Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 5/6:

Efter arbejde ville jeg ud og løbe en tur. Havde tænkt noget interval, men allerede da jeg gik i gang mærkede jeg noget ømhed i venstre læg så interval blev hurtigt lavet om til jogging... og da ømheden tog til og blev til jag for hvert skridt blev det (til min store frustration) til sidst til PW og hvor var der pludselig langt hjem selvom der kun var et par km :wacko:

Nå til en forandring er det da i det mindste venstre læg og ikke den vanlige overanstrengelse af højre, men ved da snart ikke hvad jeg skal stille op med de lægge altså :nonono: Men så er løb og sjip nok ikke nogen plan snedig de næste dage :4nope:

Data for turen:

distance: 5,84 km.

avg :heartpump: : 159

max :heartpump: : 179

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 6/6:

Om det er varmen der er steget mig til hovedet i dag, udsigten til ikke at komme til at løbe den næste tid eller måske lidt begge dele ved jeg ikk, men blev enig med mig selv i dag om at Fitness Worlds TDF sommer challenge var lige dét jeg skulle melde mig til :w00t: Og lagde ud med at melde mig til lyongades første kongeetape her til aften. Fik også kørt et par hurtige øvelser inden.

seated military:

2 x 12 x 15 kg

2 x 10 x 20 kg

3 x 8 x 25 kg

2 x 10 x 20 kg

rear lat flies, mask:

15 x 15 kg

2 x 12 x 20 kg

2 x 10 x 25 kg

flies, mask:

2 x 12 x 25 kg

3 x 10 x 30 kg

push down:

15 x 10 kg

15 x 12,5 kg

3 x 12 x 15 kg

:bike: konge etape :bike:

tid: 83 min.

avg :heartpump: : 160

max :heartpump: : 178

kcal: 859

Pyh for en omgang!!! Der blev kørt 3 blokke, den første med en masse spurter, nr 2 var tempokørsel og til slut op, op, opad :gal: Hårdt, men rigtig godt... ved dog ikke helt om jeg er ærgelig eller lettet over at der pga helligdag næste mandag er 14 dage til næste omgang kongeetape :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8/6:

I forbindelse med fitness worlds TDF challenge skal der køres 21 timer hen over sommeren så havde tilmeldt mig den næste i dag. Tog afsted i tid til også at kunne få trænet vægte før. Min underbevidsthed syntes åbenbart ikke bikefit var cykling nok til mig i dag for da jeg stod og skulle i træningstøjet var mine bukser ikke kommet med :4slap::4slap::4slap: Så taske minus pung og nøgler blev kastet ind i et skab og så ellers mig babu hjem :crazy_pilot:

Derfor blev styrketræning ret begrænset i dag :dry:

ryg/ben/biceps

pull down, cg:

12 x 25 kg

2 x 10 x 30 kg

3 x 8 x 35 kg

dl:

5 x 50 kg

5 x 60 kg

5 x 65 kg

5 x 70 kg

3 x 80 kg

3 x 1 x 90 kg

2 x 3 x 70 kg

5 x 50 kg

straps på 80 & 90 kg

drag curls:

12 x stang + 2,5 kg

2 x 10 x stang + 5 kg

3 x 8 x stang + 7,5 kg

3 x 8 x stang + 5 kg

Så lidt mave/core med bold

:bike: bike max :bike:

i dag v/ molveteran Arne!!!

avg :heartpump: : 152

max :heartpump: : 173

Hårdt og varmt :gal: Musikaslk den fedeste time: Metallica, Marilyn Manson, Rammstein, AC/DC m.v. :smilerock: :4thumbup: Dejligt med en time helt renset for "best of the voice radio" :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdatering for de sidste par dage:

Fredag d. 10/6:

:4jumpy:crossfit intro :4jumpy:

Startede med en introduktion fra instruktøren om CF og derefter noget opvarming med airsquats, svingen med armene, rotere core osv. Derefter skulle vi gå sammen to og to og lave diverse øvelser med bolde (de store med sand i som hedder ???).

