Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Kokken 17 trillede Candygirl, Marianne B og jeg fra Hans Knudsens Plads og ud langs Lyngbyvej - via DTU nåede vi så bunden af Slotsbakken i Søllerød.

Her er lidt billeder jeg tog for nogle år siden:

post-12-1056359714.jpg

Den er ca 350 meter lang, stiger små 6% i gennemsnit - men en del mere midt på. Vi rullede en gang stille og roligt rundt på den ca 2,2 km lange rundstrækning inden det gik løs for alvor. Vi aftalte 10 runder. Jeg fik lidt forspring mens Marianne smed en jakke. Det forspring holdt til runde 3 - de to piger er lige 5-6 km/t hurtigere end mig op af bakken og kørte nok også en smule hurtigere på den flade del lige før bakken.

På runde 8 kørte de så forbi mig igen... damm... Ingen af os kunne åbenbart tælle - for vi endrte med at køre 11 runder...

Hjemturen forgik i roligt tempo. Super super træning!!

Distance 52,7 km - på 2 km i begge ender

post-125-1210875648_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Godt kæmpet grusbunkeudfordrer :devil:

Sikke nogle udfordringer du disker op med - det var skisme hårdt :crazy::w00t:

Tak skal du ha! Jeg har det ikke så godt med at se jeg forsvinde foran mig 2 gange jo... Cyklingen giver mig dobbelt motivation for at få gang i vægttabet igen - det er en helt anden ting at være ude på vejen nu end før - og jeg vil gerne kunne følge med jer andre - men jeg kender jo vejen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for træningen i dag :smile:

Det var godt nok en fed udfordring :superman: For en gangs skyld ligner min pulskurve faktisk din :4jumpy:

Det var virkelig sejt kørt af dig :bigsmile:

Selv tak - det var motiverende at se hvor lang tid jeg kunne holde jer bag mig :tongue: I er sgu et par seje kvinder!!

Lavede lige en kurve med kun intervaldelen:

post-125-1210879434_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Tog til Kims 90 min time i går - fordi jeg ikke kunne lade værre. God time - gode mennesker - god stemning. Jeg ville sidde hjemme og blive sur hvis jeg ikke var der (Nej - du skal ikke, kære læser, her falde for fristelsen til at skrive en kommentar med en diagnose!!!)

Jeg var med på niveauet de første 30 min - derefter bakkede jeg ud og gave den kune en smule gaslige omkring pulstoppene.. Skulle jeg ha kørt med? Tjaa - ingen skade sket - og jeg kan jo li at være der.... :tongue:

post-125-1211004166_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Okay træning- skal jo ik ligge i det røde felt hele tiden og altid :smile:

Noget du vist no har ret i :tongue::smile:

Jeg fik set en del marathon i dag. ved næsten ikke hvad der er mest imponerende - de rigtige hurtige i front, eller dem der får slæbt sig igennem i meget alternative løbestile...

Bagefter tog jeg med Tanja til Valby hvor hun har en øvet og en elite om søndagen. 2 supergode timer. Jeg fik kørt nogle sindsygt tunge intervaller på eliten der var anden time -god træning til bakkerne ude i den virkelige cykelverden...

post-125-1211135183_thumb.pngpost-125-1211135169_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i FitnessDk Nørrebro for første gang i dag. Super godt udstyr - for et kommercielt center... Bla. store 20 ks skiver - så jeg måtte dødløfte :bigsmile:

Ud over dødløft blev det til bænkpres, pulldown, siddende shrugs, mlitary, precher curl, mave, leg extensions og leg curls. At komme til håndvægte/bænke var helt umuligt. Publikum er måske ikke lige mig - men faciliteterne kan godt trække.

Jeg har ikke haft meget at sige på det seneste... så min blog har været stille. Men i dag er der skrevet - jeg stiller spørgsmålet "kan vi hvad vi vil?"

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev det følgende andet steds i går - fik lyst til at bringe det her også :bigsmile:

Kan vi hvad vi vil?

