Tour de France Maneger 2007


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Vi bør vel gentage de seneste års succes med vores egen MOL Tourmaneger liga igen i år? Dysten om den daglige håneret har haft godt fat i en del af MOLerne under de sidste par Tour de France. I morgen åbner DR op for tilmeldingen og så snart det er sket opretter jeg en liga for MOL-brugerne og poster login til ligaen i denne tråd. Der er 65.000 pladser i spillet, men der kan blive rift om dem. Så lad være med at tage chancen ved at vente med tilmeldingen til sidste øjeblik.

Årets rute

Jeg forventer at de sædvanlige deltagere som Blackmoore, Spock, Scorpio, Chris27, Fistandantilus og ikke mindst klausjensen deltager. Men nye eller gamle medlemer som ikke tidligere har været med skal bare melde sig til, det bliver spitzenklasse. Andre kværulanter som Diddley og Jarvig skal vi også have med i år. De plejer jo godt at kunne blande sig i cykelsportsdiskutionerne.

En lille video fra årets Giro som bør kunne få alle i TdF-mode.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 368
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var nu lettere dengang man altid skulle satse hele butikken på Armstrong...

Så må du jo bare finde en anden at satse hele butikken på. Jeg kan anbefale Wim Vansevenant. :tongue:

Men du kan da se lidt highlights fra sidste år og se om du kan spotte nogen som er med i år. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver meget spændende, da løbet igen i år er så åbent som det nu kan blive.

Mener nu at vinokourov er en klokkeklar favorit, på trods af Armstrongs udtalelser..

Mener meget skal gå galt for at han ikke ender på øverste trin..

Bookmakerne, er så sandelig heller ikke i tvivl!!

Link to comment
Share on other sites

Mener nu at vinokourov er en klokkeklar favorit, på trods af Armstrongs udtalelser..

Mener meget skal gå galt for at han ikke ender på øverste trin..

Bookmakerne, er så sandelig heller ikke i tvivl!!

Jeg ser nu nærmere Vino´s holdkammerat Andreas Klöden som den der lige er en anelse bedre end de øvrige favoriter. Men det er under alle omstændigheder et skræmmende hold Astana kan komme til start med.

Jeg ser Touren som værende meget åben uden den store favorit. Ud over de to Astanafolk er Menchov, Evans, Sastre, Leipheimer, Valverde, Pereiro og Moreau folk der kan kører på podiet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser nu nærmere Vino´s holdkammerat Andreas Klöden som den der lige er en anelse bedre end de øvrige favoriter. Men det er under alle omstændigheder et skræmmende hold Astana kan komme til start med.

Jeg ser Touren som værende meget åben uden den store favorit. Ud over de to Astanafolk er Menchov, Evans, Sastre, Leipheimer, Valverde, Pereiro og Moreau folk der kan kører på podiet.

Tror nu heller ikke man skal afskrive Frank Schläck helt. Han var satme stærk i forgårs i schweiz rundt. Tror ikk helt på Moreau. Han har tidligere vist storform i optaktsløbene, men når det endlige slag skal slåes i TDF har han ikke været helt stærk nok. Plus han er sgu ved at være for gammel efterhånden.

Desuden glæder jeg mig til at følge Michael Rasmussen. Udtalte jo sidste år at han vil køre for klassemenet i år. Men så vidt jeg ved er der kun 3 etaper der slutter opad + 2 flade enkeltstarter, så det ser svært ud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Jens Voigt skulle have sejren. Først trækker han feltet helt i stykker. Derefter kører han sig ud en gang til og hjælper han Sastre og Slcheck op ad bjerget.

Ved godt at han ik ville kunne vinde klassemenet, men stadig 6 supermænd til ham.

:superman::superman::superman::superman::superman::superman:

/Jonathan

Edited by Jonathan
Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver altså også nødt til at lægge en billet ind, det lyder rigtig sjovt! Jeg har allerede tilmeldt mig på TV2, hvor jeg regner stærkt med en podieplacering :tongue:

Er der i øvrigt nogen der har været med i det der ½ tour, 1/4 tour eller 1/10 tour sidste år?? Det er hvor man køre en hvis del af touren enten på en rigtig cykel eller på en motionscykel i et center. Jeg tog selv 1/10 på motionscykel sidste år, da jeg ikke var i superform. Men det er meget sjovt at kunne sige bagefter, og så kan man jo sidde der og se touren på tv imens :4thumbup:

Nå men nok om det! Go' vind til alle i touren..

Link to comment
Share on other sites

YES! Jeg er klar til omsider at hive en MOL-liga sejr i land ! :superman:

Stor ros mht. det klip fra Zoncolan, som du fandt frem dér. :4thumbup: Jeg tror den samlede cykelverden tabte underkæben, da de så hvordan Andy Schleck kørte den etape på en af Europas absolut hårdeste stigninger.

Og apropos familien Schleck, så går det jo meget godt for storebror også..

post-2041-1182373684_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

YES! Jeg er klar til omsider at hive en MOL-liga sejr i land ! :superman:

En ting er sikkert. Der bliver kamp om sejren.

Stor ros mht. det klip fra Zoncolan, som du fandt frem dér. :4thumbup: Jeg tror den samlede cykelverden tabte underkæben, da de så hvordan Andy Schleck kørte den etape på en af Europas absolut hårdeste stigninger.
Jeg sad ihvertfald og fattede ingenting, da DiLuca og Cunego røg af og Andy bare hang på Simoni og Piepoli op af Zoncolan. Ifølge Simoni som jo også har vundet på Angliru er Zoncolan det hårdeste bjerg i europa. Synd der ikke er stigninger af den kaliber i Tour de France.
Og apropos familien Schleck, så går det jo meget godt for storebror også..

Ja, men der går vist ikke længe inden han skal indstille sig på at kører for lillebror. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er osse klar til manager-spil igen.

Det står 1-1 fra 05-06 mellem Squattie og undertegnede. I 05 YDMYGEDE jeg cykeleksperten og efterlod ham rallende i vejkanten på vej op af Galibier... I 06 slog han mig knebent, udelukkende pga. en kombination af svineheld og aftalt spil. :tongue:

Jeg satser hårdt på at tage sejren hjem i år og få håneretten tilbage. :4thumbup:

Om så der skal tages ufine metoder i brug (systematisk aspartam-doping og umådeholdent grilleri)...

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Når jeg ligefrem bliver nævnt med navns nævnelse, må jeg også melde mig til i år. Men ikke lige nu.

Så er spørgsmålet om jeg kender nogen af deltagerne i år, der må i hvert fald lidt research til først med alle de udskiftninger.

Er der nogen, som har slutstillingen fra sidste år (jeg tror, at jeg klarede mig godt, men måske husker jeg forkert).

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ligefrem bliver nævnt med navns nævnelse, må jeg også melde mig til i år. Men ikke lige nu.

Så er spørgsmålet om jeg kender nogen af deltagerne i år, der må i hvert fald lidt research til først med alle de udskiftninger.

Er der nogen, som har slutstillingen fra sidste år (jeg tror, at jeg klarede mig godt, men måske husker jeg forkert).

Så vidt jeg husker har du ret i at klarede dig fint sidste år. Har ikke stillingen til at ligge fra sidste år, men kan da huske at ALLE blev sat solidt på plads af Fistandantilus. Så det er bare med at få oprettet et hold. Hvem du sætter på i første omgang er ligemeget, da der er fri transfer indtil starten på prologen. :smile:

Med hensyn til reseach kan cycling4all.com varmt anbefales. Her findes både etaperesultater og klassement fra sidste års Tour, samt resultater fra andre løb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share