Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Styrke, løb og spinning

Så blev det tid til endnu en stille og rolig Signe og Arne træning :bigsmile:

Først noget styrke

Goddmornings

1 x 6 x 51 kg

5 x 5 x 66 kg - tungt og sde idste 2 sæt var seje -men det skal det jo være på det her her program

Lying triceps extensions med triceps stang

5 x 5 x 27,5 kg - overaskende nemt...

BB row:

1 x 5 x 58,5 kg

Derefter gik det "galt" - fik taget 2 x 1 i næste sæt - så var der udsolgt... Har ikke helt styr på resten, gik på 53,5 - og i et af sættene fik jeg alle 5, ellers 3-4 stykker... :crazy:

Mavemaskine:

3 x 5-7 x 37,5 kg Vi kom til at snakke noget om trylledrik, min tidligere juleavartar og stribede bukser i blå og hvid og falde i gryden som barn... det resulterede i det sygeste grineflip - ikke helt godt når man forsøger at træne mave :w00t:

Så var det tid til et comeback - til gå/løbebåndet!

Jeg gennemførte 23 min. Jeg gik med 5,8 til 6.2 km/t - og havde en periode med en hældning på 3.. 5 gange var jeg oppe og løbe/lunte med 7,5 km/t i et lille minut - det gik noget bedre end jeg havde turde håbe. Jeg er meget spændt på hvor hårdt jeg bliver straffet i morgen :devil: Signe gik amok på båndet ved siden af - det trak mig med :bigsmile:

post-125-1198676880_thumb.jpg

Endelig var der lige Signes 55 min basistime i cykelsalen

Fin time hvor Signe endnu engang forsøgte at få "Pure some sugar on me" til at glide ned ved at kompensere med Metallica, Marilyn Manson og Ramstein... så lad gå da - næsten :sneaky2::tongue: Jeg kørte fornuftigt.

post-125-1198676900_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så blev det tid til endnu en stille og rolig Signe og Arne træning :bigsmile:

Ja godt psykouge er overstået :nissetunge:

BB row:

1 x 5 x 58,5 kg

Derefter gik det "galt" - fik taget 2 x 1 i næste sæt - så var der udsolgt... Har ikke helt styr på resten, gik på 53,5 - og i et af sættene fik jeg alle 5, ellers 3-4 stykker... :crazy:

Altså det faktisk ret godt i øvelsen :bigsmile: , jeg mener også at du tog 50 kg sidste gang, :eusa_think: så 53½ er da ret godt :wink:

Mavemaskine:

3 x 5-7 x 37,5 kg Vi kom til at snakke noget om trylledrik, min tidligere juleavartar og stribede bukser i blå og hvid og falde i gryden som barn... det resulterede i det sygeste grineflip - ikke helt godt når man forsøger at træne mave :w00t:

:rofl2: Ej altså nu griner jeg igen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert at se, at du får styrketrænet så meget for tiden! :bigsmile: Og bare vent til lørdag - der kommer du til at smække mange flere kg på stangen, fordi det bliver så meget nemmere, med det rette udstyr. Og ikke mindst endnu en tøs til at presse dig. :santa2:

Tak - og jeg glæder mig meget :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning part 1:

Vi skulle dødløft - men min krop sagde nej...

Inclin pres:

1 x 5 x 47,5 kg

1 x 4 x 47,5 kg

3 x 3 x 47,5 kg - den vægt får jeg også fornøjelsen af næste gang

Hammer curl

1 x 5 x 15 kg

1 x 5 x 16 kg

1 x 5 x 17 kg

2 x 5 x 18 kg - længe siden - skulle lige fine mit niveau - altid dejligt at konstatere at man er blevet stærkere!

Military pres:

1 x 4 x 32,5 kg

4 x 3 x 32,5 kg - der blev fightet igennem her!

Mave:

3 sæt på skrå chrunch bænk - første gang jeg har kunnet få mine ben ind i sådan en...

Full laterals:

Prøvede først med q0 ks vægte.. virkede tilsyneladende ikke

4 x 5 x 9 kg

Signe skulle lige prøve "mine" vægte - og fik 2 x 5 rep - derefter lavede hun så 3 rep med 10 kg.. så derfor:

1 x 5 x 11 kg - Motivation betyder noget! :laugh:

Vi havde endnu et mindre grineflip i dag... Det var noget med Obelix på vandski... (opgiver at forklare det - tror kun det vil øge din lyst - kære læser - til at søge os tvangsindlagt...)

