Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

90 min elite ved Greisen

Jeg glædede mig meget til træning i dag - selv om jeg ikke syntes at kroppen helt var på... mine ben har vist ikke godt af alt det stillesiddende arbejde..

Under de 12 minutters opvarmning var systemet også lidt trægt - og i den første serie, også på 12 minutter skulle jeg kæmpe hårdt for at nå op på 85% i de 2 pulstoppe...

Derefter gik alt meget bedre.. 2 serie var den længste. Vi kørte i mønstret: Siddende tempo, stående tempo -vel omkring 76-80 rpm - stående angreb. Først 1 min i hvert moment, så 1 min 30 sek, 2min, 2 min 30 og 3min. Ialt 30min. Jeg ramte de 90% i anden runde - og så satte jeg lidt mere modstand på i de resterende angreb. Jeg havde Tnaja til venstre og Maj til højre - så der var seje cyklister at køre "om kap"med..

3 serie var en pyramide - førsts 30 sek stående roligt - og så siddende angreb på 10 sek, 20 sek, 30 sek,40 sek, 50 sek, 60 sekog ned til 10 sek igen -hver gang med 30 sek roligt imellem. Køres den med god mostand kan den godt trække tænder ud - jeg kom først ordentligt igen efter anden stående tur -men så gik det over stok og sten..

Sidsete serie var en Greisen klasikker: 12 min enkelttakt med 4 starter.. Kim tæller ned 3 min af gangen - man forventes at køreigennem i hvertfald 2 min -man rejser sig så og køre roligt frem til næste start når man har brug for det.. Sidste rundekøres helt igennem... Jeg kørte 2.15-2.20 i de3 første runder. I de sidste 3 minutter skulle resourcerne bruges helt op og jeg fik fightet mig op på 97% mod slutningen af de 3 min..

Dejlig træning - får også brug for det... Kan være jeg allerede møder rigtige franske grusbunker i påsken...

post-125-1203712923_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Wauw, ligner du kom stærkt igen trods en "langsom" start :superman:

Og grusbunker i påsken - det er jo snart!!! Men kunne nu være cool og glæder mig til at høre mere om det :4thumbup:

:bigsmile: Jeg glædermig også - til at høre om det :tongue: Raceren var sidst fremme i september 2006 - men hvad - man kan jo ligeså godt ligge lidt hårdt ud :devil: Kan være der er lidt flad kørsel hen til første bunke... Kan være jeg skal medbringe et slæbetov -så kan Kim fålidt tung træning!

Link to comment
Share on other sites

6 minuts more HARD - then we go fucking hard!

CM

Så blev det tid til den ugentlige dobbelttime med Chris... Der var dobbelt op på Macdonald i salen i dag. Chris far havde 70 års fødselsdag og fejrede det ved at køre med på elitetimen... Chris har ikke sine atletiske evner fra fremmede!

De sidste to søndage har været det glade - men gode vandvid - det blev det ikke i dag - jeg havde det ikke imig i dag. Når det er sagt så var det nu en ganske god gang træning :bigsmile:

Citatet er fra elitetimen hvor vi kørte 12 minutter på et 8 tal som det første hårde element - mest siddende men med nogle kortere stående ture også... dette gik lige over i 5 minutter siddende på et 9 tal... Jeg kørte de 5 min ok -men fandt ikke flow og rytme..skulle virkelig gribe fat i mig selv for ikke at flade ned under de 90% i dag.. efter de 5 minutter kørte vi 12 min mere på 8 - i enkelttakt... Afalutningen bød på 5 intervaller af 40 sek...

Øvet timen kørte jeg ok - men fik slet ikke kørt igennem i de intervaller nder var indlagt mod slutningen - men det tror jeg var ganske fornuftigt på dagen.

post-125-1203860370_thumb.pngpost-125-1203860351_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

The power of deload

- og i ønsket om at overgå MarianneB :tongue:

Dagens styrketræning var henlagt til Adelgade - dejligt tæt på arbejde - og så er er min "nye" ynglings træningsdims der... Det der trækker ned (alvorligt) er Technoshit stænger og skiver...