Så til WOD, 8 runder:

-150 m. løb (jeg roede i stedet da jeg stadig har noget avs nede i venstre underben :annoyed: )

-12 KB swings (kørte 4 set med 12 kg og 4 set med 8 kg)

-5 pushups med skiftevis højre/venstre hånd på en vægtskive, fik ikke fat i betegnelsen for disse pushups, anyone??? :unsure:

Timen gik stærkt og havde troet vi skulle lave meget mere, men det var rigtig fedt og har fået booket mig ind på både flere intro og et par 1´er timer de næste uger :firebounce:

Bagefter tog jeg lidt bryst/skulder/triceps:

bænk:

10 x 30 kg

8 x 35 kg

4 x 5 x 40 kg

technogym upperback maskine:

15 x 10 kg

12 x 15 kg

2 x 12 x 20 kg

2 x 10 x 25 kg

De havde ikke nogen flies/rear lat maskine som den i lyongade så måtte nøjes med denne.

db shoulder press:

3 x 8 x 12 kg

cg bænk (med ezbar):

12/12/10/10 x stang + 10 kg

ass dips:

3 x 10 x -45 kg

Christianshavn/basecamp er (IMHO) ikke det optimale sted for styrketræning, de har udelukkende technogym udstyr og bænkene er stort set umulige at sidde comfortabelt på, så håber at lyongade indfører CF når de udvider i løbet af året!

Og selvom CF ikke umiddelbart virkede hårdt så var det det vist for er længe siden jeg har sovet SÅ godt ovenpå en træning :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11/6:

En gang bikefit, "ugens etape" i TDF challenge.

tid: 50 min.

avg :heartpump: : 159

max :heartpump: : 177

Temaet for ugens etape var enkeltstart. Synes desværre instruktøren formåede at gøre det jævnt kedeligt ved at lade os køre den samme blok to gange og til den samme musik. Nå men pulsen kom op og har nu 3 af de 21 timer i hus :cool:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12/6:

ryg/biceps/ben

dl, rumænsk:

2 x 5 x 60 kg

2 x 7 x 70 kg

2 x 3 x 80 kg

2 x 2 x 90 kg

2 x 1 x 100 kg straps og bælte

3 x 80 kg

5 x 60 kg

yates row:

12 x stang + 10 kg

2 x 10 x stang + 15 kg

2 x 8 x stang + 20 kg

3 x 8 x stang + 25 kg

3 x 8 x stang + 20 kg

pull down, cg:

12 x 25 kg

12 x 30 kg

10 x 35 kg

10 x 40 kg

3 x 8 x 45 kg med straps

2 x 8 x 35 kg

prone curls:

2 x 12 x stang + 2,5 kg

3 x 10 x stang + 5 kg

3 x 8 x stang + 7,5 kg

drag curl:

8 x stang + 7,5 kg

4 x 8 x stang + 5 kg

adskillige set rotator, mens jeg ventede på preacher maskinen blev ledig

preacher curl, maskine:

12 x 12,5 kg

3 x 10 x 15 kg

Ikke rigtig noget at bemærke v dagens træning :smile:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Tadaa så er der et par opdateringer igen :4jumpy:

Mandag d. 13/6:

Tog en powerwalk om aftenen :walking: Om morgenen havde venstre ben fortsat virket øm, men måtte jo lige prøve at løbe :innocent: Og det gik overraskende godt, der var ingen smerter, jag eller lign overhovedet :4thumbup:

Så i alt 41 min. blandet PW/jogging.

Tirsdag d. 14/6 blev til hviledag :rolleyes:

Onsdag d. 15/6:

Igen tid til at prøve noget nyt, i dag kettlecross! En time med, ja surprise, øvelser en mas med KB´s. Er jo stadig helt ny indenfor crossfit og KB træning og fik ikke skrevet programmet af fra tavlen, men lidt youtube kiggeri har hjulpet mig til at gengive en ca liste over hvad vi lavede :rolleyes:

-swings

-squat to press

-clean and press/ snatch and press ( :unsure: )

-one arm rows

-high pulls

-figure 8´s

-russian twist

-diverse liggende triceps øvelser

-turkish getup (dét stinker jeg til!!! Alt hvor man skal lave mere end tre forskellige bevægelser i bestemt rækkefølge efter hinanden så går der kage i det for mig, også derfor jeg altid har holdt mig væk fra alt der lugter af aerobic :blush::hehe: )-

Rigtig god og rigtig hård time. Gik fra at starte ud med en 12 kg til at gå helt ned til 4 kg i nogle af øvelserne. Timen foregik uden pauser og vekslen mellem alle de ovennævnte øvelser. Hvis ikke jeg får bare en smule doms i morgen bliver jeg meget overrasket :wootdance:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17/6:

Part I

Crossfit intro

Var i dag på formiddagsholdet da jeg havde fri, vi var kun 5 deltagere.

