Letigen!


PumpBreezer
 Share

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lidt info om Letigen

Letigen®

Anvendes mod

Letigen® anvendes som supplement til diætbehandling hos patienter med svær overvægt (Body Mass Index over 30 kg/m2) hvor vægtreducerende program ikke har været tilstrækkeligt.

Advarsel

Må ikke anvendes ved nedsat hjertefunktion, ved utilfredsstillende behandlet højt blodtryk og for for højt stofskifte. Forsigtighed ved mavesår.

Medicinen er dopinglistet

Bivirkninger

Svimmelhed, hovedpine, kvalme, opkastning, sure opstød, svedudbrud, rysten, rastløshed, søvnforstyrrelser, vandladningsbesvær m.m. Bivirkningerne svinder sædvanligvis i løbet af få uger trods fortsat behandling (se i øvrigt evt. indlægsseddel).

Graviditet

Bør ikke anvendes.

Amning

Der er ikke beskrevet bivirkninger hos det ammede barn.

Dosis

Findes som tabletter á 200 mg koffein og 20 mg efedrinhydroklorid.

Voksne: Startdosis 1 om morgenen i én uge, derefter 1 om morgenen og 1 til middag i én uge før vedligeholdelsesdosis på 1 x 3 dagligt

Link to comment
Share on other sites

Letigen er et fint produkt, til det som det er beregnet til, nemlig kortvarig behandling af kraftigt overvægtige personer!

Problemet opstår når almindelige mennesker spiser dem, som var det slik........produktet i sig selv, bør ikke have skylden for at visse personers uansvarlige omgang med det......helt ligesom kodymagnyler ikke bør stemples "dødsensfarlige" på trods af at der er begået flere selvmord med dem.........

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er vigtigt at holde sig for øje - at de mennesker der "udnytter" at flere læger udskriver Letigen relativt ubesværet - altså dem der ikke er svært overvægtige, men dem som bare ikke gider slide de 4-5 kilo af kroppen - DE ved jo udemærket godt at produktet kan være skadeligt.

At de så står i tv og siger at de ikke blev informeret - er måske korrekt - men faktum er om de selv vidste at produktet kunne være skadeligt - og det ved de fleste (ikke alle - men de fleste) der forsøger at få lægen til at udskrive produktet.

Man ved jo godt der er en grund til at produktet kun må anvendes til svært overvægtige - det kan jo kun være fordi det ikke er ubetinget sundt at anvende og derfor kun skal bruges hvor nødvendigt.

Lidt som med morfin - det er jo heller ikke vanvittigt normalt at få ordineret ved alm. tømmermænds-hovedpine.

Jeg synes det er utroligt at lægerne ikke tager mere ansvar i deres udskrivelse af produktet - men måske er de trætte af at høre 5-kilo overvægtige kvinder og mænd stå og hulke over for socialt udstødte de føler sig grundet deres "abnorme" udseende...ikke at det er en undskyldning for lægerne - men faktum er da, at de fleste BEVIDST synger for deres syge moster for at få pillerne.

Lægerne skal stramme deres praksis gevaldigt op - men folk skal heller ikke spille dum-platte omkring deres "uvidenhed".

Link to comment
Share on other sites

Letigen er et fint produkt, til det som det er beregnet til, nemlig kortvarig behandling af kraftigt overvægtige personer!

Problemet opstår når almindelige mennesker spiser dem, som var det slik........produktet i sig selv, bør ikke have skylden for at visse personers uansvarlige omgang med det......helt ligesom kodymagnyler ikke bør stemples "dødsensfarlige" på trods af at der er begået flere selvmord med dem.........

Sådan som jeg har forstået det, er det ikke kun folk der "spiser dem som slik", men også folk som skånsomt bruger dem for første gang, som bliver ramt af maniske psykoser, blodpropper i hjernen, og pludselige dødsfald. Selvom det dog aldrig klinisk er bevist at letigen skulle være årsag til disse omstændigheder, har man en meget stærk formodning.

Link to comment
Share on other sites

Det er vist at skyde spurve med kanoner Nexus.

I forhold til hvor man personer, der bruger den slags produkter over hele verden, så er det en forsvindende lille andel, der får de alvorlige bivirkninger.

Muligvis er det fordi der er tale om syntetisk effedrin, der føles noget stærkere end ephedra?

I USA kørte der en lignende debat sidste år, hvor highschool brydere og andre teenagere var døde af ECA stacks, men det viste sig at der altid var andre faktorer involveret end selve ECA. Bryderne var voldsomt dehydrerede og en pige der også døde, viste sig at lide af en medfødt hjertedefekt osv.....

Deres konklusion var at ECA stacks var forsvarlige, sålænge de blev brugt som anvist.

At lægerne i DK så åbenbart udskriver dem, uden skrupler, er en hel anden diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Det er vist at skyde spurve med kanoner Nexus.

Det var nu heller ikke det jeg prøvede på!! Jeg prøvede ikke at kontatere, netop fordi der ikke er ført nogle kliniske forsøg med letigen. all I'm saying er, at har man tendens til ustabilt sind, hjerteproblemer og andre skavanker, mener fagfolk der har haft med produktet at gøre, at det kan virke som en katalysator og fremskønne alvorlige helbredstilstande.

Link to comment
Share on other sites

Nexus> Hvis du tænker på hende kvinden som efter længere tids brug (kender nemlig ingen 1.gangs tilfælde), så var hun (også fristes man til at sige) uden for målgruppen. For lad os en gang slå fast at letigen er beregnet til "kortvarig behandling af kraftig overvægt"!!

Det er ikke et ufarligt produkt, men de uheld jeg kender til, har alle været almindelige mennesker som har fået dem, ikke dem som de er beregnet til!

Og det er altså ikke ufarligt at tage andres medicin, hvilket man jo godt kan sidestille det med, eftersom de aldrig ville kunne få det, med en ansvarlig læge!! Men jeg er da helt sikker på, at hvis deres læge havde nægtet dem letigen, havde de da bare fundet en anden læge som ville udskrive dem det. Og derfor vil jeg sige, at selvom det selvfølgelig er tragisk når personer kommer til skade, fysisk eller psykisk, så har de altså en kraftig del af skylden!! At sige at letigen isigselv er farligt er at se tingene fra en side (som fx. EB og BT jo har for vane.....)

Og når man tænker på hvor mange der spiser dem (sidste år, havde Nycomed en omsætning i DK på 56mil kr, kun på letigen), så er det da ikke ret mange som får alvorlige bivirkninger.........

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Letigen er at det udskrives til fede/overvægtige mennesker. Mennesker som i forvejen døjer med helbredsmæssige problemer, og nogle af disse selvforskyldte problemer med helbredet er nøjagtigt de samme som Letigen har som bivirkninger.

Jeg tror ikke at brug af Letigen, Dymetadrine Xtreme (som eksemplet) og andre ECA produkter er ikke nær så farligt hvis man er i form (træningsmæssigt), som hvis man er overvægtig.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Letigen er at det udskrives til fede/overvægtige mennesker. Mennesker som i forvejen døjer med helbredsmæssige problemer, og nogle af disse selvforskyldte problemer med helbredet er nøjagtigt de samme som Letigen har som bivirkninger.

Jeg tror ikke at brug af Letigen, Dymetadrine Xtreme (som eksemplet) og andre ECA produkter er ikke nær så farligt hvis man er i form (træningsmæssigt), som hvis man er overvægtig.

Nemlig!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share