Dødløft:

1 x 10 x 51 kg - ren speed opvarmning

1 x 3 x 91 kg... Se, dem der har trænet medmig nogle gange vil vide, at mine matematiske evner mht. til at sammensætte stænger og skiver med den ønskede vægt,muligvis ikke er den mest fremragende... (Ellers regner jeg bestemt fremragende - bare spørg min bankrådgiver...

lad venligst være

..) Meningen var at der skulle være 81kg på stangen... Den føltes en smule tung i forholdtil det forventede... og det var der jo så 10 kg grund til... Nu hvor den alligevel ikke var tungere,så måtte kjeg prøve noget mere:

1 x 1 x 96 kg... hmm heller ikke så hård igen...

1 x 1 x 101 kg - tung, meeen...

1 x 1 x 106 kg FAIL - dårlig teknik- stangen skal været tætpå ens ben -men forbi ens knæskal den altså.. av mine knæ :tongue:

1 x 1 x 106 kg - ingen alvorlige problemer egentligt... Jeg var også meget opsat på at lægge 5 kg mellem mig ogf MarianneB :laugh: Det skal med at jeg trækker fra toppen af en 20 kg skive i hver side - det gør hun vist ikke -men når man har været vant til at dømme sin styrke ud fra at træne med rigtige 45cm skiver... Tror der er minst 110 i mig lige nu - men nu var jeg løftet ud... mindst 2 år siden jeg har løftet mere end 100 kg - måske jeg skulle gå efter at slå mig (meget) gamlemaks på 140? Bodyweight is comming right up!

Incline bænkpres:

1 x 10 x 31 kg

1 x 8 x 41 kg

2 x 6 x 46 kg - ikke noget særligt at bemærke her

Mavemaskine

1 x 10 x 42,5 kg

1 x 8 x 45 kg

1 x 4 x 47,5 kg - første gang jeg har kunne lavet 47.5 kg med fuld ROM

Så til favoritlegetøjet:

Vægtassisteret chinups og dips -suppersættet

3 x 3 af hver... ikke helt super.. men ok..

Military press:

3 x 6 x 30 kg

Det var det -og det var fint!

I morgen skal jeg køre1 eller 2 x Tanja spin... Torsdag 3 x Mettespin i Holte - resten af ugen ved jeg endnu ikke med...

Link to comment
Share on other sites

The power of deload

- og i ønsket om at overgå MarianneB :tongue:

Dagens styrketræning var henlagt til Adelgade - dejligt tæt på arbejde - og så er er min "nye" ynglings træningsdims der... Det der trækker ned (alvorligt) er Technoshit stænger og skiver...

Dødløft:

1 x 10 x 51 kg - ren speed opvarmning

1 x 3 x 91 kg... Se, dem der har trænet medmig nogle gange vil vide, at mine matematiske evner mht. til at sammensætte stænger og skiver med den ønskede vægt,muligvis ikke er den mest fremragende... (Ellers regner jeg bestemt fremragende - bare spørg min bankrådgiver...

lad venligst være

..) Meningen var at der skulle være 81kg på stangen... Den føltes en smule tung i forholdtil det forventede... og det var der jo så 10 kg grund til... Nu hvor den alligevel ikke var tungere,så måtte kjeg prøve noget mere:

1 x 1 x 96 kg... hmm heller ikke så hård igen...

1 x 1 x 101 kg - tung, meeen...

1 x 1 x 106 kg FAIL - dårlig teknik- stangen skal været tætpå ens ben -men forbi ens knæskal den altså.. av mine knæ :tongue:

1 x 1 x 106 kg - ingen alvorlige problemer egentligt... Jeg var også meget opsat på at lægge 5 kg mellem mig ogf MarianneB :laugh: Det skal med at jeg trækker fra toppen af en 20 kg skive i hver side - det gør hun vist ikke -men når man har været vant til at dømme sin styrke ud fra at træne med rigtige 45cm skiver... Tror der er minst 110 i mig lige nu - men nu var jeg løftet ud... mindst 2 år siden jeg har løftet mere end 100 kg - måske jeg skulle gå efter at slå mig (meget) gamlemaks på 140? Bodyweight is comming right up!