Først en del teknik træning i thrusters og pull ups. Igen kan jeg ikke koordinere min krop til at få swing i kroppen når jeg hænger i pull up stangen, ender bare med at gynge frem og tilbage :nonono::blush:

Derefter en 20 min WOD:

-10 wall balls

-10 ring rows

-15 KB swings

Fy, føj, badr hvor er det hårdt :newtongue: Men fedt :devil: Men kan ikk lade være med at undre mig over at man til normalt til træning kan gå i op til 2 timer og træne med vægte, træne forholdsvis tungt, dog stadig gå hjem med overskud, mens en 20 min WOD er ved at tage livet af en og ikke kan klares uden et par små pauser :wacko: Satser på det bliver bedre med tiden!

Part II

AftenPW/løb

tid: 44 min.

avg :heartpump: : 153

max :heartpump: : 172

Lidt tiltrængt luft efter jeg gik kold på sofaen i eftermiddag, og havde også turen til gode fra i går hvor himmel og jord jo nærmest stod i et om aftenen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

En tur i skriftestolen = update på diverse stats :freaked: :blush:

Som nævnt nogle gange før har der det sidste år sneget sig betydeligt flere kg på sidebenene. Nogle som følge af medicinering (lykkepiller), men kan heller ikke løbe fra at der nok også er spist temmelig meget i perioder :4pizza::icecream: :4whistling:

Har i dag taget mål og vægt og samtidig fundet nogle der er et år gamle:

(26/6-10) / 16/6-11

vægt: (63,9 kg) / 73,1 kg

overarm: (28,5 cm) / 32 cm

talje: (72,5 cm) / 79 cm

hofte: (97 cm) / 104 cm

lår: (55 cm) / 60 cm

Ja der er blevet lidt mere af mig!!! Men det er jo ikke kun skidt, styrken er jo også vokset så jeg endelig har fået 3 cifret dødløft fx :pumpin: Og større arme :4flex: Og for første gang siden jeg begyndte at træne med vægte for snart 10 år siden er jeg rimelig "at peace" med den gamle anorektiske side af mig som jeg altid tror vil bo et sted indeni, dvs jeg er ikke helt i opløsning over det. Nok vil jeg gerne af med det der er taget på som ikke er muskler, men jeg vil ikke ned og ligne en pind. Så nu vil jeg se om jeg kan få sneget noget fedt af, men jeg vil ikke miste styrke eller muskelmasse så det skal gøres laaangsomt!

Første skridt er enkelt: drop is, chokolade osv. så tror jeg faktisk jeg er ok på vej, og samtidig se hvad der sker når jeg (efter planen) trapper helt ud af lykkepiller i den kommende uge :firebounce:

Så nu håber jeg denne offentliggørelse af stats kan holde mig til ilden :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19/6:

part I

Havde arbejdssøndag. Da jeg kom hjem havde jeg lidt svært v at hive mig op til at tage i lyongade, men synes den alm. vægttræning er gået lidt tabt i CF og KB den forgangne uge. Fik dog heldigvis hevet mig selv afsted og dét skulle jeg ikke fortryde :4jumpy:

bryst/skulder/triceps

bænk:

10 x 20 kg

10 x 30 kg

2 x 5 x 40 kg meget lette!

5 x 45 kg

3 x 50 kg stadig overskud :blink:

3 x 52,5 kg Første rep pr!

2/2/1 x 55 kg Anden rep pr!!! :wootdance:

De 2 x 2 var ikke helt til brystet, til 5-10 cm over. Men gammel pr er 1 x 55 kg så stadig total meget pr :wink: Den sidste single var helt nede.

