Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Træning onsdag:

Morgentime med Greisen. Endnu en bootcamp time -simpelt, hårdt og godt!

Eftermiddag: Spock basisspin i selskab med Candygirl. Lars spillede pop - jeg kørte mindre godt. Der var ikke brændstof i mine ben til noget særligt - så jeg droppede elitetimen og overdrog pladsen ved siden af C til MarianneB.

God dag ellers - jeg fik en midlertidig hjemmeside op og stå til mit lille firma (Existenscoaching)

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Morgentime med Greisen. Endnu en bootcamp time -simpelt, hårdt og godt!

Eftermiddag: Spock basisspin i selskab med Candygirl. Lars spillede pop - jeg kørte mindre godt. Der var ikke brændstof i mine ben til noget særligt - så jeg droppede elitetimen og overdrog pladsen ved siden af C til MarianneB.

God dag ellers - jeg fik en midlertidig hjemmeside op og stå til mit lille firma (Existenscoaching)

Ej, Arne nu troede jeg jo lige jeg kunne hugge programmet fra dig, sikke noget uorden :dry:

Ja, det var god musik Lars fik spillet :wub:

Og :4thumbup: for din tålmodighed - og ikke mindst med dit firma.

Link to comment
Share on other sites

Øv at jeg gik glip af Spockspin, cafépas og cancanArne.

F***, l***, p***, s*** job :nonono::mad::mad::mad:

Du var savnet! Men ikke sikker på at Waterboy havde overlevet hvis han fortalte sin kæreste at han var ud og spise med 3 piger :tongue:

1)Ej, Arne nu troede jeg jo lige jeg kunne hugge programmet fra dig, sikke noget uorden :dry:

2)Ja, det var god musik Lars fik spillet :wub:

3)Og :4thumbup: for din tålmodighed - og ikke mindst med dit firma.

1)Ja sikke noget...

2)Ved nu ikke - nå man kan finde stumper af James Blunt i lydbilledet..

3)Tak tak - selv tak

Link to comment
Share on other sites

Mine ben vil ikke i disse dage - så de fik helt fred i dag...Ved heller ikke lige hvornår jeg skulle ha trænet... OK en hygge cafebesøg med veninde kunne jeg jo ha sprunget over - men det skal der altså være tid til...Og som skrevet - mine ben er ikke til noget... kan dårligt få fart på min Centurion gennem byen...

Her til aften har jeg kæmpet med Mixmeister... Skulle lave musik til mine spinningtimer i Frederikshavn lørdag - i forlængelse af et foredrag jeg skal holde i Frederikshavn Helsecenter. Glæder mig til at få en flok jyder til at svede :devil::wub:

Få prøvet mig selv af som instruktør for tiden. Har kørt timer de to seneste torsdag i Holte - så nu på lørdag i Frederikshavn - og endelig har jeg fået 2 timerpå podiet tidligt søndag morgen ved 24 timers tingen i Valby næste weekend igen... Må have en formel uddannelse så jeg kan få faste timer...men det koster penge jeg ikke har endnu... Jeg må indrømme at der også er grænser for hvormeget jeg forventer at få for mine penge ud over et eksamenspapir.. men jeg kan joblive positivt overasket... Jeg har snakket spinning med de bedste i branchen i flere år og prøvet det af en del gange... Jeg har lidt at lærer mht til at lave musik...emn igen kan jeg her trække på nogle sande mestre i det som gerne vil hjælpe... Nå men kæderne kræver uddannelsen...

Link to comment
Share on other sites

Nå men kæderne kræver uddannelsen...

Rigtigt... det er ingen guldgrube. Men til gengæld skal du ikke betale for medlemsskab, hvilket ikke er at foragte :bigsmile:

Det er jo også en del af lønnen. At timelønnen så er ussel er jo ikke noget at gøre ved.

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt... det er ingen guldgrube. Men til gengæld skal du ikke betale for medlemsskab, hvilket ikke er at foragte :bigsmile:

Det er jo også en del af lønnen. At timelønnen så er ussel er jo ikke noget at gøre ved.

Hmm måske man nu aligevel skulle søge ansættelse i en anden kæde... Ikke at kunne deltage på Chris timer eller Kims onsdag morgen er ikke et rart perspektiv... nå vi får se...

Morgen bootcamp på Adelgade ved Greisen

Simpelt og godt..

