Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Signe fik heldigvis lokket mig til styrke i dag - tak du! :bigsmile:

Lagde ud med dødløft og fortsatte med en arms rows, db skulderpres, Pull Over, Hammer curl :crazy: incline db pres og noget fransk pres som jeg sjuskede lidt med...

Link to comment
Share on other sites

En lille ufrivillig pause...

Jeg var til lasse Traff spin sidste mandag - ganske fornøjeligt - selvom det var en af de dag hvor Lasse tale FOR meget

Jeg kunne ikke rigtigt komme igang og følte mig lidt skidt... måske var der allerede gang i det interne stormvej min krop kom ud i dagen efter!

Tirsdag den 28/7 -8.30 - ligger i min seng og spekulere på om ikke det er dagen hvor jeg skal ud og rulle på raceren... skal nå en del andre ting også...

Tirsdag den 28/7 - 8.35 - helvede bryder ud i min mave... min første tanke er at det er galdestensanfald igen...

Tirsdag den 28/7 - 13.00 - mange piller senere - intet bider på mine smerter... Melder omsider fra til styrke og spin med Signe... Hun bliver ved med at sioge jeg skal søge læge.... Ååååh det er så besværligt...

Tirsdag de... ja I ved hvilken dag nu... 15.00 - går op formig at min læge har åben konsultation fra 16... Bestiiler en taxa og kommer afsted... i hvert eneste sving og over alle bump er jge tæt på at være sikker på at jeg skal dø... næsten...

16.10 - sidder i taxa på vej mod Bispebjerg hospital - min læge nåede meget hurtigt til den beslutning... Jeg kom ind af føren.. "Arne hvad er det der for noget - det ligner ikke dig at se sådan ud - den er da vist helt gal..."

16.30 - bliver lagt i en seng - ryger hurtigt til CT Scan... Venter.... De er bekymrde over et meget højt blodtryk (220/115 og en meget lav puls på ned mod 30-32 - får "påmonteret" EKG som sender data videre via mobiltelefon til hjerteafdeling...

Kan ikke huske tider derefter... Men den ørste tarmkirug kan ikke s på scanningen hvad der er galt... Han siger der er et område med "Meget luft og noget udspilet"... men det er nok ikke det (JERK)

Enden på det hele bliver at de om aftenen køre mig over på hjerteafdelingen....

Efter nogle timer kommer der en læge ind... arogant stodder ... "ja jeg forstår jo ikke at du er placeret på en højtplaceret hjerteafdeling" sioger han... Nå... skal forventer du nu at jeg sige undskyld? tænker jeg - jeg har pisse hamrende ondt og er ikke så kampdygtig.. Høre ham tale om at sende mig hjem - fordi han jo ikke kan finde noget galt (ud over at jeg jo "siger" at det gør ondt)... Han r tæt på at sige at jeg er en hysterisk simulant... STODDER...

Den super søde sygeplejeske kommer ind... høre hvad jeg har hørt og smutter ud med en forsikring om at jeg ikke ryger hjem før der er fundet en forklaring...

Lidt efter køres jeg igen gennem tunlerne under hospitalet tilbage til mave/tarm kirugerne... Signe det søde væsen er kommet for at se til mig... Hun når lige at sætte sig og så ryger jeg til ultralydscan.... den læger der laver den siger at mine galdesten ligger pænt og der ikke er noget med galdblæren... Det her er ikke sjovt mere - smerterne bliver værre og værre... er tæt på at ville akceptere øjeblikkelig dødshjælp...

En ny læge komer ind noget senere... "Nu skal du høre - du har tarmslyng - det skal vi ha fikset i aften/nat"... det er vist bagvagten - som kan finde ud af hvad et stykke opustet stykke tarm på en tidligere maveopereret betyder... Lettelsen over en forklaring er stor... og efterhånde hart de givet mig så meget morfin (40 mg i sidste runde - og nu på den anden side af 60 i alt - at det begynder at gøre en smule forskel...