Det ser godt ud, Arne :smile:

Det glæder mig, at jeg kan være til inspiration

Det kan også være jeg skulle forsøge med den assisted - chin up ting. Jeg forsøgte lige i går om jeg kunne tage en BW. Det kunne jeg ikke :dry: Så må der jo trænes på det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud, Arne :smile:

Det glæder mig, at jeg kan være til inspiration

Det kan også være jeg skulle forsøge med den assisted - chin up ting. Jeg forsøgte lige i går om jeg kunne tage en BW. Det kunne jeg ikke :dry: Så må der jo trænes på det :blush:

Du kan ikke være så langt fra... Vær klar over at den vægtassisterede er dårlig som teknik træning - det bliver endu mere ren arm...

Og vist kan du være en inspiration -som da du for lidt tid siden fik mig til at lave 2 x 10 x 71 i død...

Er fut-fut'en løbet tør for kul? :wink:

Nej -men det har ikke været prioriteten at tabe mig de seneste uger - at komme påplads firma or arbejdsmæssigt har været det jeg har brugt min mentale energi på...Men kedlen er ved at blive varmet op igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Godaften Arne,

en lille hilsen fra et meget blaesende York.

Vi havde fint besoeg soendag. Bill Wymans Rythm Kings overnattede, og vi fik all access billetter. Ganske fed koncert, med special guest star (ham der forsangeren fra Dr.Hook). Fed fed blues/rock.

For den yngre generation havde vi besoeg af Katie Price (engelsk udgave af Pamela Andersson - kalder hende Jordan). Spejlblank, men ganske charmerende....

Ellers gaar det godt herovre, og regner med at komme et smut hjem for at saelge lejlighed engang i Marts. Har lidt malt-guf med til dig fra Edinburgh - ved at du holder af det.

Haaber du har det godt,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Niske, det kan dårligt være værre end i Danmark for tiden..

Hej Spockie,

har ikke haft en fridag siden 8 januar, så det ved jeg intet om.

Har læst lidt om brand osv, men det er så det eneste. Ellers står den på arbejde, arbejde, arbejde, osv.

Pas på dig selv,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Tanja spin på Royal

Spinning øvet og spinning basis... i den øvre ende af hvad man kan kalde øvet og basis -men ingen var vist kede af det :laugh:

Jeg havde comrade Gregers til højre for mig - og vi trak vist hinanden ret godt med... Jeg kan ikke huske programmer for diden, måske fordi jeg ikke gider! Første time sluttede med noget tung arbejde hvor jeg røg langt op i noget lungeflænsende benknusende 9 tals arbejde, og lå oppe omkring de 96%... da vi så lige skulle slutte med 2 minutters angreb (Hvad fanden kalder du så det vi er i gange med T.... :devil: ) - såkunn e jeg jo lige så godt række ud efter min makspuls... Jeg pressede alt hvad jeg kunne... men 178 var toppen i dag - og makspulsen er 179... ØV :tongue:

Basistimen vr måske lidt mere rolig... føætes ikke helt sådan og pulsremmen var smidt... fin træning var det! Grinede lidt af at Tanja åbnede timen med "Bakerman"- det er vist noget du har "lånt" fra Kim T!

post-125-1204056198_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

5.59 Jeg vågner og er straks lysvågen... ser på uret..tænker: "dette må være skæbnen". Smutter i spinningtøjet - det almindelige tøj uden på - en banan og et glas mælk i maven og så afsted mod Royal.Gik dog først online på den gode side fitnessfreaks og meldte mig på ventelisten - for at få et forspring for dem der bare mødte op...