Senere spining - tror jeg nok. Kan mærke i dag - endnu engang - at operationen i foråret har konsekvenser for virkningen af alkohol indtag... Jeg drak 3,5 øl over ret lang tid i går aftes... det blev jeg FULD af :crazy: - og her til morgen havde jeg det ikke godt.. Men hvis man talk the talk - så må man jo også walk the walk....

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning: Spinning elite og øvet med Withen

For træt til at skrive særligt meget. Jeg havde god energi på første time og kørte godt til... I time 2 var jeg noget brugt - men vågnede lidt til live da vi sluttede med 12 min stående i stadig hurtigere enkelttakt..

post-125-1198787453_thumb.jpgpost-125-1198787426_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Som altid ser det super ud herinde i din log :4thumbup:

Så vil jeg bare være først til at ønske,

Godt Nytår

kom nu glad, tilfreds og lykkelig ind i det nye år, så er der ik noget, det kan vælte 2008

Psstt !!! har hørt det skulle hjælpe med en smule alcohol combineret med lidt fest og præcis kl. 00.00 op på en stol og

springe ind i det nye år

(håber vi ses lidt mere i det nye år)

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

"1 times træning - er det noget???"

- en dag med spinning og styrketræning

Tanke tænkt klokken 10.12 i dag: "Jeg kan jo ikke stoppe efter kun en time - så har jeg jo IKKE LAVET NOGET"...

På det tidspunkt var min puls på vej ned fra 97% af maks, til de 88% jeg havde som minimum for resten af timen... Sååå..

Den tanke kom nu i halen på en følelse - en fantastisk følelse af mentalt overskud og nydelse... Spinners high "ramte" mig idag - så også derfor var det svært at holde planen om kun en time...

En god time var det -endnu engang med Henrik Withen... Efter opvarmningen lagde vi ud med 9 min tungt arbejde... meste stående - men i et par perioder med indlagte korte skift mellem stående og siddende... Vi skulle køre efter en puls på 75% - men jeg havde LYST - så jeg lagde mig op på et lille 8 tal - omkring 82-85%...

Der efter fulgte 4-5 minutters siddende mellemtakt - hvor jeg lod pulsen falde til ned i nærheden af de 75-78% som Henrik udmeldte... Så 6 x (30 nede-30 oppe) stadig i mellemtakt - og mellemtaktsdelen sluttede med 2 ture stående på 2 min - med 1 min imellem.

Så 3 min stående klatring - 1 min siddende angreb, gentaget 3 gange... Jeg var ikke tilfreds med mig selv efter det første angreb... jeg toppede ved 92-93% - og var nok ikke kommet højere om vi så havde kørt 2 minutter længere - så det var ikke topydelse :sneaky2: Der blev skruet mere belastning på i det stående - så udgangspunktet for de 2 sidste siddende ture var 87 -88%... Jeg nåede 96-97% på de to sidste - og pulsen var stadig på vej op... Der er pokkers til forskel på 93 og 97%...93% er hårdt arbejde... 97% er noget andet... ,man mangler virkelig luft når man kommer derop... kroppen er i akut stres og der forgår en kamp mellem bevistheden der vil videre og andre dele af hjernen der skriger STOP STOP... på dage som i dag elsker jeg det... Er man ikke sådn, så fatter man det nok ikke :bigsmile:

Vi sluttede med 6 min i dobbelttakt - med nogle korte ture stående hvert minut... , men MED belastning på... føltes faktisk godt... Tænk at jeg skulle skrive det... Nu var det også en elitetime

post-125-1198958024_thumb.jpg

Styrketræning

Klokken 14.45 var det tid til styrketræning med Signe på Falkoner.. Mion plan var først at ro noget CII... men lige så entusiastisk jeg var i morges - lige så ugidelig var jeg efter frokost - så kom for sent ud af døren - og afslog Signes tilbud om at jeg da godt kunne lidt inden... :innocent: Nå never mind! Igang kom vi...

