Vægtforøgelse efter diæt


BBH.
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål angående min vægt.

For 1 1/2 år siden gik jeg på diæt hvor jeg tabte ca 30 kg. Jeg har nu brugt et halvt års tid på at bibeholde min vægt, hvilket også er gået udemærket.

Jeg kan dog ikke forstå at hvis jeg f.eks tager 2 uger fri hvor jeg går i byen, spiser rimeligt usundt, men holder kosten rimeligt i hverdagen. Jeg lever nok som normale mennesker gør i hverdagen med varmet aftensmad osv. At jeg så kan tage helt op til 4 kg på. Kan det virkelig være mine klykogen depoter der er så udtømt, at de suger så meget til sig, eller hva sker der?

Håber i kan hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Det kan jeg også - det er INTET problem.

haha, prøvede at gøre op i kalorier sidst jeg gjorde det bare for at se hvad det giver i sidste ende, og en off-dag med en aftenpizza, få måltider hvor blodsukkeret 'spiker' efter måltider og lidt slik, ligger man hurtigt 2500-4000 kcal over BMR. Nogle af os er vel bare ikke så heldige hvad angår forbrændning....

Edited by Christian_d
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu da trals, hvor meget af det tror du er fedt i forhold til væske? Man kan da ikke opbygge 4 kg ren fedt på 14 dage, med mindre man går fuld stændigt amok.

4kg fedt = 28000kcal, dvs. 2000kcal pr dag for meget i 14 dage.

Med en veludviklet sans for grovædning, så skulle det nok være muligt.

Uanset hvad, så er det jo mildt sagt svært for os at vurdere hvad den præcise fordeling er i dit tilfælde.

Hvis du pt holder vægten vil dine glykogendepoter næppe være på lavt niveau, så de kg du tager på lige når du starter sådan en "usund periode" vil være pga selve den ekstra føde i systemet og det væske der bindes i den forbindelse.

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: der skal ikke meget til at komme 2k over hvis man ikke bruger det mellem ørerne... Men jeg vil skyde på de par gange det er sket, så er det 80% fedt og 20% væske.

:crazy: 350 kcal i 100gr vingummi. en pose samt en stor portion koldskål UDEN noget i på en offdag og du er næsten 2000kcal over. der skal ikke meget til.... :nonono:

Efter jeg er begyndt at tælle kalorier ser jeg pluselig tingene i et helt andet lys... Ved ikke om det hjælper. Men de usunde perioder bør være på dage hvor man virkelig bestiller noget istedet for fx søndag - så er det ikke helt så slemt... Med Maxpowers mere veldokumenterede indlæg syntes jeg egentlig det lyder meget rimeligt...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

I mine øjne findes der ikke noget der hedder diæt. I hvertfald ikke én der virker. Hvis man ønsker at tabe sig og bibeholde den "lave" vægt, er der kun én vej - vedvarende livsstilsændring. Der er ikke noget der hedder" nu holder jeg pause" eller lignende! Det eneste der sker at man tager på igen - det er sikkert og vist.

Blot et godt råd fra en der har prøvet det hele ...

Se evt. xxxxxxxxxxxxx for mere info og motivation

Edited by Arne
Linket var til en lødig side - men kommerciel - derfor ikke efter reglerne for dette board
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share