QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Mandag

Var mere eller mindre klar til at gå i seng i går aftes kl19 af en eller anden grund :blink: og på trods af en lang og god nats søvn var jeg stadig træt i morges. Det blev ligesom ikke bedre i løbet af dagen, og slet slet ikke efter 2 timers erhvervsøkonomi undervisning efter arbejde. Så i dag har været en af de (meget sjældne) dage hvor jeg virkelig skal samle alle mine mentale krafter og tage mig sammen til træning. Tog på FDK Falkoner Alle.

Opvarming: en masse z-health m.v.

Back squat

30kg, 5

40kg, 5

50kg, 5

52,5kg, 5, 5 sæt (PR)

Formen var ikke god på alt - mangel på fokus, ikke styrke

Military press

20kg, 5

30kg, 6, 3 sæt

32,5kg, 4

32,5kg, 3

DB Rows

26kg, 8/8

28kg, 8/8

30kg, 7/7 (PR)

supersættet med

Lateral raises

2x6kg, 6/6, 3 sæt

Incline DB BP

2x15kg, 8, 2 sæt

2x17kg, 8

En masse skulder tam-tam

C2-helvede

30s:30s intervaller, 130-136m, x15

:crazy: :crazy:

Puke-faktor på vej op ad FDKs mange trapper på vej ud efter bad m.v. er klart højere end C2. :smile:

God træning taget energiniveau i betragtning.Er ikke friskere nu end før.

Denne uge bliver rimelig cardio-agtig, mangler 1,5kg hvoraf mindst 1kg er ekstra væske til et lille stævne på lørdag. Regner med at fredag bliver ingen/lidt mad + sauna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag

Fantastisk energiniveau hele dagen, fuldstændig i modsætning til i går!! Tog til HardCore i FDK ABC. Guarden lagde ud med at annoncere vi skulle køre SSST. Det fik mig til pludselig at skifte mening omkring mit meget høj energiniveau! :wink:

Z-health, swings, high pulls m.v. som opvarming. Så videre til det rigtige:

SSST

12kg, 282 reps (PR) :superman:

Valgte at tage 12'en og ikke 16'en. Lagde godt ud med at køre 30 i minuttet de første 5-6 minutter, men kunne ikke det tempo hele vejen igennem

Sandbag TGU + lunges

20kg, blev nok til 7-8 per side

KB

Front squat - 12kg+16kg, 5

supersættet med

Windmills - 16kg, 2/2, 2 sæt

..2 runder

Rimelig hård time, men gik super i dag. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

edit: dobbeltpost

@linis

Tak. 125kg har jeg skrevet som mål. Uspecificeret om det er almindelig eller sumo, men det er i hvert fald meget tættere på ved sumo.

Så tror jeg vist der er ét nytårsforsæt du snart kan prikke af som afklaret :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Manglende log opdatering betyder ikke inaktivitet...

Ja, selvom loggen har stået stille i en uges tid så betyder det slet ikke at jeg har! Men den sidste uges tid er gået mest på grappling træning som jeg ikke logger så meget af mere. Jeg havde ugen før besluttet mig for at stille op til et stævne i Sverige - ikke noget stort, og ingen kvinder tilmeldt så jeg tog min chance hos mændene i -65kg Advanced. :superman: Vægten bøvlet en del sidste uge og min krop lavede sådan en "nu-hvor-der-skal-smides-lidt-binder-jeg-ekstra-væske". :dry::mad: Så ons-tors-fre var kcal nede på et minimum (nogenlunde solid frokost og ellers bare en smule snacks og nogle shakes), og fredag blev det til en lille saunatur for at komme af med 1kg.

Efter 300km tidlig lørdag morgen kørsel gik indvejning fint, var på 64,3 og derfor forholdsvis langt under grænsen. Den næste time blev brugt på at fylde godt på med kcal og kulhydrater. :4mewantfood: :4mewantfood: Vi var fire fra klubben, jeg var eneste instruktør med og de andre tre var begyndere, så tiden gik med at løbe rundt og støtte dem så meget som muligt i deres opvarmning osv, at være i hjørnet for dem, og samtidig selv prøve at varme lidt op og holde øje med hvornår jeg skulle kæmpe. Så blev det min tur, mødt en fyr som jeg med det samme kunne mærke jeg havde gode chancer i mod, men var ikke nok "på" så jeg kom en smule bagud fra start. Efter to min sat jeg tempoet op en del og begyndte at presse ham ret meget - desværre blev jeg lidt for ivrig i min brydning, og havnet i en guillotine (choke)! Æv æv - var godt irriteret på mig selv bagefter. Set fra en positiv side, så gør jeg i hvert fald ikke den fejl igen, og jeg følt mig ellers rigtig godt med både teknikmæssig men også styrkemæssig i mændenes kategori. :smile::w00t: (næste gang så tager jeg dem!!)

