Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Du skal værevelkommen på Gasværksvej lørdag :bigsmile:

Hvad tid?

Edit: ja ok, jeg kunne jo også gide åbne hjemmesiden så. Vil se om jeg har hoved til at kigge forbi til I'eren.

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

MOL dogme ræs måtte vi aflyses i dag... MØGVEJR

Smuttede på Nygårdsvej og snuppede en Anette Berg time -også alt for længe siden... Håbede åpå tung kørsel - og det var der også de sidste 15minutter - inden da -bl.a 5 min stående 90 rpm+... (Anette sagde 4 -men så vist forkert på uret :sneaky2: )..

Nå det var nu spas endda og super træning

I morgen er jeg vikar på Christina Peicks II og I timepå Århusgade -det bliver godt!

post-125-1244573773_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hvis man får spændinger i den ene hoftebøjer, når man kører spinning, hvad kan det så skyldes? Jeg tænker, at sadlen måske har været lidt for langt fremme? Eller måske var det bare fordi, jeg var træt i benene i forvejen, så kom til at sidde at spænde?! Det var den venstre, som også er den strammeste, der irriterede mig lidt i dag. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man får spændinger i den ene hoftebøjer, når man kører spinning, hvad kan det så skyldes? Jeg tænker, at sadlen måske har været lidt for langt fremme? Eller måske var det bare fordi, jeg var træt i benene i forvejen, så kom til at sidde at spænde?! Det var den venstre, som også er den strammeste, der irriterede mig lidt i dag. :dry:

Der er en række muligheder -sadleposition en af dem... teknik stående en anden... Du er jo ikke lige frem tilvænnet - snyd du smutræner inden jeg får lov til at kommandere rundt med dig"!

Link to comment
Share on other sites

Der er en række muligheder -sadleposition en af dem... teknik stående en anden... Du er jo ikke lige frem tilvænnet - snyd du smutræner inden jeg får lov til at kommandere rundt med dig"!

Det var siddende, det var et problem. Det tyder vel på, at det var saddelpositionen, der var den skyldige så? Det var bare lige en gang om uge i tre uger - men jeg tvivler på, at de timer minder noget som helst om dine. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Afløste Christina Peick i dag på Århusgade - en 2 og en 1 time. Jeg havde lavet en ret barsk 2 time -men de åd det rådt - og timen bag efter blev der også kørt igennem... Det er simpelthen bare fedt med næsten fyldt sal af folk der vil køre... Jeg fik selv kørt HELT igennem -Herligt!

Link to comment
Share on other sites

Første dag på Signes kostplan Inaktiviteten i forbindelse med min menisk operation gav et uønsket resultat på vægten -og jeg er sgu stadig noget tungere end jeg vil være... Så nu har jeg et motivation/gensidig støtte samarbejde med ligesindet - begge får vi kost planer af Signe :bigsmile:

Skal La Mamotte 2010 blive andet end en drøm - så er det NU NU NU

Link to comment
Share on other sites

I dag kørte jeg med på den grumme Bagmands (nej ikke Stein Bagger) 90 min elite time. Jeg havde besluttet ikke at gåi rød zone -og det holdtjeg næsten... Og når vi skulle bakke lidt ud -så bakkede jeg en del... Det resulterede i en fin træning som jeg så burde kunne komme moig over inden mine egne 2 timeri morgen på Gasværksvej :bigsmile:

post-125-1244834201_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Kørte en 2 og en en time i dag på Gasværksvej - fint omend ikke storslået fremmøde - men heldigvis gav en god del den gas! Brugte en del gammel musik på 1 timen - blandt andet årets hit... 1972

Det er tilladt at være smagsløs -i små doser!

Jeg kan godt mærke at kalorieunderskudet bider sådan en dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kørte en 2 og en en time i dag på Gasværksvej - fint omend ikke storslået fremmøde - men heldigvis gav en god del den gas! Brugte en del gammel musik på 1 timen - blandt andet årets hit... 1972

Det er tilladt at være smagsløs -i små doser!

