Kan man genoptræne et led med inflammation?


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have genoptrænet min lårmuskulatur og min knæledsstyrke. Men mit knæ hæver op ved (moderat)belastning og føles meget irriteret, selv ved let belastning. Jeg har tidl. fået 1 injektion med binyrebarkhormon og 2 gange 14 dages pillekur med NSAID. Uden den store succes. Min muskulatur er som følge af lang tids inaktivitet svækket en del. Jeg er blevet opereret for godt 6 mdr. siden og jeg er nu blevet henvist til et genoptræningsforløb hos en fys efter et langt forløb uden fremgang.

Forhindrer en evt. irritationstilstand i et led muligheden for øget styrke og/eller muskeludvikling?

Er det i genoptræningsforløbet er fornuftigt at belaste benet et sted over "irritationsgræsen", men under smertegræsen? Altså at acceptere, at mit knæ hæver op og bliver mere irriteret, men tilgengæld stærkere?

PS. Hvis man ellers kan holde sig vågen, kan man i øvrigt læse om min skade i denne efterhånden lange tråd :blahblah:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share