5 x 50 kg

5 x 40 kg

db shoulder press:

12 x 10 kg

2 x 10 x 12 kg

10/8/8 x 14 kg

Også her var der fremgang på repantal på 14 kg :alright:

db flies:

12 x 7 kg

2 x 10 x 8 kg

2 x 8 x 9 kg

rear lat flies, mask:

12 x 20 kg

2 x 10 x 25 kg

2 x 30 kg

12 x 20 kg

ass dips:

8 x -35

3 x 10 x -45

10 x -40

Forsøgte først med unassisted, det kan jeg vist godt skyde en hvid pind efter lige foreløbig :wacko:

Superfed træning :devil: Ved ikke hvad der sker for tiden, om jeg er blevet stærkere på rekordtid eller om jeg måske har fået lidt mere tro på at "selvfølgelig kan jeg da løfte det" :unsure: Men det behøver jeg jo ikke ligge søvnløs over, bare glæde mig over det :rolleyes:

part II

23 min. PW/løb. Det gik så til gengæld ikke så godt, ømme spændte skinneben fik mig til at korte ruten betydeligt af! Skal vist sove med et godt lag muskelbalsam på!

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har været off Mol og generelt off den sidste halvanden uges tid. Var begyndt at blive meget let irritabel, gnaven og i sidste weekend var jeg uforklarligt ked af det og har derfor været nødt til at hoppe tilbage på den gamle dosis lykkepiller :dry: Rigtigt ærgeligt, var ellers helt sikker på jeg var klar til at smide de medicinske krykker :4crutches::eh: Derfor er jeg kommet bagud med at logge den lidt beskedne træning det er blevet til.

Mandag d. 20/6:

En gang spin kongeetape som ikke gik sååå godt, gik totalt kold efter den første time, så den sidste halve time sad jeg bare og trillede med da jeg ikke ville gå midt i timen :blush:

Onsdag d. 21/6:

Kettlecross på basecamp. Inden timen kørte jeg en gang dødløft:

5 x 50 kg

5 x 70 kg

5 x 80 kg

2 x 3 x 90 kg

2 x 100 kg

1-1½ min pause

2 x 1 x 100 kg

3 x 70 kg

5 x 50 kg

Fik ikke skrevet ned hvad vi lavede på timen og min hukommelse er ikke så god pt :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24/6:

En gang crossfit :4jumpy:

Startede med teknik træning i squat og derefter noget opvarmning med 5 rep squat, en spurt udenfor, 5 rep squat, spurt... ca 8 runder. Var lidt svært for pigerne der var med kørte uden vægt på squatten og fyrene var ikke ivrige efter at dele med en tøs så heldigt nok var der ledig i squat stativet ude i trænings området, så brugte jeg da bare det :wink:

Derefter havde instruktøren sammensat en tabatha workout, 3 min hvert sted, 20 sek arbejde, 10 sek pause:

-roning

-air squats

-pull ups (stort hurra for elastikker!!! :chicken: )

-push ups

-sit ups

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2/7:

Mental og fysisk fremgang, kom ud af fjerene og i lyongade til formiddags træning :4thumbup: (skulle jo også nå hjem og se tour :bike: )

ben/ryg/biceps

dl:

2 x 5 x 60 kg

5 x 70 kg

2 x 3 x 80 kg

3 x 90 kg

5 x 1 x 100 kg (30 sek pause mellem hver rep, i dag uden straps for første gang!)

3 x 80 kg

5 x 60 kg

squat:

10 x 20 kg

3 x 5 x 40 kg

2 x 5 x 50 kg

yates row:

12 x stang + 10 kg

2 x 10 x stang + 15 kg

2 x 8 x stang + 20 kg

3 x 8 x stang + 25 kg

2 x 8 x stang + 20 kg

pull down, cg:

12 x 25 kg

10 x 30 kg

10 x 35 kg

8 x 40 kg

3 x 5 x 45 kg med straps

ezbar curls:

4 x 10 x stang + 5 kg

drag curls:

3 x 10 x stang + 5 kg

preacher curl, maskine:

2 x 10 x 12,5 kg

8/10 x 15 kg

4 set cable crunches

4 set maskin crunches

3 x 30 sek planke

Det var så dagens træning, håber at holde dampen oppe nu! Men energi avler jo efter sigende energi så det satser jeg da stærkt på :rolleyes:

