stemning på Gården i dag... Planen er træning i Parken senere....

Da jeg kommer hjem sænker ugideligheden sig over mig.. Jeg chatter med op til flere og tiden går... Ingen træning i dag..

MEN DET ER SGU OK :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hans Ulrik står på scenen - med tenorsaxen stående ved venstre fod - han rokker med højre ben og smiler det samme underfundige smil som jeg har set ham smile i 20 år...

Jeg sidder på Vandkunsten med en veninde - et ophold i regnen må udnyttes, især når det er Jazzfestival tid... Vel lever jeg ikke denne uge som festivaldeltager på samme måde som jeg gjorde det engang - men en 2-3 koncerter og nogle eftermiddages ture rundt på diverse pladser, det skal det helst blive til...

Han er god nok ham Hans Ulrik - han er ikke en superstar - men aldrig kedelig... de spiller lige lovligt traditionelt denne eftermiddag - men især vibrafonisten løfter det lidt...

Jeg "burde" være et andet sted denne eftermiddag... men jeg har afmeldt Chris timerne på Nygårdsvej. Det k vejr SKAl bruges - og jeg orker ikke den noget specielle stemning på Gården i dag... Planen er træning i Parken senere....

Da jeg kommer hjem sænker ugideligheden sig over mig.. Jeg chatter med op til flere og tiden går... Ingen træning i dag..

MEN DET ER SGU OK :smile:

Nu kan der jo være rigtigt meget fornuft fra træning engang imellem, så hvis du har dårlig samvittighed er der vist ikke grund til det :bigsmile: Altså når vi træning resten ved jeg ikke om noget om :innocent: Kan ellers sige du glip af en sindsyg hård elite time, men hård på den gode måde :superman:

Link to comment
Share on other sites

Denne morgen mødes jeg at noget så usædvanligt som en lukket 7-11 lige over for Hovedbanen - en række mennesker står uden for og ligner spørgsmålstegn... Og kan åbenbart ikke i deres morgensøvnighed få øje på den anden 7-11 150 meter nede af Vester farimagsgade... På min vej derned møder jeg 2 solide jyske skovmandsskjorte branderter. De kan ikke rigtigt finde ud af om de skal skændes, slås eller bare ignorere hinanden. Rundt hjørnet, langs bagsiden af Royal Hotel - ud for REMA 1000 ligger et par efterladte gummistøvler, inkl kraftige grå strømper... De ser ikke ud til at fejle andet end at de er indsmurt i gammel indtøret mudder - en Roskilde deltager der bare har fået nok måske?

Uden for indgangen til Fitness Dk står Tanjas punkterede Centurion MTB. Det var stadig vinter i Dk da den punkterede - den er blevet flyttet rundt 1000 gange men er der utroligt nok endnu... Der er måske ikke mange der bruger størelse XXXs Den ser lidt sørgelig ud efterhånden.

Jeg kravler op ad trappen og mødes som altid i dette center, af en veloplagt receptionist der får sagt "Gormorgen" næsten inden jeg er kommet rundt om hjørnet og bliver synlig.

2 etager nede reservere jeg "MIN" cykel på 1 række. Det er sjældent at morgentimer er helt oppe og ringe - tiden på dagen er ikke til det. Men det er tæt på i dag - mange af os har lyst til at køre - og det har Tanja så sandelig også! Musikken er helt i topklasse fra start til slut.

Vi køre ne tung serie med stigende intensitet - men uden decideret angreb, en tung serie med afsluttende angrebs perioder, og endelig en temposerie med 3 dele i stadig højere intensitet.

Fin fin træning! T og jeg bliver hængende i de 2 læderstole i rweceptionen i en times tid - og hænger er det rigtige ord... Vi indkassere en del bemærkninger herfor :tongue:

Nede på gaden aftaler vi at på torsdag skal den MTB gøres køreklar - vi andre er trætte af at T altid skal have sin Colnago med ind alle vegne - og det er altså ikke en cykel der børe slides af transportbrug... men jeg mistænker T for at ville fortsætte med det alligevel - den lille pralehals :tongue::tongue:

gallery_125_25_23768.gif

Link to comment
Share on other sites

Min vægt står stille - og det er ikke godt nok. Nu har jeg betalt for at få åbnet den fulde version af mit kostprogram - også skal der laves statestik og følges op. Den vægt skal NED :devil:

Statistik :4smartass:

...kan godt forstå det er irriterende, men kroppen skal jo også kunne følge med ikke?! Og måske kunne det også tænkes at det der vindrikkeri har en betydning, har jeg da i hvert fald tidligere oplevet :blush:

Link to comment
Share on other sites

Statistik :4smartass:

...kan godt forstå det er irriterende, men kroppen skal jo også kunne følge med ikke?! Og måske kunne det også tænkes at det der vindrikkeri har en betydning, har jeg da i hvert fald tidligere oplevet :blush:

Jaja et svært ord at stave for en samfundsvidenskabelig kandidat med 8 års undervisningserfaring fra et universitet :blush:

Jamen selvfølgelig har det der vindrikker og andet betydning - det er derfor jeg nu vil "visualisere" mit daglige forbrug!

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har vægten stået stille nu her?

I hen ved 3 uger... det er for længe..

Dagens træning: PUMP v/Henriette

PUMP i dag blev rigtig sjov - Gust star Tanja "jeg bruger samme vægte som Arne" Hall

Tanja indledte et battle - hun ville bruge samme vægte som jeg... Gik nu også mere end ok - med en par untagelser - i sær da den lille pige ville overgå mig i biceps... Men det er nu 45 seje kg der!