Jeg kom på timen. Jeg tog det ret så roligt hen til omkring den halve time... Her skulle vi lave en lille juleleg - en leg som jeg ikke har prøvet siden min første time med Kim - som var udendørs ved Kronborg i august 2006... Stor belastning på cyklen -op og stå med pedalerne i klokken 3 og 9... træd igennem i 30 sekunder stående... Kims billede er starten ned af rampen på en enkeltstart... men måske er starten på 1000 meter på tid på bane et bedre billede - her køreman med kun et - STORT - gear... dem kørte vi 4 af... kan ikke huske hvad pausen imellem dem var... 1 min måske? Det ser ikke såvildt ud på pulskurven - mht hvor højt jeg kom - men jeg kan love for at det bed i mine ben :devil:

Afslutningen var 2 gange igennem samme serie... højdepunktet i begge runder var 1 min 30 sek der blev kørt således... 4 x 15 sek stående angreb - med 5 sek pause imellem... Her måtte min løse beslutning om at holde mig under 7,5 på den fysiologiske skala, lade livet.. 8,5 er vist mere rigtigt...

Var det en god time med Kim: ALTID

post-125-1204115669_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Dagens Holtespin

2 timer med Mette på podiet. På første time var vi lige igennem en stående tur på 16 min der begyndte i friskenkelttakt - og endte godt over 100 rpm...

Jeg var meget stædig med ikke at pille modstand af.. såmine baglår blev godt ristet!

3 time var med mig på podiet. Det var Mettes slankehold som tidligere har haft fornøjelsen af Spock på podiet: Jeg måtte beklage at ikke alle Mettes venner er så cute - men jeg er, som jeg sagde det, til gengæld barskere :devil: Han skal der ud igen - så jeg fortalte lige om hans meriter som Waterboy :tongue:

Sjovt at køretimen for dem - og de gik fandmetil den!!!

Link to comment
Share on other sites

Kære Existenscoaching v/AM. Christensen

Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har foretaget oprettelsen af din virksomhed. Vi kan oplyse, at du har fået tildelt:

CVR-nr 31202841 og P-nr 1014245495.

Så er det med at komme derud af :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ville ha postet noget om det der skete sidste ården 1 marts. Jeg går fandme ikke ind for stenkast og brand - men det der skete varpå en hver mådesørgeligt.

Jeg orker ikke at skrive i dag -men vil "overlade"pladsen til Natasja:

Hæj Danmark!

Hvad sker der for dig?

Jeg savner dig, jeg vil ha' dig tilbage

lissom i de gamle dage,

hvor en spade var en sk… yo!

Jeg vil ha' dig tilbage

lissom i de gamle dage,

hvor en fri fugl var fri

og hvor man mente, hvad man sagde.

Hæj Danmark!

Jeg savner dig,

jeg freaking fucking savner dig!

 Du skræmmer mig!

Jeg vil ha' dig tilbage,

for jeg græmmer mig!

Jeg kan se det ske, det' ak, det' ve,

det' Satan og han lægger kræfterne i,

det' nat over dag, det' bæ over ble,

det' død over liv, det' træl over fri,

det' kød på kniv, det' råb, det' skrig,

det' ligner en krig, og det' spild af politi,

det' dødelig gift i min urteté,

og det' noget, de kan li' i det danske parti.

Hele bundet er på sne …

 whoah! … sagde jeg det?

Meget skal man hør', gud bevare mit humør!

Så ta' lidt luft!

 Kom til fornuft og prøv at fat det!

At Staden den var fin, og de vil aldrig ku' erstat' den.

Hele folket blev til grin fra den dag, da de besat' den.

Nu' det værre end det vilde vest — det ku' vi ha' fortalt dem!

Så gi'r de Ungdomshuset væk til en fanatisk sekt,

med et kors-i-røven, hvor er det frækt!

Gi' mig mit land tilbage

lissom i de gamle dage.

Gi' mig frisindet igen,

der lurer under byens tage.

Gi' mig København igen,

min farverige gamle ven.

Gi' mig Ungeren igen,

VI VIL HA' UNGEREN IGEN!

Fjern heroin fra Istedgade,

og lad Staden være Staden.

Hvis du strammer garnet,

jo, så be'r du om balladen.