Der er to mennesker der er vigtige for mig – meget vigtige, som jeg lige må skrive om – og dermed også få brudt tavsheden i denne blog…smiley_sexy.gif

Jeg hader frasen om ”at man kan hvad man vil – bare man vil det nok” – det er noget vås! I lige så høj grad kan jeg ikke med ”flyv ikke højere end vingerne bære” og den slags. Alt hvad der er spændende og rigt sker i området mellem de to udsagn. Alt er ikke muligt for os – noget er nødvendigt for os og der er ting der begrænser os – herunder også valg vi allerede har taget. Hvad vi stiller op med vores muligheder og begrænsninger – hvilken indstilling vi har til vores liv – det er det vigtige for os! Det ses af begge disse menneskers liv de seneste dage…

I går mødte jeg en pige der var meget ked af det – en meget dejlig ven af mig. Hun stod i startområdet ved Copenhagen Marathon, mens andre løb i mål. Efter 26 km måtte hun se i øjnene, at den knæskade hun har døjet med, satte en stopper for hende – surt når hun lå til en hurtig tid. Nogen vi sikkert tænke – åååh herre gud – det er jo bare et løb – ikke noget vigtigt for alvor. Det kan man sige – men os der kender til, at sætte os høje mål lidt uden for hvad vi egentligt regner med vi kan – vi ved godt at den er tung. Mange følelser kan være med i spillet – sådan et løb er ofte et delmål i forhold til hvad man vil videre i livet.

Hun havde gjort alt. Med kost, livsførelse og træning – hun mødte en grænse hun ikke kunne gøre noget ved – uanset hvor meget hun gerne ville. Det store var faktisk at hun formåede at sige stop. Måske hun kunne ha kæmpet sig over stregen med store smerter… måske – men hun kunne også ha ligget i en hospitalsseng med en rigtig alvorlig skade ½ time senere… Det var en svær beslutning at stoppe… De fleste mennesker havde sagt AV AV og nægtet at gå et skridt videre – men for min veninde var det svært at tage den beslutning – hun er lidt sejere end 90 % af os…. Jeg er glad for at hun gjorde det – nu skal hun give sig selv lov til at være sur og ked af det nogle dage – og så er det i gang med nye mål – og sådan ved jeg også det vil gå.

I dag fik jeg en sms fra en anden dejlig veninde Jeanette. Det stod ”jeg fik 10”. At få 10 til en eksamen er altid en god ting. Her vil jeg sige – det er bloody fantastisk og et bevis på at grænser kan flyttes og at barriere der ser solide ud ikke altid er det.

Jeanette kommer ikke fra livets lyse side. Lad mig nøjes med at sige det her. Du kan selv læse det hele her. Jeanette har skullet kæmpe altid – og alligevel er hun stadig positiv, nysgerrig og forventningsfuld i forhold til livet. Da hun var 37, og boede i en ny by – efter at ha flygtet fra et voldeligt ægteskab og andre ting – besluttede hun at hun ville uddannes. Der var her omkring det tidspunkt jeg lærte hende at kende. Hendes skolegang lå langt tilbage og der var bl.a. en del ting sprogligt at arbejde med for Jeanette. Det var det mindste af det hele… hun skulle lige overbevise en, skal vi sige omkostningsbevist, kommune om at hun ikke bare skulle have et tilfældigt job og koncentrere sig om alle de problemer hun ellers havde…

Jeanette kæmpede sig igennem sin HF – og scorede den ene topkarakter efter den anden – mens hun bestemt ikke havde det let som mor til 2 med begrænsede midler og mange ting omkring sig. Samtidigt havde hun ork til at være en masse for andre – ikke mindst for mig som ofte har fået både et kram – og en virtuel størrelse 44 i hovedet, med besked om at stramme mig an. Nu går Jeanette på en videregående uddannelse og score 10 taller – og det er ikke så ringe – slet ikke efter den nye skala til 12.

Er Jeanette så ikke historien om ”at man kan hvad man vil”? Nej det er hun ikke – hendes historie er fandme ikke rosenrød! Nej det er en historie der fortæller at det er vigtigt hvordan vi håndtere modgang. Bruger vi den som bekræftelse på at livet er noget møg – eller samler vi os selv op – lære hvad vi kan af modgangen og insistere så på at det kan blive bedre?

Jeanette er historien om at meget kan gå godt når vi vælger lyset og når vi insistere på at livet skal byde på noget godt. Jeg tror ikke der er en dybere mening eller noget er givet på forhånd. Der er det der er – vi er heldige og uheldige.

Vi bestemmer ikke selv så meget – men det vi bestemmer og vælger er pokkers vigtigt. Vi skal lade os inspirere af hinanden. Jeanette giver mig noget hver dag selv om vi sjældent ses – og jeg ved jeg har en stor oplevelse i vente når min anden veninde løber over den næste målstreg. De flytter deres grænser og hjælper mig - og dig - til at flytte vores!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal lave en rute på 55-60 km til en tur med en torsdag eftermiddag. Slotebakken skal med og starten er fra Østerbro. Forslag der kan gøre ruten bedre modtages!! Linket til Mols ruteplanlægger er åbenbart for langt til at borded vil akceptere det - så her er et billede...

gallery_125_888_155360.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den ifrarøde sender i mit pulsur er i udu :crazy: - kan ikke lave puls/distance/hastighed/højde kurver fra træning - og det æder jo min lyst til at lave log :tongue: Jeg har dog trænet...

