Træningsstuff fra en nu 30 årig.


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Torsdag den 7 juni 2007 Spinning og Ashtanga yoga. :smile:

Dagen startede ellers søvnigt. For lidt søvn og en lille risiko for overtræning i korpus. (nej den skal ikke misforståes... :tongue: )End ikke 3 kopper kaffe kunne få min energi op igennem dagen, men så sker der jo det, som altid sker, når man får fri. :superman: Power in the mind and body. Havde planlagt styrke efter spin og inden yoga, men sagde ja tak til en afløser basic spin time efter min egen distance. Nok godtnok ...Har erfaret at styrke inden yoga er umenneskeligt hårdt, idet yoga jo er styrke nok i sig selv og altså ikke RESTITUTIONS træning, som jeg debaterede med Co instruktør Mads om den anden dag. :tongue: Han var iøvrigt ikke-uinteresseret i at deltage på en yoga klasse en dag.

Kollega og cykelrytter/personlig træner J var med på begge spin timer og til yoga for første gang. Han var ret go til det yogastuff til Mikes store forbavselse. Cykelryttere er jo kendte for den lidt stive-i-led-type.

1. Spinning time var pænt besøgt trods det gode vejr. Super simpel time hvor jeg havde hentet lidt inspiration fra Spock, dog med modifikationer der tillod 3 min siddende tempo og 30,60,90,120 sek stående enkelttakt. Det var jo en distance. Øverstbefalende havde desværre ikke så gode ben, som først antaget. Han havde nok ikke drukket vand og fået salte nok. :tongue::tongue:

2. Spinning time var også med et pænt fremmøde. Her var ikke een eneste nybegynder repræsenteret, så jeg kørte det, jeg vil betegne som en distance plus med lidt flere intervaller. Stadig med masser af pauser...

Så gik det stærk. Svedende måtte jeg foretage en kvik omklædning, og jeg nåede heller ikke at indtage en proteinbar eller så megen væske førend, jeg skulle til yoga, og jeg frygtede for at det igen ville sortne for mine øjne efter en del af de positurer, hvor man har hovedet nedaf. Det gjorde det også lidt, men ellers ikke de store problemer.

Yoga. Mike havde implementeret en del nye øvelser blandt andet en omgang "gammeldags spagat" , nej du ikke lige idag men måske om et par år. :laugh:

Vejrtrækningerne var ikke med mig, og det var også så småt med koncentrationen. Indrømmer at jeg også var mere end dødtræt, da vi skulle igennem de sidste fremspring.

Men fornemmelsen i kroppen var ikke til at tage fejl af. Små piblende bobler igennem mine årer og en saglig ømhed i alle muskler og led. Coach J gennemgik det samme og jeg er ret sikker på, at han vil med igen.

Efter træning en masse :blahblah::blahblah::blahblah: med super stepper og receptionist C + Coach J....Nej tak til middag med powerholdet fredag :nonono::smile: Lige en hastig proteinbar i 'baren' og en debat omkring C's nye lydløse muldvarpe-slayer..... ak ja der sker mange finurlige ting i Equinox Arena. :innocent:

Tal:

Spin Distance ved mig feat Øverstbefalende. :bike:

Tid 53 min

:heartpump: snit 163

:heartpump: Max 188

Spin Basic ved mig :bike:

Tid 48 min

:heartpump: snit 154

:heartpump: Max 178

Ashtanga yoga ved Mike Newitt :hippy:

Tid 90 min.

Planen fredag er udelukkende bestående af styrketræning af ryg, biceps og mave sammen med øverstbefalende. Men det kan jo laves om til strandtræning. :tease::icecream::banana::smile: Nu må vi se....

Ellers skal Tøfex nok lige invaderes... :sneaky2: Og så skal jeg have Coach J til at lave en ædeplan for mig, så jeg ikke taber mig mere nu. Spiser for lidt og det dur jo ikke, når mine muller gerne skulle vokse... :smile: + er der nogen, der har et tip til en god bog om yoga. Jeg vil gerne læse lidt omkring, hvad det er jeg laver...

