Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Tak!

Ultegra Trippel krank 53/42/30 - 12-25 9 speed bag på. 175 mm pedalarme

Det lyder jo som en ganske fornuftig kombination til formålet. Jeg er sikker på at du bliver glad for 30 klingen på vej op. Gearingen gør at du kan køre rimeligt ubesværet tråd helt ned til omkring 8 km/t ( lyder helt uvirkeligt med de hastigheder ) i fornuftig kadence hvis der bliver brug for det.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder jo som en ganske fornuftig kombination til formålet. Jeg er sikker på at du bliver glad for 30 klingen på vej op. Gearingen gør at du kan køre rimeligt ubesværet tråd helt ned til omkring 8 km/t ( lyder helt uvirkeligt med de hastigheder ) i fornuftig kadence hvis der bliver brug for det.

Præcis - og jeg regner med et snit på (eller 1-2 km/t under) 9 km/t - jeg er spændt på om jeg kan køre 9-10% stykkerne overhovedet - men med Kim bjæffende ved siden af - så går det nok :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 1 stk herlig spinning øvet på Royal - Kim på podiet...

Udfordringerne efter opvarmningen var 20 min maks tungt arbejde og så en rigtig djævelsk serie - kør 3 gange:

1 min siddende rul - 2 min stående roligt arbejde (kørte op til 80-82%) - 1 min siddende tempo over syregrænsen - sådan så man efter 50 sek virkeligt gerne vil op og stå - 1 min stående i samme tempo - 1 min siddende samme tempo... Køres den rigtigt, så sprøjter syren ud af porene efter 1 runde... og det gjorde den så :devil:

Herlig træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • FOKUS - fokus - FOKUS
  • Se INDAD INDAD INDAD
  • Kend dig selv!

  • Se op på instruktøren!
  • Forandringsparathed - hav modet til at prøve noget NYT
  • En hver god instruktør - og enhver god elsker - er en Dr. Jekyll/mr. Hyde
  • Jeg levere værktøjerne - I leverer resultaterne!

Alt sammen ting der blev sagt fra podiet på dagens elitetime på Gården... Kendere vil straks værre klar over, at instruktøren var... Lasse Traff :laugh:

Typisk for Lasse så var hovedserien en pyramideserie: 5/4/3/2/1/2/3/4/5/4 min... Skiftevis siddende enkelttakt skala 6/stående angreb skala 9, altså stående angreb på 4,2,2,4 og 4 minutter. Skala 6 var lige blidt nok - men det var man jo ikke bundet af... Dejligt meget tungt arbejde - knap så fedt at det efterlod mig med den der mærkelige forkerte følelse i højre knæ - og lidt smerte samme sted... Men så er der da noget til at fjerne opmærksomheden fra en drabelig tandpine :blink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog ind på ABC her til aften for at køre Signes basis time... Ideen var en rolig omgang træning - planen for i morgen er 110 km+ sammen med Maj...

Signe den unge lømmel og bandit, som kendte mit formål, konstaterede at der kun var erfarne på timen - "så vi køre en hård basis"... :devil: Nå det var jo mig selv der lod mig rive med!!

Simpelt program efter opvarmningen: 6 x(2 min siddende mellemtakt 76-79%, 30 sek stående med lidt ekstra belastning 82-85%, 1 min 30 siddende mellemtakt med samme belastning, "stående angreb") Det stående angreb var på 30 sek første gang, så 45, 1 minut, 1 minyt 15 sek, 1 min 30 sek, 1 min 45sek. Der var pause mellem runde 3 og 4

Jeg kørte op til 93-94% i de stående angreb og 85-86% i det siddende pres inden - hårdt men jeg burde ikke være så mærket i morgen. Vi får se!

Tak for en god time til Signe :smile:

(får se om jeg stadig kan li dig i morgen eftermiddag)

Link to comment
Share on other sites

Strunge ville ha fyldt 50 år idag

Svært at forstille sig hvordan han var blevet - han fyldet meget dengang jeg var 17-21 år, han fremsagde de ord jeg gerne selv ville ha sagt, han gav mine drømme en stemme.. Når jeg læser det i dag kommer jeg let til at smile, ikke af Strunge - men mig selv og "os"... og måske lidt af ungdommelig alvor og idealisme i al almindelighed...