Jeg havde jo sådan set på forhånd booket en gæstebillet til kl 11, men så da jeg skulle ud af døren skete der noget mærkeligt og pludselig fandt jeg mig selv udstrakt på sofaen med en kat på maven i stedet... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde jo sådan set på forhånd booket en gæstebillet til kl 11, men så da jeg skulle ud af døren skete der noget mærkeligt og pludselig fandt jeg mig selv udstrakt på sofaen med en kat på maven i stedet... :blush:

Du har chancen igen den 27 :bigsmile: Og sikkert andre steder før...

Link to comment
Share on other sites

Første dag på Signes kostplan Inaktiviteten i forbindelse med min menisk operation gav et uønsket resultat på vægten -og jeg er sgu stadig noget tungere end jeg vil være... Så nu har jeg et motivation/gensidig støtte samarbejde med ligesindet - begge får vi kost planer af Signe :bigsmile:

Skal La Mamotte 2010 blive andet end en drøm - så er det NU NU NU

Det lyder som et fornuftigt skridt. :smile: Og selvfølgelig skal La Mamotte 2010 blive til en realitet! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det fedt at læse, hvor glad og motiveret dy er for instruktør tjansen - eller det lyder i hvert fald til at du er :wink:

Har du lyst til at løfte sløret for, hvad kostregimet indeholder/medfører?

God træning :bike:

Det er sgu fedt at lege instruktør! Jeg giver den fuld gas og nyder det... Ved ikke hvor længe min gamle krop gider eller folk gider den gamle mand... Nuvel - det går jo fint for min gode ven Kurt der er... en smule ældre :tongue:

Kostregimet... Tjo.. Signe laver kostplan for en uge frem sådan ca... Lige nu skal vi finde ud af hvor vi skal ende i indtag per dag... Skal være nok til at jeg klare min hverdag og træning -og barsk nok til et fornuftigt vægttab... Lige nu ligger jeg på 2000 kcal på ikke træningsdage -og mere på træningsdage -men ikke "fuld kompensation" nødvendigvis.

Og nej - gider ikke noget med tal iøvrigt her lige nu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var dejligt at se dig idag..og fedt at læse om alle de gode nyheder :bigsmile:

Du ser mig som sagt snart på cyklen igen, skal lige have overstået en eksamen og så skal den stå på en hel masse spinning i løbet af sommeren. :biggrin: Vi ses! :)

Link to comment
Share on other sites

Det var dejligt at se dig idag..og fedt at læse om alle de gode nyheder :bigsmile:

Du ser mig som sagt snart på cyklen igen, skal lige have overstået en eksamen og så skal den stå på en hel masse spinning i løbet af sommeren. :biggrin: Vi ses! :)

Det vil jeg se frem til at du gør til virkelighed - og ja dejligt at du lige dukkede op der i Irma :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen -mon nogen snart kan huske mig som andet end den sureMOD der dukker op og vifter med pegefingeren... :cool: (Ikke at jeg har været meget aktiv der heller de seneste måneder)

MEGET er sket:

Mit knæ er efterhånde så velfungerende som det nok kan blive. Slidgigten er der jo - men menisken blev jo fixet - og selvom jeg nåede at blive skeptisk i tiden efter operationen - så må jeg nu sige at det har hjulpet!

Jeg er blevet uddannet spinninginstruktør hos Fitnessworld - og er efterfølgendeblevet ansat. Det er SJOVT! Nuvel - der har været gange hvor enkelte har set meget skeptiske ud da de så den der halvgamle halvfede mand på podiet - men efter timerne har de så set anderledes ud :bigsmile:

Jeg køre hver torsdag på Vesterbrogade(Scala) og hver anden lørdag formiddag på Gasværksvej -samt en masse vikartimer rundt omkring. At jeg har diskuteret spinning i så maneg år - og har så mange gode instruktører i vennelkredsen er jo en kæmpe fordel. Jeg er så igang med at findpudse MIN stil og opbygge et publikum - det kan KUN blkoive endnu bedre :devil:

Jeg har kørt timer torsdag, fredag og i dag -og har liiiige en dobbelttime på Århusgade i morgen :)

Må man spørge hvordan det kan være at du med din ekstreme spinningfrekvens + gastric bypass stadig, med dine egne ord, er halvfed? Er det ikke meget svært at indtage så mange kcal når mavesækken er så lille?