Vi - dvs nok mig - huskede forkert mht. hva vi skulle løfte i dødløft - så vi kom begge 2,5 kg mere på en hvad der var meningen... men men - det var meget godt - for det gik ganske fint for os begge!! :devil:

Dødløft:

5 x 5 x 77,5 kg

Mave: Crunces på skråbænk

3 x 7

Dipsmaskine:

1 x 5 x 65 kg

4 x 5 x 75 kg... vægten er det der var på i skiver... hvad den egentlige belastning er der skal presses... tja...

Precher curl

1 x 5 med "en vægt"

4 x 5 med 2,5 kg mindre...

Snatch

5 x 5 x 17 kg - en BARSK omgang at slutte på!! Men det er bare en en fantastisk øvelse :w00t:

Derefter en velfortjent proteinbar og en frugtshake (Uden tilsat sukker) på Cafe Chill out - der ligger oven på centret...

Som altid blev der både bakket godt op - og gensidigt mobbet i dag - som det nu skal værre :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

ville bare lige ønske dig et godt nytår, og tak for at du fortsat deler dine tanker & følelser med os.

Niske

P.S. Læs lige denne artikel.

Hej Niske - også god nyår til dig! Spændende artikel om Nr 4 :w00t:

Et comeback

Mine arme var i brand i eftermiddags... Jeg mødte op på Falkoner med biceps der allerede smertede - men det skulle blive meget, meget værre...

Inden i salen 15 min inden timen mødte jeg en fokuseret Henriette - i hendes røde hotpants - wow hun ser dejlig ud i dem! :w00t:

Jeg skulle gøre comeback til PUMP... Jeg valgte at gøre det med stil... med et 90 minutters pump mix.. Dobbelt op på squat, lunges, mave, triceps og biceps i forhold til normalt...

Det blev en hård omgang - selv om jeg sprang lunges omgang 2 over - min venstre fod er ikke til det, sådan er det. Ud over de 2 sæt i triceps isoleret, så bød timen på mange clean & pres og armstrækninger hvor triceps også fik tæsk..Det gjorde de også i brystdelen... Mine pre-ristede biceps fik også massere af tæsk... det var regulær smerte jeg følte undervejs! :devil:

Det var nu også sjovt - og havde jeg glemt hvorfor jeg elsker Henriettes timer, hvad jeg ikke havde - så fik jeg da syn for sagen idag. Der var fuld drøn på alle 90 min, der bleve instrueret, motiveret, drillet og danset(!) af dette skønne positive damp barn :worship:

Det ligger ikke i kortene at jeg begynder på pump fast igen lige med det første - men jeg bliver nød til at se forbi ind imellem - for oplevelsens skyld :bigsmile:

Det bliver sikkert en oplevelse at vågne i morgen :laugh:

PS: Henriette er lige så skør som visse andre... Hun havde Pump time fra 10 til 11, fra 13.30 til 15 og fra 17 til 18.15... mellem de 2 sidste deltog hun så lige på en spinningtime :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Vi sluttede med 6 min i dobbelttakt - med nogle korte ture stående hvert minut... , men MED belastning på... føltes faktisk godt... Tænk at jeg skulle skrive det...

Lyder som du havde et par fede time der.......... mon :bigsmile: ik der kan blive plads til mig på en måske to af Henrik`s timer i det nye år

PS: Henriette er lige så skør som visse andre... Hun havde Pump time fra 10 til 11, fra 13.30 til 15 og fra 17 til 18.15... mellem de 2 sidste deltog hun så lige på en spinningtime

Ja, man skulle næsten tror i var i familie :laugh::wub:

Link to comment
Share on other sites

Uegplan:

Mandag:

Træning sammen med Signe og Hoosier i TSK

Tirsdag:

Spinning om eftermiddagen på Gården - ved Withen

Onsdag:

Morgen: Spinning basis ved Greisen - sammen med Henriette (og Vivsen?)

Eftermiddag: Styrke med Signe

Torsdag:

Eftermiddag:

2 x Spinning på Gården ved Withen

Fredag:

Styrketræning med Signe og sikkert også noget Spining - nok Signes time på ABC

Lørdag:

Spinning event på Royal med Greisen

Søndag:

hmm... fridag måske? :tongue:

Nu starte helvedes måneden i alle centre... Overfyldt og begyndere på alle timer... :cry: men men da godty at folk kommer igang - og der er da nogen der bliver ved!