Al respekt for den - vi behøver den ungdommelige drivkraft til at flytte denne verden - den har sin funktion og sin skønhed.. Men hvor var vi dog selvsmagende og sorthedsdyrkende... dengang.

Som ung brændende sjæl vil man sættte hele eksistensen på plads her og nu - kunne man bare omskabe verden i sit eget idealbillede her og nu - få dem alle til at forstå - så ville verden blive fantastisk - så lyt dog il mig - forstå det NU - alle i fjolser... Alternativt kan man dyrke smerten og håbsløsheden - opfatte sig selv som en der har set igennem faskheden... Mange af os var igennem begge dele - og ofte begge dele på en gang - på forskellige dage eller i forskellige timer på dagen...

Nogen, vel de fleste, fandt en vej væk fra alle disse tanker og ideer - fandt en hverdag som køre med dens små op og nedture - og sikker fint nok med det...

Andre gik ned - nogle som Strunge forsvandt - undergangs etikken fangede dem og gjorde dem blinde - jeg hang selv fast her længe...

Andre arbejder videre med den der eksistens - har måske forstået at der ikke er genveje eller et mål - at meningen skal skabes hver dag - og det også er godt nok...forstår at glæden ligger i kontrasterne og i venskab og den der kærlighed - når der arbejdes for det...

Hvor er du?

Blev også trænet i dag. 2 x spinning med Greisen - og det var fint :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå måske jeg skulle skrive lidt mere om træningen i går - nu hvor jeg er kommet mig over mit lille nostalgi trip :bigsmile:

Da jeg ankom i kælderen var Vivs allerede parat på 2. række - men jeg stod over for en alvorlig krise! MIN cykel var reserveret... Mens jeg - forgæves - forsøgte at få Vivs til at få medlidenhed med mig :laugh: , så ankom den formastelige, en sød ung pige... Jeg spurgte så pænt om det "ville være nogen katastrofe hvis hun kom til at sidde et hak længere til højre" - det havde hun så ikke noget i mod - og hun syntes vist også det var lidt morsomt... hvad jeg jo ikke fatter! :blink: ( :laugh::laugh: )

Så var orden genoprettet og jeg kunne reservere min - og Majs - sædvanlige cykler!

Kim har en basis og en øvet om torsdagen - basis betyder så her lidt kortere set - men ikke nemmere :devil: Vi lagde f.eks ud med Armstrong intervaller:

2 min siddende roligt i tempo - 2 min stående pres, 1,5 min siddende roligt - 1, 5 min stående pres, 1 min siddende roligt - 1 min stående pres, 30 sek siddende roligt - 30 sek stående pres. Vi sluttede med Kims enkeltstarts leg. Ny start hvert 2. min. Man køres siddende for fuld hammer - rejser sig op når man vil holde pause inden næste start... 4 runder - i den sidste køre man selvfølgelig hele vejen til mål "Når man rejser sig er alt tabt" som instruktøren altid siger på dette tidspunkt...

2. Time var også ret simpel - kan ikke rigtigt huske intervallerne - men der var noget super tungt imellem - og det har jeg brug for pt. Vi sluttede med "Skiltespurter" Lidt en omvendt version af enkeltstarts legen. Man står op roligt, Kim tæller ned fra 3 min - og så rejser man sig og køre spurt "hen til skiltet" når man vil - og man holder selvfølgelig hele vejen... Maj kom op nogle gange før mig - men jeg indhentede hende selvfølgelig hurtigt og blæste forbi :devil: (Visualiseringer er en herlig ting)

God træning hvor vi fik det hele... "Giv den en ordentlig rørtang" (belastningen) "Det er ikke Forup sommerland" osv.

Kim har fundet ud af at der er 3 ruter til toppen af ventoux "Arne, det er en til mandag, en til tirsdag og en til onsdag..." Hvad har jeg dog gjort da jeg fik ham med på galajen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nå måske jeg skulle skrive lidt mere om træningen i går - nu hvor jeg er kommet mig over mit lille nostalgi trip :bigsmile:

Da jeg ankom i kælderen var Vivs allerede parat på 2. række - men jeg stod over for en alvorlig krise! MIN cykel var reserveret... Mens jeg - forgæves - forsøgte at få Vivs til at få medlidenhed med mig :laugh: , så ankom den formastelige, en sød ung pige... Jeg spurgte så pænt om det "ville være nogen katastrofe hvis hun kom til at sidde et hak længere til højre" - det havde hun så ikke noget i mod - og hun syntes vist også det var lidt morsomt... hvad jeg jo ikke fatter! :blink: ( :laugh::laugh: )

Så var orden genoprettet og jeg kunne reservere min - og Majs - sædvanlige cykler!