Havde tænkt jeg ville ud og powerwalke når touren var færdig, men synes ikk lige vejret indbyder til det så den må jeg vist have til gode :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Halløj i loggen :bigsmile:

Nu hvor juli går på held kan jeg konkludere det ikke heeelt var min måned :nonono:

Onsdag d. 6/7 var jeg til kettlecross i lyongade hvor den rablende gale instruktør havde fået den idé at vi da lige skulle presse 10 x 10 burpees ind i timen :crazy: Jeg fik ikke lavet dem alle, i 7. omgang begyndte det at sortne for øjnene så sprang resten af dem over :blink:

Lørdag d. 9/7 crossfit intro som gik fint.

Tirsdag d. 12/7 crossfit intro hvor jeg gik efter 10 min. Svedte allerede da jeg stod og klædte om før timen og da jeg tændte pulsuret lå jeg på 132, af at klæde om :blink::w00t:

Og da vi stod og lavede swings til opvarmning begyndte jeg igen at få sortnen for øjnene så jeg måtte slukøret opgive træningen...

Siden da er det blevet til en smule små hjemmelavede CF inspirerede workouts herhjemme samt et par joggeture.

Den sidste uge har jeg intet lavet, fik endelig vovet mig til tandlæge her i juli efter flere års udskydelse (lider af galoperende tandlægeskræk :blush: ). Det eneste der dog var nødvendigt, var at fjerne en af de to sidste visdomstænder pga hul, den fik jeg fjernet i onsdags. Og har så været så "heldig" at få en dry socket, dvs det er ikke helet som det skulle og det har gjort ondt som jeg aldrig har oplevet smerte før :freaked:

Nu håber jeg meget snart at have mindre smerter så jeg kan komme i gang igen, savner virkelig træning!

Det var så update på en juli der ikke var helt som jeg ku ønske :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sløver for vildt med opdateringer, men har fået gang i træning igen :4thumbup:

Mandag d. 1/8: Løb 5,11km

Onsdag d. 3/8: Jog 6,03 km.

Lørdag d. 6/8: 2 x crossfit intro.

1. time: duckwalks, spiderwalks, sjip en mas.

WOD: 3 runder, 15 thrusters, 15 burpees.

2. time: igen en masse sjip.

WOD: 3 runder á 15 airsquat, 15 dl (de andre kørte thrusters, jeg var eneste der tog begge timer så fik lov selv at vælge en anden øvelse :cool: )

Derefter "Annie" som dog blev mere alm sjip end DU´s :innocent:

Mandag d. 8/8: crossfit intro.

Lang blandet opvarming og KB swing teknik.

WOD: 20 min AMRAP: 10 kb swings, 10 atomic situps, 10 airsquat. (nåede i gang med 19. runde)

Derefter en gang kettlecross.

Imellem de to timer hoppede jeg med på lidt dødløft hos et par at CF fyrene. 5 x 100 kg og 2 x miss på 110 :dry:

Onsdag d. 10/8: jog 5,9 km.

Fredag d. 12/8: crossfit intro

WOD: 5 runder á 400 m løb, 15 squat, 15 pushups gamestyle (og tøsestil m knæ på jorden :chicken: )

Derefter lidt dl:

5 x 60 kg

3 x 90 kg

1 x 100 kg

1 x 105 kg PR + 5 kg

miss på 110 kg :4ranting:

1 x 105 kg

pullups i elastik: 5 x blå, 10 x grøn.

Mandag d. 15/8: crossfit intro.

duckwalks, spiderwalks,burpees opvarmning.

Tabatha WOD: airsquat, situps, ringrows, pushups, burpees. (fandt ud af man faktisk godt kan trække en burpee ud til at vare næsten 20 sek :4whistling: :tongue: )

Derefter kettlecross.

