Will Smith, Michael Clark Duncan?


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Nogen folk har vel bare bedre genetik end andre. Nogen mennesker bruger 15 år på at kunne komme op og bænke så meget hvor andre bruger betydligt mindre. Med en skræddersyet kost, en kompentent træner, god gentik og en hel del dedikation er det da et tal man godt kan komme op og ramme inden for nogle år.

Jeg oplevede engang en skinny knægt på 15 komme op til en 80 kilos bænkpres test i football, for første gang. Han havde aldrig træner før i hele sit liv og alligevel kunne han presse 9 reps. Nogen mennesker har bare et bedre udgangspunkt end andre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nogen folk har vel bare bedre genetik end andre. Nogen mennesker bruger 15 år på at kunne komme op og bænke så meget hvor andre bruger betydligt mindre. Med en skræddersyet kost, en kompentent træner, god gentik og en hel del dedikation er det da et tal man godt kan komme op og ramme inden for nogle år.

Jeg oplevede engang en skinny knægt på 15 komme op til en 80 kilos bænkpres test i football, for første gang. Han havde aldrig træner før i hele sit liv og alligevel kunne han presse 9 reps. Nogen mennesker har bare et bedre udgangspunkt end andre.

nu kan man jo ret ofte se på folk om de gode pressere og will smith ligner ikke en specielt god presser. Alt for lange arme blandt andet. jeg køber den heller ikke...

Han er noget højere end mig og jeg er 185. Jeg har ikke hevet målebåndet frem og heller ikke spurgt ham.

hvor er det så det er galt? Lyver alle de steder, når de skriver hans højde, strækker du målebåndet for meget når du måler dig selv, eller går han i høje hæle?

Link to comment
Share on other sites

does it matter?

Han har da en flot fysik. Men der er mange nede i centeret der ligner, og er størrere.

Folk er altid vilde efter at kende de kendtes træningsrutiner. Fordi det er af ren interesse, at se hvordan de har nået målet, eller fordi folk vil følge dem?

Link to comment
Share on other sites

Folk er altid vilde efter at kende de kendtes træningsrutiner. Fordi det er af ren interesse, at se hvordan de har nået målet, eller fordi folk vil følge dem?

Vel fordi folk gerne vil ligne dem. For 99% af befolkningen er Brad Pitts fysik i Fight Club første gang de får øjnene op for en mand med en markeret overkrop. Og så tænker de? "Hvordan kommer jeg selv til at se så flot/stærk ud?" og så spørger man på et motionsforum. Alt for ofte får de nogle lidt næsvise svar, men det er så nok fordi medlemmerne af det valgte motionsforum har fået det spørgsmål 8000 gange siden filmen udkom. Og det vil ske i mange år fremover. For hver generation har sine film med mandlige skuespillere i god form. I 70'erne var det Bruce Lee, i 80'erne var det Schwarzenegger, Stallone, Van Damme, Norris. I 90'erne kom bl.a. Pitt, Snipes og Smith m.fl., og mon ikke den nye generation af skuespillere også så småt begynder at vise muskler. For svedige mandekroppe sælger, og det er ikke kun kvinderne der ser på dem. Drengene/mændene gør også, omend de fleste ser på dem med lidt anderledes øjne end kvinderne. :laugh:

Det er ikke alle der stifter bekendtskab med styrketræning igennem det lokale fitnesscenter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, men nu er det jo at jeg som fan bliver helt elektrisk :)

Hvor har du mødt ham? Hvorfor osv..:)

Fortæl fortæl:)

Jeg mødte ham sidste gang ifm. optagelserne til I am Legend i NY. Blandt andet ifm. den pæne røde bil (som også ses i traileren) eller rettere de 20 af slagsen som var til rådighed under optagelserne :smile: Filmen skulle have været optaget på vestkysten, men af forskellige årsager så var det optimalt for Will at sættet flyttet til NY, bl.a. af hensyn til hans familie, som han er ganske karrig omkring. Han var deres ønskefigur til filmen, så derfor strakte filmselskabet sig ganske langt. Samtidig var der en række andre hensyn ift. locations, der gjorde at det gav mening at flytte hele balladen østpå.

Incognito - Will havde støvler på under optagelserne mv., så det er sikkert derfor han bliver "noget" højere end mig og derfor reelt fremstår som lidt under 2 m. når man taler med ham. Jeg rendte rundt i flade racersko, så det er vel der forklaringen på hans og min højdeforskel ligger.