Da vi var ved at tage hjem igen, blev jeg lige pludselig kaldt ned til en kamp i den åbne vægtklasse (hvor man kæmper på tværs af vægtklasserne) - som jeg havde bevidst meldt fra! Men tænkte jeg kunne lige så godt se hvem det var og tage en kamp til hvis han ikke var for stor, bare for sjov. Det viste sig at være en på ca. 75kg, så jeg sprang ud i det uden opvarmning eller noget. Det gik meget bedre end første kamp, han var møgstærk(er) men jeg var godt med hele kampen igennem og tabte kun med to point. :smile:

At kæmpe mod folk der er noget stærkere har dog sin pris, og jeg har været maks øm i traps/nakke hele dagen søndag og i går. Det har selvfølgelig ikke afholdt mig fra at træne, vores organisations chefinstruktør er endnu en gang på besøg i Malmø og holder seminar denne uge t.o.m. onsdag, så træningskvoten bliver fyldt op med det. :bigsmile: Det ligger lidt sent om aften - kl20-22, så jeg håber på enten i dag eller i morgen at snige en lille ekstra træning ind om eftermiddagen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Planlagde at tage en lille omgang styrketræning efter arbejde, bare for at holde det en smule i gang. Den lille omgang blev til lidt større end var tiltænkt, med det resultat at jeg er nu er ret træt og skal have 2 timers BJJ om snart.

Back squat

30kg, 5

45kg, 5

55kg, 3

57,5kg, 3

60kg, 3

supersættet med

DB Rows

26kg, 8/8

28kg, 7/7, 2 sæt

Dårlig omgang squat - løbesko + ustabile knæ fra gårsdagens grappling.

Dødløft

60kg, 5 (a)

80kg, 3 (a)

90kg, 3 (a) + (s)

100kg, 3 (s)

90kg, 3 (a)

100kg, 3 (s)

supersættet med

Dips

7, 3 sæt

Bænkpres

30kg, 6

40kg, 4, 2 sæt

42,5kg, 4

Pullups

2, 3, 3

+ skulderrehab tam tam og knæstabiliseringsøvelser.

Løb

11,5km/t-13km/t, 10 min

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Er SÅ SÅ SÅ SÅ træt af småskader kommer i vejen for min træning hver gang jeg er kommet ordentlig i gang!!

Lige da jeg skulle i seng tirsdags mærkede jeg noget hold/ondt i lænden. Onsdag morgen var ikke bedre, og at sidde på arbejde fra ikke sjovt. BJJ onsdag aften blev begrænset til en meget lille smule let sparring, kun fordi det var sidste dag med seminar i Malmø. Torsdag var jeg forbi en omgang osteopat-behandling der hjalp på det, så i dag havde jeg det bedre, men stadig ikke super. Det blev til omgang let disko træning og cardio nede i Novo's lokaler.

DB Incline BP

14kg, 8/8, 2 sæt

16kg, 7/7

DB Skulder pres

14kg, 6/6, 3 sæt

BB Bænkpres

30kg, 8

40kg, 5

40kg, 4

40kg, 5

42,5kg, 4, 2 sæt

Military press

30kg, 5, 3 sæt

C2

2000m, 8:45

2000m, 8:25

Crosstrainer

10min

Håber på noget kettlebell træning i morgen, og grappling søndag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Ryggen bøvler stadig men lidt bedre. Kørt nogenlunde godt med i 2 timers træning, også til en del af sparring. Hoppede ned i Crossfit nedunder til lidt let træning.