Happy thoughts fra Danf...

:ilovemuscle:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Rigtig god weekend til dig, Danf :smile:

Der er da godt nok gang i den for tiden. Det er godt at konstatere. Du har, sammen med en lille håndfuld andre, været god inspiration for mig her på MOL.

Den der historie med muldvarpe-slayeren ville jeg gerne have hørt :laugh: .

Jeg tror ikke helt, jeg er klar over, hvor hårdt, det der yoga kan være. Men jeg er efterhånden blevet klar over, at det ikke bare er en flok halvgamle pædagokker, der drikker grøn te. :laugh::laugh: . Som du måske ved, har jeg jo trænet tai chi engang. Det var virkelig vildt at opleve, hvor meget, det faktisk trættede. Og så VAR det jo sjovt at se en stor fyr gå op mod en spinkel teenage-tøz, kun for at ryge ned i måtten, når hun ramte det punkt, hvor man simpelthen ikke KAN holde balancen. Vores sifu var heldigvis af den type, der lod os prøve at bruge det som selvforsvar.

Keep up the good work! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god weekend til dig, Danf :smile:

Der er da godt nok gang i den for tiden. Det er godt at konstatere. Du har, sammen med en lille håndfuld andre, været god inspiration for mig her på MOL.

Den der historie med muldvarpe-slayeren ville jeg gerne have hørt :laugh: .

Jeg tror ikke helt, jeg er klar over, hvor hårdt, det der yoga kan være. Men jeg er efterhånden blevet klar over, at det ikke bare er en flok halvgamle pædagokker, der drikker grøn te. :laugh::laugh: . Som du måske ved, har jeg jo trænet tai chi engang. Det var virkelig vildt at opleve, hvor meget, det faktisk trættede. Og så VAR det jo sjovt at se en stor fyr gå op mod en spinkel teenage-tøz, kun for at ryge ned i måtten, når hun ramte det punkt, hvor man simpelthen ikke KAN holde balancen. Vores sifu var heldigvis af den type, der lod os prøve at bruge det som selvforsvar.

Keep up the good work! :4thumbup:

Og du har skam altid været til stor glæde for mig søde okse. Så jeg takker for dine dejlige indlæg og håber, at du bliver ved med at føre log så længe som muligt. Nej man skal ikke kimse af yoga. Det er sørme noget af det hårdeste, jeg har været med til. Men også det fedeste. Jeg har selv gået en smule til TaiChi. Det er rigtig fedt, men man kan jo desværre ikke både blæse og have mel imunden. Der er simpelthen ikke tid til alt.

Er her skam stadig, og træner hårdt som altid. :smile:

Sådan min dreng. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 8 juni 2007 Styrke og underholdning i Scan. :4thumbup:

Selvom solen brager afsted udenfor og man har tidligt fri, så skal træningen da passes alligevel. :cool:

Idag kun styrketræning med Øverstbefalende da benene definitivt trænger til hvile og eneste semi cardio var gåturen fra min lejlighed til mit center (altså transport gang :tongue: ) i solens varme stråler. :sun:.

Programmet var hurtigt igennem, men så var der også plads til en times :rolleyes: :4whistling: :wacko: :banana3: :blahblah::blahblah::blahblah: + opmærksomhed omkring mine nye FIVEFINGERS: ÅH jo træning foregik i disse sko, og opmærksomheden ville ingen ende tage.... De er vildt gode at have på, men man skal godtnok lige vænne sig til dem og kønne er de jo ikke. "Nej de er bare grimme Julie"... Nå ja men lidt sjov må man vel have, selvom de var noget dyre. Pyt, jeg hverken ryger eller drikker eller render for tit på diskoteker.....

Styrketræning: Ryg, Biceps og mave.

