1 og 2 punkts test på konditions maskine uden watt måling


RuneB
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen. Mit første indlæg. Er meget imponeret af forummet, har været meget anvendeligt.

Til mit spørgsmål:

Jeg er i den situation at jeg skal test en række folk på konditions udstyr (elipse trainer, kondi cykel) uden watt værdier... Der angives kun RPM (rates per minut) og lvl belastning (lvl1-20). Jeg ønsker at bruge sub max tests og ikke watt max tests. Målingerne behøves ikke at være specielt præcise, bare anvendelig og med mulighed for sammenligninger fra gang til gang... Nogen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen. Mit første indlæg. Er meget imponeret af forummet, har været meget anvendeligt.

Til mit spørgsmål:

Jeg er i den situation at jeg skal test en række folk på konditions udstyr (elipse trainer, kondi cykel) uden watt værdier... Der angives kun RPM (rates per minut) og lvl belastning (lvl1-20). Jeg ønsker at bruge sub max tests og ikke watt max tests. Målingerne behøves ikke at være specielt præcise, bare anvendelig og med mulighed for sammenligninger fra gang til gang... Nogen ideer?

Hej RuneB

En anden mulighed er, at anvende samme arbejdsbelastning (level og RPM) hver gang. Efter en træningsperiode skal arbejdspulsen være lavere.

Eksempel:

Test 1: Level 8, 80 RPM - puls 165

(træningsperiode)

Test 2: Level 8, 80 RPM - puls 158

Varm godt op før hver test og husk, at testen skal være tilstrækkeligt lang til at pulsen har fundet et stabilt leje, 8-10 min. er tilpas.

For dem, der er i lidt bedre form, kan du evt. bruge flere arbejdsbelastninger, f. eks.:

Level 8 + 9 + 10, alle med 80 RPM, hvor de tre ture f. eks. går fra let til moderat og hårdt arbejde.

Kombiner gerne med 789's forslag om at tjekke pulsfald, enten til de nævnte 80-120 (samme hver gang) eller ved at tjekke pulsen 1 min. efter arbejdets afslutning.

mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share