Dødløft - almindelig

55kg, 5

75kg, 5, 6 sæt

Holdt det bevidst på meget lav kg men det føltes fint i ryggen

Pullups

5, 4, 3, 2, 1

Ring dips

3, 3 sæt

4

KB Snatches

16kg, 127 på 5 min, vist (PR)

Udover det en masse KB leg - 2HAH med 2x16kg, nogle snatches med 24'en, TGU med 16 og 24, og alt muligt.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Skulle have hjemme hos min mor i aften for at hjælpe med at flytte rundt på nogle ting i kælderen, men det blev aflyst. Havde ikke BJJ tøj med så det nåede jeg heller ikke! Æv, var ellers topmotiveret til det i dag!! Det blev istedet for til lidt KB herhjemme i stuen. Ryggen har det meget bedre - det virker til at DL i går at kureret hold i lænden. DL er jo en fantastisk øvelse. :4thumbup: :wink:

TGU

16kg, 3/3, 3 sæt

KB MP

16kg, 4/4, 3 sæt

KB swings

16kg, 10/10, 5 sæt B2B, 2 gange

Goblet squat

16kg, 10, 4 sæt

Pushups

7, 3 sæt

Pistols

1/1, 3 sæt

2/2

Træningsplanerne denne uge bliver noget styrke efter arbejde i morgen, BJJ onsdag, styrke torsdag, og måske en smule cardio fredag. Lørdag morgen tager jeg til Stockholm - først til noget pige-BJJ seminar deroppe som varer hele weekenden (bliver fantastisk at være så mange BJJ tøser samlet et sted!! der er nok maks 1-2 på mit niveau så jeg tager mest afsted for at sparre med dem og vis ansigt/giv lidt motivation til de andre). Mandag tager jeg videre fra Stockholm på ferie til Costa Rica i 10 dage, det bliver vild dejligt. Krav til feriested: varme, sol, natur, strand, og meget meget begrænset muligheder for træning af nogen art (havde lovet mig selv at holde noget ferie der ikke var trænings/stævnerelateret i år).

Link to comment
Share on other sites

Tirdag

Blev lidt sent på arbejde og jeg skulle ud og hjælpe til i min mors kælder, så jeg havde kun lige 50min til lidt træning i Novo's technogym-helvedes-måløv lokaler.

C2

1km, 2:05/500m

Back squat

30kg, 8

40kg, 5

45kg, 4, 2 sæt

stadig på den lette side pga lænden...

DB rows

26kg, 7/7

28kg, 7/7

Pullups

3

3

Dips

7

6

Bænkpres

30kg, 8

40kg, 5, 3 sæt

OLDL

2x14kg, 6/6, 2 sæt

DB skulder pres

2x14kg, 5, 2 sæt

Stationærcykel

40:20sek intervaller, x9

Rimelig uimponerende omgang træning!! Rækkefølgen var tilfældig og alt blev supersættet! Er klar over at jeg ikke rykker en dyt ved sådan en træning :dry: men det er bedre end ingenting og tæller for lidt veldigholdelse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hård program den næste måned!

Så har der været stille i loggen - men det er mest fordi jeg var på 10 dages meget velfortjent FERIE!! :bigsmile: Inden nåede jeg et par BJJ træninger plus fornøjelse af at være en af hovedinstruktørerne på et rent tøseseminar i BJJ en hel weekend i Stockholm - det bragte seriøst næsten tårer til øjnene at se omkring 35 piger/kvinder træne samme i lokalet. :wub: :wub: Taget niveauet i betragtning (begyndere/let øvet) var de gode, og ikke mindst var de meget lærenem.

Så tog jeg til Costa Rica til 10 dages nogenlunde aktiv ferie - lidt hiking, noget white water rafting, og et par dage på stranden også. Super dejligt. Jeg havde lovet mig selv at sætte to ugers ferie af dette ferieår til ikke-trænings/stævnerelateret ferie, og det var så det. Costa Rica er et dejligt land - meget smuk, ikke så stort, men har alligevel meget forskellige temperaturforhold og forskellige natur - alt fra meget våd regnskov til meget tør strand.

Kom hjem lørdag aften efter en lille stopover og lidt grappling i Stockholm lørdag om dagen. Søndag var jeg smadret og jetlagged, men tog 15min med kettlebells - det kan godt være at lidt pause fra træning er godt, men hold kæft hvor er formen dårlig lige nu. Blev desværre også småsyg på ferien og den hænger stadig, så ingen træning i går.

