Få smidt det sidste fedt..


JLC
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg har siden januar tabt mig ca 20 kg vha kost omlægning, arbejdet meget (fysisk arbejde) og ellers bare været aktiv. Ud over det har jeg styrketrænet intensivt i 3 måneder, og man så småt begyndt at kunne se resultater.

Jeg har dog stadig en lille mave, lidt fedt på hofter og på brystkassen.

Jeg går meget op i min træning, altså at det gøres rigtigt osv.

En normal dag for mig ser således ud. (kost) Det er smidt op i tilfældig rækkefølge:

HVIS jeg står tidligt op, nu har jeg dog læseferie, så starter jeg ud med lidt havregryn med skummetmælk.

3x4 rugbrødsmadder med magert pålæg (kalkun, roastbeef, kylling) eller fedtfattigt tunsalat. Rugbrødet som jeg spiser er fiberrigt.

1-3 stykker frugt (mest banener)

Aftensmad: Grøntsager med skinke, kylling, kalkun, tun eller andet.

Youghurt med AXA fiberkost ovenpå.

Efter træning drikker jeg 100% Protein WHEY blandet op med skummetmælk. Ca ½ liter inklusive pulver.

Jeg prøver at lade være med at spise efter kl. 21, da jeg falder i søvn kl. 24 normalt. Men hvis jeg spiser bliver det let mad.

I skolen spiser jeg normalt en grovbolle med gulerod i om morgenen og så en tallerken salat til frokost med lidt ris, pasta og så diverse grøntsager.

Af andre ting jeg spiser hver uge, ca. Råkost (gulerødder, citronsaft og rosiner). Og så ca 3 æg hver uge. :)

______________________________________________________________

Det skal dog siges, at jeg ikke spiser youghurt og bananer HVER dag.

Spiser jeg rigtigt?

Min vægt er ca 80 kg - jeg er 194 cm høj. BMI gider jeg ikke lægge noget vægt i, da det bare er tal.

På forhånd tak.

Mvh

Jeppe Christiansen

Edited by JLC
Link to comment
Share on other sites

din kost ser fin ud. måske vil lidt mere protein ikke være af vejen men ellers er den fin!

du skal bare klø på, eventuelt dyrke lidt mere motion hvis du kan se vægttabet går i stå. og her er det ikke nødvendigvis vægten du skal se mest på, men snarrer dit spejlbillede.

hvis du træner i et center kan du efter styrketræningen lige tage 20min på en konditionsmaskine. løb, cykling eller hvad du nu foretrækker.

din vægt er jo i forevejen relativt lav i forhold til din højde, så det kan ikke være meget fedt du skal af med.

held og lykke og fortsæt med styrketræningen!

Link to comment
Share on other sites

din kost ser fin ud. måske vil lidt mere protein ikke være af vejen men ellers er den fin!

du skal bare klø på, eventuelt dyrke lidt mere motion hvis du kan se vægttabet går i stå. og her er det ikke nødvendigvis vægten du skal se mest på, men snarrer dit spejlbillede.

hvis du træner i et center kan du efter styrketræningen lige tage 20min på en konditionsmaskine. løb, cykling eller hvad du nu foretrækker.

din vægt er jo i forevejen relativt lav i forhold til din højde, så det kan ikke være meget fedt du skal af med.

held og lykke og fortsæt med styrketræningen!

Mange tak for dit fine svar.

Jeg forsøger også at øge protein indholdet i dagen. Det der med konditionstræning EFTER styrketræningen - det er jeg ikke specielt god til. Jeg er mere til at gå et par gange til og fra byen end at løbe på sådan et bånd. Det kommer måske også lidt af, at jeg ikke ligefrem er i den bedste form. :-D

Min vægt er ret lav i forhold til min højde, ja. Men fedtet begynder også at svinde ind. Det er vel bare et spørgsmål om tid. I starten tabte jeg mig 2.5 kg pr uge ca, men nu er det faldet MEGET. Nu taber jeg mig MAX 500g om ugen tror jeg, men det passer mig også helt fint - bare jeg stadig fortsætter.

Og mht styrketræning.. det vil jeg ikke slippe. Det er sgu lækkert, og vil også godt være lidt muskuløs. :-)

Tak endnu en gang.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for dit fine svar.

Jeg forsøger også at øge protein indholdet i dagen. Det der med konditionstræning EFTER styrketræningen - det er jeg ikke specielt god til. Jeg er mere til at gå et par gange til og fra byen end at løbe på sådan et bånd. Det kommer måske også lidt af, at jeg ikke ligefrem er i den bedste form. :-D

Min vægt er ret lav i forhold til min højde, ja. Men fedtet begynder også at svinde ind. Det er vel bare et spørgsmål om tid. I starten tabte jeg mig 2.5 kg pr uge ca, men nu er det faldet MEGET. Nu taber jeg mig MAX 500g om ugen tror jeg, men det passer mig også helt fint - bare jeg stadig fortsætter.

Og mht styrketræning.. det vil jeg ikke slippe. Det er sgu lækkert, og vil også godt være lidt muskuløs. :-)

Tak endnu en gang.

Du kan prøve at downloade programmet "krop og kost" og så beregne de kalorier du indtager pt, og så bare spise mindre kalorier end det, så taber du dig mindre. Men lidt cardio træning efter styrketræning er godt, evt powerwalk om morgenen. Din kost ser ellers fin ud, dog synes jeg også godt du kunne spise lidt mere protein, hvilket du nemt kan beregne med det program :) Du kunne evt blande din shake efter træning op med vand i stedet, der sparer du da i hvert fald nogle kalorier ;) spis evt lidt rosiner, for at få nogle kulhydrater efter træning, hvilket er meget vigtigt, også selv man er på diæt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at downloade programmet "krop og kost" og så beregne de kalorier du indtager pt, og så bare spise mindre kalorier end det, så taber du dig mindre. Men lidt cardio træning efter styrketræning er godt, evt powerwalk om morgenen. Din kost ser ellers fin ud, dog synes jeg også godt du kunne spise lidt mere protein, hvilket du nemt kan beregne med det program :) Du kunne evt blande din shake efter træning op med vand i stedet, der sparer du da i hvert fald nogle kalorier ;) spis evt lidt rosiner, for at få nogle kulhydrater efter træning, hvilket er meget vigtigt, også selv man er på diæt.

Tak for dit svar.

Jeg har valgt skummetmælk fordi så er det mest "behageligt" at drikke. Det minder faktisk lidt om en milkshake, det er virkelig lækkert. Prøver også at øge protein indholdet. Tak for rådet.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar.

Jeg har valgt skummetmælk fordi så er det mest "behageligt" at drikke. Det minder faktisk lidt om en milkshake, det er virkelig lækkert. Prøver også at øge protein indholdet. Tak for rådet.

Det er da ligemeget hvordan det smager :smile: Lortet skal sgu bare ned :superman:

Link to comment
Share on other sites

Du skal tænke på jo længere du når ned i vægt, des mindre vil du tabe dig pr uge. 500 gram er faktisk helt fint på nuværende tidspunkt i dit forløb.

Prøv at få målt din fedt procent i dit center, og tag det som udgangs punkt i stedet for din vægt. Ofte har man lidt løs hud hængende som kan misfortolkes som fedt, efter et slanke forløb som dit.

Arbejd på at få opbygget muskelmasse, så skal de sidste par fedt maginaler nok forsvinde. Sålænge du er på en diæt.

Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share