GODT NYTÅR ALLE

Link to comment
Share on other sites

Nu starte helvedes måneden i alle centre... Overfyldt og begyndere på alle timer... :cry: men men da godt at folk kommer igang - og der er da nogen der bliver ved!

GODT NYTÅR ALLE

Ja, for mit vedkommende begyndte alle nytårsfortsætterne allerede i weekenden i CH :hmmm: det var slet ikke til at komme til nogen steder :nonono: men jeg er også enig - der er da nogen der bliver hængende og så kommer der da lidt godt ud af det :bigsmile:

Godt nytår til dig også kære Arne - glæder mig til at følge dig på din vej i 2008 :4winkkiss:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

Morgen: Spinning basis ved Greisen - sammen med Henriette (og Vivsen?)

hov hov du !! skal du slå !!? :4boxing: :tongue::shades:

- du mener ikke at de 23 bookings jeg viste dig igår er nok til de næste 3 uger ??? :tongue:

Jeg ved det ikke - mht onsdag, gider næsten ikke de korte timer der - skal jo også passe mine løbeture .. :bigsmile:

MEN om ikke andet, så ses vi i templet i morgen 1530 - og så ses vi lørdag :bigsmile:

Søndag:

hmm... fridag måske?

WTF ????????? :devil:

Nå... men glæder mig til mange flere træningspas med dig - mod vores store mål i 2008 :devil: det kan bar' komme an ! Jeg er KLAR ! GO GO GO !!!

RIGTIGT GODT NYTÅR TIL DIG ARNE!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Arne :cooldance:

Tak for i dag :w00t: og alle de andre gode træninger vi har haft i år. :crazy_pilot::yahoo:

Jeg håber at Katrine læser med, også tusind tak til dig i dag :cheer: . Det var super fedt at få rettet lidt på min teknik i dag :4thumbup: . Desuden var det hyggeligt at få hilst på dig :bigsmile: .

Godt nytår post-15167-1199112958.gif

Signe :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kære Goldendreams, SNF og Vivsen! 3 nytårshilsner fra 3 skønne stærke seje kvinder - så kommer man da ikke meget højere! Tak skal I ha og jeg ved I får et fantastisk 2008 alle sammen. I har alle seje mål - og du M. skal jo også lige ovrleve endnu en MOL spinningtræf :laugh:

Træning den 31

Signe og jeg mødtes med Hoos på Tårndby station 11.45.. Hun ledte os af sære veje gennem et industrikvater til den godt gemte Tårndby Styrkeløfter Klub.. Jeg var medlem for år tilbage, men siden er den flyttet. Første spørgsmål fra formand Kim: Er DET Arne? En anden spurgte: "Er du ham den kæmpestore der trænede for nogle år siden?" Se det var en god start. TSK er et af de mest gæstfire miljøer man kan komme i. Vi gik bare igang med at bruge udstyret - og Kim brugte megen tid på at hjælpe med squatteknik. det var virkeligt nyttigt og vi gjorde begge hurtigt fremskrit - nu er det så bare at huske og øve. Hoosier fik også lige givet et par gode tips til goodmornings. I øvrigt skønt at træne sammen med Hoos igen - længe siden :bigsmile:

Vi lavede MANGE sæt squat - jeg med 70 kg. Kim satte en bænk bag os vi lige skulle ned og røre - opspænd i kroppen og at undgå at tabe ryggen i bunden var det jeg skulle fokusere på - og jeg fik ændret fodstilling. Så må jeg stille og roligt arbejde med dyere ned - i det tempo teknikken kan følge med. Kæmpe tak til Kim!

Goodmornings kørte jeg med beskedne 60 kg - 5 x 5 - der var ikke til mere efter de mange sæt squat

BB row kørte jeg 5 x 5 - et sæt med 55 og 4 med 57,5 - tror jeg nok

Lying triceps extensions: 5 x 5 med ca 26 kg

Incline bænk:

Kørte 5 sæt... Måtte opgive 50 - men fik kørt2 sæt med 2-3 reps med 47 - og kørte så ellere med 45

Siddende DB skulderpres:

1 x 5 x 17 kg...

Førsøgte med 19,5 - gik ikke - så kørte et sæt mere med 17... Claus fra klubben sagde så "Den er ikke meget tungere - det er psykisk at du ikke får den..."