Stemningen på operationsstuen er afslappet og proffesionel - jeg føler mig i gode hænder... Jeg suger ilt fra en maske i 4 minutter og så siges der godnat... altid en mærkelig ting - jeg bliver ikke angst - det er bare mærkeligt... Som de andre gange har jeg en underlig drøm som ikke kan beskrives... forgår i langsomt tempo... Kommer til overfladen.., får starks at vide "du er blevet opereret for tarmslyng og det gik godt"... Kan mærke jeg stadig har ting og sager i halsen... men det kommer ret hurtigt ud...

Jeg er lynhurtigt meget frisk... Klokken er omkring 02.00 og jeg snakker og snakker... Fortælle den søde sygeplejeske alt om spin og det at være instruktør og alt muligt andet... Hun formår at virke reelt interesseret - og hvem ved - måske er det det mest opløftende hun kommer ud for på den lange vagt...

Kommer på afdeling... skal tisse... får en kolbe men må op og stå - gør jeg så... Mærker konsekvenserne af at havet haft kateter indlagt... Det gør ondt - men slt slet ikke som få timer før...

I går kom jeg så hjem igen...

Tak til jer der så forbi, sendte besker på¨telefon og Facebook - dejligt at kende så mange dejlige mennesker.....

I denne uge har jeg så fået at vide hvad der er fat med min søster - det bliver , rettelse det er allerede, en barsk rejse hun er ude på - men hun har en chance og hun er fandens sej!

Link to comment
Share on other sites

Sådan en dag som i dag - mod slutningen af sommeren - er det ret træls ikke at kunne suse derud af på raceren!!!!

Det skrider fremad med helbredelsen. Mit mavetarmsystem har haft svært ved at komme tilbage i fuld funktion. Har haft dage hvor det indre tryk bare byggede op og op... Nu er er det til at håndtere... har nogle små korte smerteture ind imellem

Jeg træner igen første gang på lørdag - hvor jeg har time på Gasværksvej - men kommer til at sige at det nok ikke lige er min egen kørsel folk skal hente energien fra...

Jeg har fået et ok skema på efterårsprogrammet. den introtime jeg har taget ved jeg ikke med - men måske er det skide sjovt...

Programmet fra 1/9:

Mandag: Introtime

Tirsdag: Morgentime klokken 7 - en 1 time

Hvern anden onsdag 7.35 - morgentime på Lygten for lukket hold

Lørdag: 2 og 1 time fra 10

Søndag 15.30 - Pulstime - ny timetype i Fitnessworld

Hvor intet nævnt på Gasværksvej

Vægttabet går rigtigt godt - de første minus 10 i denne omgang er ikke langt væk! Bare genialt at have Signe i mit ringhjørne!

Link to comment
Share on other sites

COME BACK! HURRA!!

Centerelederen fra Nimbusparken - et sted hvor jeg er blevet behandlet rigtigt godt - ringende i går aftes og manglede en instruktør til i dag. Den snuppede jeg så. Ret stille og rolig time skulle der il til det publikum - hvilket jo nærmest var genialt. Køret lige lidt en 30 min tid inden for lige at mærke hvor jeg er. Gik fint. Skal dog passe på at operationssårenne ikke får gnaveskader fra cykeltøjet.

I morgen formiddag skal der nok lidt mere til på Gasværksvej!

Link to comment
Share on other sites

Hvor godt at høre at du er igang igen :bigsmile: Jeg kigger forbi til en tirsdagtime for nu er min ferie ved at være forbi og så skal træningen til at passes ind i forhold til arbejde og så står den jo på spinning igen.

Glæder mig til at prøve at køre med dig

Link to comment
Share on other sites

Hvor godt at høre at du er igang igen :bigsmile: Jeg kigger forbi til en tirsdagtime for nu er min ferie ved at være forbi og så skal træningen til at passes ind i forhold til arbejde og så står den jo på spinning igen.

Glæder mig til at prøve at køre med dig

Ser jeg frem til :bigsmile: - men som skrevet først fra september :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - min faste time på Gasværksvej - godt besøg i varmen - men alle havde det svært... fugtigt og varmt...