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge hvordan det kan være at du med din ekstreme spinningfrekvens + gastric bypass stadig, med dine egne ord, er halvfed? Er det ikke meget svært at indtage så mange kcal når mavesækken er så lille?

Det må du gerne spørge om...Ikke at jeg egentligt orker at bruge lang tid på det - jeg vil hellere se frem... Men here goes:

Gastric Bypass patienter bliver sjældent super slanke mennesker. . De/vi får et væsentligt vægttab - det har jeg unægteligt også fået (!) helvedes til forskel på nu og da jeg var på 185 eller bare de 165 jeg var på da jeg blev godkendt til GPY). GPY patienter taber sig gennem det førse år - og stabilesere sig efter et tab på 40-50% af overvægten - det er den aktuelle forventning og erfaring.

Det er kollosalt nemt at indtage for mange kalloriere stadig. Sukkerholdige drikke og energitætte ting - så kan man sagtens tage på efter den tur - nemt. Nu får de fleste nemt det man kalder "Dumping" efter en GBY hvis de indtager sukker eller fedt i mængder... nogle kan slet ikke tåle så meget som en vingummibamse. Det har jeg haft det "nemt" med - forstået som jeg har haft en høj tolerance sammenlignet med de fleste efter en GBY... Det lader til at være slut -jeg havde et eller to tilfælde den første lange periode - nu får jeg det let -og det er måske meget godt! (

Der er mange gode grunde til at vægtabet ikke bare fortsætterlet og ubesværet - nogle dokumenterede -andre sandsynlige... Jeg har stadig det samme antal fedtceller,de forsvinder ikke! De bliver mindre... Meget tyder på at fedtceller der har været store fortsætter med at "skrige" på foder... Der er en række forhold er gør at det ikke er nemt... de forhold der også gjorde det meningsfuldt at få en GBY i første omgang...

At jeg for nylig har taget lidt på (nogle kg -ikke voldsomt) -det er sandt - det skete så i en periode hvor jeg var inaktiv oven på et knæoperation -og i øvrigt ikke lige havde den bedste periode... Lad det nu ligge..

Alt i alt er jeg tilfreds med hvad jeg har fået ud af min GBY -men ikke endeligt tilfreds med hvor jeg er. Men for helvede hvor er det utroligt at jeg, den tidligere SMÆKFEDE Arne i dag er ansat af en fitneskæde som instruktør og forbillede... det synes jeg sgu er ok gået! Og så gider jeg ikke stå mere til regnskab nu du :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se du har gang i din log igen :bigsmile:

OG super du nyder din undervisning :wub: - har jo prøvet at køre med på en time med dig på podiet og det var super :devil:

Tak du - fornøjelsen var helt påmin side - og jeg er bedre nu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt er jeg tilfreds med hvad jeg har fået ud af min GBY -men ikke endeligt tilfreds med hvor jeg er. Men for helvede hvor er det utroligt at jeg, den tidligere SMÆKFEDE Arne i dag er ansat af en fitneskæde som instruktør og forbillede... det synes jeg sgu er ok gået! Og så gider jeg ikke stå mere til regnskab nu du :bigsmile:

Dejlig læsning... vi må lige finde ud af noget på den anden side at mit Ventoux (afleverer 26. juni) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig læsning... vi må lige finde ud af noget på den anden side at mit Ventoux (afleverer 26. juni) :smile:

Ja tak! Tænker jo på jer hver gang jeg er instruktør på Gasværksvej... Stedet hvor vi klynkede i fællesskab! SUPER med din aflevering :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en enkelt eksamen at afvikle i dag på RUC. Cyklede der ned i småkraftig modvind i formiddags. Nu ganske herligt selv om vinden gjorde at jeg lå på 24-27 km/t det meste af vejen.

Her til eftermiddag gik det hjemad - med nogle afstikkere omkring små byerne mellem Roskilde og Glostrup -over stok og sten med 34-43 km/t.

Ialt 72,4 km - dejlig dag på cyklen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share