Så måtte jeg forsøge igen - dygtigt spottet af Hoos - der hjalp mig på plads til første rep - jeg fi de 2 19,5 kg håndvægte op til 3 reps... 19,5 kg er alltime PR for 1 rep - så det var jo fedt :w00t:

Jeg sluttede af med de 17 kg i de sidste sæt

God træningseftermiddag i TSK - og vi fik at vide at vi var velkommne igen - skønne folk derude. Hils dem Kathrine :smile:

I dag har jeg ALLTIME PR i ben DOMS... men køres spinning skal der da.. og mon ikke jeg skal skrive en eller anden status over 2007 også...

Link to comment
Share on other sites

- og du M. skal jo også lige overleve endnu en MOL spinningtræf :laugh:

Du ved jeg er klar! :4boxing: også selvom at sidste gang jeg sad på en spinningcykel var til sidste træf... :innocent: meeen mon ikke jeg overlever :wink: Glæder mig ihvertfald meget til at datoen bliver afsløret! :4jumpy:

og mon ikke jeg skal skrive en eller anden status over 2007 også...

Jooooowwww, du skal så!!!! :hands::bowdown:

:4winkkiss:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Første spørgsmål fra formand Kim: Er DET Arne?

Mindre detalje, men Kim er kasserer. :smile::innocent:

Førsøgte med 19,5 - gik ikke - så kørte et sæt mere med 17... Claus fra klubben sagde så "Den er ikke meget tungere - det er psykisk at du ikke får den..."

Det var vist Lås, der sagde det. Til gengæld var det Claus' tæer, du forsøgte at amputere. :laugh:

Rigtig hyggelig træning. :bigsmile: Og selvfølgelig er I velkomne i TSK igen! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du ved jeg er klar! :4boxing: også selvom at sidste gang jeg sad på en spinningcykel var til sidste træf... :innocent: meeen mon ikke jeg overlever :wink: Glæder mig ihvertfald meget til at datoen bliver afsløret! :4jumpy:

Jooooowwww, du skal så!!!! :hands::bowdown:

:4winkkiss:

M :elvis:

Tanker om 2007 - 0g 2008 kommer senere i aften...

Og datoen for træf er lige på trapperne :bigsmile:

Glædelig baghjul og godt nyt hår.. øhhh, nårh nej nytår hehe.

Og tak for din hilsen i går. Håber du kom godt ind i 2008 :smile:

Bestemt - og i lige måde :bigsmile:

Mindre detalje, men Kim er kasserer. :smile::innocent:

Det var vist Lås, der sagde det. Til gengæld var det Claus' tæer, du forsøgte at amputere. :laugh:

Rigtig hyggelig træning. :bigsmile: Og selvfølgelig er I velkomne i TSK igen! :w00t:

Haha ja - det var ved at gå galt med den tricepsstang uden låse... godt Claus hoppede hurtigt da de skiver ramte gulvet...

Og ja det var meget hyggeligt - og jeg kommer gerne igen :bigsmile:

Dagens træning

Mine ben duer ikke til at gå på i dag - men cykle kunne de godt :wub: Både Candygirl, Vivsen og Kasper var i lokalet i dag på Gården... Withen var på podiet - og så kan det ikke gå galt - er vi nogle der mener ... nogen hader hans stil og andre elsker den - jeg høre til de sidste :smile:

Programmet indeholdt to lange stigninger - med mellemtakst arbejde imellem og interval arbejde til sidst. Første bakke var 10 min stående med 70 rpm som udgangspunkt - med en øgning af intensiteten de sidste 5 min... anden bakke startede med 5 min siddende og så var vi oppe i 7. Afslutningen var 3 intervaller kørt i mellemtakten 2 x 1 min og 1 x 2 min - med 1 min imellem... Den første interval kørte jeg som en kylling (uden epo) - de to sidste kørte jeg godt - sluttede på 97% i den sidste.

Skøn træning!!

post-125-1199212644_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:poking:

Skal nok... :blush:

Først træningen i dag - kort:

6.45 -7.30 Spinning basis ved Kim Greisen - i dejligt selskab af Henriette. Den hårde del var 2 x 3 min med hårdt interval arbejde, samt de sidste 9 minutter med "bassointervaller", som dækker over af man køre konstant siddende mellemtakt i højt tempo - 45 sek med høj belastning - 45 sek med "lette ben" osv... God træning :bigsmile:

8.08 - 9.20 Styrketræning sammen med SNF

Dødløft:

2 x 3 x 86 kg- tungt men skønt

Snatch:

Forsøgte med 18 kg - brugte 17 kg sidst - men måtte på dagen ned på 14 kgs vægten...

