Korrekt brug af kreativ?


DaDane
 Share

Recommended Posts

I MaxPowers Protein FAQ foreslåes en brug:

Hvor meget skal jeg tage?

Opstartsfase:

15-25g pr dag i 5-7 dage, bedst fordelt over flere gange i løbet af dagen, f.eks. 4x5g.

Ca 0,3g pr kg kropsvægt pr dag

Vedligeholdelse:

2-3g pr dag eller 4-5g hver anden dag (træningsdage), ca 0,03g pr kg kropsvægt pr dag.

Men i selv samme FAQ henvises til denne forside artikel (Kreatin indtaget lige efter træning er mest effektivt). Her er doseringen en noget anden, - nemlig hele 15 gram pr. træningsdag (af hvilke de så kun har 2 om ugen). Det er uklart om der er en loadfase, - men jeg formoder der ikke er.

Det er lidt uklart om det stadig er 15 gram ved 3 eller 4 træningspas eller om man så skal skære lidt ned.

Hvad har i brugt med held?

Og er selv de store mængder ganske uproblematiske?

Link to comment
Share on other sites

I MaxPowers Protein FAQ foreslåes en brug:

Men i selv samme FAQ henvises til denne forside artikel (Kreatin indtaget lige efter træning er mest effektivt). Her er doseringen en noget anden, - nemlig hele 15 gram pr. træningsdag (af hvilke de så kun har 2 om ugen). Det er uklart om der er en loadfase, - men jeg formoder der ikke er.

Det er lidt uklart om det stadig er 15 gram ved 3 eller 4 træningspas eller om man så skal skære lidt ned.

Hvad har i brugt med held?

Og er selv de store mængder ganske uproblematiske?

Du kan ikke helt sammenligne de anvendte doser. Som du kan læse i den store kreatin-artikel og den på T-nation, så har de her rent faktisk testes hvor meget kreatin der røg ud igen og fundet frem til hvor meget der blev optaget.

Det forsøg med 15g pr træning ligner mest af alt bare en dosis der er valgt for at være et godt stykke på den sikre side, OG fordi de næppe har loading og perioden er kort.

Hvis du bladrer rigtig mange kreatin-forsøg igennem tror jeg du vil finde ret varierende doser.

I hvert fald på kort sigt er store doser helt uproblematiske, det bliver bare pisset ud. T-nation artiklen kommer ind på nogle pointer for hvorfor det over længere perioder ikke er så smart med voldsom overdosering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share