Program (som tænkt - lidt vanskeligheder, herunder en strømsvigt ændrede det lidt)

11 min opvarmning - sluttende med 3 min stående pres til DADs "Bad Craziness" - lagde ud med 4 min Enio Moricone spagettiwestern musik fra "The god the bad and the ugly" og "For a few dollars more" :w00t: Mellem Moricone og DAD var det "And end have a start" med Editors

Pausemusik 90 sek - "Soul limbo" - Booker T and th MGs

Første serie:

3 x 5 min efter mønsteret 50-10, 45-15, 40-20. 30-30 og 20-40 Første 5 min: Siddende enkelttakt -siddende mellemakt.Anden 5 min runde: stående enkelttakt - siddende mellemtakt. Sidste 5 min: siddende mellemtakt -stående mellemtakt. Intensitetet op hver runde - fra let anstrengende til meget hårdt arbejde i det stående.

Musik: Mix fra Friskey Radio - "Marcus Schu November 2006 -elemental underground"

Pausemusik 90 sek - "Green Onion" - Booker T and th MGs

Anden serie - præcis som første de første 15 min - derefter 1 min siddende meget rolig enkelttakt - og så godt 5 min stående klartring ved behersket intensitet

Musik - Metallica: "The day that never comes" (5 min), Suicide and redemtion (10 min) og "nothing else matters".

I dag kørte jeg så på Nimbusparken - publikum er ganske anderldes (men lige så dejligt!) der - og det se på musikken:

10 min opvamning - med 4 sange fra 4 årtier:

Booker T and the MGs "Soul limbo" - 60 erne

Hot Butter "Pop corn" - 70´erne

Kim Wilde "kids in America" - 80' erne

DAD "Bad Craziness" - 90' erne

Første serie: 9 min til "Southern sun" Dj Tiesto remix af en Okenfold ting. Siddende tempo/stående enkelttakt - 2.15-45, 1.45-2,15 og 1 min- 2 min

Anden serie:

1 op -1 ned - 1 op enkelttakt ("Green onion)

delt i 3 hold - hvert hold køre 20 sek FULD HAMMER - 3 gange i alt (Aretha F "THINK")

3 min roligt siddende (Blues Brothers "Theme from Rawhide")

Samme hold - igen 3 x 20 sek (Blues Brothers og Ray Charles "Shake a tail feather)

Sidste serie: 11 min enkelttakt - 6 min med skiftende siddende/Stående - 5 min stående - sidste 2 min ANGREB (Dire Straits "Telegraph Road" - løftet fra 121 BPM til 126 BPM)

Bruget lidt af Soul Limbo som pausemusik mellem alle serier

Der var ikke vildt mange sådan en varm søndag med vikar - men dem der var kørte super godt og gav den gas - dejligt!!!

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget sjusk - var så optaget af at skrive programmer at jeg ikke fik med at det også blev til små 50 km på raceren i dag - planen var lidt mere - men kunne mærke at det var hvad der var til i dag - er ikke HELT tilbage endnu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Super musik - kan specielt godt li' din "pausemusik" :)

Tak Lars - ros fra en mester ud i spinmusik er der sgu noget ved

Jeg har "altid" (alle få måneder) indlagt særlig pausemusik - der skal være flow i timen og ingen små pauser mens man finder næste nummer på samme CD eller skifter. Kræver så bare at jeg har styr på tid og intervaller! Det er ikke en kritik af andre der gør det anderledes - det er bare det som fungere for mig!

Troede at jeg ville komme til at lave programmer som jeg så skulle finde musik til... Jeg vil ikke sige det er blevet omvent... men det er ofte sådan at jeg tager udgangspunkt i hvilken slags musik jeg har lyst til at spille...

Link to comment
Share on other sites

Troede at jeg ville komme til at lave programmer som jeg så skulle finde musik til... Jeg vil ikke sige det er blevet omvent... men det er ofte sådan at jeg tager udgangspunkt i hvilken slags musik jeg har lyst til at spille...

Det er præcis sådan jeg også har (fået) det. Først og fremmest musikken.. så skal programmet sgu nok passes til... :)

Link to comment
Share on other sites

Spinning uden luft...