4 x 5 x 14 kg

Ben pres:

3 x 5 x 140 kg

Hammer curls:

5 x 5 x 16 kg

Mavemaskine

3 sæt af 6-8 rep..sidstesæt med 40 kg..

Vægt assisteret dips og chin ups - 3 x 5 Lavede begge øvelser når nu man stod der oppe... Jeg havde 15-20 kgs mere hjælp til chins end til dips... Det var Signe der fik lokket os ud i de øvelser - godt Signe :bigsmile:

Det var det

Link to comment
Share on other sites

2007 – et vildt år i mit liv

De store træk og vendepunkter

Jeg bliver nød til, kort, at begynde ved sommeren 2006. På det tidspunkt var det gået galt med min vægt. Jeg var igen oppe og runde 157 – operationen begyndte at fortabe sig i horisonten… Heldigvis fik en psykiater der skulle evaluere min egnethed til operation, sat mig på sporet til løsningen ved at gøre det klart for mig at jeg havde/havde haft en spiseforstyrelse, den der kaldes "Overspisning".. Få dage senere var jeg i behandling – og støt og roligt faldt min vægt igen. Min nye psykolog byggede videre på den terapi jeg allerede havde været igennem – det var meget meget hårdt – men effektivt.

Vinteren var ikke sjov – især omkring jul/nytår havde jeg det rigtigt dårligt og fik en tilbagefald i mine spisevaner. Jeg havde ingen lyst til samvær med andre og følte mig meget sølle… Jeg vil ikke dvæle ved det – det er fortid nu – men godt var det fandme ikke

Hen mod foråret skete der ting og sager… der var plads i operations programmet til mig – og jeg var ved at været i vægt til det… Jeg skulle under 151 og det var jeg ved at være igen. Den 3 marts fik jeg så min dato: 21/ maj… Jeg nåede at få en krise lige optil mht. om jeg skulle gennemføre – det har jeg skrevet om i detaljer i min 6. Log. Jeg gennemførte og det gik meget nemt og vægttabet kom hurtigt..

Et højdepunkt var også den fest jeg holdt for mine venner lige før. Det var bare en skøn oplevelse hvor jeg mærkede en fantastisk støtte – og det mest rørende var den indsamling der var lavet på MOL – som resulterede i den computer dette er skrevet på.

Der var dog noget der slet ikke fungerede… Det 5 måneder lange kursus jeg gik på i efteråret 2006 havde givet ny optimisme og tro – men jeg var stadig ikke i arbejde da sommeren 2007 gik på hæld… Gamle følelser af værdiløshed og tomhed truede med at overvælde mig igen. Min veninde Susanne, som også var den der hjalp mig igennem krisen lige inden operationen, insisterede på at jeg skulle tage kontakt til coach/fillosofisk rådgiver Dorte Odde… Det var sammen medoperationen det bedste der skete i 2007. Vi har sammen arbejdet med mange ting – vi arbejder grundlæggende med mit ståsted i livet, hvad jeg tror på og hvad der er vigtigst for mig – såvel som med værdagens problemer.. I løbet at efteråret fandt jeg min kurs – aldrig nogen sinde i mit liv har jeg følt at det jeg nu er i gang med er så rigtigt som jeg oplever det nu… Faktisk er det første gang i mit liv at jeg helt ind til benet mærker at det jeg gør er det rigtige… Tidligere har det altid handlet om overlevelse og om at bevise ting over for andre.. Det føles godt!

Træningen og det sociale

Træningen er stadig et meget vigtigt element i mit liv. I løbet af året er det sociale omkring træningen blevet bedre og bedre. Jeg måtte sige farvel til mit styrketrænings samværd med Nicolej og Sine – men heldigvis er vi stadig i kontakt og i hinandens liv.