Det' snak, det' snik,

det' tom retorik.

Det' ik' politik,

det' pis og polemik.

Her kører det fedt,

så vi keder os lidt.

Vi har indsigt.

Hvad med et ulands-kig?

Jo, kloden er slidt, børn er fallit.

Tro mig i Danmark, der har vi det fint,

så ufattelig godt, at det er vores pligt,

at gør' noget godt, der hvor det er skidt.

Verden er vor fremtid, men vi fatter det ik'.

Vi har for travlt med at forpurre vores egen butik.

Så gi' mig Danmark tilbage

lissom i de gamle dage.

Gi' mig frisindet igen,

der lurer under byens tage.

Gi' mig København igen,

min farverige gamle ven.

Gi' mig Ungeren igen,

VI VIL HA' UNGEREN IGEN!

Fjern heroin fra Istedgade,

og lad Staden være Staden!

Hvis du strammer garnet,

jo, så be'r du om balladen.

HEY!

En helt unik energi,

men se, økonomi er ganske fri for empati,

 har ingen pli.

Eks-hippier, skabsrygere,

der vælger at tie, kom nu i gang!

 I har vist noget, I skal sige!

Rødvin og piller,

hele fuckin' landet chiller

og ungdommen bli'r vilder'.

Fler' og fler' sniffer, sniffer

 … kokain fra Kap Horn til Berlin.

Jo, et junkfrit røgmarked er en rim'lig sjælden ting,

 men vi havde et!

Meget skal man hør', Gud bevare mit humør.

Tror de selv, at de kan lægge byen tør?

Se, toppen fatter ik' en dør af, hvad de gør.

Sådan vil det være, sådan har det altid været før.

HEY! Det sprog, de taler, hedder kroner og ører,

og en grådig mand har aldrig været svær at forføre.

Se, grådighed går hånd i hånd med magt, og større vil ha' større.

Mere vil ha' mere, staten er jo helt opp' at køre.

Ta' lidt luft!

 Kom til fornuft og prøv at fat' det!

At Danmark har det fint, og USA ka' ik' erstat' det!

Gi' mig Ungeren igen,

VI VIL HA' UNGEREN IGEN!

Gi' mig København igen,

MIN FARVERIGE GAMLE VEN!

Gi' mig frisindet igen,

VI VIL HA' FRISINDET IGEN!

Gi' mig Danmark tilbage,

LISSOM I DE GAMLE DAGE!

Få lidt styr på Istedgade,

OG LAD STADEN VÆRE STADEN!

Hvis du strammer garnet, yo,

SÅ KVÆLER DU JO BARNET!

Jeg savner dig, jeg vil ha' dig tilbage,

lissom i de gamle dage, hvor en spade var …

 YO!

Jeg vil ha' dig tilbage lissom i de gamle dage,

hvor en fri fugl var fri, og hvor man mente, hvad man sagde.

 HEY!

Gi' mig mit Rabalderstræde og få styr på Istedgade,

 YARH!

Kom nu, for fanden!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 1/3 klokken 20.00, Frederiksberg, HC Ørsteds vej, resturant La lanterna..

Siddefr ved et hyggeligt bord. Ved min side en veninde gennem mange mange år som har fødselsdag -på den ande side hendes voksne datter -også en ven af mig og hendes kæreste... Første ret forand mig:

MAZZANCOLLE DORATE E PENDOLINI

olivenolie sauterede kæmperejer med sicilianske cherrytomater, sorte oliven og kapers

Det er super lækkert! Efter denne ret en pause - som min lille mave behøver - mens de andre spisser mellemretter... Hovedretten:

Pesce del giorno

Dagens fisk - denne aften Helleflyder- simpelt anrettetpå nogle få velvalgte grøntsager - stegt i olovenolie...

Dessert :blush: :

Tortino di cioccolato

Friskbagt tærte af mørk chokolade

Vi deler 2 forskellige rødvine og får en brandy... Perfekt middag!