Lørdag byder på spinning og styrke, men yoga bliver desværre droppet, da der er strøget en strandsammenkomst ind i billedet med fitnessvenner.... Aghh og jeg kan ikke praktisere hjemmepraksis, som fx spinningsilden. Så god er jeg ikke.... Søndag kan jeg ikke nå det på grund af undervisning og mandag er der ingen yoga. Så ikke før tirsdag. Græde græde. :crybaby: Come on. Der er godt vejr. Ja men det er yoga...Det brænder sådan i min krop, fordi jeg så gerne vil, men jeg kan ikke nå det.... :please:

Håber på en løbetur sidst på dagen, men da jeg skal til fødselsdag, tvivler jeg på, at jeg kan nå det.. Vi må se.

Sov godt hele mol..

Krams Danf... :flowers:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:dry:

:innocent:

Hvad laaaaaver du?! d045.gif

Håber du har haft en dejlig weekend - og ikke er gået helt i feriemode :tongue:

:4thumbup: :4thumbup: Sommer mode... Nej jeg har bare haft for travlt....... :innocent: med det sociale. :tongue:

Du slipper altså ikk af med mig bare fordi du får ny log hvis det er det du tror :tongue::tongue:

Men tillykke med den unge dame :smile:

Jeg ønsker absolut heller ikke at slippe af med dig Bamse, selvom det er sjældent du popper ind på mobilos. FY :nono::tongue4:

Link to comment
Share on other sites

:innocent:

:4thumbup: :4thumbup: Sommer mode... Nej jeg har bare haft for travlt....... :innocent: med det sociale. :tongue:

Jeg ønsker absolut heller ikke at slippe af med dig Bamse, selvom det er sjældent du popper ind på mobilos. FY :nono::tongue4:

alt dit brok....

KVINDER :4mewantfood: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det var da helt igennem vildt, så kvik folk er idag, selvom der er lutter varme og solskin udenfor, men mobbes det bliver man, så må jeg hellere få gang i den update. :smile:

med alt det tid du åbenbart har på arbejdet, så burde det jo også være muligt :wink:

Vil også have sådan et arbejde :smile:

Link to comment
Share on other sites

med alt det tid du åbenbart har på arbejdet, så burde det jo også være muligt :wink:

Vil også have sådan et arbejde :smile:

Det er et spørgsmål om at prioritere.... :smile: Nu kan jeg heldigvis selv strukturere alles...... :smile::smile: men jeg gider bare ikke opdatere ligenu... :laugh: Vil hellere snuse i de andres logser... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er et spørgsmål om at prioritere.... :smile: Nu kan jeg heldigvis selv strukturere alles...... :smile::smile: men jeg gider bare ikke opdatere ligenu... :laugh: Vil hellere snuse i de andres logser... :innocent:

Jaja - du har ikke trænet.. og du snor dig gør du..

Link to comment
Share on other sites

Det er et spørgsmål om at prioritere.... :smile: Nu kan jeg heldigvis selv strukturere alles...... :smile::smile: men jeg gider bare ikke opdatere ligenu... :laugh: Vil hellere snuse i de andres logser... :innocent:

Jeg syntes nu også det er hyggeligt, når du snuser rundt i andres logser... og det er jo altid rart med en kommentar eller to

Har du stadig trænet i "dit bo" i weekenden? Er der ikke ret affolket? ...og lyder til at vi har det ens med varmen - det er da deeeejligt, og så kan man rigtig svede :blush::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jaja - du har ikke trænet.. og du snor dig gør du..