Spinningen har været hyggelig i år. Mange timer er tilbragt sammen med Tanja og Kasper – det har været stort. Sammen kørte vi 24 timers i Slangerup – det var en oplevelse. Indirekte førte det til noget helt andet… Jeg har fortalt historien tidligere , men det korte er at Henriette udfordrede mig nogle dage efter til at prøve en pump time – vi havde aldrig talt sammen før – men dagen efter var jeg med på min første pump – og mange fulgte… Endnu vigtigere blev Henriette til en fantastisk ven.

Christina (Candygirl) og Mette (Mettehelena) kørte jeg 24 timers sammen med i Horsens – hvor også Julie(Danfanatikker) og Jeanette (Cyclingspinner) var med. Det var en af årets hygligste og bedste oplevelser – og jeg er glad for at kunne kalde de 4 for mine gode venner i dag.

Også andre nuværende og tidligere MOL folk har betydet meget i 2007. Mette (b_skaal) Jeanette (pivklar), Lars (Spock) Peter (Blackmoore), Klaus Jensen, Majse og Vivsen har været der for mig mange gange i 2007.

Senest er Signe (SNF) jo sukket op. Sikke en forrygende træningsmakker jeg har fået mig der – og en god ven!

Tak skal I have – også 1000 tak til alle jer der har skrevet i loggen og var med omkring gaven. Træning kan føre til meget godt – ikke mindst hvad venskaber angår – og på det område er jeg privilegeret!

Træningen og vægten

Træningen har udviklet sig godt i år – især i anden halvdel af året. Det var en kikser at jeg ikke kom ud på raceren – men det vil jeg ikke dvæle mere ved – men ændre på i 2008.

Træningen i Mortens have i sommer var et godt udgangspunkt. Jeg fik genoptaget styrketræningen og lavet noget anderledes træning. Det har jeg så holdt ved – ikke mindst i samarbejdet med Signe. Styrketræningen fylder nu meget – og jeg nyder det. Jeg har tabt meget styrke – men er på vej igen. Især mine ben mangler meget – men det kommer.

Spinningen er blevet endnu federe. Vægttabet gør en kæmpe forskel. Jeg kan nu stå op i tempo og i lang tid uden andre problemer end dem der kommer af at give den gas!!!

Jeg har sat mig et meget konkret mål i 2008 – det kan du læse om i næste nummer af Energia – men det er vist noget med et bjerg i Frankrig til efteråret

Jeg begyndte 2007 med en vægt på omkring 153 – og går ud af året på 117. Det er et vægttab på 36 kg. Jeg har et bælte liggende her… der er 42 cm fra det yderste hul – som var tæt på at komme i brug igen i august 2006 – og så det sidste hul jeg lavede i december 07 – det siger da lidt. Næste mål er 99.99 kg – jeg forsøger at nå det til 18/5 . Nå jeg når dertil er det en ny situation – og en ny tankeproces.

I dagligdagen lever jeg nu i en helt anden verden. Trapper er nu noget praktisk man bruger til at komme op og ned i bygninger – ikke længere er de en frygtet forhindring som passeres med møje og besvær. At bevæge mig rundt i byen på mine to ben er nu en fornøjelse – i stedet for en smertefuld og langsom proces.

Jeg har konstant a ha oplevelser på denne front. Jeg kan sidde på græsset uden at blive træt på 2 min, jeg kan komme nogenlunde graciøst op fra gulvet, jeg kan have mine ben over kors og jeg kan lave øvelser til træning der før var umulige… listen er næsten uendelig. Det er ubeskriveligt STORT!

I 2008 skal min træning gøres mere varieret. Jeg skal bruge crosstrainer, CII og løbebånd som supplement til spindingen – og raceren skal frem! Styrketræningen skal blive ved med at fylde. Øvelser som snatch, dips og chin ups skal være med – lige som squat og dødløft. Jeg skal se om Hardcore er noget for mig – og det bliver da sikkert også til noget pump. Jeg skal først og fremmest blive ved med at have det sjovt!

Link to comment
Share on other sites

:smile: Tak for en dejlig beretning om dit hedengange år 2007. Jeg vil ønske dig den bedste vind fremover i år 2008 og er taknemmelig for, at jeg må være en del af din venskabskreds. Glæder mig meget til at se dig på cyklen. Nu er jeg jo blevet officielt Fitdk medlem med debut til yoga på fredag på ABC :tongue: ....og så lige et par spin timer på 'GÅRDEN' lørdag. :wub:

Rigtig god aften til dig A.

Julie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share