Tirsdag kørte jeg en spinning øvet med Tanja på podiet. En ret hård udgave af en øvet - men det er jo bare fedt. Vi kørte bla 2 x 4 min optakt ved 84%+ efterfulgt begge gange af 4 min fuld angreb. Jeg tyvstartede 20 min inden timen og lå derfor på 80%+ næsten alle 52 min. Fin træning

Her til morgen kørte jeg - som altid - Kims time på Royal. Kim kørte nogele fede serier i dag. den næst sidste var 4 x (30 sek siddende tungt - 2 min stående tungt) ved ikke over 60 mrpm - før vi var nogle der "måtte" rykke lidt til sidst :rolleyes:

Sidste serie: 3 x (30 sek siddende roligt/restitution - 1 min stående roligt - 45 sek siddende angreb - 45 sek stående angreb) Jeg valgte ikke at gå ned i belastning - men udelukkende sætte tempoet ned de 30 sek. Sidste runde blev kørt efter kamikaze princippet - kør så du kun kan holde 15 sek - men hold tempoet alligevel :devil:

Jeg nøjedes med denne time i dag - selv om det var fristende at tage på Gården og køre med Tanja igen. jeg vil gerne have gode ben når jeg skal ud på raceren i morgen, sammen med Maj. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg teamede op med Maj i dag til en lille træningstur i den gode cykelvejr. Vi mødtes på Østerbrogade ved Jagtvej. Derfra gik det nordpå af Strandvejen. Da Hellerup var passeret kom der lidt skub på og vi lå omkrin de 30-32 det meste af vejen op til lige efter Dyrehaven.

Vi kørte ind i landet af Skodsborgvej. Lige før Søllerød lød det bagfra "Jeg er punkteret". Majs ellers så - angiveligt :tongue: - cykelkyndige kæreste - eller skulle man sige hendes "Bagmand" , havde forsynet hende med en slange med meget kort ventil. Min patropumpe kunne ikke få fat - hendes egen håndpumpe heller ikke rigtigt... Vi fik dog pumpet nok luft i til at rulle videre. Heldigvis kom vi efter 5 min til en cykelhandler med en udendørs luftforsygning... Ventilen drillede fortsat - men vi fik tryk på dækket igen :bigsmile:

Slotsbakken blev forceret 2 gange, så Maj kunne lære rundstrækniongen at kende. Via Holte og Virum ramte vi Frederiksdalsvej, susede ned over slusen og klatrede op på den anden side. Der er meget smukt i dette område - det er lige før det er synd at suse igennem i høj fart...

Så gik det ud langs Bagssværd Sø, ind langs Hillerødmotorvejen og gennem Høje Gladsaxe... Her lavede jeg en lille navigationsfejl og kom på ukendte stier... Vi svingede skarbt til højre på et tidspunkt - og BUM var der en stejl bakke foran to cyklister i højt gear.. Ingen af os kunne træde op og gik i stå...- så 2 x panik udklikninger og vi måte lige trække 20 meter :blush::blush: Via Søvorg kom vi atter ind mod København. Planen var ellers en lille tur ud af Bernstofsvej og hjem via Strandvejen - men punkteringen have taget for meget af min tid... Jeg nåede lige at parkere cyklen hjemme inden jeg fik gæst.

Distance ca 49 km

Gennemsnitsfart 27-28 km/t

Fin lille træningstur i godt selskab :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kørte Kim Greisens fredags 90 min elite..

En masse TUNG kørsel i dag - got to love it

Intensiv stemning i lokalet

De sidste 10-12 min haved jeg den mest intensive spinners high jeg kan mindes... så voldom at det næsten skræmte mig. Mine lunger og hjerte kørte på total overdrev - men jeg kunne næsten ikke mærke min krop... Min overkrop og arme forsvant... jeg mener det sgu... weird...

Tltalt smadret nu på den fede måde

Det var ren dogmespin i dag!! mandag er det tid til dogmecykling på Tyren - se venligst tråd under konditionstræning - for du skal da også med!