Kim har en basis og en øvet om torsdagen - basis betyder så her lidt kortere set - men ikke nemmere :devil: Vi lagde f.eks ud med Armstrong intervaller:

2 min siddende roligt i tempo - 2 min stående pres, 1,5 min siddende roligt - 1, 5 min stående pres, 1 min siddende roligt - 1 min stående pres, 30 sek siddende roligt - 30 sek stående pres. Vi sluttede med Kims enkeltstarts leg. Ny start hvert 2. min. Man køres siddende for fuld hammer - rejser sig op når man vil holde pause inden næste start... 4 runder - i den sidste køre man selvfølgelig hele vejen til mål "Når man rejser sig er alt tabt" som instruktøren altid siger på dette tidspunkt...

2. Time var også ret simpel - kan ikke rigtigt huske intervallerne - men der var noget super tungt imellem - og det har jeg brug for pt. Vi sluttede med "Skiltespurter" Lidt en omvendt version af enkeltstarts legen. Man står op roligt, Kim tæller ned fra 3 min - og så rejser man sig og køre spurt "hen til skiltet" når man vil - og man holder selvfølgelig hele vejen... Maj kom op nogle gange før mig - men jeg indhentede hende selvfølgelig hurtigt og blæste forbi :devil: (Visualiseringer er en herlig ting)

God træning hvor vi fik det hele... "Giv den en ordentlig rørtang" (belastningen) "Det er ikke Forup sommerland" osv.

Kim har fundet ud af at der er 3 ruter til toppen af ventoux "Arne, det er en til mandag, en til tirsdag og en til onsdag..." Hvad har jeg dog gjort da jeg fik ham med på galajen :laugh:

Arne, i skiltespurten startede vi altså med at SIDDE NED og så skulle vi rejse os, når vi "følte for det" (og nogen af os blev siddende :tongue:)

Sorry... men når jeg endelig kan huske noget overhovedet fra hvad vi lavede, så vil jeg osse ud med det :tongue:

Dit ansigtsudtryk, da du så DIN cykel var optaget, var bare guld værd ! det var dybt ærgeligt at jeg ikke havde et fotografiapparat eller lign i nærheden ! :laugh:

Gi'r dig ret - 2. time var megatung, der går mange uger /måneder imellem at mine benmuskler sitrer på den måde de har sitret i går aftes og i nat og her til morgen :crazy: Men godt var det :)

Og..Grumme er en benhård coach - der er no mercy ! så du kan ligeså godt begynde at mentaltræne hen imod de 3 ture til toppen af Ventoux !! :bigsmile: vi skal :cheer: alt vi kan !!

Link to comment
Share on other sites

"Sidste arbejde: 4 min siddende puls 88% eller over - jeg starter tiden når hele første række er på 87% eller over" Sådan sluttede dagens elitetime ved Chris.. og jeg var selvfølgelig en af dem der sad på første... Og nej - ikke noget med vi bare skulle markere - Chris kom skam ned og kontrolerede pulsurene - så første række fik lige ekstra 90 hårde sekunder... I det hele taget fik første række ekstra "opgaver" i dag - men vi kan jo li det :devil:

Timen i dag var uden lange eller mange perioder med 9 tals arbejde - tilgengæld var den næste også uden tidspunkter hvor arbejde under 85% var "tilladt".

Efter en ret kort opvarmning, kørte vi 26 min på 85-88% siddende i et tempo omkring 85-90 rpm - de sidste 2 min fik 1. række "ordre" på at gå på 91%+ :tongue:

Efrter en kort pause skiftede vi til tungt arbejde - til at begynde med 5-6 min stående på 82-85% - så ned og side med ekstra belastning og en intensitetsstigning til over 85% - hvordan vi så skiftede mellem siddende og stående de næste 115 min kan jeg ikke huske... så sluttede vi med de 4 min i siddende tempo som jeg startede indlæget med at fortælle om...