Link to comment
Share on other sites

Incognito - Will havde støvler på under optagelserne mv., så det er sikkert derfor han bliver "noget" højere end mig og derfor reelt fremstår som lidt under 2 m. når man taler med ham. Jeg rendte rundt i flade racersko, så det er vel der forklaringen på hans og min højdeforskel ligger.

Link to comment
Share on other sites

Vel fordi folk gerne vil ligne dem. For 99% af befolkningen er Brad Pitts fysik i Fight Club første gang de får øjnene op for en mand med en markeret overkrop. Og så tænker de? "Hvordan kommer jeg selv til at se så flot/stærk ud?" og så spørger man på et motionsforum. Alt for ofte får de nogle lidt næsvise svar, men det er så nok fordi medlemmerne af det valgte motionsforum har fået det spørgsmål 8000 gange siden filmen udkom. Og det vil ske i mange år fremover. For hver generation har sine film med mandlige skuespillere i god form. I 70'erne var det Bruce Lee, i 80'erne var det Schwarzenegger, Stallone, Van Damme, Norris. I 90'erne kom bl.a. Pitt, Snipes og Smith m.fl., og mon ikke den nye generation af skuespillere også så småt begynder at vise muskler. For svedige mandekroppe sælger, og det er ikke kun kvinderne der ser på dem. Drengene/mændene gør også, omend de fleste ser på dem med lidt anderledes øjne end kvinderne. :laugh:

Det er ikke alle der stifter bekendtskab med styrketræning igennem det lokale fitnesscenter. :smile:

Så sandt, så sandt.

Men vær sikker på at på trods af deres udmærkede fysik, skal lysfolkene nok finde ud af at stille projektørene så de danner de helt rigtige skygger, ligesom de uden tvivl har været igennem en gang redigering i deres "nøgen" scener, eller i hvertfald der hvor de skal fremstå muskuløs. Et godt eksempel er Pitt i Troy. På film ligner han en der kunne stille op i en BB konkurrence, men på nogle "bag kammeraet" billeder fra samme film, ligner han en hver anden der har trænet seriøs i et par år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mødte ham sidste gang ifm. optagelserne til I am Legend i NY. Blandt andet ifm. den pæne røde bil (som også ses i traileren) eller rettere de 20 af slagsen som var til rådighed under optagelserne :smile: Filmen skulle have været optaget på vestkysten, men af forskellige årsager så var det optimalt for Will at sættet flyttet til NY, bl.a. af hensyn til hans familie, som han er ganske karrig omkring. Han var deres ønskefigur til filmen, så derfor strakte filmselskabet sig ganske langt. Samtidig var der en række andre hensyn ift. locations, der gjorde at det gav mening at flytte hele balladen østpå.

Incognito - Will havde støvler på under optagelserne mv., så det er sikkert derfor han bliver "noget" højere end mig og derfor reelt fremstår som lidt under 2 m. når man taler med ham. Jeg rendte rundt i flade racersko, så det er vel der forklaringen på hans og min højdeforskel ligger.

Lyder rigtigt nice...må jeg spørge hva du laver, siden du var med på de optagelser?? :)

Link to comment
Share on other sites

Et par støver, og så bliver man nem 4-5 cm højere. Føler mig selv som en kæmpe, når jeg har mine vandrestøvler på :innocent:
4-5cm plus 188 = 192-193

Der er stadig en god sjat op til 2 Meter. Selv om 192 er ganske højt.

I øvrigt rimelig vild støvle der hæver dig 5cm.

:laugh::laugh::tongue:

Nogen folk har vel bare bedre genetik end andre. Nogen mennesker bruger 15 år på at kunne komme op og bænke så meget hvor andre bruger betydligt mindre. Med en skræddersyet kost, en kompentent træner, god gentik og en hel del dedikation er det da et tal man godt kan komme op og ramme inden for nogle år.

Jeg oplevede engang en skinny knægt på 15 komme op til en 80 kilos bænkpres test i football, for første gang. Han havde aldrig træner før i hele sit liv og alligevel kunne han presse 9 reps. Nogen mennesker har bare et bedre udgangspunkt end andre.

I en klub med 400-500 medlemmer, har vi i en periode på 10 år, haft to personer der kunne bænke 175 eller over.

Og så taler vi altså om folk der giver den voldsomt gas med træningen. Ikke om en som skal træne dedikeret, og spise rigtigt nogle måneder op til en film.

Kan man bænke 175kg, kan det ses på dig. Og Will er ikke just en der fysisk udstråler et 175kg bænkpres.

Men anyway, det er knapt så vigtigt......

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Kan man bænke 175kg, kan det ses på dig. Og Will er ikke just en der fysisk udstråler et 175kg bænkpres.