Vi er så langt henne efter realese at instruktøren må bytte ud i musikken - heldigvis for den er grum denne gang. Musikken til brysttræningen havde Henriette heldigvis udskiftet med "Enter Sandman".

Efter træning tog det lige et par timer at kommee op af sofaen i centret... der skal jo sludres... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Et sted på Østerbro, torsdag den 12/7-07, klokken 4.20:

BEEP BEEP BEEP BE.. "MERDE hvem er det fjols der har sat min alarm til 4.20 - det er en time for tidligt..." :sleeping::sleeping:

Et sted på Østerbro, torsdag den 12/7-07, klokken 5.20:

BEEP BEEP BEEP BE.. "SUUUK ÅÅÅÅHHH ARGH AV AV AV AV SUUK"

FitnessDK Royal, Vesterbro klokken 6.45

Salen er næsten tom 2 min i timen, men nu vælter det ind med folk i sidste øjeblik eller for sent - passer mig overhovedet ikke her til morgen... Tanja er ganske afskyeligt frisk og kåd på det podie...

Min lår synes ikke det her er sjovt - det går bedre efter 10 min, men det her er bare en af de timer hvor loftet er 88% og man ikke skal presse for meget... Godt musikken er god igen - omend samme CD...

Efterhånden stiger humøret mærkbart og jeg kommer fornuftigt igennem...

gallery_125_25_12210.gif

Mest træning i det grønne område - men det er helt ok - træningsdagen er heller ikke afsluttet endnu

Efter træning kom vi vist lige til at hænge i læderet til 9:45 :blush:

Link to comment
Share on other sites

BEEP BEEP BEEP BE.. "MERDE hvem er det fjols der har sat min alarm til 4.20 - det er en time for tidligt..." :sleeping::sleeping:

Helt ærligt, sådan en knold, du må da sørge for der ikke sådan render nisser rundt og stiller på dit vækkeur :wacko::nonono::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har du nogen ide om hvor problemet ligger? er det primært vædske, for du bør da være i et enormt kalorieunderskud?

I det omfang der er et problem - det er der ikke enighed om - flere eksperter beder mig om at tage det afslappet, så ved jeg ikke præcis hvor det er. Nu kontrollere jeg kosten - så ved jeg at det ikke er der... Starter med de simple ting :smile:

Helt ærligt, sådan en knold, du må da sørge for der ikke sådan render nisser rundt og stiller på dit vækkeur :wacko::nonono::laugh:

Ja - må gøre noget hvis det fortsætter :tongue:

Dagens 2. træning 2 x spin med Henrik Withen

Jeg tog chancen og meldte mig til både øvet og elite timen i dag. Første time var en øvet. Jeg havde væsentligt bedre ben end i morges... De sidste 8 min af timen var imidlertid barske og brændte mig godt af... Ellers var timen præget af jævnt arbejde og godt flow...

Elitetime var mest intervalarbejde - med nogle indlagte "transportstrækninger". Jeg havde ikke ben til at rykke meget over de 87-88 %v- men det var en fin time.

Mon ikke jeg skal holde hviledag i morgen.. :smile:

gallery_125_25_3619.gif

gallery_125_25_6796.gif

Link to comment
Share on other sites

:smile:

I det omfang der er et problem - det er der ikke enighed om - flere eksperter beder mig om at tage det afslappet, så ved jeg ikke præcis hvor det er. Nu kontrollere jeg kosten - så ved jeg at det ikke er der... Starter med de simple ting :smile:

Ja - må gøre noget hvis det fortsætter :tongue:

Dagens 2. træning 2 x spin med Henrik Withen

Jeg tog chancen og meldte mig til både øvet og elite timen i dag. Første time var en øvet. Jeg havde væsentligt bedre ben end i morges... De sidste 8 min af timen var imidlertid barske og brændte mig godt af... Ellers var timen præget af jævnt arbejde og godt flow...

Elitetime var mest intervalarbejde - med nogle indlagte "transportstrækninger". Jeg havde ikke ben til at rykke meget over de 87-88 %v- men det var en fin time.

Mon ikke jeg skal holde hviledag i morgen.. :smile:

gallery_125_25_3619.gif

gallery_125_25_6796.gif

Hviledag lyder som en god ide............... glæder mig til, jeg igen kommer forbi, og så står det jo på nævnte timer i godt selskab (håber jeg på) :smile:

Nu er kufferten pakket og det går en tur til Holland, og så må vi se om jeg ik lige får sneget mig ind på et par spin-timer der.

Ha` en rigtig god uge.... ses om ca. 3 ugers tid (I hope) :4thumbup:

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tog jeg ikke til Nygårdsvej *piv piv*

Sej træningsdag ellers :superman:

Tak :smile: (og jeg havde jo forslået dig Nygårdsvej :tongue: )

:smile:

Hviledag lyder som en god ide............... glæder mig til, jeg igen kommer forbi, og så står det jo på nævnte timer i godt selskab (håber jeg på) :smile:

Nu er kufferten pakket og det går en tur til Holland, og så må vi se om jeg ik lige får sneget mig ind på et par spin-timer der.

Ha` en rigtig god uge.... ses om ca. 3 ugers tid (I hope) :4thumbup:

God tur til Holland - og jeg glæder mig meget til at se dig og træne sammen med dig igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share