Jeg lå hele vejen i toppen af de udmeldte zoner - lidt over en del af tiden - vil gerne træne min "syregrænse" - og den ligger, på spinningcyklen, efterhånden på 89-92% afgængigt af kadance og position. Jeg endte derfor med et snit på 89%.

Super træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en del at tænke over i disse dage. Livet smider en gang imellem sten ud på ens vej - og nogen gange gør man selv hvad man kan for at snuble.. men det er jo bare med at komme videre... Jeg tog et break i dag fra mine tanker og underkastede min racer ent grundigt eftersyn og rensede bl.a. kæden og smurte alt igen... Jeg har købt en Selle Italia C" Gel Flow sadel på udsag for en billig penge... Egentligt var det min mening at bruge den til spinning... men den så så lækker ud og da jeg ikke er helt tilfreds med min fgamle Max Flite Gel Flow...

Den kom selvfølgelig på. Den er lidt smallere og mere hård end den gamle - og så er den rød - min ynglingsfarve:

gallery_125_888_41011.jpg

Træningsturen - på MAKS

Lidt efter 17 mødtes jeg så med Maj og turen gik ud mod ruten der blev kørt til MOL sommer cup i sidste uge, hvor jeg ikke kunne være med. Vi rullede ruten igennem en gang - og så gjalt det 4 runder. Jeg fik lidt forspring - og så gik den vilde jagt...

Første lille stykke ned a Frederiksborgvej muliggjorde en flyvende start - jeg ramte 42 km/t inden det var til tiil at bremse inden højresvinget... Kollekollevej er ok at køre af... i dag var der bare en detalje... en pæn vind lige i fjæset!!!Især stykket fra F24 tanken og hen til svinget ved Skovlinjen var rent ud sagt modbydeligt i dag.. Skovlinjen var næste strækning - sidevind let ind forfra er næste endnu værre... Det korte stykke af Fiskebæksvej var rent svir! Her klokkede jeg 45.5 km/t på første runde... Det første stykke af Frederiksborgvej tilbage mod start er en lille djævel... egentligt svært at forstå... Det stiger - men ikke specielt meget... men det er nok lidt værre end øjet fortæller en - og så føler man sig svag når det er så hårdt... Jeg måtte helt ned på omkring 20 km/t et kort stykke... Det sidste bid vej af runden forgår for fuld pedal... op mod 37-40 km/t for mig...

gallery_125_888_36049.jpg

Hvor er vores ryttere blevet af?

med_gallery_125_888_45275.jpg

Der var den ene!

Jeg kom rundt på 13 min rent - og var endnu ikke blevet hentet af Maj - det blev jeg dog på vej ned mod svinget DAMM... Lille Maj havde to grandvoksne MTB folk på hjul - så lidt morsomt ud :laugh:

Jeg hang på... jeg taber så 40 meter på svinget alene... dårligere teknik og mere masse der skal acceleres op :tongue: - Det samme skete i næste sving.. Op ad Skovlinjen tabte jeg hende til sidst af syne... Anden runde blev min hurtigste - 12.50.. 3 og 4 blev kørt på 13.26 og 13.14.

Stats:

De 25,4 km enkeltstart

Gennemsnitspuls 87%

Makspuls: 93%

Gennemsnitshastighed 28,9 km/t

Maks hastighed 44,9 km/t

turen var ialt på ca 60 km

Jeg kunne ikke ha gjort det bedre i dag - super træning

Link to comment
Share on other sites

"Hvis i ikke kan få pulsen op på 84% så må I gå uden for og lave noget yoga"

"I have decided to get in shape once more in my life - if you ride with me you will get in the shape of your life"

Chris Macdonald 25/6

2 x spinnning elite med Chris

Progra,et saged øvet først og så elite... Men en time med kun en kort pause, intet arbejde under 82% og 16 min med 9 tals arbejde - det må man vist kalde en eliote og ikke en øvet... Den "rigtige" elitetime var selvfølgelig endnu værre - eller bedre om man vil :w00t:

Jeg var længe om at komme op på niveau i dag - så strengt taget skulle jeg ha været udenfor og lave yoga :blink: - men jeg kom efter det - det var turen i går der stadig bed...

Jeg kan ikke huske så meget om programmerne i dag... men jeg kan da give et eksempel fra elite timen - den "rigtige" af dem!