15 min opvarmning -som dog var op til 8 tallet de sidste 5 min

Aktiv pause

4 x (1 min 30 stående roligt - 1 min siddende roligt - 1 min stående angreb - 30 sek siddende roligt - 1 min siddende angreb)

Aktiv pause

2 min siddende enkelttakt (restitutionskørsel i eget tempo var en option - men men...)

15 sek stående angreb, 15 sek siddende angreb, 15 stående angreb

2 min siddende enkelttakt

30 sek stående angreb, 30 sek siddende angreb, 30 stående angreb

2 min siddende enkelttakt

45 sek stående angreb, 45 sek siddende angreb, 45 stående angreb

2 min siddende enkelttakt

60 sek stående angreb, 60 sek siddende angreb, 60 stående angreb

Jeg gik op i modstand mellem jver runde... bare et lille nøk...

Færdig!

Heldigvis ok ben i dag :bigsmile:

post-125-1205492403_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Dejlig dag i Frederikshavn!

gallery_125_888_32520.jpg

gallery_125_888_222075.jpg

Jeg kom herop til Frederikshavn i går aftes, hvor Majbritt (Majse) og Michael hentede mig i Aalborg lufthavn.. Behagelig måde at rejse på - selv om der er sket en del med security siden jeg sidst fløj indenrigs - dengang var det som at stige ombord på en bus... Ikke noget med at stå i kø ved sikkerhedschek i 20 min og smide alt - inkl bælte i bakker...

Majbritt og Michael bor i et dejligt hus i Frederikshavn og der var dejlig fisk på middagsbordet!

I formiddags gik det så løs. Jeg holdt foredrag klokken 11 i Frederikshavns Helsecenter. Et dejligt center, bl.asuper godt udrustet med hardcore jernhule udstyr! Jeg talte om min historie med træning og vægttab- men almengjort så det handlede om at tackle storelivsforandringer - det gik vist helt ok :bigsmile:

Lidt senere kørte jeg 30 min begynderspinning - der var bl.aen ret stor mand deraldrig havde prøvet det -men som gik til den og ville komme igen - det var næsten det bedste ved dagen!

Efter en kort pause stod jeg så for en spinningtime for øvede. De fik en time med meget klatrearbejde - b.la en tur på 14 min... vil sluttede med2 x gange "Das Modell" - først orginalen med Kraftwerk og så Ramsteins udgave, inde vi gik direkte over i "Giv mig Danmark tilbage" med Natasja - vi holdt presset ned til mål i dalen! De fremmødte viste at "Jyden er stærk og sej". En STOR STOR fornøjelse.

Min gode værter har lige klargjort et stor fad med hummerhaler -MUMS!!!

Dagens pulskurve:

post-125-1205602256_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Arne :bigsmile:

Godt at se det er gået godt i det jyske :4thumbup: , og ja vi jyder er seje :cool: .

Jeg kan se at spinningssalen er typisk jysk med en masse spejle :tongue: . Jeg er selv jyde :blush: , men hirrer ikke ligefrem for at se mig selv svede igennem med tungen ud af munden. post-15167-1205603392.gif

mmm Hummer iøvrigt :4mewantfood: , mine rugbrødsmadder står vist ikke mål med det :wink:

Vi ses snart :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

:1356: Hvor er det bare mega sejt at se og læse - INKL din nye fine hjemme side / virksomhed :1356:

:superman: :4thumbup: :innocent::w00t::tongue::bigsmile::laugh: Lige til at komme i rigtig godt humør af

Keep it up men det sørger du jo også selv for :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :bigsmile:

Godt at se det er gået godt i det jyske :4thumbup: , og ja vi jyder er seje :cool: .

Jeg kan se at spinningssalen er typisk jysk med en masse spejle :tongue: . Jeg er selv jyde :blush: , men hirrer ikke ligefrem for at se mig selv svede igennem med tungen ud af munden. post-15167-1205603392.gif

mmm Hummer iøvrigt :4mewantfood: , mine rugbrødsmadder står vist ikke mål med det :wink:

Vi ses snart :bigsmile:

Hummerene var fremragende :4mewantfood:

Mht. til spejlene: "Vi tror vist bare det skal være sådan herovre" var det mest konkrete svar jeg fik :tongue:

Ses til :pumpin: i morgen!!!