:innocent: Jo jeg har faktisk trænet, og jeg må nok hellere få lavet den opdatering så... :laugh:

Jeg syntes nu også det er hyggeligt, når du snuser rundt i andres logser... og det er jo altid rart med en kommentar eller to

Har du stadig trænet i "dit bo" i weekenden? Er der ikke ret affolket? ...og lyder til at vi har det ens med varmen - det er da deeeejligt, og så kan man rigtig svede :blush::laugh:

Tro det eller ej, men der er bare NOGEN, der skal have deres daglige træningsfix i et træningscenter, så der var naturligvis ikke mange, men der var en del mennesker alligevel. :smile: Regner nu med at flytte meget af min træning udendørs de næste aftener efter yoga fx---noget løb skal der til. :4thumbup: Langs bølgen den blå og i skoven den grønne... :4mewantfood:

Bare fordi du lever gennem andres træning :tongue:

Ej, det var ikke pænt... skal nok prøøøve at være flink nu.... eller NU

..eller NU

...eller i morgen ...måske :tongue:

Skulle ha' kaldt loggen for "julies mobbelog" :laugh:

Min optimisme er begrænset :nonono:

:laugh:

:smile: Your allie :innocent::innocent:

Det er vel ikke, fordi du har brugt weekenden på :beer: :4drunk: , Spritfanatiker?

Arj, nu skal jeg nok lade være med at drille. KUNNE bare ikke lige nære mig der! :laugh:

Tak for den gode opmuntring i min log. Som du vil opdage, er situationen blevet noget mere klar.

Altså okse det gør jeg da ikke. :innocent: Kun med måde.... Man lærer jo...eller gør man.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at jeg ikke får fred, førend de sidste dages TRÆNING bliver postet. :4thumbup: Well Arne.....

Til trods for varme og sol jamen så er der jo (som jeg også nævnte ovenfor) en del mennsker, som altså skal passe deres styrke træning og cardio træning indenfor i fitnesscentrenes kølighed.. Jeg er naturligvis een af dem, selvom jeg planlægger flere løbeture de næste dage, og jeg håber da også på en tur i aften, når solen er stilnet lidt af. Styrketræning skal jeg også, så det må blive efter jåb.

Lørdag den 9 juni 2007 1xspin + styrke

Tænk yoga crewet lavede yoga udendørs, det ville jeg bare gerne ha' været med til, men stranden kaldte jo på cykelcrewet... :4thumbup:

Træning blev derfor til tidlig morgen styrketræning + min egen spinning time, som alligevel havde et pænt fremmøde til trods for den bragende sol udenfor.

Styrketræning af bryst, skuldre og triceps.

Spin Interval 1 ved mig feat øverstb. :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit 167

:heartpump: Max 191

Resten af dage i hyggelig badepas og solpas (har adopteret et par fraser fra den yndige spinningsild) :innocent:

Hyggelig fødselsdag og sluttelig samvær med superveninde på dennes altan til en masse :blahblah::blahblah::blahblah::smilerock: Lidt for meget mad.... bøvs :4mewantfood:

Herlig dag.... til trods for at et par stykker fra crewet havde fået lidt rød ryg.... :laugh:

Søndag den 10 juni 2007 Styrke + 2 x spin + sol pas :4thumbup:

Nu er man jo fast instruktør lørdag og søndag, så disse timer skal jo passes, selvom jeg havde regnet med moderat fremmøde... Der kom alligevel en del " ja så kan vi da nyde solen bagefter" lød kommentarer.... :cheer:

Fuld skrue på begge timer... Incl styrketræningen af ryg og biceps inde. Nåede ikke mave. Men kan tydelig mærke at min styrke er blevet bedre....tror det er efterveerne af yoga...(glæder mig til tirsdag)

Efter timerne blev det til et herligt solpas i godt selskab...

Aftenen gik med :4pizza: og :secret::yahoo:

Styrketræning: Ryg og biceps.

Spin Interval 1 ved mig :bike:

Tid 52 min

:heartpump: Snit 162

:heartpump: Max 190

Spin Distance ved mig feat Øverstb :bike:

Tid 51 min

:heartpump: Snit 157

:heartpump: Max 188

Som sagt så håber jeg på en løbetur udendørs efter styrke i centret, men det afhænger af, hvorvidt basic timen i det andet center bliver til noget eller ej.. :wink:

SÅDAN DER ARNE.... :devil:

Lidt træning har det da været... :w00t::blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share