håndleds smerter


thejoint
 Share

Recommended Posts

Jeg vil ikke anbefale støttebind til håndleddene. Uden at vide det siger min fornemmelse mig at det kan give svage håndled i forhold til muskelstyrken.

Prøv istedet ez-bar eller håndvægte (evt. hammer curls) til bicepstræning.

Måske er du gået for hurtigt frem. Prøv færre kg og langsommere reps

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Når du træner curl bruger du ikke kun biceps og brachialis til at løfte vægten, dine håndled skal også holde vægten i en ordentlig position, det er derfor normalt at have ondt i håndleddene i starten, du skal som regel bare fortsætte da håndleddende vender sig til det.

Hvis du begynder at registrere betændelse i leddene skal du dog stoppe og prøve med mindre kg.

Du kan som regel mærke at der er betændelse i håndleddende ved at mærke om du er speciel "varm" om håndleddende selvom du ikke har styrketrænet, og hvis håndleddet er meget øm selvom du ikke har trænet i lang tid

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!

Jeg har også haft problemer med mine håndled, og her er de råd jeg har fulgt. Det har virket, men om nogle af rådene er virkningsløse, kan jeg ikke afvise. Jeg ved blot at summen af dem har virket, så jeg nu i lang tid har været fri for håndledsproblemer.

1. Fokusér meget på at låse dine håndled, hvis du træner noget andet (f.eks. biceps).

2. Flyt tommelfingere ned langs siden af din pegefinger (hvis du ikke allerede gør det).

3. Stræk dine håndled grundigt efter hver træning.

4. Træn klemmeøvelser med dine hænder. Dette skal du ikke gøre mens du har mest ondt, så mærker det som om, det gør ondt værre. Jeg købte et par meget stramme håndtingester (hvad de nu end hedder) og tog f.eks. 2-3 sæt til lidt før failure næsten hver dag (f.eks. mens du ærger dig om skatte/- afgiftsstigninger i 22-nyhederne - det hjælper på motivationen)

Jeg har ingen uddannelse på området, ingen stor teoretisk viden eller noget - jeg ved bare hvad jeg selv gjorde med rimelig succes, efter råd fra andre...

Held og lykke med det.

(Redigeret af klausjensen 2:54 am - Maj 18, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share