Nej det er ikke fordi der manglede udluftning i salen... Jeg kørrte på Lygten (Nord Vest) og det er en fin fin sla- på trods af at der næsten var fyldt... Det er mere at jeg naturligt nok ikke kan det samme som inden operationen ... endnu... Tabte luften et par gang i dag... Nå men bortset fra et uheldigt hak i musikken lige som vi skulle rukke det sidste min - så gik det fint nok...

Brugte samme CD som i lørdags - men første 15 min serie var lidt anderledes. 5 x 1 min skiftevis stående/siddende og så en runde Armstrong intervaller: 2 min siddende toligt - 2 min stående angreb, 1,30 stående roligt - 1,30 siddende angreb, 1 min siddende roligt -1 min stående angreb, 30 sek stående roligt - 30 sek siddende angreb. Ellers som i lørdags.

Fik hilst på - og sludret med - Nips - hyggeligt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fik hilst på - og sludret med - Nips - hyggeligt :bigsmile:

Meget - tak for besøget! Og jeg skal klart køre med på et af dine hold en dag, det så ud som om de fik lov at svede godt igennem... :laugh: Der var et par stykker der så temmelig desperate ud da jeg var nede at lure på jer. Dejligt!

Link to comment
Share on other sites

Meget - tak for besøget! Og jeg skal klart køre med på et af dine hold en dag, det så ud som om de fik lov at svede godt igennem... :laugh: Der var et par stykker der så temmelig desperate ud da jeg var nede at lure på jer. Dejligt!

Ja du skal da så :bigsmile: Bliver NEMT fra september... får rigtigt mange timer... Hver mandag (2 timer), hver tirsdag morgen, hver anden onsdag morgen, hver torsdag (2 timer - fra den 10), hver lørdag (2timer) og hver søndag :devil:

Nå træner ham Arne slet ikke? :tongue::blink:

Jo jo da!

Onsdag: Vikar på en "2" time i Gentofte - fik en lille cykeltur på raceren på vejen der ud også - bare 20-25 km :bigsmile:

Torsdag: En "1" time i Nimbusparken - skal køre der hver torsdag fra nu af. Der er ikke mange på timerne derude endnu - nyt center - men Centerchef Camilla VIL have fyldte hold hver dag - den indstilling synes jeg jo er herlig - så det projekt må jeg bare være med i :bigsmile: Fra 10/9 bliver det så en "2" time (hårdste time vi har i kæden) efter fuldt af en "quick" time - en 1 time på 30 min til de travle... Torsdag havde jeg Signe med i salen. Det er jo dejligt og jeg fik en konstruktiv feedback

Fredag: Cyklede med Signe her til morgen. Vi skulle ud og prøve bakken på Høje Sandbjergvej. Den er lang (75om) og passende stejl (4-9%) - men desvære er asfalten alt for ringe - så det blev kun til en tur... Så cyklede vi over til Slotsbakken... Jeg blev en smule dårlig på 3 tur op - det begyndt at nive i operationsaret.. siddende tung klatring er måske heller ikke det bedste når jeg pt ikke må løfte mere end 8-10 kg... Så efter det trillede vi hjem. På Strandvejen fik jeg lyst til at give den gas.. Lagde mig i front med 30-36 fra lige efter Skodsborgbakken og ind til Hellerup... 80-85% på pulsen så ikke vildt - men dejligt. Ialt ca 56 km fik vi kørt.

Link to comment
Share on other sites

I dag rullede cyklen til Frederiksberg Svømmehal... ikke fordi jeg skulle svømme - det overlader jeg til alle de der trifolk jeg kender - og nu også spock... Nææ jeg skulle til spinning - SURPRISE!

På Podiet: Catherine Marsal-Cook - sej kvinde - dejlig person og en forygende atlet. 4 x verdensmester på cykel - 1 x timerekord på bane og med ved 3 eller 4 Ol. Hun kan noget med at sætte en stemning og savner man inspiration skal man bare se op til Cat - den cykel for TÆSK!!!

Jeg kørte med på 2 timer... Simple og stenhårde. Dejlig træning og jeg blev kørt i hegnet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share