3 min stående angreb 80 rpm - puls 86-90%

1 min siddende samme tempo og belastning

3 min stående angreb 80 rpm - puls 86-90%

1 min siddende samme tempo og belastning

3 min stående angreb 80 rpm - puls 86-90%

30 sek siddende samme tempo og belastning

4 min stående angreb

30 sek siddende

5 min stående angreb

30 sek siddende

6 min stående angreb...

Gad vist hvad det er Chris vil træne sig op til... At det vil gøre timerne bedre - det mærkede vi i dag!!

Tak tik Kasper for makkerskab på anden time :devil:

Link to comment
Share on other sites

Første lille stykke ned a Frederiksborgvej muliggjorde en flyvende start - jeg ramte 42 km/t inden det var til tiil at bremse inden højresvinget... Kollekollevej er ok at køre af... i dag var der bare en detalje... en pæn vind lige i fjæset!!!Især stykket fra F24 tanken og hen til svinget ved Skovlinjen var rent ud sagt modbydeligt i dag.. Skovlinjen var næste strækning - sidevind let ind forfra er næste endnu værre... Det korte stykke af Fiskebæksvej var rent svir! Her klokkede jeg 45.5 km/t på første runde... Det første stykke af Frederiksborgvej tilbage mod start er en lille djævel... egentligt svært at forstå... Det stiger - men ikke specielt meget... men det er nok lidt værre end øjet fortæller en - og så føler man sig svag når det er så hårdt... Jeg måtte helt ned på omkring 20 km/t et kort stykke... Det sidste bid vej af runden forgår for fuld pedal... op mod 37-40 km/t for mig...

Hvor er det sjovt at læse din beskrivelse af turen. :laugh: Jeg tror folholdene var temmelig identiske på vores tur - måske lidt mere vind fra nord/nordvest, så skovlinjen var ond.

Bakken på Frederiksborgvej synes at trodse fysikkens love... man kan ikke se den går opaf, men der vil bare ikke fart i cyklen. :blink: Jeg tror der må være et lokalt og meget kraftigt gravitationsfelt - nemli'. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Så ligger det fast:

Afgang til Mont Ventoux den 13/7!!

Jeg har ikke endeligt sikret sponsoraftaler - men nogle generøse mennesker - som jeg i forvejen har fået megen anden støtte fra - har spyttet i kassen og sikret grundlaget. De faldt som en uventet gave i dag - jeg er stadig måløs.... 1000 tak! til jer!!!

Jeg rejser afsted med Kim og Maj - bedre selskab kan man ikke få! En drøm er ved at blive til virkelighed. Jeg har haft det bjerg som et fjernt mål i mange år - det sidste år er det kommet farende tættere og tættere på - og nu er det nu!

Dagens træning

90 min elite time ved Kim. Kasper og Maj vart også på første række...

De sidste 52 min:

4 x (2 min stående tungt, 1 min siddende mere tungt, 1 min stående igen mere tungt - 1 min siddende tung overlevelse :devil: )

Lille pause

1 min 30 sek siddende rul - 3 min 30 siddende tempo angreb max effort

1 min 30 sek stående roligt - 3 min 30 sek stående tempo angreb max effort

1 min 30 sek siddende rul - 3 min 30 siddende tempo angreb max effort

1 min 30 sek stående roligt - 3 min 30 sek stående tempo angreb max effort

1 min 30 sek siddende rul - 3 min 30 siddende tempo angreb max effort

Nu dejligt brugte ben! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så ligger det fast:

Afgang til Mont Ventoux den 13/7!!

Hej Arne

Enormt længe siden - men det her måtte jeg reagere på. Stærk beslutning og sikke et mål at nå!

Kørte selv op for 15 år siden. Fra Sault (den lette side), men let var det ikke. Dog heller ikke umuligt, men skal bare nyde at hastigheden giver god mulighed for at nyde udsigten. Der er også god lejlighed til at studere udstyr på de cykler, der overhaler ogf bærer de mange pensionister der også er på vej op!

Når man - til lykke med det du har nået indtil nu.

mvh

Kaare

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Enormt længe siden - men det her måtte jeg reagere på. Stærk beslutning og sikke et mål at nå!

Kørte selv op for 15 år siden. Fra Sault (den lette side), men let var det ikke. Dog heller ikke umuligt, men skal bare nyde at hastigheden giver god mulighed for at nyde udsigten. Der er også god lejlighed til at studere udstyr på de cykler, der overhaler ogf bærer de mange pensionister der også er på vej op!