Men næste måned bliver hårdt - som det ser ud nu skal jeg kæmpe i USA om en måneds tid, to stævner i træk (to weekender i træk) :kickass: . Jeg er gået på diæt - hvis det går godt ender jeg på 62-63kg igen :tongue4: og kan kæmpe i en lavere vægtklasse, :cheer: hvis jeg lander for meget over det tager jeg den anden vægtklasse, men uanset hvad vil jeg gerne smide et par kg igen. :bigsmile:

Diæten bliver ikke nær så streng/hård som den i sommers - har ikke overskud pt. pga arbejde, stævnetræning og et par andre ting, og jeg får ikke altid mulighed for at planlægge maden til mindste detalje. Men kcal kan jeg styre, og den skal holdes på 1600-1800, jeg går efter ca. 40/40/20 på P/K/F de dage hvor jeg har grappling, lidt lavere carbs på ikke-grappling dage. Træningsfrekvensen bliver høj - 4-5 grappling om ugen, og hvad jeg ellers kan udover af styrke/intervalcardio (2-3 gange). :4flex: Kosttilskudslisten er lang igen: prots, udo's, druesukker, MSM/glucosamin, BCAA, NOxplode, glutamin, beta alanin, acetyl-l-carnitine, rhodiola, vit. B/C/D/multi, magnesium/zink.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

HardCore i FDK ABC

SSST

16kg, 199

Meldte egentlig ud til Guarden at jeg pga stadig småsygdom osv ikke ville give den maks gas så jeg (prøvoede) at skrue lidt ned på tempo, men det er jo svært at holde igen med sådan noget...

TGU

16kg, 1/1

24kg, 1/1 x3

16kg, 1/1 x3

Ingen pauser..

Kombiting

Back lunge + høj spark, 5/5

10 armstrækker

kan ikke huske antal runder vi nåede...nok 5

Fin energi faktisk. Beta-alanin, glutamin, NOxplode og lidt prots inden træning. Druesukker, prots og glutamin efter.

Kcal regnskab:

Lørdag: 1800

Søndag: 1300

Mandag: 1300

Tirsdag: 1600

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Weekenden...

Pga noget ekstraarbejde jeg fik pålagt sidste uge i sidste ugeblik samt sygdomsrester fik jeg hverken trænet onsdag eller torsdag. Fredag blev det til en times SW. Mad tors-fre var heller ikke optimalt - kører pt. kursus 5 dage i træk et sted med ualmindelig dårlig mad. :mad::crazy: Burde have lært min lektie og taget madpakke med men jeg lærer åbenbart langsomt. I dag var jeg heldig (har lige spist) - der var i det mindst nogle tomater jeg kunne spise. Godt nok var der hældt ½L olie ovenpå, men de var der!

Lørdag var en hård dag!

1½ times rigtig hård BJJ kampsparring - og kun sparring (formen var ikke god!) :blush:

efterfulgt af

1½ times HardCore få timer efter, hvor det blev til rigtige mange TGU med hhv. 12/16/24kg, snatches, og split-jerk/OLDL/rows med sandsæk, tabata burpees, pistols, et-ben squatsl, pushups.

I går fik jeg også lige kørt stille og rolig noget grappling i 1½time. :smile:

Konkurrenceplanerne og USA-turen er desværre stort set aflyst - kan ikke nå at forberede mig på de 3 uger, der er kommet for mange ting i kalenderen og formen er pt ikke god nok - så det kan jo ikke betale sig.

Men diæten fortsætter mere eller mindre, det er tid til at smide et par vinter-kg'er. Bogs tog tangmålinger (7-pkt) af mig i lørdags, udregningen giver mig et fedt-% på ca. 13, hvilket virker dog lavere end jeg selv gætter.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Fik mig en hviledag i går, hvilket nok var en meget god ide da jeg var faktisk ret øm fra weekendens træning.

I dag nåede jeg lige lidt styrketræning inden HardCore. Det var første gang med styrketræning i en måned, så det blev en let "kom-i-gang" omgang.

Styrke

DB Incline BP

12kg, 8

14kg, 8, 3 sæt

DB Skulder pres

14kg, 6, 3 sæt

Squat

20kg, 5

40kg, 5

40kg, 6

40kg, 7

40kg, 8

40kg, 9

Pullups

2, 5 sæt

DL

60kg, 5

60kg, 5 - snatch grip

70kg, 5 - snatch grip

HardCore

Nye øvelser til måneden! Weee... :bigsmile:

Kettlebell supersæt

BOR: 12kg, 10, 3 sæt

Double-C&P: 2x16kg, 5, 3 sæt

Renegade Rows: 16kg, 10, 3 sæt

Sandsæk supersæt

OH reverse lunges: 15kg, 20, 4 sæt

Front squat: 15kg, 10, 4 sæt

pushups: bw, 10, 3 sæt

Og noget bold-lege - lidt for hamstrings (træk til røv) og mave (træk til mave), og lidt TGU med 16'en. :smile:

Fik en ordentlig madpakke med på arbejde i dag til kursusstedet - hvilket hjalp rigtig meget på sult og energiniveauet. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share