:1356: Hvor er det bare mega sejt at se og læse - INKL din nye fine hjemme side / virksomhed :1356:

:superman: :4thumbup: :innocent::w00t::tongue::bigsmile::laugh: Lige til at komme i rigtig godt humør af

Keep it up men det sørger du jo også selv for :hippy:

Tak for besøget her i loggen - og for snakken i dag - og tillykke med fødselsdagen frk Sild :bigsmile: :hippy:

Anden dag i det nord jyske..

Disse linjer skrives i Aalborg lufthavn hvortil jeg er kommet i god tid. Hurra for den bærbare og min trådløse opkobling :superman:

I dag sluttede mit besøg heroppe med spinning i FitnessDk Hjørring. Et helt nyt og ganske lækkert center... Håber Tcchnogyms nye skiver som de har her oppe, som er på 45 cm også kommer til CPH!!! Det er stadig discountudstyr -med bedre...

Spinningsalen var flot med helt nye Bodybike Supreem cykler. Det bedste var dog instruktøren Majbritt (majse)

gallery_125_888_42157.jpg

Majbrit var engageret og kom virkelig ude i alle kroge af salen. Programmet var hårdt for en øvet time. Min eneste indvending var at opvarmningen var for kort og "for stejl" i intensitetsstigningen -men det menete hjun også selv bagefter. Time besto af 2 lange stigninger som begge sluttede i nedkørsler hvor intensiteten blev holdt oppe i det høje tempo. Basis for det hele var siddende tung kørsel, som blev afvekslet med korte stående accelerationer og stående accelerationer efterfulgt af stående/siddende fuldt angreb. Dejligt koncept og perfekt bygget op!

Jeg gik almindeligt amok tiil sidst - skruede mere og mere på og kom helt opmog ringe på sidste nedkørsel :devil:

Det har været to herlige dage heroppe. Kære Majbritt og Michael - I har været perfekte værter og det har været så rart og hyggeligt at besøge jeres hjem - fyldt med nærværd og menneskelig varme. Håber vi ses snart igen!

post-125-1205679689_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Tak Arne...

det har været to dejlige dag i godt selskab... du er altid velkommen retur i det Nordjyske

Vi kigger til hovedsteden ca. maj, som du ved, står der Power Shop :chopper: øverst på liste og så "måke" et par spin timer i godt selskab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej

Velkommen hjem. :banana3:

Ses til :pumpin: i morgen!!!

Det gør vi i hvert fald :4jumpy: skal vi overveje til konditionstræning også ? :unsure: Skal godt nok køre en spinning time i morgen tidlig men det er jo kun en enkelt time :cry: og jeg har jo fri i morgen :yo: og så har jeg alt for meget energi post-15167-1205689551.gif

I øvrigt husk de 2 hemmelige pakkerpost-15167-1205689500.gif som ligger med mit navn på hjemme hos dig :innocent: .

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt husk de 2 hemmelige pakkerpost-15167-1205689500.gif som ligger med mit navn på hjemme hos dig :innocent: .

Glad for at de to pakker ikke ligger og kalder fristende hos mig mere... :4mewantfood:

Det kan da ikke komme bag på dig :wink:

Fedt at det gik godt i skønne Nordjylland. Jeg er helt sikker på at din forretning vil blive en stor succes med dig som coach :superman:

Tak skal du ha kære Mette!

Blandet træning

Jeg teamede op med Signe i dag i Adelgade :4thumbup:

Inden Signe kom nåede jeg lige:

Opvarmning: Crosstrainer 8 min

Dødløft:

1 x 10 x 51 kg

5 x 2 x 91 kg

Så ankom den pt. ikke dødløftende Signe...

Vægt assisteret chin ups

1 x 3 med 55 kgs hjælp

2 x 5 med 60 kgs hjælp

Vægtassisteret dips:

3 x 5 med 55 kgs hjælp..

Mavemaskine:

1 x 10 x 40 kg

Så tog Signe lige 15 rep...

1 x 16 x 40 kg

Signe forsøgte igen -men jeg "kom vist til" at psyke henden smule :tongue: - vist mest det at hun var ved at komme til at grine der virkede - latter og maveøvelser er bad combo...

1 x 8 x 40 kg Fik af min egen medicin fra Signe :blink::tongue:

En arms roning:

1 x 8 x 26 kg - TUNGT - endnu et eksempel på at man skal træne for at bevare evnen...