Så er loggen up to date :biggrin: Findes der iø en anti fanklub for burpees? I så fald vil jeg gerne overtage formandsskabet! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 18/8:

Har desværre måttet aflyse planlagte CF og KC timer denne uge grundet vagtbytter, personalemøde m.v. Men i eftermiddag fik jeg presset en løbetur ind. Grundet tidsnød blev det så højintensivt som overhovedet muligt :devil:

Løb

tid: 25,02 min.

avg :heartpump: : 176

max :heartpump: : 190

Hård og supervarm tur :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den sidste uge har jeg intet lavet, fik endelig vovet mig til tandlæge her i juli efter flere års udskydelse (lider af galoperende tandlægeskræk :blush: ). Det eneste der dog var nødvendigt, var at fjerne en af de to sidste visdomstænder pga hul, den fik jeg fjernet i onsdags. Og har så været så "heldig" at få en dry socket, dvs det er ikke helet som det skulle og det har gjort ondt som jeg aldrig har oplevet smerte før :freaked:

Nu håber jeg meget snart at have mindre smerter så jeg kan komme i gang igen, savner virkelig træning!

Uha, sådan en oplevelse fik jeg også for nogle år siden...føler med dig, for det gør da godt nok MEGA-FÅKKING-NAS-SÅ DET-NÆRMEST-IKKE-ER-TIL-AT-BESKRIVE!

Men det er jo nok(heldigvis) overstået nu... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uha, sådan en oplevelse fik jeg også for nogle år siden...føler med dig, for det gør da godt nok MEGA-FÅKKING-NAS-SÅ DET-NÆRMEST-IKKE-ER-TIL-AT-BESKRIVE!

Men det er jo nok(heldigvis) overstået nu... :smile:

Argh, STFU! Jeg skal selv have fjernet to visdomstænder snarest :cry::laugh:

Jeg ventede i øvrigt selv 11 år med at gå til tandlæge, så det er nok billigt sluppet, alt i alt..

Link to comment
Share on other sites

Argh, STFU! Jeg skal selv have fjernet to visdomstænder snarest :cry::laugh:

Jeg ventede i øvrigt selv 11 år med at gå til tandlæge, så det er nok billigt sluppet, alt i alt..

Hehe, det er heldigvis ret sjældent at det sker. Det er noget med at man har en speciel type spyt, der opløser den fibrin-koagel der bliver dannet i "såret" ned til nerven...altså så nerven bliver blotlagt, eller sådan noget - så vidt jeg lige husker...:tongue: For mig tog det vist omkring tre uger at komme over...

Undskyld - det var altså bare for fristende:laugh: HELD OG LYKKE!

Link to comment
Share on other sites

Uha, sådan en oplevelse fik jeg også for nogle år siden...føler med dig, for det gør da godt nok MEGA-FÅKKING-NAS-SÅ DET-NÆRMEST-IKKE-ER-TIL-AT-BESKRIVE!

Men det er jo nok(heldigvis) overstået nu... :smile:

Ja det er, HELDIGVIS, overstået for du har helt ret mht smertebeskrivelsen. Præsterede også at få givet mig selv så mange lægeordinerede smertestillende at jeg fik begyndende overdoserings symptomer :blush:

Argh, STFU! Jeg skal selv have fjernet to visdomstænder snarest

Jeg ventede i øvrigt selv 11 år med at gå til tandlæge, så det er nok billigt sluppet, alt i alt..

Havde heller ikke været v tandlægen i 13 år :innocent: Men utroligt nok forsvandt min tandlægeskræk efter denne behandling, nok fordi jeg endte med at skulle derop så mange gange, da behandlingen for en "dry socket" er, at de sætter gaze vædet i nellikeolie op i såret. Smager forfærdeligt, men det hjælper!!!

Vil dog lige indskyde at jeg tidligere har fået fjernet to visdomstænder uden problemer overhovedet og som JAAB skriver så er det sjældent og jeg kender ingen andre der har oplevet det efter tandudtrækning :smile:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Et af mine efterhånden sjældne besøg i egen log, så vil jeg lige opdatere på træning siden sidst :rolleyes:

Lørdag d. 20/8: 2 x CF intro hvoraf den første var slået op som en "spørge/øve teknik efter behov time", men det var så i sidste øjeblik lavet om til alm. time. Valgte at køre lidt øvelser for mig selv i stedet den første time.

Hoppede med på anden time hvor vi øvede OH squat teknik, netop en af de ting jeg ville have haft hjælp til i den aflyste spørgetime :alright: Mine evner for OH squat kan godtnok ligge på et forsvindende lille sted :annoyed:

Mandag d. 22/8: Løbetur, 29 min.