Når man - til lykke med det du har nået indtil nu.

mvh

Kaare

Hej Kaare - skønt du stadig ser her forbi - og tak for de gode ønsker. Ja den dag skal jeg nok finde mit tempo - og give pokker i at den ene efter den anden køre forbi :bigsmile:

Passer ruten? :w00t:

http://bikelog.dk/loadrutever8.php?id=2069

Hvor ser det bare fedt ud :tongue:

Det er en af rutemulighederne - men vist ikke den klassiske kendt fra Touren - som er den jeg gerne vil køre...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: Spinning på Royal ved Kim Greisen

14 min opvarmning - de sidste 5 min "kvalitetsopvarmning" op til 8 tallet - med 4 stående angreb på 40 sek

Tung serie:

4 x 3 min stående tungt,1 min tungt samme belsatning - ca 60-65 rpm - 1 min siddende uden særlig modstand højt tempo

1 x 3 min stående tungt - 2 min sidende tungt

Temposerie:

1 min siddende roligt eller tempo efter temperement

30 sek stående tempo til 8 tallet (eller mere)

1 min siddende roligt

1 min stående tempo

1 min siddende

1 min 30 sek stående tempo.... fortsatte i samm mønster op til 3 min stående tempo

Jeg har aldrig kørt så tungt som jeg kørte i første serie!! Det hjælper at have et mål lige om snart - 13 dage til afrejse!!

Link to comment
Share on other sites

Cykling 65 km med fokus på bakker :bigsmile:

Dagens rute:

post-125-1214850228_thumb.jpg

Bakker:

De små på Strandvejen

Skodsborgvej

Slotsbakken

Holtebakken

Vasevej

Gells Bakke

Nybrovej (op fra Frederiksdal)

2 timer 20 min - stille og roligt det meste af vejen - fuld gas på bakkerne :bigsmile: (Så man kunne se bevægelse hvis man fulgte mig længe nok med sine øjne :tongue::tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Arne... det lyder helt fantastisk og super lækkert......... :wub:

Eller ren gak gak :laugh:

En velkendt kompetent fysiolog har sjusset lidt på hvad jeg skal præstere i watt... 235-280 afhængigt hvor i området 7-9 km/t jeg ender/kan. At træde det i 3 timer - det bliver.... interessant!!

Link to comment
Share on other sites

Eller ren gak gak :laugh:

En velkendt kompetent fysiolog har sjusset lidt på hvad jeg skal præstere i watt... 235-280 afhængigt hvor i området 7-9 km/t jeg ender/kan. At træde det i 3 timer - det bliver.... interessant!!

Jeg har ikke helt så meget styr på det med watt, men det lyder.... højt! :gal:

Du kan vel ikke løfte sløret for regnestykket der ligger til grund?

Hvis jeg prøver at regne ud hvor meget det skulle koste at flytte dig 1500 højdemeter på 3 timer ender jeg på ca 160 watt, men det er måske også meget rimelig at det er langt størstedelen ift det der kræves til fremdrift og tab til diverse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog udgangspunkt i disse beregninger.

Og sjussede lidt på det:

post-2-1214863625.jpg

Arbejdet til stigning er antaget proportionelt med vægt og hastighed.

Vindmodstand er sat til det halve. Arne kører langsommere, men er større.

Arbejdet til friktion i cykel og mod asfalt er sat til det samme. Arne kører langsommere, men er tungere og har lidt billigere grej.

Total effekt = Friktion+vindmodstand+stigning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mødtes med Signe i spinningrummet på ABC (kan ikke kaldes en sal..) klokken 15.30. Vi kørte så til noget god musik hun havde med i 40 min. Jeg kørte mest tungt 60-90 rpm arbejde lige under syregrænsen.

Efter en lille pause var det tid til Signes basistime.. Der var kun rutinerede folk med - så det var nok nærmere en kort øvet time. Programmet var bjergkørsel - og folket fik at vide at det var "(for)min skyld" :bigsmile: Jeg trådte til - på den time lige over syregrænsen :devil: Alt i alt 80 mins god træning i godt selskab - fuldt op af et tilsvarende :blahblah::blahblah: pas i de bløde møbler!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share