Link to comment
Share on other sites

På det seneste har jeg oparbejdet et sindsygt søvnunderskud - det er så accelereret de seneste 3dag - mødetid på bijob: 4.30.5.30 og 5.30 - og så har jeg haft gæster og trænet...

Kom hjem i dag lidt før 15 - efter en dag hvor Murphys lov viste sit sande ansigt... havde lyst til at kaste mig i den gode stol - men nææ - tog ind på Royal... Den første jeg mødte var Vivsen :bigsmile: Skønt at hendes gemal kunne køre med i dag - efter alt det han har været igennem!

Som altid en fin intensiv Kim time. Jeg valgte dog mine kampe i dag - men en tung, TUNG serie midt i programmet - den måtte jeg køre igennem på :bigsmile:

God aften til alle!

Link to comment
Share on other sites

mødetid på biob: 4.30.5.30 og 5.30

Sådan nogle onde chefer der sætter dig på de vagter :tongue: :4whistling: Men på den anden side er der jo en der plejer at sige: "jo tidligere jo bedre" :wink: Jeg kan varmt anbefale at tage noget god musik med (for mit vedkommende Rammstein, MM eller lign.), det er ret fedt at gå og vågne til. Nå ja og så kan det overdøve ringklokken, bare man hører det højt nok :smilerock:

Du må også godt låne mine SP cd´er, bare du ikke rører min teenage plakat på kontoret :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sådan nogle onde chefer der sætter dig på de vagter :tongue: :4whistling: Men på den anden side er der jo en der plejer at sige: "jo tidligere jo bedre" :wink: Jeg kan varmt anbefale at tage noget god musik med (for mit vedkommende Rammstein, MM eller lign.), det er ret fedt at gå og vågne til. Nå ja og så kan det overdøve ringklokken, bare man hører det højt nok :smilerock:

Du må også godt låne mine SP cd´er, bare du ikke rører min teenage plakat på kontoret :laugh:

Ja onde onde chefer der giver en det man beder om!! (men 3 dage i rap :sleepy: ) Så er det jo fantastisk at jeg fik fornøjelsen af at ringe og vække jer begge to... God ide med noget musik...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

23 km på raceren til Holte. Strandvejen, Jægersborgvej, Kongevejen, Geels bakke, Holte. Efter Hellerup blæste jeg ud af Strandvejen med 32-37 km/t - 80-85% puls - HERLIGT. Geels bakke er nu bare en bakke - kan huske hvordan jeg måtte flå cyklen opad for 3 år siden...

I Holte: 55 min spin ved veloplagt Mette. Herligt at se hende igen - lidt mere rund end sidst - men jo af gode grunde!

Umidelbart efter: Retur til Østerbro via af Kongevejen, paveen gennem Lyngby og ind langs Lyngbyvejen. 15 km

Fin træning og som sagt dejligt at køre med Mette...

men jeg sad nu og savnede min racer intenst under spinningen...

I morgen race på Tyren

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det bare fantastisk at læse. :w00t:
Iiiiiiiiihhhhhhhhhhh, hils og ønsk tillykke :bigsmile:

Ja det er skønt - det er virkelig et ønskebarn hun og John har på vej - og sikke nogle dejlige forældre det barn får :bigsmile: . Første spark blev mærket i onsdags!

Styret sad lidt højt på cyklen i går - og man kan godt se, at Mette er mange måneder inde i graviditen.. Men hun gav den gas og ser hamrende godt ud -som altid! Hun havde verdensrekord i langvarig morgen (heldags) kvalme - men det er da bag hende.. Det gode var at jeg fik lov til at køre nogle af hendes slankeholdstimer på podiet i den periode :laugh:

Jeg har i øvrigt besluttet at det er i år jeg skal have min spin instruktør uddannelse - klondyketiden er jo overstået, så nu skalman have papir på at man "kan"..

Træning i dag

Jeg sendte en SMS til Kim i går om at jeg ikke ville køre morgentime i dag-pga "tyren" i eftermiddag... Han så nu ikke synderligt overasket ud da jeg alligevel troppede op på Royal lidt over 6... Jeg kørte timene stille og roligt - bare den eneste måde jeg kunne tackle min morgenrastløshed på...

Link to comment
Share on other sites

"Tyren"- kort rapport

Med på turen: Bagmanden, Maj, Maxpower, Tanja og jeg

Distance i alt: 79 km

Heraf 23.2 km enkeltstart full power- resten rul

Køret de to runder på 51 min - 24 og 25 per runde

Super godt selskab og fed, fed træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share