Onsdag d. 24/8: Joggetur, 44 min.

Fredag d. 26/: Løb, 31 min.

Mandag d. 29/8: Joggetur, 39 min.

Tirsdag d. 30/8: CF intro. Kom en lille time før som blev brugt på lidt tilfældig styrketræning.

Derefter CF hvor der bla. blev arbejdet en del med kettlebells og hvor jeg åbenbart formåede at imponere instruktøren som kom og tog min 12 kg´s og sagde jeg skule bruge 16 til cleans :gal:

Efter timen snakkede jeg kort med ham og han sagde jeg burde kaste mig ud i CF 1 timerne, han er nu min totalt ynglings instruktør :biggrin:

Torsdag d. 1/9: CF intro og kettlecross.

CF timen havde først intro og teknik i DL.

Derefter en 20 min. AMRAP wod:

5 x dl

10 box jump

15 DU/60 alm sjip

20 kb swings

Lørdag d. 3/9: Løb, 29 min.

Søndag d. 4/9: Syntes det var på tide med lidt "rigtig" styrketræning så tog i det fine nyudvidede lyongade :dumbbell_lift:

dl:

2 x 5 x 60 kg

5 x 70 kg

2 x 3 x 80 kg

2 x 1 x 90 kg

1 x 100 kg

1 x 110 kgYES PR M 5 KG!"

1 x miss x 110 kg Det var ok, var aldeles tilfreds med den ene :cool:

3 x 80 kg

3 x 60 kg

bænk:

10 x 20 kg

8 x 30 kg

2 x 5 x 40 kg

5 x 3 x 45 kg

3 x 40 kg

Til trods for pushups i hobetal til CF er det gået tilbage i bænken...

mili:

8 x 12/14/16/18/22 kg

5 x 5 x 24 kg

8 x 18 kg

pulldown, wg:

8 x 25/30/35/40/45 kg

2 x 6 x 50 kg

bb curl:

2 x 12 x 12 kg

2 x 10 x 14 kg

push down:

4 x 12 x 12,5 kg

derudover lidt mave tamtam i kabel og maskine.

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5/9: tog en gang spontan kettlecross i lyongade, kan nok godt betegnes som cardiotræning da de ikke har kb´s over 8 kg :wink:

Tirsdag d. 6/9: CF 1. Blev en smule skuffet over denne 1´er time. Først brugte vi temmelig lang tid på clean teknik og derefter en ret kort AMRAP wod som jeg ikke fik skrevet ned. Havde tidligere på dagen afmeldt min plads på den efterflg. intro time da jeg tænkte jeg nok ville være for flad, det fortrød jeg denne dag :unhappy:

Torsdag d. 8/9: CF 1. I modsætning til tirsdag var der rigeligt med udfordring i dag! :w00t: :4thumbup:

Først opvarmning med 500 m. ro, 30 af flg: airsq, atomic situps, pushups og backext.

Så lidt bænkpress og så en "cardio wod":

30-25-20-15-10-5

burpees

box jumps

T2B (eller situps hvis man ikke kan T2B, gav det nogle forsøg hver runde men blev situps for mit vedkommende).

Lørdag d. 10/9: Vaklede lidt mellem CF eller noget styrke/cardio og endte med at tage til bodyfit ved mol´s Powerprincess :bigsmile: Det var min debut på den slags hold og fedt at prøve!

Så er loggen up to date! :4thumbup: Er virkelig blevet pjattet med CF, sådan lidt et had/kærligheds forhold, for det udfordrer mig godtnok på rigtig mange punkter, både med teknik og tålmodighed. Er desværre indrettet sådan at jeg helst gerne vil kunne alt inden jeg overhovedet er startet på det :blush: :blush: :blush: Pt er det især mine manglende evner til at lave OH squat og pullups der irriterer mig. Heldigvis kan frustrationerne tit bruges positivt i træningen til at løfte mere i andre øvelser o.l. Og fortsætter ihærdigt kampen for at lære at kippe, kan sagtens inden i hovedet få det til at funge, men når jeg så hænger der mangler der lige det sidste kick for at komme op :4ranting: Men må jo bare blive ved, det skal nok komme... det SKAL det ja :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share