Derefter opsøges et par ølsteder-men vi går behersket til den... Jeg er hjemme klokken 4 og i seng 4.45...

Søndag den 2/3 - Østerbro klokken 7.10... er halvvågen da der kommer 2 sms - fra Signe... som jeg vist havde skrevet til om natten og sagt at Chris spin vist var tvivlsom...

Er det ikke blot et spørgsmål om at komme afsted og køre alkoholen ud? Der er jo stadig 2 timer til...

Jo det er da! Har moderate T-mænd og ikke sovet voldsomt - men det kan jeg klare... Kommer op -spiser hurtigt morgenmad og pakker rygsækken... Ankommer til Nygårdsvej 8.08 - lige nogle min for ssnt til at få "min egen" cykkel -men heldigvis er der en tilbage på første række...

Jeg går en lille tur på Østerbro og sludre lidt telefon og messenger...

Der er enkelte ledige cykler da vi starter timen... Chris virker glad og afslappet og på... han er anderledes end tidligere. Før skulle han helst være lidt indebrændt og sur for at være god... var han det ikke så blev han lidt ligegyldig... en sød Chris kunne ikke bruges! Ikke sådan nu. Chris er afslappet -men engagementet fejlerikke noget!

BURN THE COAL BURN THE COAL!!! Be open and courios about the pain! NO U-TURNS BURN THE COAL!!!

Opvarmningen vare ca 8 min

7 x (1 min 30 sek siddende tempo - 30 sek stående - 90-100 rpm, puls 80-84% - FYS 7,5)

9-10 min siddende enkelttakt 70 rpm - 84-88% FYS 8-8,5

5 min siddende tempo 90 rpm - samme puls

9 min enkelttakt - 2min op 1 min ned - puls 86%+ FYS 9-9+

1-2 min recovery

1 min 30 sek siddende tempo - 75-80% FYS 7

30 sek siddende spurt max effort med TUNG belastning

1 min 30 sek siddende tempo let belastning

30 sek siddende spurt max effort med TUNG belastning

1 min 30 sek siddende tempo let belastning

30 sek siddende spurt max effort med TUNG belastning

SLUT - skøn skøn træning. Har ikke min pulsrem pt - så ingen kurve -men sparede mig bestemt ikke af den grund. Kunne ikke køre 2.time pga af arrangement i Helsingør

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Søndag den 2/3 - Østerbro klokken 7.10... er halvvågen da der kommer 2 sms - fra Signe... som jeg vist havde skrevet til om natten og sagt at Chris spin vist var tvivlsom...

Godt du kom afsted :4thumbup: Maden lyder simpelthen for godt i øvrigt :4mewantfood: , den restaurant må jeg prøve en dag. :w00t:

Jeg gider ikke kommentere det om Ungeren :nonono: , så ville jeg reagere som du havde forventet :tongue:

post-15167-1204481162.gif selvom jeg har håbet, vi havde fejret 1 års dagen for rydningen af Ungeren med at rydde Christinia :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Lasse Spin

Ind imellem skal jeg have en dosis Lasse Traff spin. Og det fik jeg så i dag på Nygårdsvej -ovenikøbet med SNF på den enme side og Tanja på den anden.

Timen kunne ikke bliver mere klassisk Lasse øvet time:

12 min opvarmning i siddende tempo med 5 øgninger af intensitet

"Kort" snakke break

1,2,3, og 4 min siddende mellemtakt skala 7 - med 1 min stående skala 8 i enkeltakt imellem hver

Kort aktiv pause

1,2,3 og 4 min stående enkelttakt skala 8 med 1 min siddende tempo skala 7 i mellem

Aktiv pause ca 2,5 min -med en del klassiske Lasse kommentarer om "forandringsparathed" undervejs...

3 x (1 min siddende dobbelttakt skala 6,1 min siddende mellemtakt skala 7, 1 min stående enkelttakt skala 8)

Fin træning hvor jeg igen måtte køre uden pulsmåling - min fornemmelse er at jeg ikke ville ha "turdet" køre så tung i det stående hvisjeg havde haft pulsuret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share