Men anyway, det er knapt så vigtigt......

Og hvordan ser en der bænker 175kg ud? Jeg har da set et par stykker som ikke har en fysik som Smith bænke +175kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er 30 miles på en uge (6 dage). Det svarer til ca. 48 km. Er man i god nok form kan det da sagtens lade sig gøre. Der står jo ikke hvor lang tid han brugte på det. Jeg har i periode på 1 1/2 år selv løbet et sted mellem 40 og 60 km hver uge.

Som skrevet så er der nok overdrevet lidt, men det meste burde da være muligt for os dødelige. Will Smith har jo også en god grundform og har trænet hårdt til tidligere film fx. Muhammed Ali-filmen.

Det er ret imponerende at gennemgå sådan en løbetræning, imens man sideløbende bliver SKIDE fucking stærk. Har vi ikke her på MOL en junior verdensrekordholder under IPF som bænker ca det samme RAW?

Her er et glimt af hans fysik i hans nyeste film. Bedøm selv:

http://www.apple.com/trailers/wb/iamlegend/

Myth: BUSTED

Og hvordan ser en der bænker 175kg ud? Jeg har da set et par stykker som ikke har en fysik som Smith bænke +175kg.

Hvem?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Squattie her.

Man kan da ikke dømme om manden kan bænke 175 kg udfra hans fysik.

Det vi kan forholde os til er at Will Smith har trænet i mange år og er en dedikeret løfter. Putter du så en kok og en personlig træner oveni, så er det vel ikke så fantastisk en historie. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg trænet i AASk i 3år+ og har da endnu aldrig stødt på nogen med en fysik der mindede om Will smiths der kunne bænke 175+ uden trøje.

Så pictures or it didnt happend.

Jo, er selvføgelig muligt, men chancen for at det her passer er da alt for lille til at jeg kan forstå hvordan mange herinde vælger at tro på det...

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg aner ikke hvad du mener. Jeg fatter ikke, hvordan du kan afskrive Smith´s påståede bænkpres på 175 kg ud fra dine begrundelser.

Det er i orden. Så er vi bare ikke enige.

Jeg fornægter ikke at dit erfarings grundlag er større end mit, jeg har trods alt ikke trænet i center mere end 5 år. Men jeg har dog trænet lidt forskellige steder, og kun mødt en der kunne bænke 175, men mødt mange der var væsentlig større end will, som ikke kunne bænke 175. Ham der har bænket de 175kg, er i øvrigt noget nær "skabt" til bænkpres og er en stor makker.

Ser man på MOL`s rekord liste, tegner det samme billede sig

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikker på, at han sagtens kunne finde på at overdrive, men det er ikke umuligt at han kan. Jeg tror nok ikke på det, men jeg kender en fyr med nogenlunde samme bygning som Will Smith og han bænker 160 raw. Han er også lidt lavere og dermed nok lettere.

Link to comment
Share on other sites

Det er i orden. Så er vi bare ikke enige.

Jeg fornægter ikke at dit erfarings grundlag er større end mit, jeg har trods alt ikke trænet i center mere end 5 år. Men jeg har dog trænet lidt forskellige steder, og kun mødt en der kunne bænke 175, men mødt mange der var væsentlig større end will, som ikke kunne bænke 175. Ham der har bænket de 175kg, er i øvrigt noget nær "skabt" til bænkpres og er en stor makker.

Ser man på MOL`s rekord liste, tegner det samme billede sig

Med al ære og respekt kan man ikke bruge MOLs rekordliste til noget som helst. Vi er alle fritidsløftere og kan ikke sammenlignes med Will Smith, som har sit eget gym i sit hus og en personlig træner og en kok til at varetage alle hans krav.

Derudover kunne det jo tænkes at Will Smith ikke har helt rent mel i posen.

Link to comment
Share on other sites

Med al ære og respekt kan man ikke bruge MOLs rekordliste til noget som helst. Vi er alle fritidsløftere og kan ikke sammenlignes med Will Smith, som har sit eget gym i sit hus og en personlig træner og en kok til at varetage alle hans krav.

Derudover kunne det jo tænkes at Will Smith ikke har helt rent mel i posen.

Hvad præcist mener du med at alle på MOL er fritids løftere. Vi har da en meget stor gruppe der har stillet op til både DM, JM, og flere europæiske konkurrencer, og så vidt jeg ved har vi også en ret stor gruppe medalje tagere.

Jeg ville netop mene at denne gruppe er meget sigende for hvordan normen ligger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share