2 x 8 x 24 kg

Bænkpres:

Bænkpres på Adelgade er på en af Technogyms meget lave underlige "anatomiske bæmke" - koster en del kg. Og det er ikke kun en dårlig undskyldning... Np men:

1 x 2 x 56 kg

1 x 4 x 53,5 kg

1 x 3 x 53,5 kg

1 x 4 x 51 kg

Full laterals

2 x 8 x 9 kg (side)

byttede så dumbells med Signe

2 x 8 x 8 kg

Hammer curl

3 x 8 x 13 kg (side)

Signe gik så på løbebåndet - jeg i CII:

2000 meter efter 2.04/500m

Vi sluttede med et velfortjent Baressopas... kom ud til en hvid og blæsende verden...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Arnepost-15167-1205783922.gif

Glad for at de to pakker ikke ligger og kalder fristende hos mig mere... :4mewantfood:

tak for det :shades: jeg kan heldigvis godt lade den slags lægge :wink: og desuden har jeg meldt deres (og min) ankomst til det jyske :tongue:

5 x 2 x 91 kg

:devil: sejt :devil:

Mavemaskine:

1 x 10 x 40 kg

Så tog Signe lige 15 rep...

1 x 16 x 40 kg

Signe forsøgte igen -men jeg "kom vist til" at psyke henden smule :tongue: - vist mest det at hun var ved at komme til at grine der virkede - latter og maveøvelser er bad combo...

:nonono: Onde Arne :newtongue:

1 x 8 x 40 kg Fik af min egen medicin fra Signe :blink::tongue:

post-15167-1205783721.gifKender jeg intet til :4whistling:

Vi sluttede med et velfortjent Baressopas... kom ud til en hvid og blæsende verden...

Tak for hyggelig træning :4flex: og efterfølgende cafe besøgpost-15167-1205783847.gif. Men hvad er der lige sket med vejretpost-15167-1205783766.gif

:laugh:p.s håber det var nogle gode billeder du fik taget på cafe passet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres:

Bænkpres på Adelgade er på en af Technogyms meget lave underlige "anatomiske bæmke" - koster en del kg. Og det er ikke kun en dårlig undskyldning... Np men:

1 x 2 x 56 kg

1 x 4 x 53,5 kg

1 x 3 x 53,5 kg

1 x 4 x 51 kg

Det glæder mig, at man kan give bænken i Adelgade skylden for dårlige løft :hehe:

Ellers god træning I fik lavet der. Det er hyggeligt at læse om, hvordan I lige kan presse hinanden i øvelserne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det glæder mig, at man kan give bænken i Adelgade skylden for dårlige løft :hehe:

Ellers god træning I fik lavet der. Det er hyggeligt at læse om, hvordan I lige kan presse hinanden i øvelserne :smile:

Ja dejlig træning..

Spock mener at de bænke koster 5-10 kg... måske overdrevet.. men...

Link to comment
Share on other sites

Wauw, der er virkelig markante fremskridt at spore - især på billedet med normalt tøj :4thumbup:

Ærgerligt at I allerede var færdig, da jeg havde spinnet :unhappy:

Ja vi begyndte jo 15.15 for at slippe for den værste kø... så jeg var ved at gå da jeg vinkede ind i salen :smile:

Link to comment
Share on other sites

:blink: hva er det for en ål der står der i jeans med livrem og samler noget op (eller now't :tongue: )

Jeg er glad for at jeg ser dig indimellem, for det er da ikke lige til at følge med der...

:4thumbup: :superman:

Flot hjemmeside i øvrigt !!!

Ses i morgen früh - håber min skadesparade sænker sig.... :dry: så jeg kan gennemføre.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Candy og Vivsen - tak tak for de dejlige ord om billederne!! :bigsmile:

Dagens træning - 1 x Tanja spin

Jeg havde ikke diamanter i mine ben i dag... Jeg var klar over det og øgede intensiteten langsommere ende Tanja lagde op til.. I første del af timen var bundniveauet et 7 tal omkring 80% - det kunne jeg ikke helt holde til når det skulle værre i siddende tempo. I de sidste 20 min kravlede vi over to stejle toppe - min krop var kommet igang og jeg gave den maks gas :devil: Nå de sidste 3 pulsslag op til maks var dog ikke muligt -rigor mortis begyndte at sætte ind ved 95%...

I morgen er der atter en dag der starter træningsmæssigt som altidom onsdagen - på Royal til Kims time..

post-125-1205867877_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share