Kreatin og cut?


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg forsøger at cutte, - og også med rimeligt held. (Som altid, - det er let at cutte, - men umuligt at fastholde det. Men denne gang skal det blive anderledes :innocent: )

Min ide er faktisk at cutte resten af året. Det skulle kunne få mig ned på en fedtprocen på måske 15 (den var vidst over 30 da jeg startede, - så det er egentligt meget godt).

Herefter vil jeg så fortsætte med træningen og have fokus på hvad, hvornår og hvor meget jeg spiser, - så jeg langsomt kan øge vægten og forsøge at holde store dele af min vægtøgning som muskelmasse (ellers er jeg jo lige vidt!)

Mit egentlige spørgsmål er: Vil det være gavnligt for mig at tage kreatin? Jeg taber mig (når det går godt) lige under 1 kg. om ugen. Så det er klart at jeg ikke har super meget energi. Og mit håb er så at kreatin kan hjælpe lidt på det.

Jeg er klar over at kreatin kan øge min vægt, - men da det bare er bundet vand ser jeg det ikke som et problem (jfr. kreatin FAQ).

Hvad siger i?

Link to comment
Share on other sites

Hos nogle medfører den øgede væskeretention jo et mere "fyldigt" udseende - hos mig selv går det bl.a. helt galt - får en kæmpe stor nakke, og diverse striae rundt omkring - så hvis formålet er at se "cut" ud så er kreatin jo en dårlig ide - det samme gælder at påbegynde kreatinkure under cutting hvis formål det er at tabe kg. da den ekstra væske jo selvsagt forstyrrer kilo-regnskabet en hel del

det sagt ændrer kreatin jo ikke på et fast kalorieunderskud - og man vil jo ikke tage mere eller mindre fedt på at indtage kreatin eller ej - og uanset hvad normaliseres forholdene jo efter man har taget kreatin - så hvis man ikke hæver helt op (som jeg) og hvis man ikke kører sin kur efter vægten så skader det vel ikke at indtage kreatin under kuren.

Link to comment
Share on other sites

Ved du, groft sagt, hvor lang tid der vil gå før væskeophobningen vil aftage/forsvinde efter endt kur?

Mine erfaringer på egen krop siger at efter 2 uger er den ekstra væske IHVERTFALD ude af kroppen

Edited by Ferus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share